LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oxxio problemen met betaling 2007
Oxxio problemen met betaling 2007
Hallo,
Ik had in het jaar 2007 stroom van oxxio door de mooie actie die zij hadden. (Half jaar lang gratis stroom), waar naar mijn weten niks van gekomen is, maargoed.
Ik had een rekening ontvangen van 113 euro.
Die was te laat betaald, kreeg een herhalingsbrief en heb zo'n 2 weken later het bedrag voldaan.
Echter, tot mijn verbazing krijg ik in februari 2008 een brief van intrum justitia een brief dat er een schuld van 467,23 openstaat!, Echt niet, ik heb immers de betaling gewoon voldaan, waar ik bewijs van heb.
Niet op gereageerd.
Ook zie ik dat ik 1 keer een incasso heb teruggeboekt op januari 2008 van 80 euro, omdat ik toen al klant was van eneco en zij dus onterecht geld hadden afgeschreven.(bedrag van 80 euro, voorschot voor een maand later, Alleen twijfel ik of de kosten van de intrum justitia daarvandaan komen, aangezien ik een maand later in feb. 2008 een rekening van 462 krijg van intrum justitia, naar mijn weten ontwikkel je niet in 1 maand een schuld die 8 x zo hoog ligt, dus ik denk dat die van 113 daar eerder mee te maken heeft)
Nu krijg ik opeens een brief van de deurwaarder (Jawel, 22 november 2010), dat de deurwaarder is langsgeweest
Hoofdsom: 621
Deurwaarders kosten: 338
Kosten van het bezoek: 71
Dit is te gek voor woorden en dit ben ik uiteraard ook niet van plan om te gaan betalen, ik heb in die 2 jaar geen enkele brief van gekregen.
Hoe pak ik dit aan, een belletje naar Oxxio wordt toch niks. (Ik ben trouwens al sinds eind 2007 klant van Eneco)
Moet ik de Deurwaarder hier ook van op de hoogte stellen, dat ik een klacht indien jegens Oxxio, of heeft de deurwaarder daar niks mee te maken?
Ik had in het jaar 2007 stroom van oxxio door de mooie actie die zij hadden. (Half jaar lang gratis stroom), waar naar mijn weten niks van gekomen is, maargoed.
Ik had een rekening ontvangen van 113 euro.
Die was te laat betaald, kreeg een herhalingsbrief en heb zo'n 2 weken later het bedrag voldaan.
Echter, tot mijn verbazing krijg ik in februari 2008 een brief van intrum justitia een brief dat er een schuld van 467,23 openstaat!, Echt niet, ik heb immers de betaling gewoon voldaan, waar ik bewijs van heb.
Niet op gereageerd.
Ook zie ik dat ik 1 keer een incasso heb teruggeboekt op januari 2008 van 80 euro, omdat ik toen al klant was van eneco en zij dus onterecht geld hadden afgeschreven.(bedrag van 80 euro, voorschot voor een maand later, Alleen twijfel ik of de kosten van de intrum justitia daarvandaan komen, aangezien ik een maand later in feb. 2008 een rekening van 462 krijg van intrum justitia, naar mijn weten ontwikkel je niet in 1 maand een schuld die 8 x zo hoog ligt, dus ik denk dat die van 113 daar eerder mee te maken heeft)
Nu krijg ik opeens een brief van de deurwaarder (Jawel, 22 november 2010), dat de deurwaarder is langsgeweest
Hoofdsom: 621
Deurwaarders kosten: 338
Kosten van het bezoek: 71
Dit is te gek voor woorden en dit ben ik uiteraard ook niet van plan om te gaan betalen, ik heb in die 2 jaar geen enkele brief van gekregen.
Hoe pak ik dit aan, een belletje naar Oxxio wordt toch niks. (Ik ben trouwens al sinds eind 2007 klant van Eneco)
Moet ik de Deurwaarder hier ook van op de hoogte stellen, dat ik een klacht indien jegens Oxxio, of heeft de deurwaarder daar niks mee te maken?
Re: Oxxio problemen met betaling 2007
Als de deurwaarder is langs geweest bestaat de kans dat je al veroordeeld bent tot het betalen van alle kosten.
Neem als de donder contact op, (eerder op de brieven reageren was beter geweest) met die deurwaarder en vraag uitleg. Soms kun je nog in verzet komen bij de rechtbank. Echter moet je dan wel een heel goed en waterdicht verhaal hebben.
