LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oxxio en hun manier van werken
-
Oxxio en hun manier van werken
Mijn huisgenoot word gisteren gebeld door Oxxio, de persoon in kwestie vond het aanbod wel interresant klinken, en wilde wel informatie ontvangen.
(Om het dan met mij door te spreken, ik ben immers de eigenaar van de woning)
Voor ze het wist moest ze op een aantal vragen ja zeggen, en dit is opgenomen.
Aan het eind van het gesprek kreeg ze te horen dat ze het informatiepakket, thuis krijgt, en als we binnen 7 dagen niets laten weten alles automatisch omgezet wordt in een abonnement.
Toen ik dit verhaal bij thuiskomst te horen kreeg was ik redelijk verbaast, ik bedoel het is nog altijd mijn woning, en dit aan mijn huisgenoot niet gevraagd. (Of deze de eigenaar van de woning was).
Ik heb gisteren nog contact proberen opnemen met Oxxio, helaas waren die natuurlijk al dicht, enkel hun callcenter draait in de avond op volle toeren om mensen te strikken voor een informatiepakket....
Ik heb vandaag direct gebeld naar Oxxio, en uitgelegd dat ik de eigenaar van de woning ben, dat ik niets van doen wil hebben met Oxxio, dat ik niets wil ontvangen en dat ik per direct uit hun bestand gehaald wil worden, en daar begint de pret!
"Ja meneer, u bent nog niet in het systeem zichtbaar, u kunt maandag terugbellen"
Waarop ik vroeg waarom niet, de computers van tegenwoordig zijn immers zo snel dat het geen 4 dagen moet duren toch?
"De banden moeten terug afgeluisterd worden, en daarna worden de contracten opgemaakt"
Ik wil geen contract dus als u nu even een berichtje stuurt naar die betreffende afdeling dat ze niet met de eigenaar van de woning gesproken hebben, en dat het niet meer hoeft dan is het probleem opgelost he?
"Nee die mogelijkheid heb ik niet meneer.
Nou goed, dan bel ik u maandag terug, en u verzekerd mij dat ik dus per direct kostenloos kan opzeggen, en dat ik verder niets meer te maken heb met Oxxio en haar eventuele partners?
"Ja hoor meneer 1 telefoontje is genoeg, en dan zetten wij het op geannuleerd, maar u kunt ook het pakket afwachten en dan heeft u 7 dagen de tijd om het te annuleren"
Ah, prima ik bel u maandag en dan zeg ik op, en dan ontvang ik dus dat pakket niet meer?
"Nee sorry dat pakket ontvangt u sowieso, dat kan ik niet meer tegenhouden"
Dus als ik u goed begrijp moet het contract nog gemaakt worden, en de banden nog afluisteren, maar toch is het al niet meer tegen te houden? Dat is wel vreemd vind ik, vindt u niet?
"Ja meneer dat is de administratie"
Nou goed dan gooi ik dat pakket wel weg zodra ik het ontvang
"Dat is uw keus meneer"
En ik neem aan dat als ik maandag opzeg, ik daar nog voor het eind van de week een schriftelijke bevestiging van heb?
"Ja die bevestiging krijgt u inderdaad, dit zal 3 a 4 weken duren"
Wat? 3 a 4 weken?
"Ja meneer"
Dus wachte even, stel ik zeg maandag op...
Dat is allemaal geregeld, maar ik krijg toch dat pakket nog.
Dat pakket gaat direct bij het oud papier want ik heb immers geen intresse.
En na een week of wat krijg ik ineens een rekening, en dan gaat u beweren dat ik nooit opgezegd hebt?
"Nee meneer ik kan u verzekeren dat dat nooit voorkomt"
<Einde gesprek>
Ik ben dus nu al helemaal klaar met dat vieze Oxxio, met hun ontzettend vreemde opzeg termijnen en afhandelings termijnen.
Ik zie het scenario wat ik bovenstaand schets al helemaal voor me.
Je zegt op, het is geregeld, je ontvangt toch dat pakket nog.
