LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door vorobeva »

In 2006/2007 klant geweest bij Oxxio, omdat slimme meters geplaatst zouden worden en 750 kWh gratis stroom. Op afspraak voor plaatsing slimme meters komen ze niet omdat ik te weinig energie verbruik, dus niet rendabel is voor hun.
Ik moest energie rekeningen van mijn buren betalen, die tot op heden nog steeds niet is terugbetaald. De gratis 750 kWh heb ik natuurlijk ook nooit gekregen. Uitleg over facturen krijg je niet.
Vorig jaar opnieuw klant geworden, wederom zouden slimme meters geplaatst worden en nu 1000 kWh gratis. Toen de slimme meters maar niet geplaatst werden heb ik alle betalingen terug laten boeken en Oxxio ingelicht dat verdere betalingen uitblijven totdat openstaande rekeningen uit 2006/2007 betaald zouden worden.
Mij werd nadrukkelijk verteld dat Oxxio niets verschuldigd was over 2006/2007 terwijl twee dagen later toch een klein bedrag werd overgeboekt naar mijn rekening, alleen om aan een incasso bureau te kunnen laten zien dat er geen verschillen zijn.
In juni al mede gedeeld dat ik mijn contract met Oxxio per eind 2010 beeindig omdat ik dan nog recht op gartis 1000 kWh heb. Nu wil Oxxio dit voorkomen door zelf het contract op te zeggen per 1-10-2010.

Ook op mijn jaarafrekening gezien dat met een meterstand eind datum aan het einde van de maand desbetreffende maand niet meegenomen word in de voorschot bedragen. Tel uit je winst, als Oxxio een klantenbestand heeft van 300.000 klanten die 1 maand dubbel in rekening wordt gebracht a Euro 100,- dan kunnen ze voor 30 miljoen Euro op hun rekening bijschrijven waarop ze geen recht hebben.

Jammer dat er geen instanties zijn die iets tegen deze oplichters bende wil doen.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Meldt uw klacht aan bij http://www.consuwijzer.nl Dan wordt deze waarschuwing die mijn inziens terecht is wereldkundig gemaakt.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Vorig jaar opnieuw klant geworden, wederom zouden slimme meters geplaatst worden en nu 1000 kWh gratis.
Zelfs een ezel ...... :wink:

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste vorobeva,

Uit uw forumbericht van 15 september jl. blijkt dat u niet tevreden bent over de service van Oxxio. Ik wil de zaak graag voor u uitzoeken en wil u daarom vriendelijk verzoeken uw naam en klantnummer door te geven via [email protected]. Dan neem ik snel contact met u op. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door vorobeva »

CaptainSlow schreef:
Vorig jaar opnieuw klant geworden, wederom zouden slimme meters geplaatst worden en nu 1000 kWh gratis.
Zelfs een ezel ...... :wink:
Als je bedoelt dat ik een ezel ben, dan heb je dat toch echt verkeerd.
Juist alleen opnieuw klant geworden om mijn geld terug te krijgen, omdat brieven schrijven en e-mails te sturen geen zin heeft bij Oxxio.

Dat ik in 2006 klant geworden was, was inderdaad niet slim, maar toen wist ik niet wat voor mentaliteit daar heerst.

vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door vorobeva »

deoxxiomedewerker schreef:Beste vorobeva,

Uit uw forumbericht van 15 september jl. blijkt dat u niet tevreden bent over de service van Oxxio. Ik wil de zaak graag voor u uitzoeken en wil u daarom vriendelijk verzoeken uw naam en klantnummer door te geven via [email protected]. Dan neem ik snel contact met u op. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker
Gisteren brief gekregen van netwerk beheerder dat ik voor 18 september een andere energie leverancier moet zoeken omdat Oxxio geen energie meer wil leveren.
Waarom zou ik nog moeten reageren als ik over twee dagen niks meer met Oxxio te maken heb.
En al die andere medewerkers van Oxxio dan, waarom reageerden die dan nooit ?

In ieder geval heeft Oxxio 4 maal contract breuk gepleegd, wat jullie ongetwijfeld terug zullen merken.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Waarom zou ik nog moeten reageren als ik over twee dagen niks meer met Oxxio te maken heb.
Omdat ze nog even willen doen alsof ze klantvriendelijk zijn, nu je de publiciteit zoekt.

vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door vorobeva »

CaptainSlow schreef:
Waarom zou ik nog moeten reageren als ik over twee dagen niks meer met Oxxio te maken heb.
Omdat ze nog even willen doen alsof ze klantvriendelijk zijn, nu je de publiciteit zoekt.
Denk het niet, want Oxxio denkt dat ze geld van mij krijgen maar durven geen gerechtelijke stappen te ondernemen omdat ik meerdere Oxxio medewerkers op zou roepen die vervolgens of de waarheid moeten vertellen of meineed moeten plegen.

Het gaat meer om die vermelding van 300.000 klanten wat na verder onderzoek volgens mij 800.000 moet zijn. Hiermee zullen ze zeer zeker ruim 100 miljoen lekker op hun rekening kunnen laten staan, terwijl ze daar geen recht op hebben.

vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door vorobeva »

Net overgestapt op mijn oude leverancier die ik had voor Oxxio. Jammer genoeg 400 Euro borg moeten storten, maar dat is blijkbaar standaard. Kon meteen meterstanden doorgeven.