Neem als de donder contact op, (eerder op de brieven reageren was beter geweest) met die deurwaarder en vraag uitleg. Soms kun je nog in verzet komen bij de rechtbank. Echter moet je dan wel een heel goed en waterdicht verhaal hebben.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Oxxio problemen met betaling 2007
Aan slecht advies heeft niemand wat, ook deze topicstarter niet.
Wie eist bewijst. Voor Oxxio is het normaal om mensen te intimideren met incassobureaus en deurwaarders, ook als er niets te halen valt. Ik spreek uit persoonlijke ervaring met Oxxio.
Laat je niet gek maken door dit alles. Gewoon niets betalen (aan niemand; ook niet aan de deurwaarder!) en eerst proberen op een rijtje te zetten hoe het verhaal volgens jou precies in elkaar zit. Eindafrekening van Oxxio ontvangen? Hoe lang klant geweest bij Oxxio? Zaken over het hoofd gezien? Wat staat er in je online dossier? https://mijn.oxxio.nl/dmz/KeyNo.aspx
Je zal in elk geval de deurwaarder en Oxxio op de hoogte moeten stellen van het feit dat je de vordering betwist. Geef Oxxio 14 dagen de tijd om het probleem op te lossen. Dat moet schriftelijk en het liefst per e-mail https://www.oxxio.nl/Oxxio-Thuis/Klante ... tformulier
Daarna kun je een geschil aanspannen tegen Oxxio via https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=ene
Wie eist bewijst. Voor Oxxio is het normaal om mensen te intimideren met incassobureaus en deurwaarders, ook als er niets te halen valt. Ik spreek uit persoonlijke ervaring met Oxxio.
Laat je niet gek maken door dit alles. Gewoon niets betalen (aan niemand; ook niet aan de deurwaarder!) en eerst proberen op een rijtje te zetten hoe het verhaal volgens jou precies in elkaar zit. Eindafrekening van Oxxio ontvangen? Hoe lang klant geweest bij Oxxio? Zaken over het hoofd gezien? Wat staat er in je online dossier? https://mijn.oxxio.nl/dmz/KeyNo.aspx
Je zal in elk geval de deurwaarder en Oxxio op de hoogte moeten stellen van het feit dat je de vordering betwist. Geef Oxxio 14 dagen de tijd om het probleem op te lossen. Dat moet schriftelijk en het liefst per e-mail https://www.oxxio.nl/Oxxio-Thuis/Klante ... tformulier
Daarna kun je een geschil aanspannen tegen Oxxio via https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=ene
Re: Oxxio problemen met betaling 2007
Bedankt voor de reactie.
Online dossier kan ik niet inkomen, maar heb een nieuwe code aangevraagd.
(Ben al zo'n 2 jaar geen klant van Oxxio)
Ik heb oxxio net een mail gestuurd met het probleem en heb ook aangegeven dat ik van plan ben niks te betalen.
Ik heb mijn afschrijvingen zo'n 3 jaar teruggekeken, en ik ben tot niks geks gekomen. (Alleen het voorschot voor gas á 80 euro voor de maand januari 2008, terwijl ik december 2007 al klant was van eneco)
Ik zal de deurwaarder morgen op de hoogte stellen van deze kwestie.
Schriftelijk zal ik Oxxio ook aangetekend nog op de hoogte stellen, maar dat doe ik nadat ik mijn codes binnen heb, aangezien ik dan inzage heb op alle gegevens.
Ik hoor het van Oxxio, maar naar mijn weten doen zij er niks aan om de problemen op te lossen?
Online dossier kan ik niet inkomen, maar heb een nieuwe code aangevraagd.
(Ben al zo'n 2 jaar geen klant van Oxxio)
Ik heb oxxio net een mail gestuurd met het probleem en heb ook aangegeven dat ik van plan ben niks te betalen.
Ik heb mijn afschrijvingen zo'n 3 jaar teruggekeken, en ik ben tot niks geks gekomen. (Alleen het voorschot voor gas á 80 euro voor de maand januari 2008, terwijl ik december 2007 al klant was van eneco)
Ik zal de deurwaarder morgen op de hoogte stellen van deze kwestie.
Schriftelijk zal ik Oxxio ook aangetekend nog op de hoogte stellen, maar dat doe ik nadat ik mijn codes binnen heb, aangezien ik dan inzage heb op alle gegevens.