Dat pakket gooi je weg, want het is immers al opgezegd.
Aan de andere kant van de lijn gaan er 7 dagen voorbij en word de automatische incasso molen gestart, en voor je het weet zit je met een hoop ellende waar je amper vanaf komt.
Mijn idee is om maandag te bellen, dit gesprek wil ik op gaan nemen.
(uiteraard meld ik dit aan de persoon aan de telefoon)
Vervolgens zal ik de volgende dag een aangetekende brief sturen om het nogmaals te bevestigen, en dan hoop ik dat ik niet ineens toch automatische incasso's zie.
Iemand nog reacties of tips voor me?
alvast bedankt!
(Om het dan met mij door te spreken, ik ben immers de eigenaar van de woning)
Voor ze het wist moest ze op een aantal vragen ja zeggen, en dit is opgenomen.
Aan het eind van het gesprek kreeg ze te horen dat ze het informatiepakket, thuis krijgt, en als we binnen 7 dagen niets laten weten alles automatisch omgezet wordt in een abonnement.
Toen ik dit verhaal bij thuiskomst te horen kreeg was ik redelijk verbaast, ik bedoel het is nog altijd mijn woning, en dit aan mijn huisgenoot niet gevraagd. (Of deze de eigenaar van de woning was).
Ik heb gisteren nog contact proberen opnemen met Oxxio, helaas waren die natuurlijk al dicht, enkel hun callcenter draait in de avond op volle toeren om mensen te strikken voor een informatiepakket....
Ik heb vandaag direct gebeld naar Oxxio, en uitgelegd dat ik de eigenaar van de woning ben, dat ik niets van doen wil hebben met Oxxio, dat ik niets wil ontvangen en dat ik per direct uit hun bestand gehaald wil worden, en daar begint de pret!
"Ja meneer, u bent nog niet in het systeem zichtbaar, u kunt maandag terugbellen"
Waarop ik vroeg waarom niet, de computers van tegenwoordig zijn immers zo snel dat het geen 4 dagen moet duren toch?
"De banden moeten terug afgeluisterd worden, en daarna worden de contracten opgemaakt"
Ik wil geen contract dus als u nu even een berichtje stuurt naar die betreffende afdeling dat ze niet met de eigenaar van de woning gesproken hebben, en dat het niet meer hoeft dan is het probleem opgelost he?
"Nee die mogelijkheid heb ik niet meneer.
Nou goed, dan bel ik u maandag terug, en u verzekerd mij dat ik dus per direct kostenloos kan opzeggen, en dat ik verder niets meer te maken heb met Oxxio en haar eventuele partners?
"Ja hoor meneer 1 telefoontje is genoeg, en dan zetten wij het op geannuleerd, maar u kunt ook het pakket afwachten en dan heeft u 7 dagen de tijd om het te annuleren"
Ah, prima ik bel u maandag en dan zeg ik op, en dan ontvang ik dus dat pakket niet meer?
"Nee sorry dat pakket ontvangt u sowieso, dat kan ik niet meer tegenhouden"
Dus als ik u goed begrijp moet het contract nog gemaakt worden, en de banden nog afluisteren, maar toch is het al niet meer tegen te houden? Dat is wel vreemd vind ik, vindt u niet?
"Ja meneer dat is de administratie"
Nou goed dan gooi ik dat pakket wel weg zodra ik het ontvang
"Dat is uw keus meneer"
En ik neem aan dat als ik maandag opzeg, ik daar nog voor het eind van de week een schriftelijke bevestiging van heb?
"Ja die bevestiging krijgt u inderdaad, dit zal 3 a 4 weken duren"
Wat? 3 a 4 weken?
"Ja meneer"
Dus wachte even, stel ik zeg maandag op...
Dat is allemaal geregeld, maar ik krijg toch dat pakket nog.
Dat pakket gaat direct bij het oud papier want ik heb immers geen intresse.
En na een week of wat krijg ik ineens een rekening, en dan gaat u beweren dat ik nooit opgezegd hebt?
