LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio EN Intrum justitia

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Sacha
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:39

Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door Sacha »

Sinds Evolta OXXIO is hebben wij alleen maar problemen.
Het is een erg lang verhaal aan het worden, maar ik vraag mij af of er meer mensen zijn die NU met de combinatie Oxxio EN Intrum justitia zijn opgescheept.
Ben daar zeer benieuwd naar,dus laat het weten aub.
Het hele verhaal komt dan na eventuele reacties.
Alvast bedankt.

Antonius
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2005 15:54

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door Antonius »

:twisted: Bij oxxio waren ze zo slim om de beginstand van de meter op de rekening als 0 te vermelden, terwijl de eindstand op de vorige afrekening 34631 kWh bedroeg. Er werd mij dus 34631 kWh teveel in rekening gebracht, wat leidde tot een naberekening van € 2297,35 en een verhoging van mijn maandelijkse voorschot van € 95,- naar € 411,-
Tot mijn verbazing werd €411,- doodleuk van mijn rekening afgeschreven, terwijl ik geconftronteerd wordt met een dreigbrief voor een incassobureau als ik het bedrag van € 2297,35 niet betaal. En dat alles ondanks diverse telefoontjes en bevestiging telefonisch dat de fout bij OXXIO ligt.
Wie is hier nou gek?

mb3
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2005 14:45

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door mb3 »

Ik heb mijn buik helemaal vol van Evolta/Oxxio. (ik ben gelukkig weer overgestapt naar energiebedrijf NRE)

In jan 2005 wordt er door Energiebedrijf.com geld van mijn bankrekening afgeschreven. Op advies van mijn bank heb ik deze incasso teruggeboekt omdat ik nog nooit van dit bedrijf gehoord had. Maanden later krijg ik een brief van Intrum Justitia namens Oxxio. Oxxio is blijkbaar de opvolger van Evolta.
Ondank het feit dat Oxxio per mail bevestigt dat zij een administratieve fout gemaakt hebben, blijft het incassobureau brieven sturen. Op mijn faxen en brieven gericht aan Intrum Justitia wordt niet gereageerd (die moeten nog bestudeerd worden meneer, we hebben het druk, oja de incasso procedure zetten ondertuseen gewoon door)

Mijn advies BEGIN ER NIET AAN, stap zo snel mogelijk over naar een normaal energiebedrijf. Ik heb het nog niet eens gehad over het uitblijven van de jaarafrekening en de telefonisch dreigementen van medewerkers van Oxxio omdat ik zogenaamd onterecht mijn contract had opgezegd........

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon negeren: incassobureaus hebben geen poot om op te staan. Zorg dat je schriftelijk kan bewijzen dat OXXIO ongelijk heeft (oude jaarrekeningen etc.).

Ik ben destijds ook overstroomd door brieven van Intrum Justitia (je doet het bijna in je broek). Uiteraard nooit betaald en smakelijk moeten lachen om de meest vreselijke intimidaties (U wordt binnenkort afgesloten als u niet... etc. etc.)

Die brieven houden vanzelf op, geloof me.

Dien hier een geschil in tegen OXXIO: www.sgc.nl

Dick65
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2005 01:35

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door Dick65 »

:twisted: Ok Bob, niet reageren op OXXIO en Intrum Justitia, Maar ze kunnen de dreiging tot afsluiting van energie wel doorvoeren en dan sta je toch letterlijk in de kou.

Er moet toch ergens een wet zijn tegen zo'n bovenmatige maatregel, als het dreigen met afsluiten van energie nadat je als klant zo geschoffeerd ben.Alle correspondentie wordt genegeerd door bovenstaande bedrijven. SGC ingeschakeld Het bedrag waar het geschil over gaat op rekening SGC gezet.SGC gevraagd of ik alle nutteloze post en telefoontjes vergoed kan krijgen .

Verder SGC gevraagd of ik net als het geschillengeld (25 euro), eventuele reiskosten van OXXIO mag declareren als ik de zaak win.
Dit is jammer genoeg niet mogelijk.
Intrum Justitia is al even onbeschoft als OXXIO reageert ook nergens op. En dan voor de televisie verslag durven ze ook nog te klagen over de groeiende slechte betalingsmentaliteit.
Je zou er agressief van worden. IS DIT EEN GOEDE VOORBEELD VAN PRIVATISERING?????? Een stelletje onbenullen zoveel macht geven?????