Conclusie:
Oxxio berekend Euro 5,35 per m3 gas. Waar vind je nog zo'n bende oplichters.
Die 400 Euro heb ik er al uit.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door Shine »

Gisteren brief gekregen van netwerk beheerder dat ik voor 18 september een andere energie leverancier moet zoeken omdat Oxxio geen energie meer wil leveren.
Oxxio heeft een 'Einde Levering' ingediend omdat u uw openstaande schuld niet betaalt.
De netbeheerder informeert u hiervan met de melding uzelf aan te melden bij een andere leverancier. Hiermee voorkomt u overigens niet de mogelijkheid dat u uiteindelijk toch afgesloten zult gaan worden.
Ik moest energie rekeningen van mijn buren betalen, die tot op heden nog steeds niet is terugbetaald.
Hoezo moest u de energierekeningen betalen van uw buren?
In 2006/2007 klant geweest bij Oxxio en 750 kWh gratis stroom (..) De gratis 750 kWh heb ik natuurlijk ook nooit gekregen.
Vorig jaar opnieuw klant geworden en nu 1000 kWh gratis stroom. Mijn contract met Oxxio per eind 2010 beeindig omdat ik dan nog recht op gartis 1000 kWh heb.
U geeft aan dat u een erg laag energieverbruik hebt. Het is niet ondenkbaar dat aan de voorwaarde om voor die gratis 750 en 1000 kwh in aanmerking te komen er bepaalde voorwaarden zijn. De kleine lettertjes. Voldoet u niet aan die voorwaarden, dan krijgt u die dus niet.
Als ik de voorwaarden lees inzake die gratis 100 kwh, voldoet u daar niet aan. Immers, u hebt vroegtijdig het contract beeindigd.
Zie de voorwaarden:
https://www.oxxio.nl/Brochures/Actievoo ... 00_kWh.pdf
De 1.000 kWh actie is bestemd voor consumenten die klant worden bij Oxxio en een leveringsovereenkomst aangaan voor groene stroom of groene stroom én gas. De actie is niet van toepassing voor bestaande klanten van Oxxio.
De 1.000 kWh gratis groene stroom wordt in mindering gebracht op de jaarafrekening die u ontvangt naar aanleiding van de meterstandopname
die plaatsvindt nadat u twaalf maanden energie van Oxxio heeft ontvangen. In de meeste gevallen is dit niet de eerste maar de tweede jaarafrekening die u ontvangt, nadat u klant bij Oxxio bent geworden.

Dit gaat vergezeld met een duidelijke tijdsbalk tekening!
Overigens zie ik dat deze voorwaarde zo'n beetje voor alle aanbiedingen geldt inzake gratis xx kwh aanbiedingen.
Op afspraak voor plaatsing slimme meters komen ze niet omdat ik te weinig energie verbruik, dus niet rendabel is voor hun. Vorig jaar opnieuw klant geworden, wederom zouden slimme meters geplaatst worden en nu 1000 kWh gratis. Toen de slimme meters maar niet geplaatst werden heb ik alle betalingen terug laten boeken en Oxxio ingelicht dat verdere betalingen uitblijven totdat openstaande rekeningen uit 2006/2007 betaald zouden worden.
Dat de plaatsing van slimme meters afhankelijk zou zijn van een verbruik lijkt me sterk. Ik trek dit stukjeverhaal daarom ook sterk in twijfel.
De slimme meter wordt zo snel mogelijk bij u thuis geïnstalleerd, dit kan maximaal vier maanden duren

Voorwaarde meterverhuur, meterdiensten Oxxio metering BV:
4.6 Wanneer er sprake is van een of meer van de volgende situaties:
a) op het Aansluitadres is onvoldoende (fysieke)
ruimte om de Meter te plaatsen,
b) de installatie van de Meter op het Aansluitadres kan niet veilig kan worden
uitgevoerd,
c) de Aansluiting of de Installatie vertoont gebreken,
d) het GPRS netwerk is onvoldoende beschikbaar,
e) er is sprake van lokale energie-opwekking, behoudt Oxxio zich het recht voor de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen.

Ik denk dat het verstandig is dat u de voorwaarden hier en daar nog eens goed leest.
Zie: https://www.oxxio.nl/Voorwaarden/
Aangevuld met voorwaarden archief:
https://www.oxxio.nl/Voorwaardenarchief
Waarom? Omdat zoals ik het opmaak u zelf de veroorzaker bent van de huidge ellende door eigen rechter te spelen, zonder op de hoogte te zijn, of u verdiept te hebben in de geldende voorwaarden van uw contracten en mogelijkheid tot plaatsing van die slimme meter.

vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door vorobeva »

