LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overgestapt van Enerergie Direct naar Oxxio, nu geen stroom

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
robert7544

Overgestapt van Enerergie Direct naar Oxxio, nu geen stroom

Ongelezen bericht door robert7544 »

In november 2006 ben ik overgestapt van energie direct naar Oxxio
In januari 2007 heb ik een welkomsbrief gekregen van Oxxio ik heb gelijk de meterstanden doorgegeven, ik vond het vreemd dat ik geen meterstanden op moest gevenvan gas, tergelijke tijd heb ik een brief van mijn netwerk beheerder Essent een brief gehad dat ik geen leverancier meer had en dat de voorbereidingen voor afsluiting in gang gezet waren.

Contact met oxxio leerde me dat ik geen contract voor gas had afgeloten (had ik wel) met Essent heb ik afgeproken dat ik gas zou afnemen van Essent. 15 februari heb ik een bedrag betaals van 10,71 voor de vastrechtkosten van de levering.

19 februari stonden 2 heren van Essent bij aan de deur om af te sluiten. zij hebben toen het electra afgeloten. Aan de heren heb ik het contract van oxxio laten zien maar daar hadden ze niks aan omdat ik niet in een centraal registratie systeem stond

ik heb gelijk contact gezocht met Oxxio daar bleek dat ik inderdaad ingeschreven was maar ik nog ingevoerd moest worden in het ECH ( Dat is een centraal nationaal registratie systeem waar de netwerk beheerder kan zien of ik een leverancier heb)

Ik moest toen van Oxxio maar vragen of ik toch weer aangeloten kon worden. ik ben toen naar Essent gegaan heb daat gesproken met een mederwerkester van essent aan de advies balie en hebben daar weer contact gezocht met Oxxio. een medewerster van oxxio zou er voor zorgdragen dat mijn aanmelding met spoed door gevoerd zou worden.

Essent heeft toen om de zaak te bespoedigen een nieuw contract voor me gemaakt die op 1 maart in zou gaan vanuitgaande dat Oxxio me de volgende dag in het ECH had gezet ( dan zou essent het contract overnemen.

ik per direct een bedrag betaald van 52,12 voor het heraansluiting en een paar dagen later een berag van 52,17 voor het afsluiten.

Op dit moment sta ik nog niet in het ECH maar op 7 maart voor de aanluiting gerealiseerd via Oxxio en het inschrijven in het ECH is nog maar een kwestie van dagen.

Ik zit nu maar te wachten tot ik weer aangesloten kan worden zodat ik weer stroom heb
wat moet ik nu doen?:roll:
bij welke instanties moet ik aankloppen?
Laatst gewijzigd door robert7544 op 27 feb 2007 17:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Ron58

Re: Overgestapt van Enerergie Direct naar Oxxio, nu geen stroom

Ongelezen bericht door Ron58 »

bij welke instanties moet ik aankloppen?
Ik zou haast zeggen bij minister Brinkhorst die dit achterlijke systeem in het leven heeft geroepen, helass is deze bal al weg en interesseert het niemand meer.

robert7544

Ik zou haast zeggen bij minister Brinkhorst die dit achterlijke systeem in het leven heeft geroepen, helass is deze bal al weg en interesseert het niemand meer.[/quote]

ik wou dat de overheid hier naar keek
Ik dacht dat dit tot de eerste levensbehoefte viel.
maar om de btw heffing is dat niet zo.

Ron58

maar om de btw heffing is dat niet zo
Van het gasverbruik krijgt de staat een aandeel in de opbrengst van het Nederlandse gas, verder energieheffing, accijns, BTW over gasprijs/accijns/heffing/transportkosten/leveringskosten, etc. etc.
Van deze eerste levensbehoefte strijkt de staat hoeveel op? 60%??? 70%???

wicher

Ongelezen bericht door wicher »

Ik zou haast zeggen bij minister Brinkhorst die dit achterlijke systeem in het leven heeft geroepen, helass is deze bal al weg en interesseert het niemand meer.
Als je eenmaal een dochter hebt geleverd aan het koninklijk huis, dan is je kostje wel gekocht......

r001

Ongelezen bericht door r001 »

Oxxio is een heel vervelend bedrijf. Ik heb ervaren dat ze nergens goed in zijn. Ik heb ook een meteraanmelddrama gehad door Oxxio. Het heeft in totaal 6 maanden geduurd, voordat Oxxio mijn meter had aangemeld. Hier is de netwerkbeheerder Continuon. Doordat zij brieven bleven sturen, kwam ik erachter dat de meter nog niet was aangemeld. Dat centrale systeem lijkt wel heilig. Oxxio moet daarin doorgeven dat je klant bij hen bent. Een schildpad loopt (en werkt) nog sneller dan Oxxio. Het beste kun je proberen om nog van Oxxio af te komen.