Sacha
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:39

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door Sacha »

Allereerst hartelijk bedankt voor de reactie's.
Gelukkig sta ik niet helemaal alleen in dit geval.
Mijn verhaal: wij zijn in april 2003 ( bewust) bij Evolta terecht gekomen,en alles liep soepel en correct.
April 2005 word Evolta ineens OXXIO,en kregen wij elke maand een herrinnering,( die dan ook direct per girotel betaald word) want het maandbedrag kon niet automatisch geind worden vanwege ontoereikend saldo.
Dat klopt dus van geen kant , maar later heb ik bedacht dat we nooit een machtiging hebben afgegeven voor OXXIO,en dat dan ook maar niet meer gaan doen,omdat we toen al wisten: we gaan weg bij OXXIO,
Dus kom je ook niet voor spookafschrijvingen te staan.
Nu worden we sinds twee maanden bestookt met aanmaningen door Intrum justitia, en het word alsmaar gekker.
De nodige telefoontjes gedaan ,brieven gestuurd met betalingsbewijzen.
Telefoonnummer achter gelaten , wij bellen U dan terug, dus echt niet.
OXXIO kan ons niet helpen ,er staat niks open , en verder kunnen zij niks doen,want de zaken worden behartigd bij I.J.
Welke zaken , ik dacht ben ik nou gek op hoe zit dat?
Gisteren weer de herrinnering voor sept ontvangen ,meteen overgemaakt, maar ik krijg de indruk dat dan al de boel naar I.J ook meteen is gestuurd,anders zou ik het niet weten.
Waar ik zo boos over ben is dat er niemand is die naar het verhaal luistert, en er iets mee doet,niet bij OXXIO en niet bij I.J.
De mensen aan de telefoon kunnen geen gegevens doorgeven ,want daar hebben ze geen inzicht in.
De hele boel zit dicht getimmerd,en met MENSEN hebben ze niks te maken,we hebben een klantennunner,ja dat wel , en een nummer voel ik mij onderhand wel, je komt er dus NIET doorheen, en dat bezorgt mij slapeloze nachten.
Hoe gaat dit eindigen vraag ik mij af, gerust ben ik er niet op.
Laatst gewijzigd door Sacha op 29 sep 2005 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.

chubi
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 07:33

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door chubi »

In jan 2005 wordt er door Energiebedrijf.com geld van mijn bankrekening afgeschreven. Op advies van mijn bank heb ik deze incasso teruggeboekt omdat ik nog nooit van dit bedrijf gehoord had. Maanden later krijg ik een brief van Intrum Justitia namens Oxxio. Oxxio is blijkbaar de opvolger van Evolta.
Idem dito meegemaakt. Ik heb het ook van mijn rekening teruggeboekt. Ik heb helemaal geen e-mail gehad dat het een fout van Evolta was ook geen herinnering gehad,wel een incasso gekregen. Die ik nooit en nimmer betaal. Wel het bedrag betaald die open stond van januari. En de rest kan I.J. de ***** krijgen

mb3
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2005 14:45

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door mb3 »

033 - 4 34 10 10 ipv het dure 0900 nummer

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@ Sacha: ik begrijp uit je verhaal dat je je juist zorgen maakt om de combi OXXIO en Intrum. Dat is helemaal niet nodig want Intrum Justitia (heeft niets mets justitie te maken ook al suggereert de naam dat) is een papieren tijger.

Vooral niets betalen aan dat incassobureau. Intrum Justitia en/of OXXIO moet vervolgens een gerechtsdeurwaarder inschakelen om de vordering uit te voeren.

Er kunnen twee dingen gebeuren: ze schakelen de deurwaarder in. Dat kost ze een hoop geld. Vervolgens komt de deurwaarder aan je deur. Je kan hem of haar dan laten zien aan de hand van de meters in je meterkast en je oude jaarrekeningen dat de factuur niet klopt. Ook kun je je correspondentie met OXXIO laten zien. De deurwaarder concludeert vervolgens dat de vordering niet inbaar is en vertrekt weer. In het zeer onwaarschijnlijke geval dat de deurwaarder het niet met je eens is stap je naar de kantonrechter. En daar win je gegarandeerd omdat je je zaak kan bewijzen.

Optie twee is dat OXXIO / Intrium geen deurwaarder inschakelen omdat ze donders goed weten dat ze geen poot hebben om op te staan en de deurwaarder alleen maar geld kost terwijl die niets oplevert.

Ik zou zeggen: dien een geschil in bij www.sgc.nl en post hier de uitkomst.

mb3
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2005 14:45

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door mb3 »

TIP: Bel met de receptie van het hoofdkantoor van Oxxio 033-434 10 10, dit is een nummer met een normaal gesprekstarief zonder lange wachttijd, blijf stug bellen tot je je gelijk krijgt, vraag naar de afdeling directieklachten en geef aan dat je niet teruggebeld kunt worden, als we dit massaal doen krijgen we dit vreselijke bedrijf wel klein. Ook het elke dag stuur van dezelfde klachtbrief per fax 033-434 10 11 leidt uiteindelijke tot een reactie. Volhouden!!
:shock: :shock: :shock:

Vanora
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2005 20:06

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door Vanora »

mb3 je bent wel erg trots op je ontdekking of niet? En waarmee kan de receptie je helpen denk je niet dat die zullen doorverbinden? 8) :wink:

Sacha
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:39

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door Sacha »

Bedankt allemaal voor de reacties, ik weet inmiddels dat de contractdatum ook niet klopt.
Heb even met OXXIO gebeld en gevraagd naar mijn contractdatum.
En of dat de startdatum van Evolta is die aangehouden word, het antwoord? Jaaaa...
Mijn vraag was dus : wat is de startdatum : antwoord: 05 januari 2005.
Dat is gek, mijn startdatum bij Evolta is 05 april 2003.
Heb dus maar even schriftelijk een Copy aangevraagd, ben benieuwd of ik die krijg.
En oh ja ; de opzegtermijn is 4 weken , dus 28 dagen , ik vraag nog weet U dat zeker ?
Jaaa... 4 werkweken, ja hallo, dat zijn bij mij 20 dagen. Eigenlijk wist de mijnheer van OXXIO het toen even niet meer ,
maar ik hou de 30 dagen van het contract maar aan , alleen wil ik nog ff wten of dat nou 05 januari 2006 is,of 05 april 2006.
Lekker duidelijk wel bij OXXIO, en dat incassobureau is net zo onduidelijk.
We wachten het weer even af.

Dick65
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2005 01:35

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door Dick65 »

OK, heb zoals gemeld in september de stichting geschillencommissie ingezet. Een vooruitgang: geen aanmaningen meer van de broeders in het kwaad.

Vorige week een bericht gehad van de GSC: Hebben uw klachten voorgelegd aan OXXIO, doch moeten u tot onze spijt mededelen dat het bedrijf niet heeft gereageerd.

HAHAHAHA dus ze schofferen niet alleen de klanten. Ik denk dat het hun levenshouding is.

Nova moet vaker zo'n Intrum Justitia uitnodigen om commentaar te leveren op de betalingsmentaliteit van de gewone man. En druk dat ze het tegenwoordig hebben bij Intrum Justitia !!!!!!!![/quote]

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

OXXIO heeft in mijn geschil ook niet gereageerd op de stukken die ze van SGC ontvingen. Dat is standaard bij OXXIO: alles negeren; ook de Geschillencommissie.

frederique
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2005 19:13

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door frederique »

Ik begin net met het te verwachten ellende-traject met oxxio. Na twee jaar te veel voorschotten betaald te hebben nog steeds geen jaarrekening. Ik heb mijn contracten (gas en stroom) opgezegd ruim voor de einddatum van het contract en laat telkens de incasso's door de bank terugroepen (storno) Ik kreeg vandaag een brief terug waarin opeens de einddata van de contracten een jaar later liggen! Ook een herrinnering voor de betalingen ontvangen met de dreiging met het inschakelen van het welbekende incassobureau en eventuele afsluiting.
Ik heb mijn klacht al ingediend bij de geschillencommissie maar daar heb ik nog niets van gehoord. Ik maak mijn borst vast nat.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door flappie »

min. 1 maand van te voren opgezegt? anders mag de leverancier je een boete wegens contractbreuk opleggen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@ Frederique: goed dat je deze stap hebt genomen en succes met de procedure. Ik raad je aan ook een schadevergoeding van bijvoorbeeld 100 euro te vragen indien OXXIO niet binnen de door de Geschillencommissie gestelde termijn terugbetaalt. Ik vroeg 50 euro en kreeg die ook maar dat was natuurlijk veel te weinig gezien de energie die je in deze ellende moet steken. Mocht je niet minimaal een maand voor einde contractdatum hebben opgezegd dan zou ik de commissie verzoeken deze termijn ongedaan te maken wegen wanprestatie van OXXIO. OXXIO pleegt immers zelf contractbreuk door niet tijdig met een eindafrekening te komen.

Webbie
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:34

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door Webbie »

Heel erg fijn allemaal die oxxio

Ik ben al 2 en een half jaar voorschotten aan het betalen en wacht nog steeds op de jaar rekeningen.
Wel word elke maand de bedragen afgeboekt
En elk jaar weer honderden euros ineens afboeken zonder enig zicht op wat er gebeurt.
Deze maand was dan ook de druppel
Door een fout bij de bank kon een maand voorschot niet worden afgeboekt krijg je gelijk dat JI bedrijf op de nek gestuurd.
Klagen en bellen heeft geen zin men reageert gewoon totaal niet.
Geweldig dit staat ons straks ook te wachten met die mooie nieuwe gezondheidszorg verzekeringen, jongens wat fantastisch allemaal.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door flappie »

je krijgt eerst een aanmaning voordat IJ op je dak wordt gestuurd.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door MLF »

vraagje tussendoor: oxxio was toch durion?

Gesloten