Gisteren brief gekregen van netwerk beheerder dat ik voor 18 september een andere energie leverancier moet zoeken omdat Oxxio geen energie meer wil leveren.
Oxxio heeft een 'Einde Levering' ingediend omdat u uw openstaande schuld niet betaalt.
De netbeheerder informeert u hiervan met de melding uzelf aan te melden bij een andere leverancier. Hiermee voorkomt u overigens niet de mogelijkheid dat u uiteindelijk toch afgesloten zult gaan worden.
Lees even goed Oxxio fanaat. Oxxio heeft openstaande rekeningen uit 2006/2007 die zij niet willen betalen. Daarop ben ik gestopt met betalingen voor 2010. Nu ik een andere leverancier heb kan Oxxio nooit meer opdracht geven tot afsluiting.
Ik moest energie rekeningen van mijn buren betalen, die tot op heden nog steeds niet is terugbetaald.
Hoezo moest u de energierekeningen betalen van uw buren?
Oxxio medewerkers weten niet wat een EAN aansluitnummer nummer is, zodoende werden mijn buren overgeschakeld naar Oxxio maar later weer terug gedraaid en werd ik aangesloten. Echter het verbruik in de tussentijd kwam op mijn rekening. Deze bedragen willen ze niet terug betalen.
In 2006/2007 klant geweest bij Oxxio en 750 kWh gratis stroom (..) De gratis 750 kWh heb ik natuurlijk ook nooit gekregen.
Vorig jaar opnieuw klant geworden en nu 1000 kWh gratis stroom. Mijn contract met Oxxio per eind 2010 beeindig omdat ik dan nog recht op gartis 1000 kWh heb.
U geeft aan dat u een erg laag energieverbruik hebt. Het is niet ondenkbaar dat aan de voorwaarde om voor die gratis 750 en 1000 kwh in aanmerking te komen er bepaalde voorwaarden zijn. De kleine lettertjes. Voldoet u niet aan die voorwaarden, dan krijgt u die dus niet.
Als ik de voorwaarden lees inzake die gratis 100 kwh, voldoet u daar niet aan. Immers, u hebt vroegtijdig het contract beeindigd.
Zie de voorwaarden:
https://www.oxxio.nl/Brochures/Actievoo ... 00_kWh.pdf
De 1.000 kWh actie is bestemd voor consumenten die klant worden bij Oxxio en een leveringsovereenkomst aangaan voor groene stroom of groene stroom én gas. De actie is niet van toepassing voor bestaande klanten van Oxxio.
De 1.000 kWh gratis groene stroom wordt in mindering gebracht op de jaarafrekening die u ontvangt naar aanleiding van de meterstandopname
die plaatsvindt nadat u twaalf maanden energie van Oxxio heeft ontvangen. In de meeste gevallen is dit niet de eerste maar de tweede jaarafrekening die u ontvangt, nadat u klant bij Oxxio bent geworden.

Dit gaat vergezeld met een duidelijke tijdsbalk tekening!
Overigens zie ik dat deze voorwaarde zo'n beetje voor alle aanbiedingen geldt inzake gratis xx kwh aanbiedingen.
De kleine/grote lettertjes, waren voor de 750 kWh dat je minimaal 1 jaar klant moest zijn waarbij ik ong. 15 maanden klant was. Voor de 1000 kWh moest ik minimaal 1 jaar energie afnemen en dat zou ik per 1-1-2011 ook doen. Echter Oxxio heeft nu snel het contract vroegtijdig beeindigd, zodat ik daar nu niet meer aan kan voldoen. Echter dit is een contract breuk wat natuurlijk wel zijn consequenties zal hebben.
Op afspraak voor plaatsing slimme meters komen ze niet omdat ik te weinig energie verbruik, dus niet rendabel is voor hun. Vorig jaar opnieuw klant geworden, wederom zouden slimme meters geplaatst worden en nu 1000 kWh gratis. Toen de slimme meters maar niet geplaatst werden heb ik alle betalingen terug laten boeken en Oxxio ingelicht dat verdere betalingen uitblijven totdat openstaande rekeningen uit 2006/2007 betaald zouden worden.
Dat de plaatsing van slimme meters afhankelijk zou zijn van een verbruik lijkt me sterk. Ik trek dit stukjeverhaal daarom ook sterk in twijfel.
De slimme meter wordt zo snel mogelijk bij u thuis geïnstalleerd, dit kan maximaal vier maanden duren

Voorwaarde meterverhuur, meterdiensten Oxxio metering BV:
4.6 Wanneer er sprake is van een of meer van de volgende situaties:
a) op het Aansluitadres is onvoldoende (fysieke)
ruimte om de Meter te plaatsen,
b) de installatie van de Meter op het Aansluitadres kan niet veilig kan worden
uitgevoerd,
c) de Aansluiting of de Installatie vertoont gebreken,
d) het GPRS netwerk is onvoldoende beschikbaar,
e) er is sprake van lokale energie-opwekking, behoudt Oxxio zich het recht voor de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen.

Ik denk dat het verstandig is dat u de voorwaarden hier en daar nog eens goed leest.
Zie: https://www.oxxio.nl/Voorwaarden/
Aangevuld met voorwaarden archief:
https://www.oxxio.nl/Voorwaardenarchief
Waarom? Omdat zoals ik het opmaak u zelf de veroorzaker bent van de huidge ellende door eigen rechter te spelen, zonder op de hoogte te zijn, of u verdiept te hebben in de geldende voorwaarden van uw contracten en mogelijkheid tot plaatsing van die slimme meter.
Begin april 2006 werd ik klant, op 11-9-2006 zouden ze eindelijk langskomen voor installatie. Niemand die kwam opdagen en navragen waarom niet, had geen zin want daarop heb ik nooit antwoord gekregen. Als Oxxio geen antwoord wil geven waarom ze niet komen opdagen, ga ik zelf conclusies trekken.
In oktober 2009 dus gebeld door Oxxio of ik klant wilde worden, inclusief installatie voor slimme meters. Ondertussen 11 maanden verder. Het allermooiste is dat Oxxio tegen incasso bureau verteld, ik citeer: 'Verder is geen verzoek door u bekend, om een slimme meter bij u te plaatsen.'
Ik heb toevallig wel een contract zwart op wit voor plaatsing van meters.

