Zojuist werd ik gebeld door een medewerker van Oxxio, waar ik geen klant ben of wil worden. Hij vroeg mij te bevestigen dat ik klant ben bij Eneco, en vertelde mij toen dat ik vanaf volgende maand de energie van "een andere leverancier" ga krijgen. Hij wilde verdere gegevens gaan verifieren en vroeg vervolgens mijn geboortedatum.
Ik kon het niet geloven, en zei: "U bent van Oxxio? En waarom belt u precies?" Maar ik had het goed gehoord, hij herhaalde zijn verhaal over de overstap. Toen ik hem vervolgens vroeg "Hoezo dan?" was het antwoord tuut-tuut-tuut... Hij heeft niet meer teruggebeld.
Is dit een instinker, een agressieve verkooptactiek van Oxxio? Ik kan me voorstellen dat oudere of minder weerbare mensen hiervan in de war raken en hun gegevens geven, en zo ineens ongewild aan Oxxio vastzitten.
Herkennen anderen deze aanpak?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OXXIO instinker??
-
frenkievee
Re: OXXIO instinker??
Ik heb dit niet zelf meegemaakt, maar dank voor je waarschuwing!!!
En het meest vervelende is, dat lid worden van infofilter.nl in dit soort irritante gevallen niet (of niet goed) werkt.....
Hou wel je brievenbus en je bankrekening in de gaten, ondanks dat je niks verteld hebt......!!!!
Dat ligt er vrij dik boven op zou ik zo zeggen. Hele lage manier van handelen!!Is dit een instinker, een agressieve verkooptactiek van Oxxio?
En dat is precies de manier waarop ook bijv. NEM werkt. En blijkbaar gaat men er vanuit dat het slachtoffer niet de nodige akties zal nemen om de boel weer recht te breien......Ik kan me voorstellen dat oudere of minder weerbare mensen hiervan in de war raken en hun gegevens geven, en zo ineens ongewild aan Oxxio vastzitten.
En het meest vervelende is, dat lid worden van infofilter.nl in dit soort irritante gevallen niet (of niet goed) werkt.....
Hou wel je brievenbus en je bankrekening in de gaten, ondanks dat je niks verteld hebt......!!!!