Ik hoor het van Oxxio, maar naar mijn weten doen zij er niks aan om de problemen op te lossen?
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
- Contacteer:
Re: Oxxio problemen met betaling 2007
Beste Snappaz,
Uit uw bericht begrijp ik dat er namens Oxxio een deurwaarder bij u is langs geweest. Alhoewel u aangeeft dat een belletje naar Oxxio niets is, zou het misschien toch beter zijn als ik met u meekijk wat er precies is gebeurd. Als u wilt kunt u uw gegevens achterlaten op [email protected]. ik zal dan zo snel mogelijk contact met u opnemen.
Met vriendelijke groet,
Michaël
De Oxxiomedewerker
Uit uw bericht begrijp ik dat er namens Oxxio een deurwaarder bij u is langs geweest. Alhoewel u aangeeft dat een belletje naar Oxxio niets is, zou het misschien toch beter zijn als ik met u meekijk wat er precies is gebeurd. Als u wilt kunt u uw gegevens achterlaten op [email protected]. ik zal dan zo snel mogelijk contact met u opnemen.
Met vriendelijke groet,
Michaël
De Oxxiomedewerker
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Oxxio problemen met betaling 2007
Dit forum besteedt al zo'n 7 jaar aandacht aan OXXIO (vroeger "Energiebedrijf.com").
Er is geen barst veranderd bij OXXIO: zie bijvoorbeeld dit draadje van 5 jaar geleden:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=100
Ik heb OXXIO destijds voor de Geschillencommissie gedaagd. In plaats van dat ik moest betalen krijg ik een heleboel geld terug via de Geschillencommissie.
Uitspraak was in mijn geval:
"OXXIO moet binnen zes weken:
Correcte eindafrekening sturen
Openstaande tegoed uitbetalen
25 euro klachtengeld uitbetalen
50 euro onkostenvergoeding uitbetalen"
Trouwens schandalig dat deurwaarders meedoen aan dit circus. En inderdaad niet gaan bellen met OXXIO: zorg dat je alles zwart op wit hebt! Misschien krijg je nog aardig wat geld van OXXIO.
Daarnaast: heel interessant om te zien hoe Oxxio doet aan "damage control":
Er zijn ontiegelijk veel klagers op talloze websites. Oxxio probeert deze klagers zo veel mogelijk de mond te snoeren:
http://www.google.com/search?q=deoxxiom ... e5d52aa65e
Er is geen barst veranderd bij OXXIO: zie bijvoorbeeld dit draadje van 5 jaar geleden:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=100
Ik heb OXXIO destijds voor de Geschillencommissie gedaagd. In plaats van dat ik moest betalen krijg ik een heleboel geld terug via de Geschillencommissie.
Uitspraak was in mijn geval:
"OXXIO moet binnen zes weken:
Correcte eindafrekening sturen
Openstaande tegoed uitbetalen
25 euro klachtengeld uitbetalen
50 euro onkostenvergoeding uitbetalen"
Trouwens schandalig dat deurwaarders meedoen aan dit circus. En inderdaad niet gaan bellen met OXXIO: zorg dat je alles zwart op wit hebt! Misschien krijg je nog aardig wat geld van OXXIO.
Daarnaast: heel interessant om te zien hoe Oxxio doet aan "damage control":
Er zijn ontiegelijk veel klagers op talloze websites. Oxxio probeert deze klagers zo veel mogelijk de mond te snoeren:
http://www.google.com/search?q=deoxxiom ... e5d52aa65e
Re: Oxxio problemen met betaling 2007
Ik heb eindelijk een activatiecode toegestuurd gekregen, om mijn rekeningen in te zien, werkt de activatie niet op de website.....
Grrrrrrrrr
Ik heb het ook met de deurwaarder erover gehad, die wilt niet luisteren.
Die stoppen pas als Oxxio hun bericht geeft om te stoppen met het incasseren.
Ik kan nu ook niet bij de rekeningen, want die heb ik nodig om een klacht in te dienen bij de geschillencommissie.
Grrrrrrrrr
Ik heb het ook met de deurwaarder erover gehad, die wilt niet luisteren.
Die stoppen pas als Oxxio hun bericht geeft om te stoppen met het incasseren.
Ik kan nu ook niet bij de rekeningen, want die heb ik nodig om een klacht in te dienen bij de geschillencommissie.
