LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio en de extreem hoge gasafrekening.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
van.kikken
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2009 19:16

Oxxio en de extreem hoge gasafrekening.

Ongelezen bericht door van.kikken »

Hallo allemaal.
In mei 2007 stapten we over naar Oxxio omdat deze voordeliger zou zijn volgens de telefonisch medewerker van de Oxxio. Wij wilden wel een lagere rekening , wie niet? Dus...
Op 26-05-2008 wordt bij ons eindelijk na heel veel gedoe (maar dat is weer een ander verhaal) de slimme gasmeter door oxxio geplaatst.
Eind oktober krijgen we een rekening voor het gas:
van 30-06-2008 tot 19-10-2008 hebben we 241,29 m3 verbruikt, gemiddeld 69m3 per maand (in de zomer/herfst).
Op 1 dec 2009 ligt de jaarnota van het gas op de mat.
Wat als eerste opvalt is dat tussen de factuurdatum (1 december 2009) en de einddatum afrekening (29-9-2009) zo'n twee maanden zit. ?????

De gasrekening is maar liefts 4 keer zo hoog als we gewend zijn:

Van 20-10-2008 tot 29-9-2009 hebben wij 3597.83 m3 gas verbruikt,
en moeten we 1588,10 euro bijbetalen.

En dat terwijl we in 2007 een nieuwe hoogredements-ketel hebben geplaatst . Wij zijn een gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen van 13 tot 16 jaar. Ons huis is geisoleerd, dubbel glas enz, alles om energie te besparen.... Bovendien in de koude winter van 2008 vaak de houtkachel gestookt, knus en zuinig, dachten wij....

Omgerekend per maand zouden we dus nu opeens zo'n 327 m3 per maand verbruikt hebben, ruim 3,7 x zoveel als we voorgaande jaren verbruikten :?: :?: .


We hebben gebeld met de Oxxio medewerker, daar wordt je door afgepoeierd met "de strenge winter"en dat is het dan . De nieuwe meter laten ijken kan, maar kost ons 350 euro als de meter in orde blijkt te zijn.

De meterstanden kloppen, maar zijn op onverklaarbare wijze verviervoudigd.

Wat moeten we doen? Kunnen we die meter door een onafhankelijk bedrijf laten nakijken en door wie dan?

Zijn er juridische stappen die we kunnen nemen? We balen er onwijs van dat je zo lullig wordt behandeld, hoe is te bewijzen / uit te zoeken dat er iets heel vreemds aan de hand is?

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio en de extreem hoge gasafrekening.

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste van.kikken,

Uw forumbericht van 14 december jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met aan u gerichte facturen voor de levering van gas. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.


Met vriendelijke groet,


Fabiënne
‘De Oxxiomedewerker’

charissa99
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 dec 2009 20:11

Re: Oxxio en de extreem hoge gasafrekening.

Ongelezen bericht door charissa99 »

ook wij hadden dat met gas, maar na 1 telefoontje werd dat recht gezet. Maar toen kreeg ik de stroom overzicht, ook 3x zoveel, volgens de grafieken op internet klopte het zeiden ze, maar ja wie zegt dat de meter goed is. Laten ijken bij ons kost bij geen afwijking 750 euro. Onze totale stroomverbruik wat hun beweren gebruikt nog niet eens een bedrijf. Maar zoals bij elk energieleveranciers of internetleverancier etc. lijk je wel nooit gelijk te kunnen krijgen, je staat altijd machteloos, jammer dat toen ik voor gas belde nog niet mijn stroom binnen had, want dat lieve mevrouwtje heb ik nooit meer aan de lijn gekregen, zij geloofde mij wel meteen.

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Oxxio en de extreem hoge gasafrekening.

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Geef mij de ouderwetse meter maar!
Slim zijn doe ik zelf wel :P

anton44
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2009 23:31

Re: Oxxio en de extreem hoge gasafrekening.

Ongelezen bericht door anton44 »

Dit is sterk. Mij overkomt hetzelfde. Voor gas krijg ik een naheffing van meer dan 1660 euro!
Meer dan het dubbele van afgelopen jaren. En dat allemaal NADAT die "slimme meter"geinstalleerd is.
Ik ga die meter laten nakijken want dit kan niet kloppen.
ook tegen mij werd gezegd dat het 200-400 euro kost om de meter te laten nakijken maar dat zou wel de oorzaak kunnen zijn.

Het kan toch nooit dat je bij een ongewijzigde gezinssituatie ineens het dubbele verbruikt en kwijt bent?

