LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstap Nuon Energie Direct

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Psycho762

Overstap Nuon Energie Direct

Ongelezen bericht door Psycho762 »

Ik ben per 1.1.2013 overgestapt van Nuon naar Energie direct. Overstap prima geregeld via Energie Direct.
Las echter tot mijn verbazing dat Nuon mijn termijnbedrag heeft verlaagd van 156,01 naar 80,67 voor "andere producten en diensten van Nuon". Geen flauw idee wat dit mag zijn.
Ga uiteraard Nuon hier nog over bellen.
Mijn oude termijnbedrag bij Nuon was dus 156,01 en nu ga ik betalen 133 bij Energie Direct en 80,67 bij Nuon, waarmee ik niet goedkoper uit ben maar 57,66 duurder per maand...
Iemand die hier ervaring mee heeft?

berndv

Re: Overstap Nuon Energie Direct

Ongelezen bericht door berndv »

Psycho762 schreef: Ga uiteraard Nuon hier nog over bellen.
Dat zou ik als eerste doen, en pas daarna het verhaal op internet zetten. Mogelijk heeft u een huurboiler, huur cv, huur geiser, onderhoudscontract?

e-chec

Ongelezen bericht door e-chec »

Ik denk dat veel forumbezoekers de mening van berndv delen. Eerst de reguliere weg bewandelen en pas als dat geen resultaat of niet de gewenste uitkomst heeft andere stappen overwegen.

Psycho762

Excuus,
Mijn verontwaardiging werkt op mijn vingertoppen die dan snel het toetsenbord weten te vinden.
Kom terug op mijn vraag na een telefoontje aan Nuon maandag. 80,86 per maand is een hoop geld.
Blijft staan dat Nuon niet uitblinkt in informatie. Zou ik een huur cv ketel hebben dan kunnen ze me dit ook even melden en dan is 80, 86 per maand nog veel.
Ton

Energiefreak

Ongelezen bericht door Energiefreak »

Kan inderdaad van alles zijn zoals Berndv zegt.

't kan ook zijn dat 1 product nu al geswitched is en dat ze bij de andere nog moeten wachten op een einddatum van het contract.

Ook kan het zijn dat je oude leverancier de producten niet gelijktijdig heeft kunnen beëindigen. Stel ze beëindigen dag 1 het gas. Ze sturen dan automatisch een brief dat je gas is stopgezet en dat je nog het termijnbedrag van elektra moet betalen. Daarna ontvang je een brief van het stopzetten van bijv elektra en daar staat keurig in dat je ze niets meer verschuldigd bent (dit was bij mij het geval)

Heb je van beide producten al een beëindigingsbrief? Zo ja staat er op beide dat je nog 80,86 per maand moeten betalen?

Heb je toevallig warmte? Dan klopt het dat je nog steeds een termijnbedrag moet betalen bij je oude leverancier. Met warmte kun je niet overstappen.

Ben benieuwd wat het is, laat je het nog even weten?

Psycho762

Hallo,

Vandaag gebeld. Ook Nuon wist me niet te vertellen waarvoor het nieuwe termijnbedrag bedoeld was... Kwam wel vaker voor dat men dan een 'spook'termijn krijgt. Beschouw het dus maar als een misverstand.
Heb beeindigingsbrieven gekregen en nog een termijn betaald voor december (je loopt blijkbaar altijd een maand 'achter' met betalen.
Krijg nog een afrekening van 105,= waarin de boetes verrekend zijn (had vastgas en vaststroom). Ga dit nog even uitzoeken. Duidelijkheid hou ik van en niet totaalbedragen. Jaarafrekening per brief was 9 euro?
Kan de opzegboetes terugkrijgen van mijn nieuwe leverancier.
Dank voor het meelezen/denken.

Ton

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste heer of mevrouw,

Nuon factureert voor de netbeheerder Liander. Ondanks dat u overgestapt bent naar een andere leverancier, betaalt u nog wel voor uw netbeheer. De termijnfacturen die u nu ontvangt zijn daarom waarschijnlijk voor de kosten van het netbeheer. Als u uw adresgegevens per e-mail stuurt naar onze e-mailadres, [email protected], dan kijken wij het graag voor u na.

Met vriendelijke groet,

Masja
Nuon Webcare

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dat is raar. Je betaald toch altijd maar 1 rekening, bij 1 leverancier :?:

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sephora30 schreef:Dat is raar. Je betaald toch altijd maar 1 rekening, bij 1 leverancier :?:
Nee dat is niet altijd zo Sephora.
Bij de ene maatschappij betaal je de gas en stroom en bij de andere maatschappij
het netbeheer.

sephora30

Heb ondertussen al bij allemaal gezeten en ben net ook weer overgestapt, maar ik heb altijd gewoon 1 rekening betaald.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sephora30 schreef:Heb ondertussen al bij allemaal gezeten en ben net ook weer overgestapt, maar ik heb altijd gewoon 1 rekening betaald.
Hmm vreemd.

Wij betalen aan onze gas/stroom leverancier ons naamdelijks voorschot en aan
de netbeheerder betalen we ook een vast bedrag per maand.

sephora30

Nooit van gehoord :shock:

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

De Nuon Medewerker schreef:Beste heer of mevrouw,

Nuon factureert voor de netbeheerder Liander. Ondanks dat u overgestapt bent naar een andere leverancier, betaalt u nog wel voor uw netbeheer. De termijnfacturen die u nu ontvangt zijn daarom waarschijnlijk voor de kosten van het netbeheer. Als u uw adresgegevens per e-mail stuurt naar onze e-mailadres, [email protected], dan kijken wij het graag voor u na.

Met vriendelijke groet,

Masja
Nuon Webcare

Nee hoor, Energie Direct heeft dit in mijn geval gewoon overgenomen. Ik heb 1 rekening voor stroom en gas.
Vorige week kwam er een NUON dame aan deur welke wel wist dat ik niet meer bij NUON zat hoogst waarschijnlijk vanwege elders een goedkopere prijs maar mij een hele goede aanbieding kon doen zodat mijn rekening omlaag ging.

Ik vroeg waarop dit was gebaseerd en de dame zei - op uw verbruik - :roll: :roll: :roll:

Ik zei: Je weet wel dat ik niet meer bij NUON zit maar niet wie de nieuwe aanbieder is ondanks dat deze de opzegging heeft geregeld maar blijkbaar weet je wel mijn verbruik ????

Ik heb maar niet verder gevraagd en bedankt voor de aanbieding.
Wel, ik heb nooit problemen met NUON oid gehad, ging puur om de centen maar de logica ontbreekt mij bij de colporteurs.
Was wel een leuke dame, eens wat anders dan die pokdalige studentjes welke een scriptje in hun hoofd hebben gestampt.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

sephora30 schreef:Heb ondertussen al bij allemaal gezeten en ben net ook weer overgestapt, maar ik heb altijd gewoon 1 rekening betaald.
Ik weet alleen, dat je bij Essent en Greenchoice een rekening krijgt, zowel voor het verbruik, als ook de kosten van de netbeheerder.
Van de andere energieboeren weet ik het niet.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

nevermind schreef:
Ik weet alleen, dat je bij Essent en Greenchoice een rekening krijgt, zowel voor het verbruik, als ook de kosten van de netbeheerder.
Van de andere energieboeren weet ik het niet.

Zoals ik reeds schreef....bij Energie Direct ook.

Gesloten