LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oxxio... opeens heb ik een dubbel tarief meter

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Frans19682
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2007 03:10

oxxio... opeens heb ik een dubbel tarief meter

Ongelezen bericht door Frans19682 »

Ik weet het, ik ben niet de eerste die iets plaatst over OXXIO

Omdat ik per 1 januari niet meer in Nederland woon, heb ik mijn contract met oxxio opgezegt.
2 Weken geleden checkte ik mijn bankaccount, en zag dat OXXIO voor de eindafrekening een bedrag van bijna 1900 euro van mijn account had afgeschreven.

"even" mailen dus... Want een factuur had ik niet gezien.
Heb keurig hun excuses gekregen dat ze dit bedrag hadden afgeschreven van mijn bankrekening voordat ik de factuur had ontvangen. Maar pas na dreigen van met een advocaat konden zij mij een factuur sturen.

Mooie brief erbij, dat ik een stuk voordeliger uitwas doordat ik klant bij hun was.
Hoezo voordeliger?

In mijn huis had ik een enkeltariefmeter.
Op de factuur slaan ze mij echter aan voor een dubbel tarief meter.
tarief 1; de eindstand, waarbij ze de tussenstand van mijn laatste tussenstand (2007) als eindstand hebben gebruikt.
tarief 2; De werkelijke eindstand.
Beide meters hebben ze gemakshalve met 0 laten begnnen. Dat rekend iets gemakkelijker voor de "boekhouders" die zij in dienst hebben.

Maar weer mailen; IK HAD EEN ENKEL TARIEF METER.
Krijg een mailtje terug...
QUOTE;
"Wij kunnen u informeren dat u inderdaad gebruik maakt van het enkeltarief. De reden dat er toch dubbele standen op de jaarafrekening staan, is dat u in uw vorige woning een meter had hangen met hoge en lage stand. Deze standen worden vervolgens bij elkaar opgeteld en als enkeltarief berekend."

Waar hebben ze het over?
Ik ben geen klant meer, dus heb ik nu geen enkeltariefmeter. Mijn vorige woning had geen dubbeltarief. Ik heb nog nooit een meter gehad met dubbel tarief.
En als ik al een dubbeltarief meter had, dan kun je deze niet bij elkaar optellen en als enkeltarief berekenen...
Zijn ze dronken, stoned of beiden?

Inmiddels heeft deze zaak mij al vele uren gekost. Stur hen nu ook facturen voor mijn werk. Immers, als ik HUN werk doe, dan wil ik daar ook voor betaald worden.

Werkt er 1 normaal persoon bij OXXIO?

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: oxxio... opeens heb ik een dubbel tarief meter

Ongelezen bericht door AGGB »

Die vraag durf ik ontkennend te beantwoorden.
Er is werkelijk geen enkel normaal mens bij OXXIO.
Ze hebben daar wel zeer creatieve accountants, die beter de tv cursus creatief met kurk hadden kunnen volgen.
Ze zijn bij OXXIO allemaal inderdaad kennelijk dronken, stoned of op een andere wijze knettergek, of alles driedubbel.
Lees mijn nachtmerrie bij ''Wakker worden uit de droom OXXIO''

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: oxxio... opeens heb ik een dubbel tarief meter

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Eh ook al had jij een dubbel tarief meter in je oude huis hangen en zat je toen ook al bij Oxxio dan nog mogen zij deze rekening niet gebruiken bij je huidige aansluiting. Iedere aansluiting dient namelijk apart gefactureerd te worden. Je krijgt dan apart een rekening voor het oude huis naar je nieuwe adres gestuurd en de rekening voor je huidige huis gaat ook gewoon naar je nieuwe huis.

Elke meter in huis heeft namelijk een eigen nummer en is bij iedereen verschillend. Dit nummer is gekoppeld aan het adres waar de meter zich bevindt. Vandaar dat er dus nooit op 1 factuur 1 berekening van 2 verschillende meters kan komen te staan.

Daarbij het optellen van de standen 1 en 2, omdat je schijnbaar volgens hun in het andere huis een dubbeltariefmeter had, kan en mag niet.... Je krijgt dan namelijk een hoger verbruik waar je met piektarief op wordt aangerekend. Er bestaat dan geen DAL meer en dus betaal je teveel. Dit is dan fraude.

Mijn vermoeden is dat van de 2 verschillende enkeltariefmeters de stand is opgeteld. Dan moet er wel op je factuur 2 verschillende meternummers staan met daarachter 1 stand. Dus niet dat er bij een meternummer een dal en piekstand staat als deze er niet op zat.

Je kunt je oude en nieuwe energiebedrijf bellen. Dus niet Oxxio. Zij hebben daar de gegevens liggen van de meters die in beide woningen aanwezig zijn. Ook kennen zij de meterstanden waarmee je bent overgegaan. Tevens weten zij ook wat voor soort meters er hangen. Met deze informatie werkt Oxxio ook. Een energiebedrijf moet namelijk zijn goedkeuring geven en wordt altijd aangesproken door de nieuwe leverancier daar de leverancier daar hun gegevens vandaan haalt.

Jij bent geen klant meer bij Oxxio dus ik snap niet waar hun die info vandaan halen. Zeker dat zij menen een dubbeltarief meter te hebben hangen. Lekker makkelijk van hun. Toch echt een zeer grove fout van Oxxio. Geld storneren en rekening blokkeren.

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: oxxio... opeens heb ik een dubbel tarief meter

Ongelezen bericht door Ronnio »

Ik heb mijn conflict met Oxxio inmiddels bij de geschillencommissie ingebracht. Ik wacht op een datum van behandeling. Tot die tijd ben ik bezig om alle vorderingen en rekeningen die nog steeds binnenkomen, toe te voegen aan het dossier bij de geschillencommissie.
Zie ook mijn website: http://home.wanadoo.nl/ronbeket/

Gesloten