Waarschijnlijk lukt dat niet, omdat Oxxio vage algemene voorwaarden heeft met begrippen als "zo spoedig mogelijk" "uiterste best" en zulk soort andere inhoudsloze begrippen. Ik kreeg destijds van Continuon een aameldformulier wat ik naar Continuon kon terugsturen, wellicht dat dat ook bij Essent kan, zodat zij in iedergeval zien dat je je aan wilt melden. Voeg de aanmeldbrief van Oxxio bij.

Ik hoop voor je dat Oxxio reageert, mijn ervaring is dat ze ook op brieven e.d. niet reageren. Telefonisch kun je ook niet echt van hun woord uitgaan. Het callcentre van Oxxio is uitermate vriendelijk, maar Oxxio zelf voert vervolgens toch niets uit. Het beste kun je Oxxio bereiken via het gratis telefoonnummer wat op hun site onder "zakelijk" vindt.

Doet Oxxio niets, dan kun je eens kijken op sites zoals consuwijzer.nl of geschillencommissie.nl

Hoe dan ook, probeer weg te gaan bij Oxxio, daar zul je zeker geen spijt van krijgen. Succes

mpn

Ongelezen bericht door mpn »

r001
Ik kan je hier geen raad mee geven.
Wij zijn vanaf 2004 bij Durion, later Oxxio. We horen en zien niets. We kregen bericht dat we een betalingsachterstand hadden van 2 jaar.
We heben gevraagd om een betalingsregeling. Men begrijpt dit niet. Het heeft na vele mails, telefoontjes en brieven een half jaar geduurd voor we een betalingsregeling kregen.
Inmiddels is een nieuwe betalingsachterstand ontstaan want men schrijft geen voorschotten af.
Ook al stuur je een aangetekende brief ze reageren nergens op. De dames bij de telefoon en de klantenservice zijn uitermate vriendelijk. Maar pas op ze reageren nergens op, er gebeurt niets.
Ze reageren mogelijk alleen op geld. Gewoon niet betalen en bij machtiging het geld terug laten storten. Mogelijk worden ze dan wakker.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Wat te doen?
Zeg alle contracten met oxio onmiddeiijk op wegens wanprestatie en zoek een betere leverancier. (Zie www.dte.nl voor advies).
Verzend wel per aangetekend schrijven aan Oxio.

Chanmaster

r001

Ongelezen bericht door r001 »

Gelukkig ben ik nu van de Oxxio meter-ellende verlost. Dat wil zeggen het contract loopt -helaas- nog 2 jaar, maar mijn problemen zijn gelukkig door Continuon opgelost. Ik heb door mijn bank een incassoblokkade laten aanbrengen, waardoor Oxxio niet meer kan incasseren.

Vorige week belde ik met de lieftallige dames van Oxxio. Het viel mij op dat Nuon al de jaarrekening had opgemaakt en mijn tegoed al had gestort. Oxxio wist mij te vertellen dat het overzicht al was opgemaakt en dat deze over twee weken verzonden zou worden. Omdat ik een bedrag van hun tegoed heb zijn ze klaarblijkelijk niet zo snel met verzenden, heel typisch allemaal. Dat ik zelfs meer zal gaan terugkrijgen dan dat ik in 2006 betaald heb aan electriciteit, dat snapte de dame ook niet. Ik moest maar even afwachten.

