LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overstap naar nieuwe energiemaatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
maytrie86

overstap naar nieuwe energiemaatschappij

Ongelezen bericht door maytrie86 »

Beste leden,

Ik vroeg me af of je een tussentijdse eindnota krijgt, wanneer je weg gaat bij je oude energie leverancier?

Ik kan deze gegeven nergens vinden, vandaardatik hier mijn vraag voorleg.

Met vriendelijke groet,
M.I. Jhakrie

Emmy75

Re: overstap naar nieuwe energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Emmy75 »

maytrie86 schreef:Ik vroeg me af of je een tussentijdse eindnota krijgt, wanneer je weg gaat bij je oude energie leverancier?
Ja er komt dan een tussentijdse eindnota. Hiermee wordt meestal het moment van de jaarafrekening ook opgeschoven.

maytrie86

Ongelezen bericht door maytrie86 »

Emmy75 schreef:
maytrie86 schreef:Ik vroeg me af of je een tussentijdse eindnota krijgt, wanneer je weg gaat bij je oude energie leverancier?
Ja er komt dan een tussentijdse eindnota. Hiermee wordt meestal het moment van de jaarafrekening ook opgeschoven.
Beste Emmy,

bedankt voor je antwoord. Het eeft mij enorm geholpen, Nou kan ik tenminste bij de oude leverancier mijn contract opzeggen. Ik ben echt klaar met de NEM. Klantenservice van niks, terwijl het hun fout is en ik mag lekker gaan dokken.

een voorschot dat met letterlijk meer dan 348% verhoogd is zonder enige reden.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

maytrie86 schreef:Beste Emmy,

bedankt voor je antwoord. Het eeft mij enorm geholpen, Nou kan ik tenminste bij de oude leverancier mijn contract opzeggen. Ik ben echt klaar met de NEM. Klantenservice van niks, terwijl het hun fout is en ik mag lekker gaan dokken.

een voorschot dat met letterlijk meer dan 348% verhoogd is zonder enige reden.
Graag gedaan hoor.
Oja wel even voor het opzeggen controleren of er geen opzegvergoeding berekend gaat worden omdat u het contract nog niet hebt uitgediend. Mocht dit het geval zijn ook gelijk even navragen hoe hoog deze opzegvergoeding is. In de meeste gevallen is de nieuwe energieleverancier bereid deze terug te betalen aan de nieuwe klant tot een bepaald maximum.

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Emmy heeft het antwoord al gegeven.
“Tussentijdse eindafrekening”: Indien iemand verhuist, immigreert, van energieleverancier verandert, kortom zich afmeldt als verbruiker, volgt een eindafrekening met de eindstanden. Dit kan natuurlijk op elk willekeurig moment (dus tussen de vorige jaarafrekening en de nog komende jaarafrekening in en je spreekt dan van een eindafrekening). Daar in tegen wordt eenmaal per jaar de jaarafrekening gemaakt met opgenomen standen, door de verbruiker zelf doorgegeven standen of geschatte standen.

Gesloten