"Nee meneer ik kan u verzekeren dat dat nooit voorkomt"
<Einde gesprek>
Ik ben dus nu al helemaal klaar met dat vieze Oxxio, met hun ontzettend vreemde opzeg termijnen en afhandelings termijnen.
Ik zie het scenario wat ik bovenstaand schets al helemaal voor me.
Je zegt op, het is geregeld, je ontvangt toch dat pakket nog.
Dat pakket gooi je weg, want het is immers al opgezegd.
Aan de andere kant van de lijn gaan er 7 dagen voorbij en word de automatische incasso molen gestart, en voor je het weet zit je met een hoop ellende waar je amper vanaf komt.
Mijn idee is om maandag te bellen, dit gesprek wil ik op gaan nemen.
(uiteraard meld ik dit aan de persoon aan de telefoon)
Vervolgens zal ik de volgende dag een aangetekende brief sturen om het nogmaals te bevestigen, en dan hoop ik dat ik niet ineens toch automatische incasso's zie.
Iemand nog reacties of tips voor me?
alvast bedankt!
-
Re: Oxxio en hun manier van werken
Ik zou nu direct een aangetekende brief de deur uit doen dat je bij voorbaat het contract al opzegt.
-
Ja, misschien ook een goed idee, al wil ik eerst telefonisch bevestigd hebben dat het opgezegd is. Feitelijk is er volgens mij ook geen sprake van contract, want ik ben de eigenaar van de woning, en ik heb nergens toestemming voor gegeven.
Ik verwacht weinig problemen, maar ik wilde mijn verhaal hier kwijt omdat ik het echt een misselijkmakende manier van marketing vindt, bah...
Ik verwacht weinig problemen, maar ik wilde mijn verhaal hier kwijt omdat ik het echt een misselijkmakende manier van marketing vindt, bah...
-
En ik zou dat pakket toch maar openmaken, want het is niet alleen informatie, maar er zit juist ook een contract in. Maak hier een kopie van en stuur dit aangetekend retour (met handtekening retour is het meest veilig) met een brief dat je de boel opzegt.
Bewaar voorlopig alles in een map, om te kunnen bewijzen dat je jouw kant in orde hebt.
succes.
Bewaar voorlopig alles in een map, om te kunnen bewijzen dat je jouw kant in orde hebt.
succes.
-
Dat kunnen ze telefonisch bevestigen tot je geel ziet, maar hier kun je niets mee.jackel7007 schreef:Ja, misschien ook een goed idee, al wil ik eerst telefonisch bevestigd hebben dat het opgezegd is. Feitelijk is er volgens mij ook geen sprake van contract, want ik ben de eigenaar van de woning, en ik heb nergens toestemming voor gegeven.
Dat 'informatiepakket' bestaat niet, dat is gelijk een contract. (vaste truuk van energiemaatschappijen)
Ze hoeven niet met de eigenaar van de woning te spreken, want er bestaan ook huurwoningen en mijn verhuurder bepaalt niet bij wie ik mijn energie afneem.
Als ik jou was zou ik alles schriftelijk en aangetekend doen, want telefonisch bereik je niets.
Heel veel sterkte met van Oxxio afkomen.
-
Ja daar heb je wellicht gelijk in, al is het wel heel vreemd dat iemand die op papier geen eigenaar (of huurder) is, dat gewoon kan regelen.
Volgens mij kan dat gewoon weg niet.
Als huurder staat een woning ook op je naam toch?
Ik moet dan nog wel even bedenken wat er allemaal in die brief komt te staan.
Niet dat ze achteraf toch nog iets geks rekenen zoals annuleringskosten oid...
Volgens mij kan dat gewoon weg niet.
Als huurder staat een woning ook op je naam toch?
Ik moet dan nog wel even bedenken wat er allemaal in die brief komt te staan.
Niet dat ze achteraf toch nog iets geks rekenen zoals annuleringskosten oid...
Laat direct bij de bank OXXIO blokkeren, zodat ze niet afschrijven kunnen. Er zal vrijwel zeker direct een eerste maandvoorschot afschrijving plaatsvinden. Telefoontjes van uw kant hebben geen enkel nut.