Ik ben dus niet de enige met die hoge rekening maar ik ga het wel laten uitzoeken.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Oxxio en de extreem hoge gasafrekening.

Ongelezen bericht door elmo43 »

Wat mij iedere ker opvalt is dat er word gezged door de gas/energieleveranciers dat het een strenge winter is geweest afgelopen jaar.

Ik zit zelf bij eneco, en krijg geld terug, en nu komt het mijn gasverbruik over een heel jaar (en deze is nog geschat ook) 1771m3. Mijn werkelijke verbruik is zelfs nog iets lager, maar ik laat het maar zo omdat ik toch geld terug heb gehad.
Ik heb een eengezinswoning met 4 personen, 2 volwassenen en 2 kinderen 20 en 13 jaar.
En wij douchen elke dag, soms zelfs 2 keer per dag, en worden er 4 kamers verwarmd en een de doucheverwarming.
Ik ben met mijn maand bedrag van € 236,00 naar € 183,00 per maand gegaan

Dus lijkt mij de conclusie van strenge winter niet echt een logische verklaring voor het hoge gasverbruik wat ik bij heel veel mensen voorbij zie komen.

En lijkt het mij ook iets voor de politiek om dit uit te zoeken, wat er aan de hand is met energieleveranciers.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio en de extreem hoge gasafrekening.

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Miss Tascha, anton44 en Charissa99,

Uit uw forumberichten blijkt dat jullie allemaal het gevoel hebben dat het bij u in rekening gebrachte verbruik niet correct is. Graag zou ik de situatie willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.


Met vriendelijke groet,


Fabiënne
‘De Oxxiomedewerker’

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Oxxio en de extreem hoge gasafrekening.

Ongelezen bericht door Janneke52 »

zo gauw hun naam op internet gemeld wordt kunnen ze wel adequaat reageren.
Dit geldt voor alle bedrijven!!
Als je belt naar die dure servicenummers wordt je afgescheept en behandeld
als een kleuter.

galit1999
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2009 11:08

Re: Oxxio en de extreem hoge gasafrekening.

Ongelezen bericht door galit1999 »

mensen,

ik snap jullie niet, blijf toch gewoon bij de oude vertrouwde leverancier, nu gaan jullie voor een paar tientjes om per jaar en krijgen er voor honderden euros ellende voor terug, goedkoop kan duurkoop zijn, bij mij hebben ze het ook geprobeerd, ben zelf uit gaan zoeken wat het verschil is op jaarbasis (zit zelf bij essent) en het is echt niet de moeite waard, heb zelf een variabel abonnement bij essent, en het vastzetten voor 3 of 5 jaar loont zich ook niet, dus mensen bezint eer ge begint, en die schone praatjes van die medewerkers van die bedrijven moeten jullie helemaal al niet geloven, ze hebben er zelf de ballen verstand van, ze weten niet waarover ze praten alleen dat ze jullie het product willen aansmeren, en volgens mij zijn het studentjes met een bijbaantje om wat geld te verdienen (niks mis mee), maar ja dit is mijn mening maar, en doe er maar mee wat jullie zelf willen, ik zou alleen zeggen PAS OP

gr Danny :evil: :evil:

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Oxxio en de extreem hoge gasafrekening.

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

deoxxiomedewerker schreef:Beste Miss Tascha, anton44 en Charissa99,

Uit uw forumberichten blijkt dat jullie allemaal het gevoel hebben dat het bij u in rekening gebrachte verbruik niet correct is. Graag zou ik de situatie willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.


Met vriendelijke groet,


Fabiënne
‘De Oxxiomedewerker’
Bedankt voor je aanbod, maar nee dank je.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Oxxio en de extreem hoge gasafrekening.

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Nou Miss Tascha, je moet ze wel de gelegenheid geven om het op te lossen.

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Oxxio en de extreem hoge gasafrekening.

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Ik heb niet gezegd dat ik een probleem met ze heb.
Althans nu niet meer.
Ik vertrouw het niet helemaal als ze mensen inhuren om het internet af te struinen en dan gewoon meteen naar mijn klantnummer én telefoonnummer vragen.
Ik bel ze gewoon liever zelf dan wel.

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Oxxio en de extreem hoge gasafrekening.

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Vandaag telefoontje gehad van oxxio.
Ook zij wisten niets van een medewerker die op fora zou moeten reageren en om gegevens zouden vragen.

Zij gaan dit verder uit zoeken.

Gesloten