LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Monique1987
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2009 18:38

Oxxio

Ongelezen bericht door Monique1987 »

hallo,

Helaas heb ook ik mij laten ompraten door de deur aan deur verkoper van Oxxio.

Ik heb aan die meneer gevraagd of ik het nog wel kon af zeggen. Ja dat was geen probleem binnen 7 dagen nadat ik de bevestigsbrief had gekregen kon ik het nog af zeggen. Ik 's avonds met mijn vriend overlegt en hij wou liever toch niet naar Oxxio. Ik dacht is prima dan bel ik het wel af. Ik gewacht op de bevestiging brief en ik netjes gebelt dat ik het wou af zeggen.
Aan de telefoon een mevrouw die mij wel 20 x om een verklaring vraagt waarom wij het dan niet willen. Ik zeg mijn vriend wil het niet klaar. Nou dat was dan eindelijk goed.

2 weken later krijg ik een meterstandkaart van Oxxio in de brievenbus. Ik oxxio opgebelt waarom ik die kreeg zeiden ze aan de telefoon, omdat u klant bent bij oxxio :o. zeg ik nee ben geen klant ik het toen en toen gebelt zeggen ze tegen mij nee mevrouw u heeft niet gebelt er staat niks in het systeem. (dan breekt bij mij echt de klomp) Heeft u niet iemand anders gebelt??? (volgens mij is er maar 1 oxxio in NL dus...)

Ik dus meteen gezegd dan wil ik dat het per direct opgezged word. Dat kon dan niet ik moest 3 november maar terug bellen wand dat stonden we pas in het systeem.
Ik 3 november terug gebelt om het op te zeggen. Krijg ik de bevestigs brief van Oxxio dat het op 3 november is opgezegd. ( in tussen al wel 150 euro lichter) Krijg ik op 5 en 12 november een brief bevestiging aanmelding bij Oxxio. (Dit terwijl ik mij op 6 november aan gemelt heb bij Nuon, ook daar de bevestigingbrieven van)

Nu zegd Oxxio vandaag dat ze geen aanmelding hebben gekregen van een andere leveranciers en dat zij ons nog steeds leveren. ( terwijl dit op 6 november al gedaan is door Nuon)

Bel ik nog een keer om de meterstanden door te geven. Dit kon dan niet telefonisch dus ik vraag om een meterstandenkaart nee die kreeg ik niet want er wat nog geen nieuwe leverancier.
Ik was op dit moment helemaal over de **** en heb de telefoon maar op gehangen. Mijn moeder later terug bellen. Zeggen ze tegen haar u kunt de meterstanden op een briefje schrijven en dan op sturen en dan krijg u de eindafrekening. :shock: :shock:

Na de tijd Nuon opgebelt en gevraagd waarom ik nog niet aangmeld ben. Nuon zegd dat ze nog geen bericht hebben gehad van Oxxio zodat ze het nog niet officeel kunnen.

Kortom ik word genaaid waar ik bij sta. Aangezien ik student ben is 150 euro in de maand die er worden afgehaald door Oxxio veel geld.

zo langzaam weet ik ook niet meer wat ik moet doen wand ik word door Oxxio van het kastje naar de muur gestuurd.

Laat dit een goede les zijn voor iemand anders.

groetjes,
Monique
Laatst gewijzigd door Monique1987 op 23 nov 2009 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

piraatje eenoog
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 nov 2009 16:25

Re: Oxxio

Ongelezen bericht door piraatje eenoog »

klagen bij de ombudsman is een optie.

berichtje sturen naar radar, als er meerdere meldingen komen over oxxio, maken ze er misschien een item van

ofvia de rechtsbijstand een advocaat op zetten

Monique1987
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2009 18:38

Re: Oxxio

Ongelezen bericht door Monique1987 »

hallo,

bedankt voor je berichtje, ik zal het proberen.

groetjes,
Monique

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Monique1987,

Uw forumbericht van 23 november jl. maakt duidelijk dat u problemen heeft met het opzeggen van uw contract met Oxxio.. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.


Met vriendelijke groet,


Medewerker van Oxxio

poisonic
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:25

Re: Oxxio

Ongelezen bericht door poisonic »

deoxxiomedewerker schreef:Beste Monique1987,

Uw forumbericht van 23 november jl. maakt duidelijk dat u problemen heeft met het opzeggen van uw contract met Oxxio.. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.


Met vriendelijke groet,


Medewerker van Oxxio
jij geeft ook nooit op he op andere forums loop je ook te beloven dat alles goedkomt maar als puntje bij paaltje komt zitten die mensen als nog in diepe problemen

denk je nou echt dat als je iemands vertrouwen schaad dat die gene jou weer in een keer vertrouwd??

jullie hebben totaal geen verstand van met mensen om gaan oxxio
en dat ito certificaat raak je ook kwijt...

er valt niks goed te praten over jullie.....