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
- Contacteer:
Re: Oxxio problemen met betaling 2007
Geachte heer Schurkjens,
Uit deze en eerdere reacties op dit forum blijkt duidelijk dat u ontevreden bent over de service van Oxxio en de activiteiten van de “Oxxio medewerker”. Dit vinden wij uiteraard zeer vervelend. De reden waarom wij online actief zijn met het reageren op klachten en vragen van onze klanten, is namelijk omdat wij daar willen zijn waar onze klanten aanwezig zijn. En dat is in toenemende mate ook op onder andere fora en weblogs.
De afgelopen jaren hebben we veel geïnvesteerd in het verbeteren van onze dienstverlening. Met als resultaat dat wij het inderdaad beter zijn gaan doen en de klanttevredenheid is toegenomen. Dit blijkt onder meer uit het meest recente onderzoek van de Energiekamer naar de klachtafhandeling van energieleveranciers (http://www.energiekamer.nl/images/NMA%2 ... 137845.pdf). Dat neemt alleen niet weg dat er nog voldoende ruimte is voor verbetering. Want ook bij ons gaan nog zaken mis, dat geven we eerlijk toe. Echter, alle medewerkers van Oxxio zetten zich iedere dag weer voor de volle 100% in om onze dienstverlening te blijven verbeteren.
Om een en ander kracht bij te zetten en te verduidelijken, nodig ik u graag uit voor een gesprek op ons kantoor in Hilversum. Ik hoop u dan duidelijker uit te kunnen leggen waar wij mee bezig zijn en hoe wij de dienstverlening richting onze klanten op een hoger peil proberen te krijgen.
Als u hiertoe bereid bent, zou u dan een bericht willen sturen naar [email protected] waarin u uw telefoonnummer vermeldt? Dan kunnen wij contact met u opnemen voor het maken van een afspraak.
Met vriendelijke groet,
Kees Jan Bus
Algemeen Directeur Oxxio
Uit deze en eerdere reacties op dit forum blijkt duidelijk dat u ontevreden bent over de service van Oxxio en de activiteiten van de “Oxxio medewerker”. Dit vinden wij uiteraard zeer vervelend. De reden waarom wij online actief zijn met het reageren op klachten en vragen van onze klanten, is namelijk omdat wij daar willen zijn waar onze klanten aanwezig zijn. En dat is in toenemende mate ook op onder andere fora en weblogs.
De afgelopen jaren hebben we veel geïnvesteerd in het verbeteren van onze dienstverlening. Met als resultaat dat wij het inderdaad beter zijn gaan doen en de klanttevredenheid is toegenomen. Dit blijkt onder meer uit het meest recente onderzoek van de Energiekamer naar de klachtafhandeling van energieleveranciers (http://www.energiekamer.nl/images/NMA%2 ... 137845.pdf). Dat neemt alleen niet weg dat er nog voldoende ruimte is voor verbetering. Want ook bij ons gaan nog zaken mis, dat geven we eerlijk toe. Echter, alle medewerkers van Oxxio zetten zich iedere dag weer voor de volle 100% in om onze dienstverlening te blijven verbeteren.
Om een en ander kracht bij te zetten en te verduidelijken, nodig ik u graag uit voor een gesprek op ons kantoor in Hilversum. Ik hoop u dan duidelijker uit te kunnen leggen waar wij mee bezig zijn en hoe wij de dienstverlening richting onze klanten op een hoger peil proberen te krijgen.
Als u hiertoe bereid bent, zou u dan een bericht willen sturen naar [email protected] waarin u uw telefoonnummer vermeldt? Dan kunnen wij contact met u opnemen voor het maken van een afspraak.
Met vriendelijke groet,
Kees Jan Bus
Algemeen Directeur Oxxio
Re: Oxxio problemen met betaling 2007
Zie mijn post bij topic: Geen oxxio klant, wel betalen.
Re: Oxxio problemen met betaling 2007
Heb mezelf eindelijk kunnen activeren op de site van Oxxio.
Echter kan ik geen rekeningen en betalingen inzien......
Gaat wel weer lekker.
Echter kan ik geen rekeningen en betalingen inzien......
Gaat wel weer lekker.
Re: Oxxio problemen met betaling 2007
Heb mailcontact gehad.
De rekeningen zijn mij bekend.
Echter zijn dat rekeningen van December 2007 die ik terug-geincasseerd heb via de bank.
