LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstapboete van Eneco terwijl ik van niks weet

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Jaap63

Overstapboete van Eneco terwijl ik van niks weet

Ongelezen bericht door Jaap63 »

Van Eneco krijg ik ineens een eindafrekening en een boete omdat ik overgestapt zou zijn. Ik weet echter van niets. Blijkbaar heeft iemand per ongeluk mijn adres ingetoetst. Eneco wil zelf niets herstellen maar vind dat ik via Stedin contact op moet nemen met mijn nieuwe leverancier. Het is toch van de zotte dat zij zomaar het contract kunnen beëindigen?
Hebben meer mensen hier last van?

oktober64

Re: Overstapboete van Eneco terwijl ik van niks weet

Ongelezen bericht door oktober64 »

je bent onterecht overgenomen door een andere leverancier, dan hoort de leverancier waar je bij zat een formulier in te vullen naar de leverancier die jou onterecht heeft overgenomen.. en waarom dit moet.. alleen zo kun je bij herstellen van leveancier de prijzen en voorwaarden krijgen

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus nu bent u overgestapt en hoeft u niets meer te betalen? U weet niet wie de nieuwe leverancier is en hiermee heeft u ook geen contract.

Tuurlijk een vervelende situatie, maar ook 1 waar mogelijkheden zijn. U heeft namelijk geen contract getekend, maar krijgt wel geleverd. U kunt dus in principe gratis stroom gebruiken. Of zie ik dat verkeerd?

joep873

Ongelezen bericht door joep873 »

Nijogeth schreef:Of zie ik dat verkeerd?
Ja, want misschien betaalt die nieuwe contractant niet en wordt bij Jaap63 na een poosje de stroom afgesloten.
Het zou ook nog kunnen dat die onbekende iemand helemaal niet per ongeluk het adres van Jaap63 heeft ingetoetst maar ergens makkelijk een overstap-kadobon of zo heeft geincasseerd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

joep873 schreef:
Nijogeth schreef:Of zie ik dat verkeerd?
Ja, want misschien betaalt die nieuwe contractant niet en wordt bij Jaap63 na een poosje de stroom afgesloten.
Het zou ook nog kunnen dat die onbekende iemand helemaal niet per ongeluk het adres van Jaap63 heeft ingetoetst maar ergens makkelijk een overstap-kadobon of zo heeft geincasseerd.
Bijvoorbeeld bij de Mediamarkt bedoel je?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mij gaat er meer vooraf aan een afsluiting en kan men tegen die tijd wel post gehad hebben, waarna men een nieuwe leverancier kan kiezen. Tot die tijd heeft men gratis stroom.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:Volgens mij gaat er meer vooraf aan een afsluiting en kan men tegen die tijd wel post gehad hebben, waarna men een nieuwe leverancier kan kiezen. Tot die tijd heeft men gratis stroom.
... en daarna wordt de meterstand opgenomen en de verbruikte stroom alsnog verrekend.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vraag Eneco even wie die nieuwe dan moet zijn omdat U van niets weet.

Wel kun je als je te vroeg overstapte een boete krijgen maar als er geen contract is afgesloten kan die niets verdienen.
Zodra er enkele maanden voorbij zijn waarin je deze boete terug hebt kun je vrij kiezen want geen contract is geen boete en ze kunnen je nooit verplichten te betalen voor iets wat je nooit hebt afgesloten.

Als Post NL of Sandd, ja zij mogen kiezen niets bezorgde en je ook geen mail kreeg, kijk dus in spambox... is dat hun probleem.

zuster..

Ongelezen bericht door zuster.. »

Ook ik heb hier ervaring mee echter dan van essent.
Wij gingen ons huis verkopen en de nieuwe bewoners hebben een dag voor de overschrijving van het huis zich al ingeschreven bij essent op ons adres waardoor ons contract ook automatisch werd opgezegd en waardoor wij ook een geld boete kregen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

zuster.. schreef:Ook ik heb hier ervaring mee echter dan van essent.
Wij gingen ons huis verkopen en de nieuwe bewoners hebben een dag voor de overschrijving van het huis zich al ingeschreven bij essent op ons adres waardoor ons contract ook automatisch werd opgezegd en waardoor wij ook een geld boete kregen.
Dus als u die dag daarna zelf opgezegd zou hebben, zou u geen boete gehad hebben?

Gesloten