LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen energieleverancier

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ankat1

Overstappen energieleverancier

Ongelezen bericht door ankat1 »

Ik ben overgestapt van Eneco naar E-on energieleverancier. Ik krijg van Eneco dus een eindafrekening dat ik 461,92 moet betalen i.v.m. de kosten van energielevering. Ik weet niet wat dat voor kosten zijn en waarom ik moet betalen en dacht dat het overstappen naar een andere energieleverancier geen problemen zou opleveren en dat E-on dat allemaal goed zou regelen. Ik vind het jammer dat overstappen geld kost en heb spijt dat ik dit gedaan heb, want kan het niet meer terugdraaien want zit 3 jaar aan E-on vast. En E-on is telefonisch heel moeilijk te bereiken en hun klantenservice mail deugt niet. Ik vraag me af of de kosten die ik aan Eneco moet betalen wel terecht is en of E-on hiervan ook op de hoogte is wanneer ze mensen bellen om klanten te werven. Het kost mij alleen maar geld, want ik moet ze zelf bellen om dit alles te regelen.

Shine

Re: Overstappen energieleverancier

Ongelezen bericht door Shine »

Als u gaat switchen krijgt u van uw oude leverancier altijd een Eindafrekening.
U hebt dus van Eneco een SLOTFACTUUR gehad.
Ten tijde van de switch is u ook gevraagd de meterstanden door te geven. A.d.h. van deze meterstanden is betreffende slotfactuur opgemaakt.
Voor Eneco zijn dit de eindstanden, voor EON de beginstanden.

D1RK

Re: Overstappen energieleverancier

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je deze koude winter overstapte zit je soms met enkele dure wintermaanden die normaal over het hele jaar verdeeld zouden zitten dus flinke naheffing.

Kijk ook of de opgegeven meterstanden kloppen, vaak gokken ze maar wat....

Als je een contract van bepaalde tijd had en deze niet was afgelopen kan er een boete in zitten.

Dus wat had U, alleen mensen die een onbeperkt contract bij de netbeheerder hadden zonder termijn kunnen altijd gratis weg.

Verder eerst altijd even zoeken via www.gaslicht.com of deze echt goedkoper is en nooit zomaar een aanbieding accepteren, zeker niet per telefoon of aan de deur, maar vul eerst Uw persoonlijk verbruik eens in op bovenstaande site.

Vergeet dan ook niet dat enkele alleen het eerste jaar goedkoper zijn omdat ze dan €150,- tot ,€250,- cadeau gaven...
Dus later flink duurder zijn.

Gesloten