LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen van nuon uit 2 jarig contract

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ronjon

Overstappen van nuon uit 2 jarig contract

Ongelezen bericht door ronjon »

ik heb vorig jaar een 2 jarig contract afgesloten bij nuon. nu zit ik op verschillende vergelijkingssites te kijken en lijkt het erop dat ik tot wel 500 eur. per jaar kan besparen op mijn energie rekening.

na contact gehad te hebben met nuon werd duidelijk dat overstappen mij op een boete van €100 zou komen te staan, maar met 500 besparing in het vooruitzicht is dit natuurlijk niet zo veel.

ik zit te twijfelen tussen greenchoice (1jr vast stroom, variable gas) of elektrabel (1jr vast stroom en gas)

klopen de berekening van de vergelijkingssites wel of zie ik nu iets over het hoofd? En wat zijn de evt. adders onder het gras?

mijn energie gegevens:
4800 kwh
1430 m3
gas regio g1

JoDa66

Re: Overstappen van nuon uit 2 jarig contract

Ongelezen bericht door JoDa66 »

@ronjon: die vraag stelde ik mezelf ook wel eens, maar ik heb inmiddels van NEM, E;D en Essent aanbiedingen/contracten opgevraagd en elke keer blijkt hetgeen men mij aanbiedt niet zo voordelig als op de vergelijkingssites wordt voorgesteld. ofwel: de adviezen vanuit de maatschappijen zijn niet primair in jouw belang gesteld..

dus
je zou dat moeten omdraaien. dat betekent dus dat JIJ vanaf de vergelijkings-sites zoekt wat jou past, de betreffende maatschappij benadert en precies regelt wat jij wilt hebben. bij ontvangst van het contract controleer je (voor je gemoedsrust) nogmaals maar denk eraan dat het onderste uit de kan ook niet altijd werkt...

ik zit nog altijd bij NUON maar zal naar een voordelige andere aanbieder uit de top 5 overstappen. ivm de boetes bij lange termijnen ga ik niet verder dan 1 jaar. ik wens je succes bij je keuze!

JoDa66

Re: Overstappen van nuon uit 2 jarig contract

Ongelezen bericht door JoDa66 »

@ronjon: 1 regeltje weggevallen: in de aanbieding zie je altijd de vastrechtbedragen terugkomen. voor mij bijv reden om E:D niet te doen.

Gesloten