LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio schrijft geld af terwijl wij niet bij Oxxio zitten...

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Flipke
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:06

Oxxio schrijft geld af terwijl wij niet bij Oxxio zitten...

Ongelezen bericht door Flipke »

Oxxio schrijft geld van onze rekening, terwijl wij Oxxio NIET als leverancier hebben.

Drie maanden terug hebben wij ons aangemeld om over te stappen naar Oxxio. Drie maanden niets meer gehoor en zelf gebeld wat de status was. Dinsdag bleek dat wij zelf de overstap in de eerste week telefonisch geannuleerd hadden. Vreemd, want dat telefonisch contact heeft nooit plaatsgevonden. Dinsdag ook aangegeven dat wij dan toch wel graag wilden overstappen. Diverse papieren zouden worden toegezonden.
Dezelfde dag op dit forum het een en ander gelezen over de diverse energiemaatschappijen en spijt gekregen van het wel willen overstappen. Gelukkig hebben we 7 dagen om hier onderuit te komen!

Nu, twee dagen later, blijkt Oxxio ineens geld van onze rekening geschreven te hebben, terwijl wij nog helemaal niets ondertekend hebben en volgens Oxxio zelf helemaal geen contract met hen hebben. Dat is toch niet normaal? Blijkbaar kan jan en alleman maar geld afschrijven van een bankrekening (hetzelfde is namelijk gebeurt vanuit Casema).
Natuurlijk meteen gebeld met onze bank om het bedrag te laten stoneren. Nu nog ff met Oxxio bellen om opheldering. Ik hoop dat dit niet zo'n langlopende procedure gaat worden als bij een aantal van mijn (hopelijk niet toekomstige) lotgenoten.

gr. philip

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Oxxio schrijft geld af terwijl wij niet bij Oxxio zitten...

Ongelezen bericht door Jonjo »

Direct STORNEREN.

Flipke
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:06

Re: Oxxio schrijft geld af terwijl wij niet bij Oxxio zitten...

Ongelezen bericht door Flipke »

Vandaag bij onze bank het bedrag laten storneren en een blokkade laten zetten op alles wat van Oxxio afkomstig is. Zal ongeveer 4 weken duren voordat de blokkade aktief is.
Beetje vreemd dat dat 4 weken duurt, want als er nu een wijziging in het Rabo betalingssysteem wordt ingevoerd, gaat dit vanacht in de batch mee en wordt het verwerkt. Zou het toch morgen al geregeld moeten zijn? Maar dat even terzijde.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Oxxio schrijft geld af terwijl wij niet bij Oxxio zitten...

Ongelezen bericht door Jonjo »

Vreemd ja! Je zou haast gaan denken dat er tussen deze bedrijven een meer dan zakelijke overeenkomst is.

Stiertje
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 sep 2005 21:41

Re: Oxxio schrijft geld af terwijl wij niet bij Oxxio zitten...

Ongelezen bericht door Stiertje »

U kunt het beste contact opnemen met uw netbeheerder.
Dit overheidsbedrijf houdt exact bij wie, wanneer uw wettelijke leverancier is. U kunt uitzoeken wie u netbeheerder is via http://www.eancodeboek.nl. Als deze netbeheerder aangeeft dat u klant bent bij oxxio, dan bent u dat en kunt u het beste direct contact opnemen met Oxxio om te vragen waarom het contract niet beeindigd is. Ben u volgens de netbeheerder niet bij Oxxio dan kunt u de blokkade inderdaad het beste erop zetten en alsnog Oxxio contacteren.

Succes

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Oxxio schrijft geld af terwijl wij niet bij Oxxio zitten...

Ongelezen bericht door flappie »

Er is dus een fout gemaakt doordat je onterecht bent geswitched

mb3
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2005 14:45

Re: Oxxio schrijft geld af terwijl wij niet bij Oxxio zitten...

Ongelezen bericht door mb3 »

TIP: Bel met de receptie van het hoofdkantoor van Oxxio 033-434 10 10, dit is een nummer met een normaal gesprekstarief zonder lange wachttijd, blijf stug bellen tot je je gelijk krijgt, vraag naar de afdeling directieklachten en geef aan dat je niet teruggebeld kunt worden, als we dit massaal doen krijgen we dit vreselijke bedrijf wel klein. Ook het elke dag stuur van dezelfde klachtbrief per fax 033-434 10 11 leidt uiteindelijke tot een reactie. Volhouden!!

:D :D :D

Flipke
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:06

Re: Oxxio schrijft geld af terwijl wij niet bij Oxxio zitten...

Ongelezen bericht door Flipke »

Bedankt voor de tips.

Heb even gekeken op http://www.eancodeboek.nl. en contact opgenomen met onze netbeheerder.
En wat blijkt? Eneco is onze leverancier. Er is niets bekend over Oxxio.
Ga ik zometeen even contact opnemen met Oxxio.

Fireball
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2005 20:37

Re: Oxxio schrijft geld af terwijl wij niet bij Oxxio zitten...

Ongelezen bericht door Fireball »

Oxxio schrijft bij ons ook geld af, terwijl we geen klant (meer) zijn. We waren klant bij Evolta, maar dat contract hebben we in december 2004 (!) opgezegd. Was geen probleem. Begint opeens Energiebedrijf.com en nu Oxxio geld van onze rekening af te schrijven. E-mails, telefoontjes, brieven.. Niets helpt en ondertussen is het september!

Gesloten