LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio colportage

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Oxxio colportage

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Vanavond stond er een man van Oxxio aan de deur.
Het is inmiddels al weer zo'n 2 maanden geleden, dus misschien zijn we nu wel om te praten.

Mijn vrouw doet open en zegt: "Geen interesse".
De man "Wilt u niet goedkoper? en bla bla" praat gewoon door.
Mijn vrouw "Geen interesse"
De verkoper praat gewoon door en mijn vrouw krijgt de deur niet verder dan half dicht omdat er anders een Oxxio verkopertje tussen zit. Na 3x geen interesse verdwijnt hij.

Toon ik dit hoorde ben ik gelijk de straat op gegaan en wilde de naam van de verkoper hebben om een klacht in te dienen. Hij liep gewoon weg. Hij riep de andere erbij, maar een naam kreeg ik niet. Wij handelen volgens de regels en daar kunt u het mee doen. Jullie kunnen op zijn minst een beetje fatsoen hebben en bij geen interesse vertrek je.

Een beetje fatsoen bij de verkoop van Oxxio zou geen kwaad kunnen.
Ik heb ondertussen een klacht bij Oxxio ingediend. De politie gebeld, maar daar kan ik niet eens een klacht indienen.

Oxxio: Als jullie nogmaals komen: 1x geen interesse dient afdoende te zijn, anders ga ik me verlagen tot jullie niveau en hoef ik uiteraard ook mijn fatsoen niet te bewaren.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio colportage

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Rudie uit Oosterhout,

Vervelend dat u deze ervaring heeft. Ik wil u vriendelijk verzoeken uw NAW- gegevens door te geven via [email protected]. Tevens heb ik de datum en het tijdstip nodig. Ik kan dan uit laten zoeken wie er bij u is langs geweest, deze persoon kan dan worden aangesproken op zijn gedrag.
Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Oxxio colportage

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Hoi Fabienne,

ik heb al een klacht bij Oxxio ingediend en dit was het antwoord van Oxxio.

Allereerst onze welgemeende excuses voor het ondervonden ongemak. We vinden het zeer spijtig te horen dat u uw contact met onze verkoper als negatief heeft ervaren. Hartelijk dank voor het uiten van uw ongenoegen. Dit stelt ons in staat onze dienstverlening verder te verbeteren.

Persoonlijk geloof ik er niks van. Dit is precies wat jullie willen. Een aggressieve verkoopmethode, waarbij mensen op dat moment moeten beslissen.

Schandalig.

Dus voor mij nooit geen zaken met Oxxio. Zelfs niet al is schilt me dat honderden euro's per maand. Geld sparen en dan onbeschoft behandeld worden. Nee dank je wel.

jacob_thursten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2010 12:36

Re: Oxxio colportage

Ongelezen bericht door jacob_thursten »

Gelijk heeft u.. Oxxio is een rot bedrijf, ze naaien iedereen, pikken al je geld van je af wat je hebt door smerige streken en dan kijken ze je met open bek aan alsof zij de engeltjes zijn. Wij zijn nu al 600 euro kwijt omdat zo'n achterbakse verkoper aan de deur kwam en ons een informatie pakket aanbood... mooi niet, we waren opeens lid en nu krijgen we achterlijk hoge rekeningen waar we weer jaren mee bezig zijn om dat terug te draaien als dat ooit gaat lukken...
Ik hoop dat ze ooit een keer zo kijhard terug genaaid worden dat ze er wat van leren... stelletje naaierige onbeschoftelingen

Nooit, maar dan ook NOOOIT je gegevens bij IETS van OXXIO geven..

kuklos
Berichten: 9823
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Oxxio colportage

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik heb ze ook wel eens aan de deur gehad. Ik meld geen interesse en de deur gaat direct dicht.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Oxxio colportage

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Dat doe ik zelf ook Kuklos.

