LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oxxio contract annuleren

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
benjamin79
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2008 23:11

oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door benjamin79 »

hallo allemaal

ik draai ploegen dienst en had een keer de middag dienst vam 14:00 tot 22:00 en in die tijd kwam er iemand van oxxio aan de deur en mijn vriendin deed open waarna ze een contract heeft getekend op aandringen van de oxxio medewerker. zonder dat ik het wist. toen ik thuis kwam heeft mijn vriendin aan mij verteld dat ze er niet op onderuit kon en moest tekenen. ik natuurlijk gezegd dat ze nooit meer iets moest tekenen zonder dat ik er iets van af weet.ze besefte het toen het te laat was
nu is mijn vraag kan ik deze zaak nog ongedaan maken????

wie kan mij iest vertellen hierover

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Elke overeenkomst kan binnen zeven dagen na dat de overeenkomst tot stand is gekomen worden opgezegd.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door roro25 »

chanmaster is weer terug....

Helaas kan niet elke overeenkomst worden opgezegd.

Wat jij zal bedoelen is het opzeggen van de ovk bij koop op afstand (dus middels telefoon, fax, internet) gezien de termjn van 7 (werk)dagen.

Het betreft hier een overeenkomst gesloten dmv colportage. Dan geldt een termijn van 8 dagen na het inschrijven van de overeenkomst in de KvK van het rayn waarin het bedrijf is gevestigd. Google maar op colportage (wet)

Dus de vraag is nu wanneer is de ovk gesloten. Is het meer dan 2 weken geleden dan is het aardig kansloos...

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Er geld bij elke overeenkomst een wederzijdse gelegenheid (clausule) van 7 dagen, bij wet geregeld. Einde discussie.

En eh.... Chanmaser was er aldoor hoor maar zegt niet altijd iets.
Komt door al die bet-weters.

Gegroet.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door roro25 »

Einde discussie.
Heel makkelijk. Graag ontvang ik een verwijzing naar het wetsartikel. Ik ben hem tot op heden alleen tegen gekomen in de wet kopen op afstand titel 1 boek 7 BW en in de colportagewet.

M.i. bestaat er geen wettelijke clausule van 7 dagen.

Mocht dit er wel zijn dan ga ik toch terug naar mijn universiteit om mijn collegegeld terug te vragen......

Dit is zo als gewoonlijk weer pure ozin wat je opschrijft.....

gegroet

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Goed dan .....

Artikel 46d | BW7, Boek 7, Titel 1, Afdeling 9A
1.
Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.

Respectievelijk de termijnenwet waarin bepaald dat zon en feestdagen daarbij niet meetellen.

Dit bedoel ik nu met bet-weters en daar baal ik van. Daarom houdt ik mij op de achtergrond en lag me vaak letterlijk rot over onzin van de meest uiteenlopende aard. Ik heb er de pest aan dat men hier onmiddellijk aanvalt en iedereen toch met de beste bedoelingen probeert mensen te helpen dus laat mij maar lekker in mijn schulp maar doe niet alsof je de rechter zelf bent, die ben je niet en wordt je nooit, doe ik ook niet.

Succes.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door pbarendse »

Chanmaster, als je de eerste zin van het door jou genoemde artikel bekijkt staat daar duidelijk vermeld dat het over koop op afstand gaat. Dat is wat anders dan colportage!
heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door roro25 »

I rest my case.....

Eerst goed lezen dan ouwehoeren chanmaster

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste mensen, we hebben het hier over niets anders!
Zoek een chatbox en slijt je l*lverhaal daar maar hang hier niet de alwetendheid uit want jullie hebben er de ballen verstand van.
Ik ben er van tussen.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Muuuuuwaaaa.... chanmaster is bijtig vandaag maar eh.... heeft het bij het rechte eind! Valt op!

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door pbarendse »

Tsja, je kunt ook gewoon weglopen als je kritiek krijgt... De weg van de minste weerstand. Zoals jij het stelt:
Er geld bij elke overeenkomst een wederzijdse gelegenheid (clausule) van 7 dagen, bij wet geregeld.
zou je ook bij aankoop in een winkel (is ook een overeenkomst!) een bedenktijd van 7 dagen hebben. Dat is in ieder geval niet waar. Verder wijkt de colportagewet op dit punt iets af van de wet Koop op afstand. Zie www.consuwijzer.nl voor de verschillen.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door troubleshooter »

pbarendse het gaat hierij om kopen of afstand, daar geld inderdaad, zoals chanmaster reeds aangaf, een onverbiddellijke ontbindingstermijn van zeven dagen. chanmaster heeft helemaal gelijk dus wat is daar mis mee?

