LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio colportage en oudere mensen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ferry12345

Oxxio colportage en oudere mensen

Ongelezen bericht door Ferry12345 »

Zaterdag 14 februari kreeg mijn moeder van 82 een jongeman (laten we hem Kim noemen) aan de deur van Oxxio. Geen batch, geen legitimatie.
In een vlot gesprek werd haar verteld dat ze maar liefst 350 euro kon besparen. Waarop dit is gebaseerd werd niet vermeld. zij was zo helder om te zeggen dat ze meer info wilde en dit met haar zoon wilde bespreken. Jongeman weg. Even later komt hij terug met zijn vrouwelijke teamleider. Deze mevrouw was er zeer op gebrand om een overeenkomst af te sluiten. Ondanks het verweer van mijn moeder, werd haar met enige dwang en veel overredingskracht een iPad onder de neus gedrukt die ze moest ondertekenen. Zij snapte er niets meer van en dacht een informatiepakket te krijgen. Dit was dus een leveringsovereenkomst.
Die avond heb ik getracht met Kim te bellen en de overeenkomst teniet te doen gaan. Vergeefse moeite. Het kon niet, hij wilde niet en ik moest maar contact opnemen met de teamleider op maandag.
Maandag met de teamleider gebeld, werd doorverwezen naar een 0800 nummer.
Daar konden ze me niet helpen omdat mijn moeder van 82 niet bij mij aanwezig was. Drama
Maandag 16-2-2015 aangifte gedaan bij de politie.
Diezelfde middag nogmaals gebeld met oxxio en daar door een aardige jongedame wel geholpen.
Althans we moeten afwachten of dit ook zo is.
Oxxio is een bedrijf dat op de rand van oplichting werkt, oude mensen onder druk laten tekenen en daarna heel moeilijk doen.
Eigenlijk zou je bij zo'n bedrijf niet je stroom willen afnemen, al zouden ze goedkoper zijn, laat staan dat je er durft te werken en trots thuis kan vertellen wie je nu weer een overeenkomst door de strot hebt geduwd. Wat een slecht bedrijf vind ik dit

Jimmy2014

Re: Oxxio colportage en oudere mensen

Ongelezen bericht door Jimmy2014 »

Dit is inderdaad niet zoals het hoort. Echter dit heeft puur betrekking op die betreffende verkoper en teamleider. Ge

Jimmy2014

Dit is inderdaad niet zoals het hoort. Echter dit heeft puur betrekking op die betreffende verkoper en teamleider. Gelukkig lopen er ook eerlijke colporteurs rond. Echter op dit forum lees je alleen de slechte verhalen.
Betreffende uw moeder, er is altijd sprake van de colportagewet, dit houdt in dat uw moeder 14 dagen bedenktijd heeft. Bel even met oxxio als u bij uw moeder bent doe dit verhaal en laat uw moeder de gegevens bevestigen dan weet ik zeker dat de colporteur erop aangesproken zal worden en dat de aanmelding geannuleerd wordt.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gewoon ontbinden binnen 1 week bij Oxxio, en dat kan online via Email...
Gelijk bewijs van antwoorden dus niet bellen.....

Ik kreeg ook deze E350,- aangeboden....
Ik weet niet hoe ze dat doen want ik leverde meer stroom met mijn panelen dan ik gebruikte...
Ook de Gasmeter is nu weg omdat ik naast een zonneboiler nog houtkachel heb en ik koop op fles gas zoals op camping... meter is duurder...

Dus geen ketel meer op zolder en ik kan alleen maar geld toe krijgen als dit zou kloppen.
Koop nooit iets aan de deur, vraag ook geen info want vaak moet je dan ook binnen bepaalde tijd reageren als je het niet wilde....
Misleiding, gewoon wegsturen en ik zal nooit bij een bedrijf iets kopen of afnemen die deze verkopers inhuurde dus als ik al klant was zou ik gelijk weglopen!

Dus elke firma die deze verkoop gebruikt, weglopen en ze stoppen gelijk omdat weglopende vaste klanten meer kosten dan die enkele nieuwe die ze binnen halen kunnen opleveren!

Jimmy2014

Elk energiebedrijf maakt gebruik van colporteurs!

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Jimmy2014 schreef:Elk energiebedrijf maakt gebruik van colporteurs!
Niet elk energiebedrijf, maar waarschijnlijk bent u zelf colporteur?

