LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio/incassoburo

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Hoi Ans.

Doe hetzelfde als ik....laat je zeker niet intimideren door Oxxio of Intrum Justitia....Ga naar www.sgc.nl en open daar een dossier.
Zet daar je hele verhaal in + alle mails, schrijven e.d. wat je zelf verstuurd hebt, maar ook wat je van Oxxio hebt ontvangen.
Als ze bij sgc nut zien in je zaak, dan nemen ze die in behandeling.
Wacht er niet te lang mee, doe het vandaag nog. Mail dan ook even naar Oxxio dat je een geschil hebt gestart tegen hen, dan krijg je vast een reactie, net als ik.
Ik weet niet of je mijn hele verhaal hebt gelezen dus deze hele topic, maar ik ga voor geen meter meer aan de kant voor Oxxio :wink:
Laat je even weten hoe het verder is gegaan?
Succes er mee....

Groetjes
Nicole

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door lammertc »

Weet je wat ook werkt?
Gewoon elke dag een email sturen met het verzoek om de zaak op te lossen. In elke volgende mail referen aan alle voorgaande mails, zoiets als "Ëmail nummer 756" en "omdat u niet heeft gereageerd op mijn email van gisteren stuur ik u hierbij nogmaals de herinnering over uw foutieve nota"enz..
Worden ze vanzelf kotsbeu, want ze moeten toch iedere keer weer tijd besteden aan het lezen van de mail.
Het leukste is dat ze op gegeven moment gaan reageren op een mail van een maand oud, en dat gaat zo een tijdje door tot ze in de gaten krijgen dat je vaker mailt, en dan komt er vaak wat beweging in de logge machine.
Als meerdere mensen dit doen wordt het nog een grotere zooi, en komen er sneller maatregelen.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Dat mailen had bij mij geen zin op den duur....telkens als ik een reply stuurde op een mail van hen, kreeg ik een bericht terug dat ik niet binnen een week op hun vorige mail had geantwoord en zij daarom niet op mijn verzoek in kunnen gaan.
Dit stond er letterlijk:

Geachte heer / mevrouw,

U heeft gereageerd op een e-mailbericht van de Oxxio Klantenservice. Helaas hebben wij uw reactie niet binnen één week ontvangen. Wij kunnen uw bericht daarom niet in behandeling nemen.

U kunt alle informatie over onze producten en diensten vinden op onze website: www.oxxio.nl. Indien u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden, kunt u uw vraag aan ons stellen via het contactformulier.

Dit is een automatisch gegenereerd bericht. Het is niet mogelijk om door middel van de beantwoordfunctie te reageren.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Klantenservice
Oxxio Nederland BV

Oke....dit was dus het bericht dat ik kreeg nadat ik binnen 2 dagen hun mail had beantwoord...hoe vaak ik ook mailde, ik kreeg telkens dit mailtje terug, tja en dan houdt het gewoon op!
Voor mij was het dus net alsof ze niks meer van me wilden ontvangen :?

Ans Bruinenberg
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2006 16:51

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Ans Bruinenberg »

Fijn dat jullie allemaal zo meeleven. Ook jullie ervaringen met OXXIO zijn barbaars.

Nicole:Ik kan niet via de geschillencommissie. Het is zakelijk gebeurd. We hebben een zaak aan huis en daarvoor hebben we toen info aangevraagd. De geschillencommissie behandeld alleen maar particulier. Zojuist OXXIO weer via hun site verzocht te stoppen met Interum Justitia. Heb gedreigd anders aangifte te doen van diefstal. Ben nog verder wezen zoeken maar hier en daar zijn geluiden dat Essent en Nuon er zelf ook in zitten dus een grote zooi.

