LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen voor een overledene

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
merymommers

Opzeggen voor een overledene

Ongelezen bericht door merymommers »

Ik heb de energie voor een oom van mij opgezegd omdat hij overleden is, bij de NEM, kaart voor de eind meterstanden door te geven krijg je pas 10 dagen nadat je zijn overlijden hebt doorgegeven, nou alles doorgegeven, krijg ik een brief met aan de erven van, staat daar ook nog in mogelijk bent u aan het verhuizen, en gas en electriciteit gewoon meeverhuist, voortijdige beëindiging €250,- Mag je bij de NEDERLANDSE ENERGIE MAATSCAPPIJ NIET DOODGAAN. Echt een waardeloze Maatschappij de NEM. :!: :!: :!: :!: :evil: :evil: :evil: :evil: :cry: :cry:

h@rm@n

Re: Opzeggen voor een overledene

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Idd mag je aannemen dat deze afmelding met de nodige zorg behandeld wordt. Als er eventueel gezegd of geschreven wordt dat de standen telefonisch danwel schriftelijk doorgegeven kunnen worden op het moment dat de woning leeg staat en indien het een huurhuis is, daar heb je iets aan. Bij een eigenhuis zou dan het voorschot op een minimaal bedrag gezet kunnen worden.

merymommers

Ongelezen bericht door merymommers »

Het was notabene ook nog een huurhuis. Leeg en opgeleverd.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Indien de afmelding in de toekomst ligt, zult u inderdaad een meterstandekaart krijgen. Deze zal minimaal (inderdaad!) 10 dagen na doorgave van de afmelding arriveren.
Indien u een afmelding op de dag zelf doorgeeft, dan moet u gewoon de eindmeterstanden telefonisch kunnen doorgeven. Deze eindstanden worden dan op dat moment bij de doorvoer van de afmelding toegevoegd.
Maar volgens mij ligt hier het daadwerkelijk euvel niet. Het probleem zit 'm in het feit dat NLEnergie een tussentijdse opzegvergoeding in rekening brengt (getuige brief) omdat bepaalde tijd contracten voortijdig definitief beeindigd worden. Voortijdig ten gevolge van een overlijden.
Zou NLenergie fatsoen in haar donder hebben passen ze hier een coulance toe.
Overigens is de breif die u hebt ontvangen gewoon een standaard geautomatiseerde brief. Dit maak ik op omdat men over een verhuizing spreekt in de brief. Klaarblijkelijk kent NLenergie niet een aparte afmeld-/af-behandel procedure wanneer iemand overlijdt en de nabestaande de afmelding doorgeeft.

koffiekan

Ongelezen bericht door koffiekan »

hier een zelfde probleem.
mijn broer is vorig jaar maart overleden.
voorschot kon niet gestopt worden zei men aan de telefoon.
dat kon pas als de woning verkocht was, dan zou ook de eindafrekening volgen.
in dec heeft de verkoop van de woning plaatsgevonden.
tot zover gaat alles goed, maar nu de eindafrekening.
standen zomaar uit de lucht gegrepen, en ook een boete voor contractbreuk.

al geschreven, en antwoord gehad, de boete was onterecht en teruggedraaid, met gecorrigeerde rekening, maar nog niets gedaan met de standen.
na weer wat bellen, hebben ze ook de juiste standen berekend en nogmaals een nieuwe afrekening opgemaakt.
maar helaas de knuppel die dit werkje op zich nam vond het weer nodig om de kosten voor contractbreuk in rekening te brengen pfftt.
je zou toch gillend gek worden? :cry:

LadyDaisy

Ongelezen bericht door LadyDaisy »

koffiekan schreef:hier een zelfde probleem.
mijn broer is vorig jaar maart overleden.
voorschot kon niet gestopt worden zei men aan de telefoon.
dat kon pas als de woning verkocht was, dan zou ook de eindafrekening volgen.
in dec heeft de verkoop van de woning plaatsgevonden.
tot zover gaat alles goed, maar nu de eindafrekening.
standen zomaar uit de lucht gegrepen, en ook een boete voor contractbreuk.

al geschreven, en antwoord gehad, de boete was onterecht en teruggedraaid, met gecorrigeerde rekening, maar nog niets gedaan met de standen.
na weer wat bellen, hebben ze ook de juiste standen berekend en nogmaals een nieuwe afrekening opgemaakt.
maar helaas de knuppel die dit werkje op zich nam vond het weer nodig om de kosten voor contractbreuk in rekening te brengen pfftt.
je zou toch gillend gek worden? :cry:

Hoezo berekend?
Je hebt toch eindmeterstanden moeten doorgeven?
En die voorschotten, nee die kunnen niet gestopt worden, wel op leegstand gezet worden.
Hoeveel leegstand is, is afhankelijk van de leverancier.

koffiekan

[quote="LadyDaisyHoezo berekend?
Je hebt toch eindmeterstanden moeten doorgeven?
En die voorschotten, nee die kunnen niet gestopt worden, wel op leegstand gezet worden.
Hoeveel leegstand is, is afhankelijk van de leverancier.[/quote]
Ja, de eindmeterstanden zijn doorgegeven, maar op 1 of andere manier is het voor dat bedrijf toch wel heel moeilijk om dan die standen direct te handhaven.
En wat die maandvoorschotten betrof het kon niet stopgezet, niet op leegstand of wat er dan ook in zulke situaties wordt toegepast.
Er moest gewoon doorbetaald worden tot aan de verkoop en dan zouden die voorschotten in mindering gebracht worden.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Termijnen stopzetten,als de woning nog niet verkocht is of de huur nog niet beeindigd, kan inderdaad niet. In dat soort gevallen is het leegstandtarief het meest gebruikelijke. De hoogte is afhankelijk of er sprake is van een Netbeheerders- of Leveranciersmodel (facturering). Ook speelt de datum van overlijden, wanneer de jaarnota komt en of de overledene tot het eind toe in de woning heeft gewoond een rol. Je kunt je voorstellen dat wanneer de jaarnota in oktober is geweest en de persoon is in maart thuis overleden, dat het leegstandtarief niet te laag moet zijn. Dit omdat het termijn gedurende de herfst en winterdagen te laag is ten opzichte van het daadwerkelijk verbruik. Het zou dan resulteren in een bijbetaling als de jaarnota zich aanbiedt.

Het gegeven dat NLenergie geen gehoor geeft aan dit soort dagelijkse situaties zegt iets over hun slechte beleid en waardeloze klantenservice.
Als jij de overlijdensakte opstuurt (een bewijsstuk mochten ze dat nodig achten) zou die verlaging gewoon plaats moeten kunnen vinden.
Wil je bij verkoop toch de termijnen stopzetten zit er maar 1 ding op, er op staan dat er een afmelding plaatsvindt. Je moet er dan wel rekening mee houden dat de netbeheerder dan uiteindelijk een afsluiting gaat realiseren. Hierover kun je je afvragen of dat nou wel zo wijslijk is als je een woning probeert te verkopen.

koffiekan

Shine schreef: Het gegeven dat NLenergie geen gehoor geeft aan dit soort dagelijkse situaties zegt iets over hun slechte beleid en waardeloze klantenservice.
Als jij de overlijdensakte opstuurt (een bewijsstuk mochten ze dat nodig achten) zou die verlaging gewoon plaats moeten kunnen vinden.
.
Mijn broer is inmiddels een jaar dood en de woning is verkocht, maar wat je ook doorgeeft of hoe(via post, telefoon of whatever), het komt dar niet door of wilt niet doorkomen.
Ik maakte bezwaar tegen de eindnota, komt daar een correctie nota op, maar alleen van het in rekening gebrachte bedrag van de zogenaamde contractbreuk.
De melding van foutieve standen werd gewoon genegeerd, terwijl dit in dezelfde brief ter sprake kwam.
Weer contact opgenomen, weer rekening gecorrigeerd, nah ja, volgens hun werkwijze dan.
Nu juiste standen, maar eind datum 26 dec 2010 gehandhaafd, terwijl op 17 dec de woning is opgeleverd aan de nieuwe eigenaar.
En ja hoor worden weer de kosten van de contractbreuk in rekening gebracht.
Weer bezwaar gemaakt, en weer nieuwe correctie rekeningen gahd, ja rekeningen... ze hebben nu alles vanaf dec 2008 tot en met 26 dec 2010 zitten corrigeren en natuurlijk op hun eigen onbegrijpelijke adminstratieve manier.
Beginstanden die voor geen meter meer kloppen, voorschotbedragen die niet in mindering zijn gebracht etc etc.
Het is echt niet te filmen, wat een stelletje knuppels op die afdeling facturatie.
Ik hoop dat ik het nog mag beleven dat ik het dossier NLE ook nog dit jaar af kan sluiten.

Gesloten