Beste redactie,
we zijn begin vorig jaar over gegaan van essent naar evolta.
De maandafrekening is echter vanaf de eerste betaling gelijk gebleven aan het bedrag wat ik aan essent betaalde voor electriciteit.
Toen ik van essent de jaarafrekening voor gas,water en kabel ontving,dacht ik ook spoedig de jaarafrekening van evolta te krijgen.
Toen dit uitbleef heb ik gebeld en kreeg ik te horen dat ik 3 weken geduld moest hebben, maar dat ik inderddad te veel per maand betaalde, ik kon dus binnen 3 weken de jaarafrekening verwachten.
Na anderhalve maand toch maar eens gemaild, want telefoneren naar evolte kost handen vol geld.
Na enkele dagen bericht ontvangen, dat door een faillessement alles was uitgelopen, maar over 4 weken zou ik de jaarafrekening kunnen tegemoetzien.
Weer enkele weken later gemaild omdat ik werd benaderd door evolta om vrienden en kennissen te benaderen om evolta te promoten, hierop heb ik weer gemaild en hen gezegd dat het onbegrijpelijk is om klanten die ze ze al maanden laten wachten op hun vragen, te vragen om vrienden en kennissen klant bij hen te laten worden.
Ik heb hen duidelijk proberen te maken dat ik mijn vriendschap op het spel zou zetten als ik evolta zou promoten en dat is evolta mij niet waard.
Zodra zij mij mijn jaarafreking sturen en hun slogan, bij evolta bent u voordeliger uit"dan ben ik bereid om iets voor evolta te doen, maar nu voelen we ons zelf "genaaid".
We zijn geen euro goedkoper uit en dat was de belofte, iets wat ook naar voren kwam als je een prijsvergelijking deed onder de energiebedrijven, helaas.
Wat kunt U ons adviseren, we betaalden bij essent 99 euro en bij evolta ook, hieronder heb ik een van de mailtjes naar evolta gecopieerd.
Allereerst barst het van de taalfouten en iedere keer komen ze met een ander argument, ik wet echt niet meer wat ik hiervan moet denken.
Het enige wat ik weet is dat we ze met z`n allen van alle kanten om de oren krijgen en iedereen er eigenlijk zo moe van wordt.
Tegen deze grote jongens is niemand opgewassen, alles wordt maar duurder, iedereen is alleen nog maar bezig om het hoofd boven water te houden en het vreemde is dat we er alleeen maar tammer door worden.
Men is blij als men de maand weer zonder kleerscheuren door is en alle rekeningen heeft betaalt. Ik reageer niet alleen voor mezelf maar ook voor anderen, die het misschien met 1 inkomen moeten doen en waarbij het water toch wel bijna tot aan de oren moet staan.
Hier volgt het mailje van EVOLTA
-------------------------------------------------------------
Allereerst hartelijk dank voor uw reactie.
Helaas kunnen wij u geen exacte datum gegeven over wanneer de jaarnota te verwachten is.
Het netbeheer zorgt namelijk voor problemen waardoor wij de benodigde verbruikgegevens nog steeds niet in ons bezig hebben.
Per klant wilt het netbeheer hier namelijk . 29,- voor berekenen.
Evolta is het hier uiteraard niet mee eens. Evolta is momenteel in overleg met het netbeheer om dit probleem op te lossen.
Wij hopen dit probleem zo snel mogelijk opgelost te hebben.
Onze excuses voor dit ongemak.
Met vriendelijke groet,
Evolta Energie
Customer Care Center
http://www.evolta.nl
===========================
P.S.: Voor de volledigheid hieronder nogmaals de door u gestelde vraag:
---------------------------
Mijne heren,
ik heb een week geleden een email gestuurd en nog steeds geen reactie ontvangen.
Hoe lang moet ik hier nog op wachten?
Ik zou het apprecieren als er iemand telefonisch contact met mij opneemt, daar ik nu echt wil weten wanneer ik de jaarafrekening kan verwachten.
Gebeurd dit dit jaar niet meer dan zal ik contact opnemen met de consumentenbond , radar enz.
J. Bouts
---------------------------------------------------------------
Wat U met mijn epistel kunt weet ik niet toch lucht het op om het eens kwijt te kunnen, als ze je als klant ontvangen beloven ze je gouden bergen, helaas ben ik naiveling daar ook ingetrapt.
Alvast bedankt dat ik iets van mijn irritatie bij jullie kon ventileren,
Juju
[/b]