Hoewel dat bedrag gestorneerd kan worden door u, is het nmm beter direct al OXXIO te blokkeren. Oxxio heeft een aantal banknrs, vermoedelijk meer dan degene die ik hier meld.
Het is verstandig aan uw bank de volgende nrs van Oxxio ter blokkade door te geven, zodat er geen maandvoorschot via een van die nummers van uw rekening op een oxxio rekening wordt overgeschreven.
Neem contact op met uw oude leverancier en zeg dat u niet accoord gaat met een switch naar Oxxio.
Hier volgen de reknrs. Wie vult het lijstje aan?
OXXIO 65 12 36 703
OXXIO 65 41 95 714
OXXIO 65.45.57.942
OXXIO 68.65.08.351
Energiebedrijf.com 68.16.97.342
OXXIO P4304240
OXXIO P4283083
Hoewel dat bedrag gestorneerd kan worden door u, is het nmm beter direct al OXXIO te blokkeren. Oxxio heeft een aantal banknrs, vermoedelijk meer dan degene die ik hier meld.
Het is verstandig aan uw bank de volgende nrs van Oxxio ter blokkade door te geven, zodat er geen maandvoorschot via een van die nummers van uw rekening op een oxxio rekening wordt overgeschreven.
Neem contact op met uw oude leverancier en zeg dat u niet accoord gaat met een switch naar Oxxio.
Hier volgen de reknrs. Wie vult het lijstje aan?
OXXIO 65 12 36 703
OXXIO 65 41 95 714
OXXIO 65.45.57.942
OXXIO 68.65.08.351
Energiebedrijf.com 68.16.97.342
OXXIO P4304240
OXXIO P4283083
-
- Contacteer:
Beste jackel7007,
Uw forumbericht van 1 oktober jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met uw leveringscontract met Oxxio. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw postcode en huisnummer zo spoedig mogelijk door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio
Uw forumbericht van 1 oktober jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met uw leveringscontract met Oxxio. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw postcode en huisnummer zo spoedig mogelijk door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio
-
Ik heb inmiddels contact gehad met mijn huidige energie leverancier, en heb een aantekening laten maken dat ik absoluut NIET wil overstappen.
tevens is er een mail uit gegaan naar bovenstaande oxxio medewerkster,
ik hou jullie op de hoogte. Ik vraag mij af ze het nu in elk geval fatsoenlijk kunnen stopzetten.
Ik ben nog steeds de enige huis-eigenaar, dus wat er nu allemaal speelt gaat eigenlijk nergens over. Stel je eens voor dat je oma op bezoek is, en dat mensje pakt de telefoon omdat jij net even om een boodschap bent. Vervolgens vind je oma dat besparen wel interresant klinken, en vraagt het informatiepakket aan.
Hopla, daar zit je dan weer lekker aan vast, en heb je net zoveel werk als ik nu om alles tegen te houden.
Ik laat jullie weten hoe de afwikkeling van bovenstaand verloopt!
Voorlopig is mijn advies, neem geen oxxio info pakket, alleen als je al 100% zeker weet dat je oxxio wilt ga dan met ze in gesprek. Ik snap uberhaupt niet dat deze manier van marketing nog mag en kan in Nederland. Er is namelijk zoals hierboven te lezen, geen sprake van een informatiepakket, maar het is gewoon een contract. En stel dat er bij de post iets fout gaat, en je krijgt het niet, dan hoort oxxio ook niets van jou binnen 7 dagen, en gaat alles mooi door
tevens is er een mail uit gegaan naar bovenstaande oxxio medewerkster,
ik hou jullie op de hoogte. Ik vraag mij af ze het nu in elk geval fatsoenlijk kunnen stopzetten.
Ik ben nog steeds de enige huis-eigenaar, dus wat er nu allemaal speelt gaat eigenlijk nergens over. Stel je eens voor dat je oma op bezoek is, en dat mensje pakt de telefoon omdat jij net even om een boodschap bent. Vervolgens vind je oma dat besparen wel interresant klinken, en vraagt het informatiepakket aan.