Nogmaals bedankt voor jullie reakties

MAXIEM

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag ans bruinenberg,

Wellicht kun je een klacht indienen bij:


Geschil met energieleverancier:


Leveranciers sluiten zich aan bij Gedragscode
01-09-2006 / Elektriciteit levering vergunningen
Zaaknummer: 102129
Samenvatting:
Vanaf 1 september 2006 is de Gedragscode van EnergieNed voor energieleveranciers van kracht. Op aandringen van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) hebben energiebedrijven deze Gedragscode over werving en klantbehoud opgesteld. De aankomende periode volgt de NMa nauwlettend of de code ertoe bijdraagt dat consumenten de keuze voor hun energieleverancier kunnen baseren op eerlijke informatie. De toezichthouder blijft in gesprek met de sector over de meerwaarde van de code en stelt waar nodig aanpassingen of aanvullingen voor. De volgende leveranciers hebben zich aangesloten bij de Gedragscode:

Cogas Energie B.V.
ENECO Energie Retail B.V.
Energie:direct B.V.
Essent Retail Energie B.V.
DELTA Comfort B.V.
Greenchoice
Intergas Levering B.V.
Main Energie B.V.
Nederlandse Energie Maatschappij B.V.
NRE Energie B.V.
N.V. Nuon Energie
OXXIO Nederland B.V.
RWE Energy Nederland N.V.
Westland Energie Services B.V.

Consumenten die nog steeds problemen ondervinden bij klantenwerving of bij de overstap naar een andere energieleverancier, kunnen terecht bij de ConsuWijzer op 088 070 70 70. Dit is het gemeenschappelijk informatieloket van de NMa, Opta en de Consumentenautoriteit.

Sukses, groeten, Maxiem.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

@Ans

Wat bedoel je hiermee?
Ben nog verder wezen zoeken maar hier en daar zijn geluiden dat Essent en Nuon er zelf ook in zitten dus een grote zooi.
Voor zover mij bekent is is Oxxio in buitenlandse handen en hebben Essent en Nuon helemaal niks te maken met Oxxio. Of bedoel je dat Essent en Nuon zelf ook in de problemen zitten door Oxxio? Tja... als elke klant van Essent en Nuon die informatie willen hebben van Oxxio, meteen worden overgenomen door Oxxio kan ik me voorstellen dat ze inderdaad snel in problemen komen :lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@ Ans

Hoewel je zakelijke klant bent zou je SGC misschien wel kunnen bellen en advies vragen. Vergeet niet om schade te claimen bij bijvoorbeeld de kantonrechter. Je bent hier al een tijd mee bezig geweest en schadevergoeding eisen is redelijk en wordt ook door SGC gehonoreerd. Zelf kreeg ik maar 50 euro als particulier omdat ik in mijn fatsoen niet meer durfde te vragen.

Neem verder geen contact (meer) op met OXXIO en/of Intrum Justitia. Dat is zinloos. Alle dreigementen van deze twee partijen hebben geen enkele juridische betekenis.


En laat eens horen hoe het loopt; ter lering voor andere gedupeerden. Succes.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Hmmm...ik snap er nu helemaal niks meer van.
Vorige week ontving ik een tweede jaarafrekening van het gas en nu krijg ik ineens 180 euro terug!!! :?:
Anyway...ik maak er een kopie van en dat gaat in het dossier bij SGC.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ik lig helemaal dubbel hier :D
Ik ontving zojuist wéér die eindafrekening van het gas én een brief van Oxxio erbij.
Ze betreuren de hele blabla, sturen me hierbij het bewijs toe dat ik het verbruikt zou hebben, is bevestigd door de netbeheerder enz.enz....
En wat kreeg ik? Wéér die eindafrekening, wat dus weer niks bewijst.
En de netbeheerder kan zeggen wat ie wil, zolang ze niet hier zijn geweest om de meterstand op te nemen, weten zij ook van niks!
Maar goed, excuses van Oxxio én gelijk de vraag of ik het geschil wil stopzetten omdat zij mij nu bewezen hebben dat ik zoveel had verbruikt.
Kun je nagaan hoe dom ze zijn daar :?
Ow ja...in de eindafrekening staat dat ik 180 euro terugkrijg. Heel fijn, maar volgens de brief blijft er dan nog een openstaand saldo van 187 euro bestaan en of ik dat even wil overmaken.
Even een sommetje:
180 + 187 = 367 euro, toch?
Het begon met 272 euro, werd later 179 euro en nu ineens 367 euro?
Of is dat soms inclusief de incassokosten? Hoe dan ook, ze kunnen me de pot op daar, ik trek het geschil NIET in!
Ik ga tot het einde en geef geen strobreed toe ;)