Jimmy2014

Heb in eerder bericht bij het andere topic waar u ook heel negatief bent over colporteurs al aangegeven dat ik veel ervaring heb met colportage. Of ik zelf colporteur ben is mi niet zo belangrijk maar zal daar ook niet over liegen. Dus ja ik sta ook wel eens aan de deur. En 95% van de mensen die ik spreek is ook zeer tevreden. 100% tevredenheid is niet te halen want er zijn ook mensen zoals u die bevooroordeeld het gesprek niet eens willen aangaan.
Mijn punt is en blijft, niet elke colporteur is hetzelfde. Zoals in het hele leven heb je goede mensen en slechte mensen.
Targets zijn ook niet belangrijk want als je goed en eerlijk bent in wat je doet komen deze vanzelf.
Niet elk bedrijf laat zijn colporteurs puur op provisiebasis werken. De goede bedrijven geven een goed basissalaris en is de provisie de kers op de taart. Tevens is bij een goed bedrijf de kwaliteit belangrijker dan de kwantiteit en wordt hier ook goed op gecontroleerd.

Ben wel benieuwd welk energiebedrijf volgens u geen gebruik maakt van colporteurs?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Opvallend genoeg krijg ik ze nooit aan de deur. Niet hier, niet in mijn vorige twee woningen in Nijmegen, niet in de woningen daarvoor. in andere plaatsen..

Ja één keer voor een stofzuiger (kirby geloof ik). Maar die heb ik in alle tijd en rust zijn verhaal laten doen, vervolgens een rekensommetje gemaakt, en geconcludeerd dat het ding met toch écht te duur was. Vent hele avond kwijt, maar ik vond het best wel gezellig eigenlijk.

puma73

Jimmy2014 schreef:Heb in eerder bericht bij het andere topic waar u ook heel negatief bent over colporteurs al aangegeven dat ik veel ervaring heb met colportage. Of ik zelf colporteur ben is mi niet zo belangrijk maar zal daar ook niet over liegen. Dus ja ik sta ook wel eens aan de deur. En 95% van de mensen die ik spreek is ook zeer tevreden. 100% tevredenheid is niet te halen want er zijn ook mensen zoals u die bevooroordeeld het gesprek niet eens willen aangaan.
Mijn punt is en blijft, niet elke colporteur is hetzelfde. Zoals in het hele leven heb je goede mensen en slechte mensen.
Targets zijn ook niet belangrijk want als je goed en eerlijk bent in wat je doet komen deze vanzelf.
Niet elk bedrijf laat zijn colporteurs puur op provisiebasis werken. De goede bedrijven geven een goed basissalaris en is de provisie de kers op de taart. Tevens is bij een goed bedrijf de kwaliteit belangrijker dan de kwantiteit en wordt hier ook goed op gecontroleerd.

Ben wel benieuwd welk energiebedrijf volgens u geen gebruik maakt van colporteurs?
Elke colporteur moet zijn targets halen. Hoe hij deze haalt is niet belangrijk, u bent dus colporteur, dat blijkt overduidelijk uit uw antwoorden. Je antwoord is hetzelfde als de kletsverhalen die colporteurs bij je aan de deur ophangen.

puma73

Jimmy2014 schreef:Blijkt wederom dat u zelf niet open staat voor hoor en wederhoor. U bent erg bevooroordeeld en denkt alles te weten. Dat is ook uw goed recht. Goed lezen en op de aangehaalde punten reageren lukt u niet terwijl u bij heel veel berichten erg hypocriet reageert op anderen als deze niet goed lezen. Wens u een hele fijne dag toe en hoop voor de colporteurs dat u een sticker op uw voordeur gaat plakken dat u niet gediend bent van colportage. Maakt de dag van vele mensen een stuk positiever en leuker. :)
Dat zal ik zeker niet doen, het is veel te leuk om een colporteur klem te zetten met de onzin die hij uitkraamt.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Jimmy2014

tuurlijk moeten er targets gehaald worden. wat ik bedoelde met zijn niet belangrijk is dat de targets geen onmogelijke opgave zijn. Als je je werk goed en serieus doet haal je deze makkelijk.
En inderdaad zonder targets zou er niet gewerkt worden.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Colporteurs zijn aasgieren die over lijken gaan. Niet voor niets wordt er in de politiek gepleit voor een colportageverbod.

prem

Ongelezen bericht door prem »

Bob Schurkjens schreef:Colporteurs zijn aasgieren die over lijken gaan. Niet voor niets wordt er in de politiek gepleit voor een colportageverbod.
Over welk lijk wordt hier gegaan man? Wat een overtrokken reactie.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

puma73 schreef:
Jimmy2014 schreef:Elk energiebedrijf maakt gebruik van colporteurs!
Niet elk energiebedrijf, maar waarschijnlijk bent u zelf colporteur?
Omdat iemand iets relativeert betekent het nog niet dat hij zelf zo'n functie uitoefend. Het is niet verplicht om mensen die werken per definitie boeven te noemen zoals op dit forum vrij gebruikelijk is.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Off-topic bijdragen verwijderd

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Bob Schurkjens schreef:Colporteurs zijn aasgieren die over lijken gaan. Niet voor niets wordt er in de politiek gepleit voor een colportageverbod.

Zou inderdaad goed zijn, dat geklep aan de deur is ook lastig. En inderdaad trappen helaas veel ouderen er in.

Gesloten