Mijn vrouw doet dit niet als de verkoper al half tussen de deur staat.
Jammer genoeg heb ik zelf niet open gedaan.

ruudhuisman
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2010 12:19

Re: Oxxio colportage

Ongelezen bericht door ruudhuisman »

Omdat de politiek voorlopig niet van plan lijkt om iets te doen aan de praktijken van colporteurs aan de deur, ben ik een burgerinitiatief gestart om de Tweede Kamer te dwingen om een standpunt in te nemen. Het doel: colportage moet volledig verboden worden want het is uit de tijd, agressief, een inbreuk op de privacy en (te) vaak misleidend. Het kan nooit de bedoeling zijn dat door het succes van het bel-me-niet-register, de mensen nu massaal lastiggevallen worden aan de voordeur. Dat is namelijk nog veel erger dan aan de telefoon.

Zet je handtekening voor het burgerinitiatief op http://www.geencolportage.nl we hebben 40.000 handtekeningen nodig!

Giliam
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:12

Re: Oxxio colportage

Ongelezen bericht door Giliam »

Vanavond hier ook aan de deur gehad. Ik woon in een portiekflat en ik kan niet zo bekijken wie er voor de deur staat. Intercom werkt ook niet zo lekker.
Dus ik laat die man het trappenhuis binnen. En toen zag ik ik dat er weer zo'n colporteur was van een energiemaatschappij. Gek dat het alleen energiemaatschappij-colporteurs zijn die bij mij aan de deur komen. :?
Naast m'n deur heb ik een niet aan de deur-sticker zitten en ik wees hem erop en toen begon ie me keihard uit te lachen. En ik zei direct dat ik ook geen interesse heb en dat ik net van Oxxio weg ben gegaan naar een andere aanbieder. Ligt niet aan Oxxio, maar is mijn eigen keuze geweest om terug te gaan naar "groene stroom" van een andere bekende leverancier.
Toen wees hij me nog op een betere aanbieding van Oxxio met een pakket of zo en ik heb toen nogmaals aangegeven geen interesse te hebben. Hij is toen zonder gezeur weggegaan en wenste me daarbij een fijne avond.

Het was best een vriendelijke man, maar dat overdreven gelach beviel me niet echt. Misschien dat het kwam omdat hij ook niet wist wat ie met deze situatie aan moest. Het is niet zo erg dat ik er een klacht over wil indienen.

Ik vind het heel irritant als er überhaupt colporteurs aan m'n deur komen. Het zou verboden moeten worden. ruudhuisman heeft daarom nu ook mijn handtekening voor zijn burgerinitiatief. Mensen kiezen liever zelf wat ze kopen of waar ze voor tekenen. Het is veel relaxter om zelf na te gaan op internet wat het beste en voordeligste is. Je wordt dan in ieder geval niet onder druk gezet wat vaak wel het geval is bij gebeld worden door callcenters of een colporteur aan de deur.

Mijn niet-aan-de-deur-sticker heb ik verhuist naar een opvallendere plek.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Oxxio colportage

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Ruud.

Ik heb getekend. Hopelijk gaan ze het inderdaad verbieden.

Giliam
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:12

Re: Oxxio colportage

Ongelezen bericht door Giliam »

Geluk voor m'n broer dat zijn bel defect is, want daar zijn ze ook al langs de deuren geweest. En die man keek ook nog door het raam naar binnen of er echt niemand thuis was. Dat deed die man volgens m'n broer bij iedereen die niet open deed. Heel veel mensen doen gewoon niet open als er rond etenstijd wordt aangebeld. Dan kan je er 9 van de 10 keer vanuit gaan dat het weer zo'n colporteur is net zoals ze je telefonisch proberen te benaderen.

Volgende keer weet ik wat me te doen staat. Gewoon vanuit m'n raam (1e etage) kijken wie er voor de deur staat en eventueel vanaf daar die colporteur aanspreken dat ik bij voorbaat geen interesse heb.

tomos
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2010 22:45

Re: Oxxio colportage

Ongelezen bericht door tomos »

Oxxio, nooit aan beginnen. Vage tent. Heb mij ooit laten verleiden voor een (postbank) digitale camera. Camera was niks en Oxxio helemaal niks. Hoop gezeur als je er af wil. Ben blij dat ik weer terug ben bij Nuon. Een tip voor iedereen: Laat je nooit verleiden! Ben je tevreden, dan moet je gewoon blijven zitten waar je zit. Energiebedrijven zijn de cowboys van de 21e eeuw.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Oxxio colportage