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door pbarendse »

Lees het stukje van topicstarter nog eens door. De verkoper kwam aan de deur, dan is het colportage en geen koop op afstand.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door troubleshooter »

beste barense, colportage valt onder kopen op afstand.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik wil gewoon even voor ieders duidelijkheid helder hebben, ik ontloop geen enkele discussie maar heb geen zin om dit tegen bet-weters te doen, het heeft geen zin, ze willen gelijk hebben maar weten qua onderwerp niets. Het zijn mensen die belangstelling tekort komen.
Inderdaad, colportage valt onder kopen op afstand en nu richt ik mijn aandacht weer op nieuwe vragen en antwoorden. U verneemt t.z.t. wel weer van mij.

Gegroet.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door pbarendse »

Colportage kent, als er sprake is van een aankoopbedrag vanaf € 34, een wettelijke bedenktermijn van acht dagen. Binnen deze bedenktermijn kunt u schriftelijk, zonder opgaaf van reden, de koopovereenkomst ongedaan maken. Die acht dagen gaanin op het moment dat de colporteur de koopovereenkomst heeft ingeschreven bij Kamer van Koophandel. Zolang deze niet staat ingeschreven, begint de bedenktermijn ook niet te lopen en heeft u dus sowieso de mogelijkheid om van de overeenkomst af te zien. U kunt bij de Kamer van Koophandel navragen of de koopovereenkomst staat ingeschreven.
Telefonische verkoop
Als u telefonisch wordt benaderd voor een aankoop is dat geen colportage, maar een zogenaamde "Koop op afstand". Daar geldt ook een bedenktermijn voor.
Bij een koop of afstand is de bedenktijd zeven werkdagen. Zaterdag, zondag en feestdagen tellen dus niet mee.
Zie ook http://www.consuwijzer.nl/Consumententh ... colportage

Is dus voor de wet niet hetzelfde. Bij colportage 8 dagen, bij koop op afstand 7
werkdagen.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door roro25 »

Waar het mij om gaat is dat de stelling (elke overeenkomst is binnen 7 dagen op te zeggen)van CM pertinent onjuist is en dat er absoluut niet gelezen wordt. Zoals ik in mijn post vermelde over uitzondering genoemd in de wet kopen op afstand en de colportagewet.
En dan durft CM aan te komen zetten met de wet kopen op afstand. Daar zakt mijn broek nou van af.

Hierdoor kunnen bij lezers nl verkeerde verwachtingen gewekt worden.
Dan zou ik wel heel makkelijk met overeenkomsten in fysieke winkels kunnen ontbinden.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door roro25 »

beste barense, colportage valt onder kopen op afstand.
waar halen we deze wijsheid vandaan?

Waarom bestaat er dan zowel de wet kopen op afstand en separaat de colportagewet. Zie art. 7:46aBW voor begripsbepalingen wat wel onder de wet kopen op afstand behoort.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dit is tegen beterweten in en daar heb ik gewoon geen zin in.
Laten we ons gewoon richten op de vraagstelling en er verder van af wezen. Niet gaan discuseren, valt geen eer aan te behalen. Lees de wetboeken en je weet meer.
Ik ben er nu echt van tussen mensen, heb andere dingen te doen.

Gegroet allen.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door roro25 »

toch even chatgedrag.

Het wetboek ligt 20 cm naast mijn pc....

Ik lees het wetboek wel en weet het ook te interpreteren CM. Ik geloof dat er ergens toch aan schort. Lezen en interpreteren is een moeilijk vak. HEt gaat mij niet om mijn eigen gelijk , maar om de onzin die uitgekraamd wordt.

Lees art. 7:46a jo 7;46d BW.
overeenkomst op afstand: de overeenkomst waarbij, in het kader van een door de verkoper of dienstverlener georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

b. koop op afstand: de overeenkomst op afstand die een consumentenkoop is;

c. overeenkomst op afstand tot het verrichten van diensten: de tot het verrichten van diensten strekkende overeenkomst op afstand tussen een dienstverlener die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf;

d. techniek voor communicatie op afstand: een middel dat zonder gelijktijdige persoonlijke aanwezigheid van partijen kan worden gebruikt voor het sluiten van de overeenkomst op afstand;

e. communicatietechniekexploitant: een natuurlijke persoon of rechtspersoon die zijn bedrijf maakt van het ter beschikking stellen van één of meer technieken voor communicatie op afstand aan verkopers of dienstverleners;

f.richtlijn: richtlijn nr. 97/7/EG van het Europees Parlement en de Raad van de Europese Unie van 20 mei 1997 betreffende de bescherming van de consument bij op afstand gesloten overeenkomsten (PbEG L 144).
Het betreft geen koop op afstand, maar doodnormale deurverkoop (ook wel colportage genoemd)

Je kan er wel geen zin in hebben maar ga er nu eens inhoudelijk op in Man. Waarom zou er volgens jou dan wel sprake zijn van de wet kopen op afstand en waarom hebben alle overeenkomsten volgens jou een "wettelijke" opzegtermijn van 7 dagen?

Geef daar nu eerst eens antwoord op!

edit zinsbouw

Gesloten