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door flappie »

Je wordt afgerekend op netbeheerders model. Dit betekend dat de meet gegevens van je regionale netbeheerder komt. Ik begrijp dat je een geschil hebt over je verbruik. Echter je hebt geen geschil met de netbeheerder. Deze nota vind je dus accoord. Hierop staan de zelfde meetgegevens op welke ook oxxio factureerd.

In dat geval is er dus geen geschil. Omdat je wel accoord gaat met de zelfde meetgegevens voor transport kosten van je regionale netbeheerder maar niet voor de levering op basis van de zelfde gegevens.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Goed zo Nicole, that's the spirit :) Nu heb je ze in de tang want ze geven aan graag van het geschil af te willen. Pak ze bij hun noten :twisted:

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Hahahaha die Bob...wees maar gerust, ik heb ze heel stevig vast :wink:
Nu alleen nog een paar keer die noten omdraaien en dan gaan ze vanzelf door de knieen :lol:

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Je wordt afgerekend op netbeheerders model. Dit betekend dat de meet gegevens van je regionale netbeheerder komt. Ik begrijp dat je een geschil hebt over je verbruik. Echter je hebt geen geschil met de netbeheerder. Deze nota vind je dus accoord. Hierop staan de zelfde meetgegevens op welke ook oxxio factureerd.

In dat geval is er dus geen geschil. Omdat je wel accoord gaat met de zelfde meetgegevens voor transport kosten van je regionale netbeheerder maar niet voor de levering op basis van de zelfde gegevens.
Ik ga nergens mee accoord om de simpele reden dat er nooit een meetstand is opgenomen, noch heb ik die via internet of schriftelijk doorgegeven. Ze kunnen dus nooit zeggen dat ik zoveel verbruikt heb!
Daarom heb ik dus wel degelijk een geschil, zou dat niet het geval zijn, zou de SGC mijn zaak nooit hebben aangenomen. ;)

Harry B.
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 dec 2005 19:51

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Harry B. »

Dat de SGC je zaak in behandeling neemt, wil nog niet zeggen dat je hem gaat winnen. Het zegt alleen maar dat je aan alle schriftelijke en procedurele voorwaarden hebt voldaan om een geschil in te mogen dienen. Oftewel, je hebt tijdig je bezwaar bij je leverancier gemaakt en je hebt de papieren van de SGC juist ingevuld, voorzien van alle gevraagde bijlagen.

Dát is de enige reden waarom de SGC jouw klacht in behandeling neemt. Niet omdat ze inhoudelijk verwachten dat jij die even gaat winnen. Dat kan ze namelijk geen donder schelen.
De SGC is, in tegenstelling tot wat veel consumenten denken, géén belangenbehartiger voor consumenten, géén ombudsman, géén advocaat of rechtsbijstandsverzekering voor consumenten.
De SGC is alleen een onafhankelijke bemiddelaar tussen leverancier en consument, en uiteindelijk, als beide partijen echt niet tot elkaar (willen) komen, dan pas komt er een bindende uitspraak. Maar ze zullen in het voortraject altijd ernaar streven om te komen tot een minnelijke schikking. Dat staat ook vastgelegd in de doelstelling van de SGC.

Besef dus dat er een reëele kans inzit dat je de zaak ook kunt verliezen. Het financiële risico dat je daarbij loopt is reltief gering. (€ 25,- entreegeld voor de SGC), maar de tijdsinvestering en mogelijk ergernis wegen daar vaak niet tegen op.