Ik ben namelijk sinds september/oktober al klant van Eneco en dat contract is dus al toen opgezegd. (Ik weet dat het ongeveer 6 weken duurt voordat alles geregeld is), maar dan alsnog zijn de rekeningen niet logisch, aangezien de rekeningen beginnen vanaf 1 december, dat zijn we dus 2 maanden later.
Ook komt Oxxio met een opzegvergoeding die maximaal 25 is per contract (Volgens hun site) voor een contract dat nog minder dan een jaar heeft en dat moet dan keer 2 aangezien ik gas en elektriciteit afnam.
Echter wilden ze dat ik 100 en 50 betaalde.
Echter moet dit geen probleem zijn want Eneco betaalt de kosten voor het opzeggen, het lijkt me dan ook dat ze dit gewoon ontvangen hebben.
http://thuis.eneco.nl/klantenservice/al ... eding.aspx
Ik citeer: 'De boete die een energieleverancier bij een klant in rekening mag brengen als deze klant de overeenkomst met een vaste looptijd voor het einde van deze looptijd opzegt. Als u de leveringsovereenkomst met een vaste looptijd bij een andere leverancier opzegt om naar Eneco over te stappen, vergoedt Eneco u deze boete. '
Dus ze willen dubbel geld halen.
Mis ik iets?
De rekeningen zijn mij bekend.
Echter zijn dat rekeningen van December 2007 die ik terug-geincasseerd heb via de bank.
Ik ben namelijk sinds september/oktober al klant van Eneco en dat contract is dus al toen opgezegd. (Ik weet dat het ongeveer 6 weken duurt voordat alles geregeld is), maar dan alsnog zijn de rekeningen niet logisch, aangezien de rekeningen beginnen vanaf 1 december, dat zijn we dus 2 maanden later.
Ook komt Oxxio met een opzegvergoeding die maximaal 25 is per contract (Volgens hun site) voor een contract dat nog minder dan een jaar heeft en dat moet dan keer 2 aangezien ik gas en elektriciteit afnam.
Echter wilden ze dat ik 100 en 50 betaalde.
Echter moet dit geen probleem zijn want Eneco betaalt de kosten voor het opzeggen, het lijkt me dan ook dat ze dit gewoon ontvangen hebben.
http://thuis.eneco.nl/klantenservice/al ... eding.aspx
Ik citeer: 'De boete die een energieleverancier bij een klant in rekening mag brengen als deze klant de overeenkomst met een vaste looptijd voor het einde van deze looptijd opzegt. Als u de leveringsovereenkomst met een vaste looptijd bij een andere leverancier opzegt om naar Eneco over te stappen, vergoedt Eneco u deze boete. '
Dus ze willen dubbel geld halen.
Mis ik iets?
Re: Oxxio problemen met betaling 2007
Als je binnen de afgesproken tijd ( er zijn ook contracten van 2, 3 en 5 jaren) moet je betalen per product dus bij gas en stroom dus 2x €50,- is normaal.
Iets later overstappen was gratis en deze boete kun je dus naar de nieuwe aanbieder sturen want die zou deze vergoeden!
Dus kijk eerst eens naar de nieuwe aanbieder of deze al verrekend is of niet.
U moest dus van hun €100,- korting krijgen want de boete betalen zijn niet maar U dus U kreeg een vergoeding of moet deze alsnog aanvragen.
Dit is niet alleen bij Oxxio maar bij alle aanbieders zo wettelijk geregeld.
Iets later overstappen was gratis en deze boete kun je dus naar de nieuwe aanbieder sturen want die zou deze vergoeden!
Dus kijk eerst eens naar de nieuwe aanbieder of deze al verrekend is of niet.
U moest dus van hun €100,- korting krijgen want de boete betalen zijn niet maar U dus U kreeg een vergoeding of moet deze alsnog aanvragen.
Dit is niet alleen bij Oxxio maar bij alle aanbieders zo wettelijk geregeld.
Re: Oxxio problemen met betaling 2007
..."vergoedt Eneco u deze boete. "
De boete wordt niet aan Oxxio betaald, maar aan U. Dus Ukrijgt die terug van Eneco. Dat staat er. Echter alleen als die boete qua hoogte terecht is. Eneco gaat uiteraard geen bedragen aan u terugbetalen, die oxxio uit zijn duim gezogen heeft.
Deoxxiomedewerker zal zich hier wel weer melden.