Hopla, daar zit je dan weer lekker aan vast, en heb je net zoveel werk als ik nu om alles tegen te houden.
Ik laat jullie weten hoe de afwikkeling van bovenstaand verloopt!
Voorlopig is mijn advies, neem geen oxxio info pakket, alleen als je al 100% zeker weet dat je oxxio wilt ga dan met ze in gesprek. Ik snap uberhaupt niet dat deze manier van marketing nog mag en kan in Nederland. Er is namelijk zoals hierboven te lezen, geen sprake van een informatiepakket, maar het is gewoon een contract. En stel dat er bij de post iets fout gaat, en je krijgt het niet, dan hoort oxxio ook niets van jou binnen 7 dagen, en gaat alles mooi door
-
Ik ben inmiddels benaderd door de contactpersoon van Oxxio, en zo kan het dus ook. (omgekeerde wereld)
Deze persoon legde mij ook uit dat hun callcenters inhuren, en dat die callcenters niet altijd handelen zoals afgesproken.
In mijn geval word alles geannuleerd, en word de betreffende persoon bij het callcenter op zijn manier van werken aangesproken.
Deze persoon legde mij ook uit dat hun callcenters inhuren, en dat die callcenters niet altijd handelen zoals afgesproken.
In mijn geval word alles geannuleerd, en word de betreffende persoon bij het callcenter op zijn manier van werken aangesproken.
Goedenavond,
Graag wil ik reageren op ´de manier van werken bij Oxxio´ volgens u.
Ik ben blij dat uw probleem opgelost word.
Wat ik wil meededelen is, datgene wat de medewerker van OXXIO u beweerde, daadwerkelijk klopt. Zolang de bandopname niet goedgekeurd is komt u niet in het systeem te staan. Een aanmelding zal dus ook niet dezelfde dag beschikbaar zijn in het systeem, zolang deze niet is afgeluisterd.
Verder wil ik u erop attenderen, dat wanneer u ook telefonisch annuleert, dit ook echt gebeurd. Ook al zal de bevestiging binnen twee weken worden toegezonden. U kan altijd de dag daarop bellen om te vragen of het ook daadwerkelijk geannuleerd is.
Ik vraag me af of u verder wel bekend bent met het feit dat u niet onaangekondigd een gesprek mag openemen en dit tegen de wet is. Dus wilt u het gesprek ook opnemen, zonder dat daar evt. problemen op volgen, kondig dit meteen aan.
Met vriendelijke groeten,
S1991
Graag wil ik reageren op ´de manier van werken bij Oxxio´ volgens u.
Ik ben blij dat uw probleem opgelost word.
Wat ik wil meededelen is, datgene wat de medewerker van OXXIO u beweerde, daadwerkelijk klopt. Zolang de bandopname niet goedgekeurd is komt u niet in het systeem te staan. Een aanmelding zal dus ook niet dezelfde dag beschikbaar zijn in het systeem, zolang deze niet is afgeluisterd.
Verder wil ik u erop attenderen, dat wanneer u ook telefonisch annuleert, dit ook echt gebeurd. Ook al zal de bevestiging binnen twee weken worden toegezonden. U kan altijd de dag daarop bellen om te vragen of het ook daadwerkelijk geannuleerd is.
Ik vraag me af of u verder wel bekend bent met het feit dat u niet onaangekondigd een gesprek mag openemen en dit tegen de wet is. Dus wilt u het gesprek ook opnemen, zonder dat daar evt. problemen op volgen, kondig dit meteen aan.
Met vriendelijke groeten,
S1991
-
Die 2 weken die u mij zegt, is al eerder als 3 a 4 weken bevestigd, en meerder maals als "dat kan ik niet precies zeggen".s1991 schreef:Goedenavond,
Verder wil ik u erop attenderen, dat wanneer u ook telefonisch annuleert, dit ook echt gebeurd. Ook al zal de bevestiging binnen twee weken worden toegezonden.
