LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio annuleren binnen 7 dagen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Dedan
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jul 2006 15:35

Oxxio annuleren binnen 7 dagen

Ongelezen bericht door Dedan »

Ik heb een probleem. Ik heb me vanochtend telefonisch een Oxxio-contract laten aansmeren. Ik heb via de zogenoemde voicelog een aantal keer "ja" moeten zeggen. Nu werd me verteld dat ik binnen enkele dagen alle info per post krijg en dat ik kan annuleren binnen 7 dagen. Ik moet eerlijk zeggen.. Ik kende dat hele Oxxio niet, maar het verhaal klonk wel mooi. Na het lezen van diverse fora (WAT EEN KLACHTEN) ben ik maar tot de conclusie gekomen om per direct te gaan annuleren. Ik heb al gebeld met Oxxio maar zij geven aan dat ik "in de molen" zit en dat ik moet wachten tot ik alle info thuisgestuurd heb gekregen. Mij best, maar ik ben bang dat de 7 dagen ingaan vanaf de mondelinge overeenkomst die ik vanochtend heb gesloten. Op andere fora lees ik dat je na het thuisgestuurd krijgen van de info binnen 7 dagen moet annuleren. Weet iemand hier meer over (ervaringen graag) ? Ik wil zsm van Oxxio af nu het nog kan.. Ik zit al te denken om ook aangetekend een brief te sturen..

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Oxxio annuleren binnen 7 dagen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Gewoon doen. Stuur ze per direct een aangetekende brief met ontvangstbevestiging waarin je zegt geen gebruik te willen maken van de aanbieding. Alle toegezonden spullen meteen retour zenden zonder te tekenen of wat dan ook.

Dedan
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jul 2006 15:35

Re: Oxxio annuleren binnen 7 dagen

Ongelezen bericht door Dedan »

Wat bedoel je met ontvangsbevestiging? Dat ze die mij sturen zodra ze mijn brief hebben ontvangen? Als ik alle reacties hier lees, acht ik de kans vrij laag dat ze mij een ontvangstbevestiging zullen sturen. Maar bedankt voor de tip! Ik ben gewoon zo bang dat ik er nooit meer vanaf kom.. (ik heb al jaren problemen met UPC gehad.... Grrrr)

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Oxxio annuleren binnen 7 dagen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

De ontvangstbevestiging ontvang jij terug van de Oxxio inderdaad, volgens mij moeten ze daarvoor tekenen. Of anders de postbode als bewijs dat het afgeleverd is. Helemaal zeker weten doe ik het niet, vraag het anders eens na op het postkantoor.

Dedan
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jul 2006 15:35

Re: Oxxio annuleren binnen 7 dagen

Ongelezen bericht door Dedan »

Mooi zo... Ik had ze ook al een mail gestuurd... Ja, je kan niet zorgvuldig genoeg zijn.. Dit is het antwoord:

Geachte heer xxxxxxxxx,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Graag informeren wij u dat uw mondelinge
overeenkomst administratief verwerkt moet worden in onze systeem. Nadat dit administratief verwerkt is, ontvangt u een bevestiging per e-mail en per post. Daarna heeft u zeven werkdagen om uw aanmelding te annuleren. Als
deze termijn verstreken is, zetten wij uw overstap direct in gang.

Als u een bindend contract heeft voor de levering van stroom of gas bij een
andere leverancier, moet u de algemene voorwaarden van deze contracten goed
nakijken. Hierin staan namelijk de voorwaarden bij beëindiging van de
contracten. U kunt zelf bepalen wanneer u overschakelt op energie van
Oxxio.

Indien u andere vragen heeft over onze producten en diensten kunt u gebruik
maken van onze website: www.oxxio.nl.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Klantenservice
Oxxio Nederland BV

Ze zijn wel duidelijk in ieder geval en snel!! Dit had ik niet verwacht.. Nu twijfel ik toch nog een beetje of ik klant blijf....

Dedan
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jul 2006 15:35

Re: Oxxio annuleren binnen 7 dagen

Ongelezen bericht door Dedan »

hahahaha GEINTJE natuurlijk!!!! Ik verstuur de aangetekende brief morgen en bewaar deze mail heeeeeeel erg goed! Daarbij zal ik ze direct bellen op het moment dat ik de info thuis heb gekregen.

Nederland
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mei 2006 20:08

Re: Oxxio annuleren binnen 7 dagen

Ongelezen bericht door Nederland »

Ik ben al een jaar bij Oxxio geen enkel probleem 8)

Dedan
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jul 2006 15:35

Re: Oxxio annuleren binnen 7 dagen

Ongelezen bericht door Dedan »

Mmmmmm... Het is natuurlijk wel zo dat je alleen de klagers hoort... Maar ik las net ergens dat 45% van alle klachten over energiebedrijven Oxxio-klagers zijn... Dat voorspelt niet veel goeds..