Hoe dan ook één grote bende daar. Overigens valt in onderstaand rapport op, dat Oxxio overal dramatisch in scoort......

http://www.dte.nl/images/Resultaten%20o ... -84758.pdf

robert7544

Eerst heeft oxxio gas niet mee genomen maar godzijdank kwam ik daar op tijd achter. dus heb ik nu gas van essent.
maar stroom krijgen is moeilijker

Ik heb op dit moment geen betaal achterstand maar door oxxio heb ik geen stroom. kan ik nu het beste een andere leverancier zoeken?

en kan dit zomaar in nederland?

Ron58

en kan dit zomaar in nederland?
Daar is maar 1 antwoord op, en daar heb je niets aan:

JA

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Dat heeft niets met Nederland te maken, zelf beter op je zaakjes letten

Ron58

Dat heeft niets met Nederland te maken, zelf beter op je zaakjes letten
Sorry Henri,

De nederlandse regering heeft een systeem bedacht waarbij energiebedrijven klanten ongevraagd kunnen switchen, het bedrijf waar je vertrekt voert geen enkele controle uit.

Als de switch pas mogelijk is wanneer de klant aan de oude leverancier een ondertekende machtiging levert en aan de nieuwe leverancier een ondertekend contract dan waren veel van de problemen op het forum "energiebedrijven" nooit ontstaan.
Bij mobiele telefonie met nummerportering werkt dit wel zo, maar een energieleverancier kan je al misleiden met de toezegging je wat documentatie te sturen en je te switchen voor je in de gaten hebt dat die documentatie een ongevraagd contract betreft.

In feite kun jij je buren pesten en ze switchen.

Dat je zelf goed op je zaakjes let geldt voor alles, maar deze dingen gebeuren voor je kans krijgt ergens op te letten en er gaat ook veel te veel bij mis.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Sorry Ron dat was niet de Nederlandse regering maar de regeling is een product van de samenwerkernde energiebedrijven thans DTe geweest.
Daar worden de regels bepaald. Dat het veelal krom is laat helder zijn.
Waar mogelijkheden gecreëerd worden wordt ook misbruik gemaakt.

jsp

Ongelezen bericht door jsp »

@ Robert7544:

Voordat je overstapt naar een andere energieleverancier als OXXIO doe je er goed aan eerst eens een forum te bezoeke, en de voorwaarden van de 'nieuwe' leverancier te bestuderen . Als jij voor een meerjarig contract met vastgezette prijs naar OXXIO bent overgestapt kan dat alleen als je tegelijk gas en stroom afneemt. Dat heet: koppelverkoop, en dat is wettelijk verboden. Kan dat zomaar in Nederland? Ja, dat kan sinds minister Brinkman.
Het is mooi dat Essent je nu weer voor gas heeft aangesloten, echter geloof maar niet dat je nu al van OXXIO af bent.

@ Chanmaster:
Sorry Ron dat was niet de Nederlandse regering maar de regeling is een product van de samenwerkernde energiebedrijven thans DTe geweest.
Op 1 juli 2005 is het (voormalig bestuursorgaan) Dienst uitvoering en Toezicht Energie volledig onderdeel geworden van het ZBO Nma. Als gevolg hiervan is de naam van dit onderdeel van de Nma gewijzigd in Directie Toezicht Energie (DTE).

Een zelfstandig bestuursorgaan (ZBO) is een bestuursorgaan op het niveau van de centrale overheid, dat niet hiërarchisch ondergeschikt is aan een minister. Voorbeelden zijn de Nederlandsche Bank, Staatsbosbeheer, de Informatie Beheer Groep, de Sociale verzekerings Bank en dus ook de DTE.

Dat de DTE een product van de samenwerkende energiebedrijven zou zijn, is kolder, ontsproten aan de waanideeën en de gebrekkige kennis van Chanmaster. Dat de vrijgave van de energiemarkt tot ongewenste uitwassen heeft geleid, daar ben ik het wel mee eens.

Ron58

Maar ik geloof dat enige vorm van uitleg in dezen vrij zinloos is.
Naar mij toe niet, ik weet nu iets beter waar de klepel hangt.

robert7544

Op dit moment bericht gehad, ik sta in het ECH en heb een ID code van Oxxio .
Essent de netwerk beheerder heeft mij gezien in het syteem en gaan me nu weer aanluiten.
dit kan 10 werkdagen duren. dus ik zal in iedergeval op 16 maar weer aangesloten zijn.

Gesloten