Kort samen gevat. Ik had de volgende contracten:
- eerste 750 kWh die ze niet uitbetalen.
- slimme meters met afspraak waar ze nooit op kwamen dagen.
- nieuwe contract voor eerste 1000 kWh die nu niet doorgaat omdat Oxxio contract beeindigd.
- nieuw contract voor slimme meters waarbij zij ontkennen dat die bestaat.

- Ik had geen contract om energie voor mijn buren te betalen.

Als Oxxio ooit de moeite had genomen om naar de klant te luisteren en niet voor eigen rechter speelde en hun wil is wet te bepalen, dan was het nooit zover gekomen.
Vele brieven geschreven, meer dan 40 e-mail berichten via hun site, maar een dialoog was echt nooit te voeren.

Een antwoord van Oxxio was geciteerd: 'Zoals wij u eerder hebben vermeld hebben wij het bedrag verrekend. Hierdoor zult u geen restant bedrag van ons ontvangen.'
Voor Oxxio zaak/klacht afgerond, verder navragen helpt niet want er wordt niet meer gereageerd.
Echter de volgende dag wordt toch nog een goede Euro 52 overgeboekt, hoezo ik hoor niets te ontvangen. Doe mij er dan nog maar tien. Dat bedrag staat echter niet in verhouding tot wat ik van Oxxio moet ontvangen, exclusief de rente over de drie jaar te late betaling.
Dit bedrag was alleen een nul-saldo afrekening voor hun administratie, om een incasso bureau in te kunnen schakelen. Echter in desbetreffende administratie staat een betaling niet, zodat hun administratie niet klopt.

Jammer voor Oxxio is dat ik overal zwart op wit bewijzen/contracten van heb.


Een andere vraag met betrekking tot de titel. Jij vindt het ook normaal dat als een meter opname aan het einde van de maand is en ik al voor die maand betaald heb, deze betaling niet in de jaarafrekening wordt meegenomen. Dit resulteerd in het feit dat ik voor desbetreffende maand dubbel betaal. Reken uit 800.000 klanten a zeg Euro 100,- een mooi bedrag van Euro 80 miljoen op de rekening staat waarop ze helemaal geen recht hebben.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door Shine »

De kleine/grote lettertjes, waren voor de 750 kWh dat je minimaal 1 jaar klant moest zijn waarbij ik ong. 15 maanden klant was. Voor de 1000 kWh moest ik minimaal 1 jaar energie afnemen en dat zou ik per 1-1-2011 ook doen. Echter Oxxio heeft nu snel het contract vroegtijdig beeindigd, zodat ik daar nu niet meer aan kan voldoen. Echter dit is een contract breuk wat natuurlijk wel zijn consequenties zal hebben.
Doe me een plezier en lees die voorwaarde nou nog eens héél goed!!!!

De 1.000 en/of 750 kWh gratis groene stroom wordt in mindering gebracht op de jaarafrekening die u ontvangt naar aanleiding van de meterstandopname die plaatsvindt nadat u twaalf maanden energie van Oxxio heeft ontvangen. In de meeste gevallen is
dit niet de eerste maar de tweede jaarafrekening die u ontvangt, nadat u klant bij Oxxio bent
geworden.