Nederland
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mei 2006 20:08

Re: Oxxio annuleren binnen 7 dagen

Ongelezen bericht door Nederland »

Essent, Nuon, Eneco kunnen er ook wat van :wink:

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Oxxio annuleren binnen 7 dagen

Ongelezen bericht door flappie »

op de website van oxxio staat een service monitor waar je zelf kan nakijken wat de service is. Deze wordt door een externe accountent gecontroleerd zoals op de site van oxxio staat.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Oxxio annuleren binnen 7 dagen

Ongelezen bericht door jsp »

Ik vertrouw meer op de rapportage van de DTe dan op de website van OXXIO, als het om een onafhankelijke klachtenregistratie gaat. De DTe ontvangt meer klachten over OXXIO dan over NUON, Essent en Eneco bij elkaar! OXXIO is nog altijd onbetwiste klachtenkampioen. Weet waar je aan begint.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Oxxio annuleren binnen 7 dagen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

In zee gaan met bedrijven als Oxxio of welke andere aanbiede dan ook heeft vaak weinig tot geen voordelen ten opzichte van je huidige leverancier. In prijs scheelt het hooguit een paar euro, dat staat in geen verhouding tot de ellende die je je er mee op de hals haalt.

Als je dus tevreden bent over je huidige leverancier, dan zou ik lekker blijven zitten, dat scheelt een hoop ellende.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Oxxio annuleren binnen 7 dagen

Ongelezen bericht door Martin1976 »

klopt, helemaal mee eens. Voor de hooguit paar euro's die ze misschien voordeliger zijn zou ik niet gaan overstappen, als je tevreden bent met je huidige leverancier gewoon lekker houden zo!

Dedan
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jul 2006 15:35

Re: Oxxio annuleren binnen 7 dagen

Ongelezen bericht door Dedan »

Ik blijf dus ook lekker bij Essent.. Nooit problemen mee gehad.. :D Hoop alleen dat de administratieve afwikkeling bij Oxxio geen problemen oplevert..

Dedan
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jul 2006 15:35

Re: Oxxio annuleren binnen 7 dagen

Ongelezen bericht door Dedan »

Ik lees alleen net op een ander forum dat Oxxio bij heel veel mensen wel de mondelinge overeenkomst afneemt (waar dus iedereen intrapt), maar dat ze soms dus helemaal geen welkomstpakket sturen, waardoor mensen niet KUNNEN reageren binnen 8 dagen. Wel neemt Oxxio in de tussentijd dan contact op met je "vorige"aanbieder en schrijft vervolgens geld van je rekening af. Ik ben dus nog steeds een beetje bang..

Ik heb trouwens vandaag een aangetekende brief op de post gedaan waarin ik duidelijk heb aangegeven geen klant te willen worden van Oxxio. Hopen dus dat het goed gaat...

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Oxxio annuleren binnen 7 dagen

Ongelezen bericht door karr-2 »

Aan jou kan het niet meer liggen in ieder geval.....

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Oxxio annuleren binnen 7 dagen

Ongelezen bericht door jsp »

Aan jou kan het niet meer liggen in ieder geval.....
Het ligt dus meer aan OXXIO zelf dan aan de klanten...

Dedan
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jul 2006 15:35

Re: Oxxio annuleren binnen 7 dagen

Ongelezen bericht door Dedan »

Ik heb vrijdag de klantenservice gebeld met het verzoek om tot annulering van de overeenkomst over te gaan. Dit was in orde zei men. Vandaag (maandag) heb ik nog een mail gestuurd en gevraagd om dit via mail bevestigd te krijgen. Binnen een half uurtje had ik een mail terug, dat mijn overeenkomst geannuleerd was.

SUPERBLIJ BEN IK NU!!!

hmtb
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2006 20:06

Re: Oxxio annuleren binnen 7 dagen

Ongelezen bericht door hmtb »

dedan,

Zou graag ook een emailtje willen sturen naar Oxxio voor de bevestiging van de telefonische annulering (zelfde verhaal als bij jou..), maar ik kan nergens iets vinden. Waar heb jij het naar gestuurd?

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: Oxxio annuleren binnen 7 dagen

Ongelezen bericht door elwintje »

DIT STAAT OP DE WEBSITE VAN DE CONSUMENTENBOND

Ik ben ingegaan op een telefonisch aanbod, maar ik wil daar graag vanaf. Hoe doe ik dat?
Als u een mondelinge overeenkomst heeft gesloten waar u achteraf spijt van heeft, dan kunt u per aangetekende brief binnen 7 werkdagen een beroep doen op de wettelijke bedenktijd.

Indien er sprake is van bijvoorbeeld onvolledige informatievoorziening door een leverancier kunt u een beroep doen op de 3 maanden termijn uit de Wet koop op afstand.

In het geval dat een leverancier pas bij toezending van de schriftelijke bevestiging van de gesloten overeenkomst voldoet aan haar informatieverplichting, begint de termijn van zeven dagen bedenktijd pas te lopen op het moment van ontvangst van de bevestiging.

Gesloten