LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio incorrecte jaarnota bij contract van voor 01-02-2016

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
flu

Oxxio incorrecte jaarnota bij contract van voor 01-02-2016

Ongelezen bericht door flu »

Met Oxxio ben ik 07 november 2015 één jarig contract voor leveren van gas en elektriciteit aangegaan.
Nu na een jaar ontvang ik de jaarrekening en erop worden aan mij Administratie kosten €24,95 berekend (Zie hier onder 4). In het contract staan deze niet vermeld.
Voor het leveren na 07 november 2016 staat vermeld onder mijn "Leveringstarief" dat Oxxio per 01 februari 2016 Service- en administratiekosten incl. btw € 6 per jaar in rekening brengt (Zie hier onder).

4 Overige producten, diensten en heffingen
Verbruik Tarief Bedrag Oxxio Nederland B.V.
Korting contract € -110,00
Korting contract € -110,00
Administratiekosten € 24,97
Korting voor betaling met automatische incasso € -19,97
Subtotaal € -215,00

Overige kosten (per 1-2-2016)
Service- en administratiekosten incl. btw € 6 per jaar

Ik heb Oxxio gemaild:
In de overeenkomst met Oxxio voor de duur van een jaar zijn we niet overeengekomen dat Oxxio administratie kosten (zie onder punt 4) aan mij in rekening brengt.
Ik wens deze niet te betalen, graag de jaarnota corrigeren op dit punt.

berndv

Re: Oxxio incorrecte jaarnota bij contract van voor 01-02-2016

Ongelezen bericht door berndv »

flu schreef:Ik heb Oxxio gemaild:
In de overeenkomst met Oxxio voor de duur van een jaar zijn we niet overeengekomen dat Oxxio administratie kosten (zie onder punt 4) aan mij in rekening brengt.
en wat was de reactie van oxxio?

beusen

Ongelezen bericht door beusen »

berndv schreef:
flu schreef:Ik heb Oxxio gemaild:
en wat was de reactie van oxxio?
Zouden ze 24 uur per dag aanwezig zijn? :mrgreen:

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

beusen schreef:Zouden ze 24 uur per dag aanwezig zijn? :mrgreen:
waarschijnlijk niet, maar om na het sturen van een mail over iets dat wellicht op een misverstand berust of een geheel logische verklaring heeft meteen een topic op internet te plaatsen vind ik lichtelijk voorbarig.

Aan de andere kant, als het op "een fout" berust, hoeveel mensen zien dit niet en betalen het gewoon vrolijk, zonder de rekening na te kijken.

beusen

Ongelezen bericht door beusen »

berndv schreef:
beusen schreef:Zouden ze 24 uur per dag aanwezig zijn? :mrgreen:
waarschijnlijk niet, maar om na het sturen van een mail over iets dat wellicht op een misverstand berust of een geheel logische verklaring heeft meteen een topic op internet te plaatsen vind ik lichtelijk voorbarig.

Aan de andere kant, als het op "een fout" berust, hoeveel mensen zien dit niet en betalen het gewoon vrolijk, zonder de rekening na te kijken.
Dit soort topic zijn hier dagelijks.
Om niet eerst zelf te informeren, wordt er dan een topic hier neer geplempt, alsof iemand hier iets kan doen, voor niet het bedrijf gecontacteerd is!

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

flu schreef:Administratiekosten € 24,97
Korting voor betaling met automatische incasso € -19,97
Het lijkt er op dat Oxxio met een trucje probeert om het verbod te omzeilen op het inrekening brengen van meer dan de werkelijke kosten voor een betaalmiddel.

Mr. T

Ongelezen bericht door Mr. T »

Oxxio handelt hier onrechtmatig en overtreedt de regels van het consumentenrecht (zie ook Autoriteit Consument & Markt).

Oxxio past éénzijdig achteraf de contracten aan per januari 2016 door het invoeren van administratiekosten. Eénzijdige aanpassing van een contract mag alleen als het in de voorwaarden is opgenomen (dat is het geval) en als de klant daarover tijdig persoonlijk wordt geïnformeerd zodat de klant de mogelijkheid heeft om op te zeggen (dat heeft Oxxio niet gedaan, ze stellen dat ze dit op hun website hebben gezet).

Overtredingen van Oxxio:

1) Ze passen éénzijdig achteraf het contract aan

2) Ze informeren de klant niet persoonlijk maar stellen dat ze het op hun website hebben gemeld

3) Ongeldige voorwaarden: ze hebben hierin opgenomen dat ze de klant bij een eenzijdige aanpassing van het contract persoonlijk informeren óf dit op hun website plaatsen maar dat laatste is dus onrechtmatig en kan of mag dus helemaal niet in leveringsvoorwaarden worden opgenomen

Gesloten