LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio In Control vraag

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ainariel
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2009 22:17

Oxxio In Control vraag

Ongelezen bericht door Ainariel »

Wij willen overstappen en Oxxio In Control leek ons een leuke keuze. We zouden er volgens de rekensom best op vooruit gaan en dan ook nog een evt. gratis Ipad (wil je die niet, dan nog meer korting). Maar het is blijkbaar heel erg lastig om een goed antwoord te krijgen op je vragen als je de klantenservice belt. Ik heb nu inmiddels al een aantal mensen aan de lijn gehad, zowat een half uur aan de lijn gehangen en nog ben ik er niet achter.

Aangezien we vorig jaar ook al gevoelsmatig belazerd zijn door de huidige energieleverancier, wil ik gewoon zeker weten dat het bedrag klopt met wat er wordt gezegd. De huidige leverancier deed het nl. heel mooi voorkomen en toen puntje bij paaltje kwam, waren we 50 euro in de maand duurder uit door allerlei bijkomende kosten. Daar heb ik uiteraard nu gewoon geen zin in, want dan kan ik net zo goed blijven waar ik zit.

Mijn vraag is dus: wat is jullie ervaring hiermee? Is het echt "what you see is what you get"? Of kan het maar zomaar zijn dat ik alsnog tientjes duurder uit ben? Eén medewerker heeft me nl een beetje bang gemaakt met de opmerking: "alleen als je die bespaarspullen gebruikt". Maar die gebruiken we allang, heb een stekkerdoos met schakelaar achter de tv ipv stand-by, we hebben overal al spaarlampen/ledlampen en de douche heeft ook waterbesparende koppen, net zoals onze wasbak in de keuken. Afgezien van een nieuwe thermostaatmeter, hoef ik die spullen dus eigenlijk niet. ;)

Wat nou als het gebruik zo blijft als het nu is? Is dat bedrag nog geldig? Of is dat echt gebaseerd op die producten?

Ik zou het ook fijn vinden als Oxxio zelf hier antwoord op geeft, want ik kom er met de klantenservice niet uit (had nog wat andere vragen wat ook vrij lastig te beantwoorden was).

riddert
Berichten: 2150
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Oxxio In Control vraag

Ongelezen bericht door riddert »

Het gaat niet om het maandbedrag, het voorschot wat je betaald, maar hoeveel energie tegen welke prijs en tegen welk leveringstarief je afneemt. Dat is eenvoudig na te zien, je weet je verbruik, dus een vergelijking kun eenvoudig maken met andere leveranciers.

Ainariel
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2009 22:17

Re: Oxxio In Control vraag

Ongelezen bericht door Ainariel »

Je krijgt zo'n rekenhulp en ik vraag me dus af of deze klopt. Als ik naar een gewoon jaarcontract kijk bij hen met de tarieven, dan liggen de prijzen ineens een stuk hoger.

Ik weet ons verbruik (niet tot op de laatste kwh of m3 nauwkeurig maar wel een heel goede schatting), die heb ik ingevuld.

Ainariel
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2009 22:17

Re: Oxxio In Control vraag

Ongelezen bericht door Ainariel »

Inmiddels dus al achter dat dit m niet gaat worden. Want die besparing staat eronder en dan zijn we dus idd 4 tientjes duurder uit per maand.

aarie25
Berichten: 298
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Oxxio In Control vraag

Ongelezen bericht door aarie25 »

bij oxxio ben je altijd goedkoper uit :lol:
vooral met de gratis ipad. je kunt beter naar een andere gaan kijken, oxxio staat regelmatig hier op het forum

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Oxxio In Control vraag

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Precies. Veel mensen zien alleen die zogenaamde gratis i pad. Maar je betaalt hem gewoon zelf via het tarief. Maar dan is het te laat.

Ainariel
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2009 22:17

Re: Oxxio In Control vraag

Ongelezen bericht door Ainariel »

Dat je de Ipad betaalt dat is logisch. Dat heb je ook met telefoonabonnementen (lang leve de sim only). ;) Maar dat vond ik niet zo erg, want volgens hen zou ik dan nog 50 euro besparen. En dat blijkt dus niet zo te zijn, omdat ik al die bespaartips van Oxxio al zelf doe.

Ik vind het inmiddels erg lastig om te bekijken waar ik het meeste kan besparen. Want het is volgens mij dubbeltjeswerk. En zijn ze ineens 30-50 euro goedkoper, dan hebben ze heel sneaky de netwerkkosten er niet bij gezet. En 1 maakt het zelfs zo bont om die ook nergens te vermelden, alleen met een fictieve berekening die altijd anders is ivm verbruik en regio. Ja, zo kan ik het ook. Ik wil gewoon de cijfers zien zoals het is.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Oxxio In Control vraag

Ongelezen bericht door 53078 »

Dan moet je even verder zoeken hier op het forum. Er staat zelfs een uitgebreide voorreken tabel waaruit je kunt concluderen dat O**io helemaal niet de goedkoopste is. En dan nog eens de nodige opcenten rekent om die Aai-Pet terug te verdienen. En hoe!

Gesloten