Weet u héél zeker dat u hieraan voldoet?
Zie de tijdsblak voorbeeld in die voorwaarde!!
https://www.oxxio.nl/Brochures/Actievoo ... 00_kWh.pdf
Mocht u 2, misschien 3 maanden, voordat u de gebruikelijke jaarafrekening (dus niet datum van switch, maar datum van 1ste levering!!) door Oxxio geleverd hebben gekregen, dan redt u het met ongeveer 15 maanden. Anders niet.
Het is dus belangrijk precies te weten wanneer uw 1ste Oxxio leverdatum was.
Oxxio medewerkers weten niet wat een EAN aansluitnummer nummer is, zodoende werden mijn buren overgeschakeld naar Oxxio maar later weer terug gedraaid en werd ik aangesloten. Echter het verbruik in de tussentijd kwam op mijn rekening. Deze bedragen willen ze niet terug betalen.
Dit begrijp ik niet en klopt naar mijn idee ook niet.
Oxxio heeft pardoes uw buren geswitscht van hun bestaande leverancier naar hun. Dan betaalt u niet de rekening van de buren, maar zijzelf betalen hun eigen rekening, maar dan aan Oxxio.
Hun verbruik kan nooit en te nimmer voor uw rekening zijn gekomen. Tenzij,.. uw rekeningnummer onder hun naamstelling vermeld stond en derhalve gebruikt werd voor maandelijkse afschrijvingen. Iets wat ik moeilijk of eigenlijk niet kan voorstellen.
Er van uitgaande dat dit laatste niet het geval was, hebben de buren zelf hun rekeningen betaald voor hun verbruik voor de korte periode dat ze onterecht geswitcht zijn naar Oxxio. Deze onterechte switch zal, als het goed, is ongedaan zijn gemaakt. Echter het kortstondige verbruik dat ze hebben afgenomen via Oxxio gedurende deze periode, moeten ze aan Oxxio betalen.
U bent gedurende deze periode dus niet geswitcht maar gewoon bij uw bestaande leverancier gebleven.Vervolgens bent u geswitched (door de herstel omdat bleek dat u geswitched had moeten worden en niet de buren).
Een ander scenario wat ook nog heeft kunnen gebeuren is dat: U aangemerkt werd als nieuwe bewoner van de woning van uw buren. Uw gegevens bij Oxxio op dat adres zijn ingevoerd als zijnde switch. Bij Oxxio staat levering op het adres onder uw naam, maar bij de netbeheerder (dus transportkosten) blijft het staan op naamstelling van de bestaanden bewoners.
De bestaande bewoners betalen dan het transport en u betaalt de levering.
Wat ik wil aangeven is dat: uw verhaal ten aanzien van uw switch en het betalen voor de buren onduidelijk is en blijft omdat in uw verhaal onduidelijk is welk scenario er heeft plaatsgevonden.
Kunt u dit verduidelijken?
Oxxio denkt dat ze geld van mij krijgen maar durven geen gerechtelijke stappen te ondernemen omdat ik meerdere Oxxio medewerkers op zou roepen die vervolgens of de waarheid moeten vertellen of meineed moeten plegen.
Dit begrijp ik helemaal niet.
U denkt geld van Oxxio te moeten krijgen, immers dat is uw verhaal! Maar laat vervolgens na om zelf de geschillencommissie in te schakelen. Vervolgens draait u het om en vindt dat Oxxio gerechtelijke stappen moet ondernemen.
Als ik zeker wist, helemaal met uw toonzetting nog geld te krijgen van mijn leverancier, en die betaalde niet, dan wist ik de weg naar die geschillencommissie heel snel te vinden. Ik ging dan niet zitten afwachten op gerechtelijke stappen van de leverancier.
Ditzelfde geldt mbt de meterplaatsing. U zegt het bewijs in handen te hebben. Ik zou zeggen, in plaats van hier te roepen, wat u niet verder zal brengen, moet u zich in deze kwesties tot de juiste instantie wenden.
Gezien het feit dat u dat niet doet roept bij mij het gevoel op dat uw verhaal links en rechts nogal rammelt.
Jij vindt het ook normaal dat als een meter opname aan het einde van de maand is en ik al voor die maand betaald heb, deze betaling niet in de jaarafrekening wordt meegenomen. Dit resulteerd in het feit dat ik voor desbetreffende maand dubbel betaal
Dat gebeurd wel vaker. Die termijnbetaling wordt dan bij de volgende jaarafrekening meegenomen.
U moet kijken naar de termijnen die op de jaarafrekening in rekening zijn gebracht. Tevens kijkt u naar de termijnen die op de slotfactuur of opvolgende jaarnota in rekening zijn gebracht. Dan zult u zien dat het wel klopt.
Mijn meteropname tbv de jaarnota vindt plaats eind februari begin maart. In april ontvang ik de jaarnota. Mijn betaalde termijn van april wordt echter niet bij deze jaarnota maar bij de opvolgende jaarnota meegenomen. Punt is namelijk dat mijn jaarnota al klaar was voor de in rekening gebrachte termijn van april.
U moet dus niet zozeer naar maanden kijken alswel naar de termijnen.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Nou dan sta je heel erg sterk tegen over de rechter, denk?
Ik heb het drie keer na gelezen, maar ik snap er geen hout van, echt niet en meestal ben ik niet zo blond.
Je betaald voor de buren, het eerst contact met Oxxio liep al niet zo bijster goochem, maar toch weer?

Als ik het even omdraai, er zijn onbetaalde rekeningen van 2006/2007, Oxxio kan geen onbetaalde rekeningen hebben, dat is een leverancier!
Ia, sorry hoor!

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door mihoen »

als ik een reclame zie van deze firma wier naam ik niet zal noemen omdat ik deze naam niet meer langs mijn tanden krijg, zap ik weg. programma's mede mogelijk gemaakt door ..... filter ik weg.
door een colporteur van ..... heb ik een anti-verkoperssticker op de deur bevestigd.

toen ik een klacht indiende over de colportagemethode welke op mij is uitgeoefend vroeg men naar mijn klantnummer. alsof ik ooit klant zou gaan worden :?

vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door vorobeva »

De kleine/grote lettertjes, waren voor de 750 kWh dat je minimaal 1 jaar klant moest zijn waarbij ik ong. 15 maanden klant was. Voor de 1000 kWh moest ik minimaal 1 jaar energie afnemen en dat zou ik per 1-1-2011 ook doen. Echter Oxxio heeft nu snel het contract vroegtijdig beeindigd, zodat ik daar nu niet meer aan kan voldoen. Echter dit is een contract breuk wat natuurlijk wel zijn consequenties zal hebben.
Doe me een plezier en lees die voorwaarde nou nog eens héél goed!!!!