De boete wordt niet aan Oxxio betaald, maar aan U. Dus Ukrijgt die terug van Eneco. Dat staat er. Echter alleen als die boete qua hoogte terecht is. Eneco gaat uiteraard geen bedragen aan u terugbetalen, die oxxio uit zijn duim gezogen heeft.
Deoxxiomedewerker zal zich hier wel weer melden.
Re: Oxxio problemen met betaling 2007
Heb niks gehad.
Ik hoor het wel van de oxxiomedewerker.
maar de bedragen die niet zijn van de voortijdige contractbreuk, zijn die wel geldig? Naar mijn weten niet, aangezien het contract voortijd verbroken is en ik dus al 2 maanden eerder een andere leverancier had. (Eneco)
Ik hoor het wel van de oxxiomedewerker.
maar de bedragen die niet zijn van de voortijdige contractbreuk, zijn die wel geldig? Naar mijn weten niet, aangezien het contract voortijd verbroken is en ik dus al 2 maanden eerder een andere leverancier had. (Eneco)
Re: Oxxio problemen met betaling 2007
Hier staan de boetetarieven vermeld:
http://www.energieverbruiker.nl/overstapvragen.html
http://www.energieverbruiker.nl/overstapvragen.html
Re: Oxxio problemen met betaling 2007
Ik kreeg een jaar of twee gelden te maken met een verzoek van Oxxio om een achterstallige betaling te voldoen. Vreemd genoeg heb ik nooit een contract afgesloten bij Oxxio en betrek mijn energie al jarenlang via Essent.
Ik heb Oxxio hiervan op de hoogte gesteld met het verzoek om mij aan te tonen dat ik ooit een contract via hun heb afgesloten.
Oxxio heeft hier nimmer gehoor aan gegeven.
Wel heb ik de afgelopen twee jaar 3 maal een brief van (verschillende) incasso buro's mogen ontvangen met telkens het verzoek om het achterstallige bedrag ( was ooit ongeveer 400 euro) maar inmiddels door de zogenaamde incassokosten en rente opgelopen tot bijna 1000 euro per ommegaande te voldoen.
Ik heb de laatste keer wederom mijn verhaal op papier gezet en ook dit incassoburo laten weten dat Oxxio mij maar voor het gerecht daagd. Dan ben ik benieuwd in hoeverre ze blijven volharden in dergelijke onzin praktijken.
Ik kan mij best indenken dat mensen vanwege dit incasso geweld bang worden en dan maar klakkeloos betalen om van deze onzin af te komen.
Buiten het feit dat ik deze betaling vanuit financieel oogpunt makkelijk kan voldoen is dit gewoonweg een principezaak.
Ik wacht maar weer op een volgende actie vanuit Oxxio...
Ik heb Oxxio hiervan op de hoogte gesteld met het verzoek om mij aan te tonen dat ik ooit een contract via hun heb afgesloten.
Oxxio heeft hier nimmer gehoor aan gegeven.
Wel heb ik de afgelopen twee jaar 3 maal een brief van (verschillende) incasso buro's mogen ontvangen met telkens het verzoek om het achterstallige bedrag ( was ooit ongeveer 400 euro) maar inmiddels door de zogenaamde incassokosten en rente opgelopen tot bijna 1000 euro per ommegaande te voldoen.
Ik heb de laatste keer wederom mijn verhaal op papier gezet en ook dit incassoburo laten weten dat Oxxio mij maar voor het gerecht daagd. Dan ben ik benieuwd in hoeverre ze blijven volharden in dergelijke onzin praktijken.
Ik kan mij best indenken dat mensen vanwege dit incasso geweld bang worden en dan maar klakkeloos betalen om van deze onzin af te komen.
Buiten het feit dat ik deze betaling vanuit financieel oogpunt makkelijk kan voldoen is dit gewoonweg een principezaak.
Ik wacht maar weer op een volgende actie vanuit Oxxio...
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06
Re: Oxxio problemen met betaling 2007
Februari 2008 - november 2010 : verjaard (consumentenkoop verjaringstermijn 2 jaar).
Deurwaarderskosten 338 euro? Kan ik geen soep van koken.
Kosten bezoek 71 euro? De betekening van een titel kost 71,12. Maar daarvoor krijg je een luxe enveloppe, met teksten als 'Ambtelijk stuk, direct lezen' oid en een mooie stempel of zwierige krabbel er op, geen simpele brief...
Triest.
Welke deurwaarder hebben we het over?