Ik ken jouw zaak verder niet inhoudelijk, maar ALLEEN het feit dat er nooit een meter is opgenomen, gaat jou de zaak tegen Oxxio zeker niet laten winnen. Dat is namelijk geheel conform de gangbare procedures in de energiebranche. Oxxio is slechts de leverancier, en de netwerkbeheerder is verantwoordelijk voor de meterstanden. De leverancier factureert op basis van de meterstanden die de netbeheerder aanlevert. De netbeheerder is niet verplicht om de meterstanden op te nemen, ze mogen (binnen bepaalde kaders) met schattingen werken.

Ik denk dat ik Flappie zijn redenering wel kan volgen dat je in dit geval een geschil aan moet gaan met je netbeheerder. Als je dit geschil op deze manier blijft volhouden, dan bestaat de reëele kans dat je bij een eventuele zitting van de SGC binnen 5 minuten naar buiten gebonjourd wordt met de mededeling dat je geen zaak tegen Oxxio hebt.

Hoe dan ook: Probeer je eens echt te verdiepen in de werking van de energiemarkt, en (hoe moeilijk ook) probeer je tunnelvisie los te laten dat het per definitie wel aan Oxxio zal liggen.

Neem anders contact op met de Dte voor advies. Dat is de toezichthouder op de energiemarkt, en die zijn uitstekend in staat om je de procedures uit te leggen.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ik begrijp heus wel dat er een fout gemaakt is bij de netbeheerder, maar zij wijzen alle schuld naar de Oxxio.
Het enige dat ik wou was dat Oxxio mij aantoont dat ik het inderdaad verbruikt heb, dat was alles.
Maar dat kunnen ze niet en ik heb van begin af aan gezegd dat als zij het me kunnen aantonen, ik het bedrag direct naar ze zou overmaken.
Verder was Oxxio niet voor rede vatbaar en ik heb alles gedaan wat in mijn macht stond om dit op te lossen.
Gezien het feit dat ze nu gaan goochelen met al die verschillende bedragen bewijst mij dat ze niet weten wat ze er mee aan moeten.
Die bedragen zijn 272 euro, 379 euro, 179 euro en 181 euro terwijl ik van hen 180 euro zgn terugkrijg dus dat bedrag komt dan in totaal op 361 euro :roll:
Oxxio heeft de SGC ook een brief gestuurd dat ze het met mij hebben opgelost :?: Ik kreeg een kopie van de SGC toegestuurd met een brief erbij of ik inderdaad met Oxxio tot een oplossing ben gekomen.
Nee dus, en ik blijf erbij.......

Harry B.
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 dec 2005 19:51

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Harry B. »

In ieder geval succes ermee. Ik blijf het volgen.

Voor wat betreft de inhoudelijke kant van de zaak, zal de SGC waarschijnlijk uiteindelijk uitspraak moeten gaan doen over de juistheid en rechtmatigheid van de meterstanden en dus de facturen. Ik verwacht niet dat jij en Oxxio daar samen nog uit gaan komen.

Wat je Oxxio in 9 van de 10 gevallen in ieder geval wél kunt verwijten, is het feit dat ze slecht of helemaal niet communiceren.
ik heb ondertussen dit hele topic eens teruggelezen, en ook bij jou maakt Oxxio geen sterke indruk in de communicatie. Je betwist een bepaalde rekening, oké. Maar vervolgens verval je zo te lezen in een wirwar van allerlei correctienota's en verrekeningen, waardoor je steeds verschillende bedragen te horen krijgt. Dat is inderdaad erg matig.

Maar ik deel jouw standpunt niet dat het voeren van een rommelige administratie simpelweg het bewijs is dat de rekening niet klopt, en dat je dan dus maar helemaal niets hoeft te betalen.

Die mening zal de SGC waarschijnlijk ook niet hebben. Er heeft immers verbruik plaatsgevonden, alleen de vraag is dan hoeveel. Dát zal de SGC onderzoeken, en bepalen welk bedrag je dan wel zal moeten betalen. Waarschijnlijk zullen ze daar dan nog een bedrag van af halen als vergoeding voor alle overlast die Oxxio je bezorgd heeft.