De 1.000 en/of 750 kWh gratis groene stroom wordt in mindering gebracht op de jaarafrekening die u ontvangt naar aanleiding van de meterstandopname die plaatsvindt nadat u twaalf maanden energie van Oxxio heeft ontvangen. In de meeste gevallen is
dit niet de eerste maar de tweede jaarafrekening die u ontvangt, nadat u klant bij Oxxio bent
geworden.


Weet u héél zeker dat u hieraan voldoet?
Zie de tijdsblak voorbeeld in die voorwaarde!!
https://www.oxxio.nl/Brochures/Actievoo ... 00_kWh.pdf
Mocht u 2, misschien 3 maanden, voordat u de gebruikelijke jaarafrekening (dus niet datum van switch, maar datum van 1ste levering!!) door Oxxio geleverd hebben gekregen, dan redt u het met ongeveer 15 maanden. Anders niet.
Het is dus belangrijk precies te weten wanneer uw 1ste Oxxio leverdatum was.
De 750 kWh was in het jaar 2006 en toen moest je 1 jaar klant zijn en werden ook transport kosten over de 750 kWh vergoed. Echter kijkend naar de datums van meterstand opnames ben ik ook minimaal 1 jaar klant geweest. Tegenwoordig moet je inderdaad 1 jaar energie afnemen en de vergoeding betreft alleen de energie prijs. Dus stuk minder dan vroeger. Ik hanteer dus de meterstand opname datums, die naar mijn mening Oxxio ook zal hanteren.

Oxxio medewerkers weten niet wat een EAN aansluitnummer nummer is, zodoende werden mijn buren overgeschakeld naar Oxxio maar later weer terug gedraaid en werd ik aangesloten. Echter het verbruik in de tussentijd kwam op mijn rekening. Deze bedragen willen ze niet terug betalen.
Dit begrijp ik niet en klopt naar mijn idee ook niet.
Oxxio heeft pardoes uw buren geswitscht van hun bestaande leverancier naar hun. Dan betaalt u niet de rekening van de buren, maar zijzelf betalen hun eigen rekening, maar dan aan Oxxio.
Hun verbruik kan nooit en te nimmer voor uw rekening zijn gekomen. Tenzij,.. uw rekeningnummer onder hun naamstelling vermeld stond en derhalve gebruikt werd voor maandelijkse afschrijvingen. Iets wat ik moeilijk of eigenlijk niet kan voorstellen.
Er van uitgaande dat dit laatste niet het geval was, hebben de buren zelf hun rekeningen betaald voor hun verbruik voor de korte periode dat ze onterecht geswitcht zijn naar Oxxio. Deze onterechte switch zal, als het goed, is ongedaan zijn gemaakt. Echter het kortstondige verbruik dat ze hebben afgenomen via Oxxio gedurende deze periode, moeten ze aan Oxxio betalen.
U bent gedurende deze periode dus niet geswitcht maar gewoon bij uw bestaande leverancier gebleven.Vervolgens bent u geswitched (door de herstel omdat bleek dat u geswitched had moeten worden en niet de buren).
Een ander scenario wat ook nog heeft kunnen gebeuren is dat: U aangemerkt werd als nieuwe bewoner van de woning van uw buren. Uw gegevens bij Oxxio op dat adres zijn ingevoerd als zijnde switch. Bij Oxxio staat levering op het adres onder uw naam, maar bij de netbeheerder (dus transportkosten) blijft het staan op naamstelling van de bestaanden bewoners.
De bestaande bewoners betalen dan het transport en u betaalt de levering.
Wat ik wil aangeven is dat: uw verhaal ten aanzien van uw switch en het betalen voor de buren onduidelijk is en blijft omdat in uw verhaal onduidelijk is welk scenario er heeft plaatsgevonden.
Kunt u dit verduidelijken?
Ik woon in een flat waarbij de benummering hs/1/2/3 hoog is, echter de netbeheerder hanteerd een benummering 1/2/3/4 hoog. Zodoende woon ik op 1 hoog maar de EAN aansluitingen zijn voor 2 hoog. Ik heb een eindafrekening voor het EAN nummer 1 hoog gekregen (mijn buren) die zij niet willen terugbetalen.
Vorig jaar toen ik gebeld werd om klant te worden heb ik deze situatie zeer uitgebreid uitgelegd maar desbetreffende persoon wist niet wat een EAN aansluitnummer was. Ik had al twijfels om weer naar Oxxio terug te gaan, echter ik had nog zoveel onduidelijkheden over alle rekeningen van vroeger waarop ik nooit antwoord kreeg dat ik ben overgestapt. Prompt krijgen mijn buren opnieuw de melding dat zij over zouden stappen.
Oxxio denkt dat ze geld van mij krijgen maar durven geen gerechtelijke stappen te ondernemen omdat ik meerdere Oxxio medewerkers op zou roepen die vervolgens of de waarheid moeten vertellen of meineed moeten plegen.
Dit begrijp ik helemaal niet.
U denkt geld van Oxxio te moeten krijgen, immers dat is uw verhaal! Maar laat vervolgens na om zelf de geschillencommissie in te schakelen. Vervolgens draait u het om en vindt dat Oxxio gerechtelijke stappen moet ondernemen.
Als ik zeker wist, helemaal met uw toonzetting nog geld te krijgen van mijn leverancier, en die betaalde niet, dan wist ik de weg naar die geschillencommissie heel snel te vinden. Ik ging dan niet zitten afwachten op gerechtelijke stappen van de leverancier.
Ditzelfde geldt mbt de meterplaatsing. U zegt het bewijs in handen te hebben. Ik zou zeggen, in plaats van hier te roepen, wat u niet verder zal brengen, moet u zich in deze kwesties tot de juiste instantie wenden.
Gezien het feit dat u dat niet doet roept bij mij het gevoel op dat uw verhaal links en rechts nogal rammelt.
Ik had zoveel vragen over de rekeningen die ik moest betalen dat ik daar geen overzicht in had. Normaal gesproken krijg je 1 vast termijn bedrag, maar ik kreeg wel drie verschillende maand bedragen. Tevens had ik nooit het bewijs dat ik voor mijn buren betaald had, omdat ik alleen de melding kreeg dat alles verrekend zou worden. Maar Oxxio stuurt geen factuur overzichten zodat ik dat nooit heb kunnen controleren. Dit bewijs heb ik nu begin deze zomer 2010 wel gekregen. Oxxio hanteerd bij nieuwe klanten ook een eerste Euro 10.71 aanbetaling. Deze aanbetaling is ook nooit verrekend, waarschijnlijk omdat Oxxio dat via een andere rekening incasseerdde dan van de normale incasso tegenrekening.

