Ik ben heel lang klant geweest bij evolta voor de electriciteit. Vorig jaar kreeg ik van Essent een aanbieding (ik had daar al gas en service contract) om mijn elektra over te nemen. Ik ben daar toen op in gegaan.
Per 27 december 2004 was ik contract vrij van evolta (nu oxxio) Ik ging dus mijn nieuwe termijn bedrag aan essent betalen. Gas + elektra.
In maart kreeg in de eind afrekening van oxxio. Deze heb ik betaald. Tevens een einde contract per 27/12 brief. Dacht van hun af te zijn.....
Niets was minder waar. De ellende begon toen pas.
In april zag ik dat essent minder van mijn bank afboekte. Ik heb hun toen gebeld. Zij vertelde mij dat ik onterecht naar Essent was gegaan en Oxxio het contract had terug gedraaid. Ik bellen met Oxxio. Krijg te horen contract breuk. Ik de opzeg brief sturen en mailen. Paar weken later gebeld. Ja we zijn er mee bezig. In mei wordt er door Oxxio geld van mijn rekening afgeboekt. Dit heb ik dus gelijk weer terug laten boeken. en een blokkada laten opleggen voor Oxxio. Weer met hun gebeld.
Dit keer veel kwader. Na tig keer bellen en dreigen met een advokaat krijg ik te horen dat ik weer bij essent zit. Ik krijg van Essent een brief dat ik per 19 juli weer klant bij hun ben. Alleen heb ik dus een betalings achterstand van 27 april to 19 juli. Heb met Essent een betalings regeling getroffen.
Dacht dat alles nu rond was, niets is minder waar. In September krijg ik weer een brief van Oxxio. Ik had onterecht contract breuk gepleegd. En zou een boete krijgen. Heb ze gebeld en gezegd dat ze die boete in hun kont konden steken. Ik liep aan van woede, heb gezegt dat ze wel van mijn advokaat zouden horen. Toen kreeg ik te horen dat het een vergissing was en dat ik niets meer hoefde te betalen.
Vervolgens krijg ik eind September een brief dat ik geen klant meer ben en dat ik de eind afreking nog krijg, Wat nou eind afrekening?? Ik had al betaald!. Ik zeg dus dat ze geen cent meer van mij krijgen en dat ze mijn advokaat maar moeten bellen. Vervolgens wordt de hoorn er op gegooid en tot op vandaag niets meer van ze gehoord.
Ben ik blij met mijn rechtbijstand verzekering. Je bent tegen woordig wel verplicht om zoiets te nemen en alles te bewaren.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oxxio Dikke ellende
Re: Oxxio Dikke ellende
Ik kreeg vanmiddag een dame aan de deur die meldde zich met: Ik ben van hét energiebedrijf, mag ik even binnenkomen. Toen ik de deur opende stond daar een dame met een fel oranje jasje aan. Ik ben van oxxio zei ze. Maar ik dacht dat u van het energiebedrijf was, zei ik.
Ik ben er verder niet op in gegaan en heb de deur dicht gedaan. Toen ben ik op internet gaan kijken en ben nu blij dat ik er niet ingetrapt ben.
Een beetje sneeky manier om binnen te komen.
Ik ben er verder niet op in gegaan en heb de deur dicht gedaan. Toen ben ik op internet gaan kijken en ben nu blij dat ik er niet ingetrapt ben.
Een beetje sneeky manier om binnen te komen.