Onbegrijpelijk dat ze na al die jaren die communicatie nog steeds niet op orde hebben. Hebben ze eigenlijk al eens telefonisch contact met je opgenomen om de zaken door te nemen? Vaak werkt dat veel verhelderender dan dat heen en weer geschrijf.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ja ik heb in het begin telefonisch contact gehad met Oxxio.
Helaas wierp dat ook geen vruchten af, ik kreeg te horen dat ik het bedrag gewoon moest betalen én dat het de schuld van Nuon was.
Maar de Nuon stuurde me weer terug naar Oxxio :?
De telefoniste bij Oxxio vertelde me ook nog doodleuk dat ze er niet aan konden beginnen om mij een gespecificeerde uitdraai te geven, dan kon elke klant wel aankomen......daar sta je dan met je goeie gedrag :?
Zoals ik al heb aangegeven, ik heb echt álles geprobeerd om dit op te lossen, maar al alles van één kant moet komen, tja, dan kom je niet ver.
Daarbij vind ik het ook niet correct dat zij zomaar, zonder opgaaf van redenen, 272 euro van je rekening afboeken en pas een brief sturen met uitleg nadat je hen zelf hebt gebeld om uitleg te krijgen.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door flappie »

Nogmaals van Continuon heeft u ook een factuur ontvangen voor transportkosten. Transportkosten worden gebasseerd op je verbruik. Dat is dus het zelfde verbruik waarover oxxio over beschikking heeft. Dus de zelfde meterstanden.

Over de factuur van Continuon dus de transportkosten heeft u geen enkel probleem en heeft u dus ook betaald. Waarom dus wel een klacht hebben tegen het zelfde verbruik wat oxxio je in rekening brengt en geen klacht tegen de netbeheerder Continuon waarvoor je ook een factuur ontvangt met de daarbij behorende verbruik. Het verbruik is het zelfde.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Harry, formeel heb je natuurlijk gelijk. Ik ben erg benieuwd naar het percentage toegewezen klachten inzake OXXIO. Ik schat dat 90% van alle OXXIO klachten bij SGC in het voordeel van de consument worden beslecht en dat dit percentage nog hoger zou zijn als klagers beter in staat zouden zijn hun geschil op papier te zetten. OXXIO maakt natuurlijk de meeste slachtoffers bij mensen die niet erg mondig zijn en niet weten hoe ze hun geschil op papier moeten zetten. Dan komen ze alsnog weg met hun criminele gedrag.

Zie ook de laatste scorekaart van de DTE. Oxxio maakt er een ongelofelijke puinbak van:

http://www.dte.nl/images/Overzicht%20to ... -90856.pdf

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Nogmaals van Continuon heeft u ook een factuur ontvangen voor transportkosten. Transportkosten worden gebasseerd op je verbruik. Dat is dus het zelfde verbruik waarover oxxio over beschikking heeft. Dus de zelfde meterstanden.

Over de factuur van Continuon dus de transportkosten heeft u geen enkel probleem en heeft u dus ook betaald. Waarom dus wel een klacht hebben tegen het zelfde verbruik wat oxxio je in rekening brengt en geen klacht tegen de netbeheerder Continuon waarvoor je ook een factuur ontvangt met de daarbij behorende verbruik. Het verbruik is het zelfde.
Zijn Nuon en Continuon dezelfde? Ik heb namelijk nog nooit van Continuon gehoord, ik betaal de transportkosten aan Nuon.
Waarom ik die klacht heb? Ik dacht toch wel dat dat duidelijk was geworden in deze hele topic.
Alle premies betaald, en ik zou in één maand tijd 272 euro extra verbruikt hebben? No way.....eerst bewijs, dan betalen en niet stiekem van m'n rekening afboeken!
Verder ga ik hierover niet meer in discussie, ik blijf bij mijn standpunt.

Gesloten