Inderdaad kan ik nu pas naar de geschillencommisie.

Jij vindt het ook normaal dat als een meter opname aan het einde van de maand is en ik al voor die maand betaald heb, deze betaling niet in de jaarafrekening wordt meegenomen. Dit resulteerd in het feit dat ik voor desbetreffende maand dubbel betaal
Dat gebeurd wel vaker. Die termijnbetaling wordt dan bij de volgende jaarafrekening meegenomen.
U moet kijken naar de termijnen die op de jaarafrekening in rekening zijn gebracht. Tevens kijkt u naar de termijnen die op de slotfactuur of opvolgende jaarnota in rekening zijn gebracht. Dan zult u zien dat het wel klopt.
Mijn meteropname tbv de jaarnota vindt plaats eind februari begin maart. In april ontvang ik de jaarnota. Mijn betaalde termijn van april wordt echter niet bij deze jaarnota maar bij de opvolgende jaarnota meegenomen. Punt is namelijk dat mijn jaarnota al klaar was voor de in rekening gebrachte termijn van april.
U moet dus niet zozeer naar maanden kijken alswel naar de termijnen.
Dat is bij jou ook heel logisch, april ligt in de toekomst.
Mijn meteropname was eind april en eind mei kreeg ik de jaarnota waarbij alleen de maanden t/m maart in rekening zijn gebracht. De betalingen voor de maand april zijn niet meegenomen. Hier betaal ik dus dubbel voor. Op de volgende jaarafrekening zie je natuurlijk dit bedrag wel terug maar dan zal ongetwijfeld hetzelfde zich voordoen voor het nieuwe jaar totdat je bij Oxxio weggaat.

Dus met 800.000 klanten krijg je een flink bedrag op je rekening.

Trouwens het opstellen van de eindafrekeningen duurt bij Oxxio ontzettend lang en daarna nog twee maanden voordat er uitbetaling vind.

vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door vorobeva »

kaarsje69 schreef:Nou dan sta je heel erg sterk tegen over de rechter, denk?
Dat sta ik ook.
Of ik naar de rechter of geschillencommissie ga weet ik nog niet ?
Ik heb het drie keer na gelezen, maar ik snap er geen hout van, echt niet en meestal ben ik niet zo blond.
Ik heb ook nooit begrepen waar Oxxio mee bezig was, maar kreeg nooit gehoor op mijn vragen/klachten.
Je betaald voor de buren, het eerst contact met Oxxio liep al niet zo bijster goochem, maar toch weer?
Ja klopt, netwerkbeheerder had dit ook nog nooit gehoord, maar bij Oxxio is dat wel mogelijk.
Als ik het even omdraai, er zijn onbetaalde rekeningen van 2006/2007, Oxxio kan geen onbetaalde rekeningen hebben, dat is een leverancier!
Ia, sorry hoor!
Ik hoef niet voor mijn buren te betalen, dat geld moet ik terug krijgen.
750 kWh zou gratis zijn, die ik niet uitbetaald heb gekregen.
Oxxio heeft teveel geincasseerd en moet mij deze bedragen terug betalen. Ik noem dit onbetaalde rekeningen. Hoe zou jij dat dan benoemen ?

Trouwens omdat Oxxio veelvuldig contracten verbreekt, wil ik ook contract breuk compensaties. Als een consument dit doet kost het Euro 50,- dan zal een energie bedrijf omgekeerd dit zeer waarschijnlijk ook moeten doen.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door AGGB »