&
Ik vraag me af of u verder wel bekend bent met het feit dat u niet onaangekondigd een gesprek mag openemen en dit tegen de wet is.
S1991
Wat betreft opnemen, ik ben meer dan bekend met mijn rechten en plichten.
Wellicht moet u voor Oxxio eens nagaan of men altijd naar de rechthebbende (hoofdhuurder of woning eigenaar) vraagt, ipv de persoon alleen vragen of hij woonzaam is op het adres wat gebeld wordt!
Overigens is de meldplicht voor het opnemen niet meer van toepassing, dit is enkel van toepassing indien een 3e partij wilt opnemen, hiervan moeten beide partijen vooraf van op de hoogte gesteld zijn.
Als ik een gesprek wil opnemen, is dat helemaal vrij aan mij.
Dat het achteraf niet als bewijsmateriaal gebruikt kan worden ivm de privacy van de tegenpartij is een ander verhaal.
dit is gewoon handelen in strijd met de wet gedragscode werving.
Ze meken er een sport van aan de telefoon om zogenaamd informatie te verkopen terwijl het gewoon een contract is die je zelf moet annuleren binnen 8 dagen, doe dit altyd aanmgetekend, anders zeggen ze je brief niet te hebben ontvangen.
Waarom moet iemand een bandopname doen als u alleen info wilt? door het woord informatie te gebruiken, lijkt het alsof het vrijblijvend is...niets is minder waar, ze horen te zeggen dat u overstapt maar omdat ze weten dat dan veel mensen afhaken omdat ze toch eerst info willen, flessen ze de boel op deze manier, het gebeurt bij vrijwel elk callcenter en soms huis aan huis met energiebedrijven.
Stel u gaat op vakantie 2 weken na dit tel. dan had u er dus aan vast gezeten..
Oxxio is dubieus. ze hadden een maat van mij gebeld , die net weg was bij Oxxio en nu bij een ander zit. Kun je dat niet zien in je systeem zei hy tegen de Oxxio callbabe? Mee, ik kan niks zien, ik weet van niks..Het zijn gewoon ingehuurde callcenterboefjes, die outbound gaan bellen, om u iets aan te smeren, niets meer en niets minder. Dat het niet altijd volgens de regeltjes gaat (zie NEM), is wel bekend. Oxxio is er door Durion groot mee geworden, deze callpraktijken.
Ik zou zeggen, kies liever 1 vd grote 3 bedrijven, dan met die vage te koop staande Oxxio in zee te gaan. Je hebt er 3x zoveel adm. ellende van vaak.
Ze meken er een sport van aan de telefoon om zogenaamd informatie te verkopen terwijl het gewoon een contract is die je zelf moet annuleren binnen 8 dagen, doe dit altyd aanmgetekend, anders zeggen ze je brief niet te hebben ontvangen.
Waarom moet iemand een bandopname doen als u alleen info wilt? door het woord informatie te gebruiken, lijkt het alsof het vrijblijvend is...niets is minder waar, ze horen te zeggen dat u overstapt maar omdat ze weten dat dan veel mensen afhaken omdat ze toch eerst info willen, flessen ze de boel op deze manier, het gebeurt bij vrijwel elk callcenter en soms huis aan huis met energiebedrijven.
Stel u gaat op vakantie 2 weken na dit tel. dan had u er dus aan vast gezeten..
Oxxio is dubieus. ze hadden een maat van mij gebeld , die net weg was bij Oxxio en nu bij een ander zit. Kun je dat niet zien in je systeem zei hy tegen de Oxxio callbabe? Mee, ik kan niks zien, ik weet van niks..Het zijn gewoon ingehuurde callcenterboefjes, die outbound gaan bellen, om u iets aan te smeren, niets meer en niets minder. Dat het niet altijd volgens de regeltjes gaat (zie NEM), is wel bekend. Oxxio is er door Durion groot mee geworden, deze callpraktijken.
Ik zou zeggen, kies liever 1 vd grote 3 bedrijven, dan met die vage te koop staande Oxxio in zee te gaan. Je hebt er 3x zoveel adm. ellende van vaak.