LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen via leverancier of vergelijkingssite?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jandelaat
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2014 14:04

Overstappen via leverancier of vergelijkingssite?

Ongelezen bericht door jandelaat »

Hallo allemaal,

Ik heb een energiecontract dat eind december afloopt. Nu hoor ik van vrienden goede verhalen over de slimme thermostaat Toon van Eneco. Zelf wil ik ook graag een slimme thermostaat, maar ik weet niet goed wat ik moet doen: overstappen naar Eneco via eneco.nl en dan een Toon erbij bestellen, of overstappen via een energievergelijker en dan een losse thermostaat kopen, zoals de Nest (waar ik ook positieve dingen over hoor). Bij Eneco zit ik meteen 2 jaar vast aan een energiecontract en ik weet niet of dat wel zo verstandig is.. Ik vind het soms ook allemaal heel ondoorzichtig... Wat zijn jullie ervaringen?

Mvg,
Jan

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Overstappen via leverancier of vergelijkingssite?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Je kunt overal je gegevens invullen, zoals het type woning, de gezinssamenstelling, soort isolatie en je verbruik over het afgelopen jaar. En dan zal er overal een bedrag uitrollen wat je bij die leverancier zal gaan betalen. Bij de een krijg je een tablet kado, bij de andere Toon en bij de volgende weer wat.
Het mooie van de vrije keuze is dat het allemaal zo ondoorzichtig geworden, dat je als leek gewoon niet meer kan kiezen, omdat er gewoon te veel keuzes zijn en teveel variabelen, die je moet invullen.
Vergeet niet dat je een heel jaar voorschotten betaald en aan het eind van het jaar pas weet wat je werkelijk moet betalen. Zo zijn er mensen die altijd heel blij vertellen, dat de geld terug krijgen. Die realiseren zich niet dat ze dus het hele jaar gewoon teveel betaald hebben.
De enige tip is om als je gegevens invult op een vergelijkings site of bij losse leveranciers ALTIJD dezelfde gegevens in te vullen. Het maakt dan niet uit of deze exact juist zijn, maar de antwoorden van de sites zijn dan beter vergelijkbaar.
En vergeet ook niet dat niemand in de toekomst kan kijken en dat behaalde verbruiks cijfers uit het verleden geen garantie bieden voor het verbruik in de toekomst.

jokevhouten
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2014 17:17

Re: Overstappen via leverancier of vergelijkingssite?

Ongelezen bericht door jokevhouten »

die slimme thermostaat betaal je sowieso zelf hoe je het ook wend of keert.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Overstappen via leverancier of vergelijkingssite?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

jokevhouten schreef:die slimme thermostaat betaal je sowieso zelf hoe je het ook wend of keert.
Hoeft niet. Kan ook in de acquisitiekosten zitten. En dan kan je beter wat krijgen dan dat het in extra advertenties wordt gestopt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Overstappen via leverancier of vergelijkingssite?

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar dan zul je vaak ook een veel goedkoper aanbod kunnen krijgen zonder thermostaat
Houd er ook rekening mee dat sommige apparaten alleen goed werken als je bij de betreffende aanbieder zit. Als je dan overstapt,zit je met een nutteloos apparaat.

aarie25
Berichten: 298
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Overstappen via leverancier of vergelijkingssite?

Ongelezen bericht door aarie25 »

vind het wel jammer dat je voor bijvoorbeeld de toon, een abonnement moet afsluiten van 3,50 per maand. hoezo geld besparen! :roll:

aarie25
Berichten: 298
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Overstappen via leverancier of vergelijkingssite?

Ongelezen bericht door aarie25 »

alleen om als thermostaatknop te gebruiken, maar dan kun je net zo goed de oude knop laten zitten,
de toon betaal je vaak wel in je contract.

IngeMijnen
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2014 22:36

Re: Overstappen via leverancier of vergelijkingssite?

Ongelezen bericht door IngeMijnen »

Een maandje geleden heb ik de e-thermostaat via marktplaats gekocht. 75 euro inclusief verzendkosten. Er zijn blijkbaar genoeg mensen die hem krijgen bij hun abonnement, maar vervolgens niet willen gebruiken. Dus aanbod genoeg. Mij bevalt hij prima.
Voordeel is dat je niet aan Essent als leverancier vast zit.
Kun je dus gewoon de goedkoopste kiezen.

JSchoon
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 nov 2014 08:16

Re: Overstappen via leverancier of vergelijkingssite?

Ongelezen bericht door JSchoon »

Jongens, dit bericht is geplaatst door de mensen bij Energievergelijken.nl als slimme marketingtruc... Ze linken met een SEO linktekst 'Energievergelijker' naar hun eigen site.. De plaatser heeft maar 1(!) bericht op dit hele forum geplaatst daarnaast.

Iets te toevallig als je het mij vraagt!

Gesloten