Hallo,
Ik heb een zeer slechte ervaring met Oxxio, ik heb 22 december 2008 een vertegenwoordiger aan de deur gehad met een "aantrekkelijke" aanbieding. Hier heb ik mij vervolgens voor aangemeld, 2 dagen later heb ik toch maar besloten om de nieuwe tarieven voor 2009 naast elkaar te leggen en bleek dat Oxxio toch niet zo voordelig was.
Ik heb mij vervolgens beroepen op het recht om binnen 7 werkdagen van de overeenkomst af te zien, ik heb hier netjes contact over opgenomen met de Oxxio klantenservice en deze heeft mij verteld (wat volgens hun niet gebruikelijk was) om 3x het bedrag te storneren en ik zou dan automatisch uit het systeem worden verwijderd. Ik heb netjes de incasso's van Oxxio laten storneren en ging er vanuit dat daarmee de kous af zou zijn.
Nu heb ik 2 weken terug een brief ontvangen dat ik toch klant ben geworden van Oxxio, en wat blijkt ze hebben alles overgenomen van mijn huidige leverancier. Ik heb meteen contact opgenomen met de Klantenservice van Oxxio en deze vertelde mij dat er "zogenaamd" niets bekend was over mijn 'binnen 7-dagen' afmelding. Tevens heb ik vermeld dat ik de 3 incasso's van Oxxio heb gestorneerd. Waarop de medewerker van Oxxio vermelde dat de bedragen prima waren ontvangen (Oxxio heeft duidelijk het systeem niet op orde, want ik heb tot op heden nog geen cent aan Oxxio afgedragen).
Door de onterechte overname van Oxxio heb ik enkele dagen een eindafrekening ontvangen van mijn 'oude' leverancier met hierop een bedrag wat totaal uit de duim gezogen is. Ik wilde hiervan wel het fijne weten en heb meteen contact opgenomen met mijn 'oude' leverancier met de vraag hoe het bedrag op de eindafrekening tot stand is gekomen. Hier werd mij verteld dat de beginstanden (meterstanden) van Oxxio (hierover nooit enige post o.i.d. ontvangen) gelden als de eindstanden van de 'oude' leverancier. Ik heb de standen bekeken en er blijkt dat ik 8500 m3 gas heb verbruikt, terwijl op mijn gasmeter nog niet eens een verbruik staat van 8000 m3. Ra ra hoe kan dat?
Goed, om de huidige situatie even te schetsen;
- Ik heb me per direct afgemeld bij Oxxio met de mededeling dat ik onterecht ben aangesloten. (inmiddels brief ontvangen van afsluiting)
- Oxxio heeft mij afgelopen week een aanmaning gestuurd tot betaling van de openstaande bedragen (uiteraard ontvangen ze geen cent omdat ik onterecht ben aangesloten)
kortom het zal nog een hele rompslomp worden om de zaak netjes af te handelen, het bellen met de klantenservice van Oxxio heeft totaal geen zin want de medewerkers liegen je voor. Bovendien kost het je handen vol geld qua belkosten.
Erg jammer want deze kwestie is erg simpel op te lossen maar blijkbaar is er niemand bij Oxxio geïnteresseerd om deze onenigheid op een nette en correcte manier af te handelen.
Binnenkort een update.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oxxio
Re: Oxxio
Koop nooit iets per telefoon of aan de deur.
Als je hier onder Zoeken Oxxio zou invullen is het aantal gevonden berichten en het aantal reactie's hierop meestal voldoende om deze nooit te nemen!
Als je volgens afspraak binnen 7 dagen, liefst duur aangetekend opzeg en dit bewijs bewaarde zou je er vanaf moeten zijn.
Geloof nooit in sprookjes, daar is de Efteling voor en deze persoon aan deur was erg blij met jou handtekening en zijn provisie!
Als je hier onder Zoeken Oxxio zou invullen is het aantal gevonden berichten en het aantal reactie's hierop meestal voldoende om deze nooit te nemen!
Als je volgens afspraak binnen 7 dagen, liefst duur aangetekend opzeg en dit bewijs bewaarde zou je er vanaf moeten zijn.
Geloof nooit in sprookjes, daar is de Efteling voor en deze persoon aan deur was erg blij met jou handtekening en zijn provisie!