LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio ongelofelijk

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
George Coetzee

Oxxio ongelofelijk

Ongelezen bericht door George Coetzee »

Even snel mijn situatie. Mijn zoon heeft een laptop nodig voor school. Begin augustus kwam een man aan de deur, met een leuke aanbieding. Ik zat bij woonenergie, en als ik zou overstappen naar Oxxio, dan kreeg ik een gratis I-pad of laptop. Contract bij WoonEnergie liep 12 october af, en zat er al jaren, dus dacht nou ja, een keertje wisselen kan gaan kwaad, toch?

Dus ik me aangemeld. Dan krijg ik mooi een "gratis" laptop voor mijn zoon, toch? Dus aangemeld en toen begon het lange wachten.

Op 6 augustus mailtje met bedankt voor uw aanmelding etc. Nog niets aan de hand.

Ondertussen mij zoon verteld dat ik ben overgestapt en dus een gratis laptop ga krijgen. Kind blij uiteraard.

Op 26 augustus het proef afschrijven van 0,01 cent van mijn rekening. Alles gaat goed, niets aan de hand.

Kind staat te popelen, kan niet wachten op zijn laptop.

14 oktober. Vandaag dus. Hoor helemaal niets meer van Oxxio. Geen e-mail, geen belletje, helemaal niets. Dus ik denk zelf dan maar even bellen.

Uiteraard geen gratis nummer. Maar goed, moet toch zien te achterhalen wat het probleem is. Kind wil graag zijn laptop.

Krijg eerste persoon aan de lijn. "Oh ja, snap er niets van, lijkt alsof uw aanvraag eruit is geknikkerd, wilt uw even wachten, dan zoek ik uit wat er aan de hand is." Ik denk nou dat begint leuk.

Na een tijdje, "Ja mijnheer, alles is nu weer geregeld, over een maand of zo schrijven we het eerste bedrag af, en dan krijgt uw het emailtje dat uw het laptop kan bestellen."

Ik zeg nee, ik zit nu al meer als 2 maanden te wachten, en wil nu graag de e-mailtje met de code dat ik het laptop kan bestellen bij Paradigit. Ja nee dat gaat niet.

Ik zeg nou als dat zo is, zeg dan maar mijn aanvraag op. Ik bedoel als het ze niet lukt binnen 2 maanden een aanvraag af te handelen, dan is er iets goed mis toch?

Nou zij kan dat niet zelf, maar verbind me wel even door.

Na weet ik veel hoe lang, iemand anders aan de lijn. "Ja nee sorry voor het ongemak, maar het is nu allemaal geregeld, en het gaat nu wel goed komen." Ik zeg ja allemaal leuk en aardig, maar mijn kind wacht nu al meer als 2 maanden op een laptop, ik wil graag de e-mail met de code zodat ik voor mijn kind die laptop kan bestellen. Nou hij zou het even ga navragen.

En hier komt de punchline.

Na meer als 2 maanden, komt deze wijze mensen met het volgende oplossing.

"Mijnheer, wij hebben net zitten kijken, en wat blijkt, Woonenergie is een dochter van Oxxio, dus uw zit al bij ons, en heeft dus gewoon nergens recht op!" Oftewel "Lekker in de maling genomen, nu is je contract automatisch verlengd bij WoonEnergie, en zit je er nog een jaar aan vast. He he he lachen he. " :evil: :evil:

Mijn god!!! Wat ga ik nu tegen mijn kind zeggen!! Waar slaat dit op? Had die verkoper 2 maanden geleden dat niet tegen me kunnen zeggen? Ik heb hem de papieren laten zien van woonenergie, met dat mijn contract afliep etc etc. Hij had het tegen me kunnen zeggen. Had ik mijn kind niet voor niets blij gemaakt. Anders hadden ze het bij hoofdkantoor kunnen zien op het moment dat hij me aanmelden. Dat ik al klant was. En mij dat gelijk liet weten. Dan had ik niet mijn kind teleur hoef te stellen.

Maar nee, het duurt meer als 2 maanden, en dan zonder blikken of blozen mij met een kluitje in het riet sturen. Heb nog geen idee wat ik tegen mijn kind ga zeggen. Maar ik wil wel het volgende tegen Oxxio zeggen.

Ik ga vandaag nog een andere leverancier regelen. Het maakt mij niet uit of ik daar meer hoef te betalen of niet. Ik zal nooit meer bij Oxxio, of enige dochter orderneming er van, energie af nemen.

Ga maar lekker andere in de **** nemen, maar mij en mijn kinderen nooit meer.

Heb trouwens verder zitten neuzen, Eneco, Oxxio, WoonEnergie, schijnt allemaal een pot nat te zijn. Allemaal deel van hetzelfde maatschappij.

Echt ongelofelijk allemaal. :evil:

henk51

Re: Oxxio ongelofelijk

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik ga vandaag nog een andere leverancier regelen. Het maakt mij niet uit of ik daar meer hoef te betalen of niet. Ik zal nooit meer bij Oxxio, of enige dochter orderneming er van, energie af nemen.
Je zal altijd goedkoper zijn dan Oxxio met z'n "gratis" laptop o.i.d.
Als je een beetje kan rekenen zul je zien dat je zowizo een contract van 3 jaar afsluit, waarbij de tarieven vast zijn en een stuk hoger dan budget van Oxxio je betaald de laptop gewoon zelf.
Bij mijn verbruik alleenstaande zou ik 660 euro gaan betalen voor deze gratis laptop.
Laat je toch niet gek maken door schreeuw reclame en vooral niet verkopers aan de deur van gratis dit en gratis dat ,en nooit langer dan 1 jaar afsluiten.
Sluit bij een ander energie leverancier contract af, en koop zelf een laptop scheelt nog eens geld ook.

gr Henk

claudiasz

Re: Oxxio ongelofelijk

Ongelezen bericht door claudiasz »

Wat erg voor jullie dat jullie dat hebben meegemaakt. Ik heb ook net een probleem met Oxxio gehad. Mijn klacht verschijnt binnenkort als Oxxio de fatsoen heeft om mij schrritelijk te informeren over hun fout.

Een tip van mij is nooit trappen in verkopers die deur aan deur een dienst of een product proberen te verkopen.

Voor 2 redenen ten eerste ze hebben niet altijd de meest recente informatie van het bedrijf waarmee ze het product promoten, alles gaat via via, ten tweede ze concentreren zich in huun pitch en hoe ze een fomulier moeten invullen en dan op basis daarvan krijgen ze hun comissie als ze natuurlijk een klant hebben ingeschreven.

Ik ben temleader geweest van face to face verkoop en voor zover ik heb dat ervaard van dat soort "marketing" is dat meestal de consument de pineut is. Uiteraard garanties over je inschrijving of bestelling heb je niet bij de hand en dat is ook de reden waarom Oxxio zijn handen wast van deze zaak omdat het via via gedaan is!

Goed opletten voor elke bedrijf dat geassocieerd is met KPN en Eneco, want die zijn de grootste mafias van Nederland!!!

Gesloten