Sterkte Vorobeva! Hoewel ik uw verhaal niet helemaal begrijp en de actie van u betreffende slimme meters niet zo slim vind en de zg extra maand niet zo goed begrijp, voel ik mee met uw ellende over een onterechte switch en foutieve aansluitnrs.
Dat is mij jaren terug ook overkomen met buren, nou ja buren twee huizen verder en het zijn vrijstaande huizen.
De rekeningen kwamen bij mij alsof het mijn verbruik leek te zijn, dubbel op.
Kijk enkele OXXIO gerelateerde topics uit het verleden met mijn verhaal er maar eens op na.
Zeer veel gecorresponderd met PINOXXIO zowel per brief, fax, mail en telefoon. Soms leek er sprake van een herstel, maar na een jaar weer gerotzooi.
Alles was zinloos tot ik dit forum ontdekte en de Oxxiomedewerker met de naam van een aartsengel (af en toe verschijnt hij nog hier) direct reageerde en de hele boel uitzocht. Vanwege de jarenlange missers duurde het herstel enkele maanden, maar ik werd steeds op de hoogte gehouden. Excuses, bloemen en een schadebedrag waar ik met een vriendin van uit eten ben gegaan.
Dat was nooit gelukt zonder dit forum, ja natuurlijk wel via de geschillencommissie, maar dat zou nog langer geduurd hebben, tenzij ik deze zaken direct gemeld had, maar dat was lastig, omdat af en toe de zaak leek opgelost, tot dat er weer een brief kwam met: uit onze accountantscontrole is gebleken dat..... Vreemd genoeg heb ik nooit een incassobureau op mij afgestuurd gekregen.
Er volgde een brei van herberekeningen en creditnota's. Daarna naar een andere leverancier gegaan via de Vastelastenbond en de TOXXIO-nachtmerrie die jaren duurde was voorbij.
Maak uw voorbereidingen voor de geschillencommissie en reageer op de huidige oxxiomedewerker haar oproep. Zij is ervoor om de oxxio-diarree op te dweilen maw voor de dammagecontrol.
Indien u in uw recht staat, zal er nu zeker gereageerd worden door OXXIO en zal PINOXXIO de fouten herstellen en het is voor de medetopic posters prettig/nuttig als u het resultaat meldt.

vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door vorobeva »

AGGB schreef:Sterkte Vorobeva! Hoewel ik uw verhaal niet helemaal begrijp en de actie van u betreffende slimme meters niet zo slim vind en de zg extra maand niet zo goed begrijp, voel ik mee met uw ellende over een onterechte switch en foutieve aansluitnrs.
De slimme meters leek mij altijd handig omdat ik weinig/gecontroleerd energie verbruik.
Je hebt dan bewijzen dat als de voorschot bedragen de pan uit reizen je meer dan 25% verlaging wil. Door brieven te schrijven helpt dat niet en energie bedrijven sponsoren om jaarlijks enkele honderden Euro's voor te schieten wil ik ook niet. Rente vergoedingen krijg je niet op de voorschot bedragen.

Maak uw voorbereidingen voor de geschillencommissie en reageer op de huidige oxxiomedewerker haar oproep. Zij is ervoor om de oxxio-diarree op te dweilen maw voor de dammagecontrol.
Indien u in uw recht staat, zal er nu zeker gereageerd worden door OXXIO en zal PINOXXIO de fouten herstellen en het is voor de medetopic posters prettig/nuttig als u het resultaat meldt.
De oxxiomedewerker heeft wel gereageerd maar kijkt alleen naar het heden en niet naar het verleden, dus aan die persoon had ik niets. Tevens kon ze het einde van de levering niet meer terug draaien, die ingaat op 6-10-2010.
Maar ze schreef wel dat ik nog een toekomstig voorschot bedrag moet betalen d.d. 29-9-2010 die zou dus voor 8 dagen moeten gelden. Dit zou echt fantastisch zijn als ze dat nog deden.

Met huidige voorschotten zou ik al op Euro 5,53 per m3 gas zitten als ik alles had betaald.
Afgerond ruim 10x de prijs die je ergens anders kwijt zou zijn. Wel brieven geschreven met welke bedragen ik wel akkoord zou gaan, maar die werden altijd wel ontvangen maar genegeerd, een Oxxio traditie.

Zoals iemand al had geschreven, zou ik voor eigen rechter spelen, maar als er niet geluisterd wordt moet je hardere maatregels ondernemen en bedragen terug laten boeken. Natuurlijk wel Oxxio geinformeerd en dan hopen op een dialoog maar dat heeft niet geholpen en dat moet je ook alleen doen als je toch over wil stappen.
Ik zal een dezer dagen wel horen dat alles met nieuwe energie bedrijf rond is.
Eindafrekening afwachten en kijken of Oxxio over de brug komt of een instantie inschakelen.

vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door vorobeva »

Shine schreef: Doe me een plezier en lees die voorwaarde nou nog eens héél goed!!!!
Shine jij bent erg goed op de hoogte van Oxxio informatie, misschien weet jij het volgende.

Ik had al een klacht naar de geschillencommissie gestuurd, en het incassobureau hiervan mondeling en schriftelijk op de hoogte gesteld omdat alle correspondentie via hun moest lopen.
Het dossier is nog wachtende op een vragen formulier die ik moet opsturen binnen een maand van dagtekening anders wordt het dossier gesloten.
In de contracten van 2006 staat dat niet afgesloten wordt zolang een zaak lopende is bij de geschillencommisie.
Mijn vraag is of jij weet of zoiets dergelijks over afsluiten ook in de huidige contracten staat.

DePienMasjien
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 sep 2010 13:05

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door DePienMasjien »

@vorobeva: Sorry hoor maar jesus wat een vermoeiende persoonlijkheid heeft u...En maar denken waarom u zo weinig mensen om u heen heeft?hierom dus..

Gesloten