Ongelezen bericht door mihoen »

ook ik heb de pens vol van deze tent, ik krijg de naam niet meer uit mn mond.

de man die ik aan de deur kreeg kwam qua manieren in de buurt van een neanderthaler. geen nee kunnen horen, voet tussen de deur, mn vrouw beledigen, mij beledigen, een valse naam opgeven en geen legitimatie tonen, buren een infopakket beloven maar ze wel meteen klant maken, irrelevante argumenten gebruiken, mij uitmaken voor milieuvervuiler omdat ik bij essent zit, naar binnen hangen. de lijst was eindeloos.

ik heb een klacht ingedient bij de nederlandse comsumenten autoriteit, 2 keer bij oxxio zelf via het normale netnummer (ff opzoeken op de telefoongids.nl) en deze ellendetent een koekje van eigen deeg gegeven

goede doelen mogen bij mij aan de deur komen, voor ziektes ed, jehovah's getuigen buurtverenigingen en andere niet commerciele organisaties. maar colporteurs mogen wegblijven. de sticker van kassa zit al op de deur...

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Oxxio colportage

Ongelezen bericht door Ronnio »

Daar ben ik weer!! :D Omdat ik "toevallig" voorbij kom en aangezien ik nog steeds mailtjes krijg van mensen die met rechtzaken en geschillen met Oxxio bezig zijn, is mijn website over Oxxio weer op het net te vinden:

http://www.xs4all.nl/~ronbeket/Buiten/O ... /index.htm

Inmiddels heb ik een andere energie-leverancier, een andere bank, een andere internet-provider en een andere telefoonaanbieder. Er kan dus veel veranderd zijn.

Mijn lessen:

Goedkoop blijkt vaak duurkoop
Niets aan de deur tekenen of toezeggen

Automatische Incasso's zijn NIET bedoeld als service voor de bankklanten maar als goedkope geldstroom voor de leveranciers!

Het heeft geen zin beleefd te blijven maar ook niet om kwaad te worden; communiceren doet Oxxio toch niet, dus houd het zakelijk.
(zeg ik, die er wel heeeeeel kwaad en gefrustreerd door is geweest)

Zakelijk, 2 aangetekende brieven aan Oxxio waarin staat wat het probleem is, dat je het wilt oplossen en dat Oxxio 2 weken de tijd krijgt om te reageren.

Na 3 maanden kun je beter gelijk de geschillencommissie inschakelen, want alle volgende energie is verspilde energie.

Als er overeenkomst is met Oxxio, door of tijdens de geschillencommissie, laat dan ook een bedrag en een termijn vastleggen voor het aannemelijke geval dat Oxxio zich ook niet aan deze afspraak houdt!

Probeer eenzelfde houding naar de incasso-bureau's want uitleggen en kwaadworden heeft geen zin, want ze verdienen hun geld via de opdrachtgever en willen helemaal niet naar je luisteren.

Laat je niet intimideren! :cry:

En de laatste: Word geen klant van Oxxio! :wink:

Succes! :!:

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio colportage

Ongelezen bericht door AGGB »

Goed je weer eens tegen te komen Ronnio.
Je adviezen zijn weer zeer waardevol. Mijn oxxio ellende staat grotendeels in topic 'oxxio ellende' en 'wakker worden uit droom oxxio' en ook in andere oxxio gerelateerde topics.
Dankzij de media,dwz dit forum, heeft oxxio zich inderdaad na ingrijpen van zijn Special Attention Desk met hun aartsengel M. , na 5 martelende jaren, zich aan zijn woord gehouden. Ik ben er vanaf en het gajes heeft zich niet meer gemeld.

Kijk even je links na, Ronnio, sommige zijn niet meer correct, lijkt het.

Amyl
Berichten: 356
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:21

Re: Oxxio colportage

Ongelezen bericht door Amyl »

Ik heb ze ook aan de deur gehad, bijzonder opdringerig en onfatsoenlijke houding. Accepteren geen nee als antwoord en blijven doorzeuren. Heb maar geantwoord dat ik per definitie geen klant wordt bij een bedrijf dat zich op die manier opstelt naar klanten. Lijkt me geen goede bedrijfsreclame deze actie.

Gesloten