Deurwaarderskosten 338 euro? Kan ik geen soep van koken.
Kosten bezoek 71 euro? De betekening van een titel kost 71,12. Maar daarvoor krijg je een luxe enveloppe, met teksten als 'Ambtelijk stuk, direct lezen' oid en een mooie stempel of zwierige krabbel er op, geen simpele brief...
Triest.
Welke deurwaarder hebben we het over?
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
- Contacteer:
Re: Oxxio problemen met betaling 2007
Hallo,
Wat vervelend om te horen dat uw klacht niet naar behoren is opgelost. Graag wil ik met u in contact komen om uw klacht op te lossen. Kunt u ons voorzien van uw naam en gegevens?
DeOxxiomedewerker
Wat vervelend om te horen dat uw klacht niet naar behoren is opgelost. Graag wil ik met u in contact komen om uw klacht op te lossen. Kunt u ons voorzien van uw naam en gegevens?
DeOxxiomedewerker
Re: Oxxio problemen met betaling 2007
Wat een platvloers hallo.
Zijn oxxiomedewerker Michael.T. en Fabienne op wintersport?
Deze laatste oxxioreactie lijkt me afkomstig van een heel jong broekie, die niet eens de moeite neemt zich tot klagers te richten, maar simpelweg hallo roept en vervolgens een standaardzin het forum opsmijt.
Heel anders dan tot nu toe gebruikelijk door de webhulp van oxxio is gedaan. De laatste oxxio reactie belooft nmm niet veel goeds. Doet mij meer denken aan een vermaledijde helpdesk, of toch niet oxxiomedewerker?
Zijn oxxiomedewerker Michael.T. en Fabienne op wintersport?
Deze laatste oxxioreactie lijkt me afkomstig van een heel jong broekie, die niet eens de moeite neemt zich tot klagers te richten, maar simpelweg hallo roept en vervolgens een standaardzin het forum opsmijt.
Heel anders dan tot nu toe gebruikelijk door de webhulp van oxxio is gedaan. De laatste oxxio reactie belooft nmm niet veel goeds. Doet mij meer denken aan een vermaledijde helpdesk, of toch niet oxxiomedewerker?
Re: Oxxio problemen met betaling 2007
Ook ik ken de problemen van Oxxio.Hoeveel uren ik al kwijt ben om tegen een dikke muur en onvriendelijke medewerkers aan te lopen. Ik ben een site aan het oprichten Oxxi-no! Doel: Het Buckler effect. Ik ben geen Joep, maar samen met heel veel andere consumenten moet het mogelijk zijn dit bedrijf de schade aan te richten die ze zoveel mensen hebben aangericht.
Ik ben inmiddels al en paar jaar geen klant meer, maar onlangs presteerde ze het om weer met een paar facturen uit begin 2007 te komen. Bijna drie jaar later hebben ze weer iets gevonden en zou er nog 800 open staan. Daar krijg ik een lijst bij, op mijn verzoek,met betalingen die door mij gedaan zijn en ik zie dat er een paar niet opstaan. Maar liefst 1239,- aan betalingen ontbreken. Ik heb dus feitelijk al te veel betaald. Dit omdat Oxxio niet de eerste keer dit geintje flikt. Anderhalf jaar geleden kwamen ze ook met zo,n 3000 euro. Ging over de eindafrekening want inmiddels was ik overgestapt. Die eindafrekening was veel te hoog ingeschat. (Ja meneer, dat mag, was het antwoord, u krijgt het dan vanzelf weer terug van uw huidige leverancier wanneer die de jaarstanden opneemt) Ik heb niets betaald maar correctie aangevraagd, na maanden ook gekregen en de werkelijke eindnota van 800 plus boete die inmiddels was ontstaan via Intrum betaald. Samen 1239,- En nu komen ze opnieuw met de eindafrekening ???Kennelijk sta ik daar bekend als; 'sukkel, gewoon manen en grote bek opzetten, deze trapt erin'.
Deze keer toch niet....Ik stuur de betalingsbewijzen mee. Maar ze blijven volhouden dat ik niet betaald heb. Het ligt al weer bij Intrum (nog zo'n maffia bedrijf) en binnenkort komt de deurwaarder. Intrum heeft inmiddels twee brieven ontvangen met mijn bezwaar, keurig verzoek om uitstel om alles nog maar weer eens uit te zoeken plus de betalingsbewijzen. Alsof ik niets beters te doen heb. Want dat is de frustratie. Ze sturen je iets op en vervolgens kost het mij uren van gedoe. Intrum kost het niets want die reageren slechts door opnieuw een aanmaning te sturen, die ditmaal nog wat hoger is. Ik laat het nu maar voor de rechter komen. Het laatste antwoord van Oxxio: Intrum heeft dan kennelijk niet alles aan ons overgemaakt, dat mag, want de boetes gaan er nog af. Daarom staat dit bedrag nog bij ons open. Op mijn vraag of 1239 betaald tegen 800 voor Oxxio niet boete genoeg is had ze geen antwoord. Ik moest maar naar Intrum. Bij Oxxio staat het dossier nog open en dat is dat.
En dat terwijl ik de vorige keer, 1,5 jaar geleden heel duidelijk van een Oxxio medewerker te horen heb gekregen dat al onze problemen keurig waren opgelost. De eindafrekening was bijgesteld, ik heb alles betaald. File closed... En nu opeens dus niet meer....Ik ben nu wel zo'n beetje door mijn energie heen. Al die uren bellen, vragen, puzzelen, wakker liggen..onbeschofte (of geen) antwoorden krijgen. Ik ben het zat. Tijd voor Oxxi-No. Ik ben al journalist, dus media -aandacht zal wel lukken.
Ik ben inmiddels al en paar jaar geen klant meer, maar onlangs presteerde ze het om weer met een paar facturen uit begin 2007 te komen. Bijna drie jaar later hebben ze weer iets gevonden en zou er nog 800 open staan. Daar krijg ik een lijst bij, op mijn verzoek,met betalingen die door mij gedaan zijn en ik zie dat er een paar niet opstaan. Maar liefst 1239,- aan betalingen ontbreken. Ik heb dus feitelijk al te veel betaald. Dit omdat Oxxio niet de eerste keer dit geintje flikt. Anderhalf jaar geleden kwamen ze ook met zo,n 3000 euro. Ging over de eindafrekening want inmiddels was ik overgestapt. Die eindafrekening was veel te hoog ingeschat. (Ja meneer, dat mag, was het antwoord, u krijgt het dan vanzelf weer terug van uw huidige leverancier wanneer die de jaarstanden opneemt) Ik heb niets betaald maar correctie aangevraagd, na maanden ook gekregen en de werkelijke eindnota van 800 plus boete die inmiddels was ontstaan via Intrum betaald. Samen 1239,- En nu komen ze opnieuw met de eindafrekening ???Kennelijk sta ik daar bekend als; 'sukkel, gewoon manen en grote bek opzetten, deze trapt erin'.
Deze keer toch niet....Ik stuur de betalingsbewijzen mee. Maar ze blijven volhouden dat ik niet betaald heb. Het ligt al weer bij Intrum (nog zo'n maffia bedrijf) en binnenkort komt de deurwaarder. Intrum heeft inmiddels twee brieven ontvangen met mijn bezwaar, keurig verzoek om uitstel om alles nog maar weer eens uit te zoeken plus de betalingsbewijzen. Alsof ik niets beters te doen heb. Want dat is de frustratie. Ze sturen je iets op en vervolgens kost het mij uren van gedoe. Intrum kost het niets want die reageren slechts door opnieuw een aanmaning te sturen, die ditmaal nog wat hoger is. Ik laat het nu maar voor de rechter komen. Het laatste antwoord van Oxxio: Intrum heeft dan kennelijk niet alles aan ons overgemaakt, dat mag, want de boetes gaan er nog af. Daarom staat dit bedrag nog bij ons open. Op mijn vraag of 1239 betaald tegen 800 voor Oxxio niet boete genoeg is had ze geen antwoord. Ik moest maar naar Intrum. Bij Oxxio staat het dossier nog open en dat is dat.
En dat terwijl ik de vorige keer, 1,5 jaar geleden heel duidelijk van een Oxxio medewerker te horen heb gekregen dat al onze problemen keurig waren opgelost. De eindafrekening was bijgesteld, ik heb alles betaald. File closed... En nu opeens dus niet meer....Ik ben nu wel zo'n beetje door mijn energie heen. Al die uren bellen, vragen, puzzelen, wakker liggen..onbeschofte (of geen) antwoorden krijgen. Ik ben het zat. Tijd voor Oxxi-No. Ik ben al journalist, dus media -aandacht zal wel lukken.