Er is maar een gouden regel voor zaken doen:"Je kunt 100 x aan iemand verdienen maar je kunt hem slechts 1 x bestelen"
en aangezien dat jullie zo veel van klanten stelen en jullie je niet eens aan de regels houden qua deur aan deur verkopen wie zou jullie nog vertrouwen dan...

ipv hier te reageren op internet kunnen jullie beter jullie manier van zaken doen en klant vriendelijk heid sterk verbeteren voor dat jullie gaan roepen hier van we zoeken het voor u uit.....

En sterker nog al die reacties die jij geeft zijn op de datum na allemaal gelijk.
dat geeft ook wel aan dat je niet al te veel moeite wil doen voor een klant... waarschijnlijk gewoon geknipt en geplakt dus als ik jou was zou ik eens een uniek antwoord gaan geven per klant.... anders maak ik er een hobby van om in achter elke post die jij plaatst mijn mening te geven....

ik ben een EX oxxio klant dus ik weet wat voor spelletjes jullie spelen

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio

Ongelezen bericht door AGGB »

...
En sterker nog al die reacties die jij geeft zijn op de datum na allemaal gelijk.
dat geeft ook wel aan dat je niet al te veel moeite wil doen voor een klant... waarschijnlijk gewoon geknipt en geplakt dus als ik jou was zou ik eens een uniek antwoord gaan geven per klant..
..
Nou, nou, nou Poisonixxio, een beetje meer beschaving in je posts zou je niet misstaan. Dat een ongetwijfeld braaf mens als jij in een gifkikker verandert na diverse malen oxxio aan de deur te hebben gehad, zeker als ex-klant zijnde, valt nog te begrijpen, echter eerst tot 10 en liefst tot 100 tellen, voor je iets een forum opsmijt, is wel zo verstandig, dunkt mij.
Ook ik ben een ex-klant van oxxio na 5 jaren dieptreurige ellende (op dit forum te vinden), nimmer echter heb ik mij verlaagt tot het niveau van een oxxio- of menig ander energieleverancier colporteur.
De ellende door oxxio mij toegebracht was zeer groot, getuige 3 maal een bos bloemen, een coulance bedragje en uiteindelijk een correcte eindrekening met de juiste EAN nrs . Alles dankzij de damagecontroler, deoxxiomedewerker, die op dit forum en andere fora rondwaart en de oxxio-diarree opruimt. (Ook dat is te vinden op dit forum)
Uiteraard wordt alhier niet persoonlijk op een zaak ingegaan, maar na toezending van de gevraagde gegevens wordt eindelijk correcte actie ondernomen en de zaak wordt vlot opgelost is mijn ervaring. Ook daar zijn op dit forum voorbeelden van te vinden van mensen die terugkoppelden. Van andere hoort men niets meer, kennelijk ook tot een goed einde gebracht.
Altijd correct stellingen onderbouwen en niet zomaar wat schreeuwen, zoals dat de mensen nog steeds in diepe problemen zitten, daar zijn geen bewijzen voor te vinden alhier, integendeel.
Dat alles neemt niet weg dat het verplicht zou behoren te zijn de colporteurs te instrueren, niet alleen die van oxxio, om de boel niet te belazeren, op straffe van onmiddellijk ontslag bij de eerste klacht en ze een vast loon te geven, ipv provisie voor elke klant die ze strikken.
Dat is niet het enige, een goede klantenservice ipv een callcentergirl of -boy zou wonderen kunnen doen en stukje bij beetje zou wellicht het oerslechte imago van oxxio e.a. kunnen verdwijnen, dat zegt deze optimist.
Kennelijk is het aannemen van damagecontrolers goedkoper voor Oxxio, en van NUON en zowaar sinds kort van NLenergie, hier beter bekend als NEM.(van de laatste twee heb ik geen terugkoppeling gezien hier).

poisonic
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:25

Re: Oxxio

Ongelezen bericht door poisonic »

nou het spijt me hoor :shock: dat jij nog zo aardig durft te praten maar volgende keer maak ik mijn reactie wel wat korter... (die drie nare verkopers en de zure oxxio appel zat me dwars)

vind het gewoon een achter baks idee van de manier hoe ze de fouten oplossen...
als mensen naar een forum stappen dat er dan pas actie word ondernomen door oxxio... en dat vind ik nou het rare... waarom werd er niet eerder voor dat deze mensen hun probleem op internet zette er iets aan hun probleem gedaan...
naar mijn mening worden ze bang en proberen ze als nog de boel goed te maken..

piraatje eenoog
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 nov 2009 16:25

Re: Oxxio

Ongelezen bericht door piraatje eenoog »

kijk poisonix, dat jij niets met oxxio heb ik wel duidelijk. en dat deel ik.

maar de bewoordingen die jij gebruikt tsss

als jij weet in welke wijk ze zijn geweest. en je weet iemand die wel een contract met hen heeft afgesloten, dan moet je gewoon met oxxio bellen om je beklag te doen. dat heb ik net gedaan, en ik werd door de betreffende dame netjes te woord gestaan, vooral omdat ik zelf netjes bleef.

ook heb ik het gemeld bij tros radar, en via het meldpunt colportage vand e consument5enbond ga ik ook actie ondernemen.

1 tip. met de taal die jij uitstoot, zul je niets bereiken. als jij zo bij mij in de winkel zou komen, had ik je er na 2 zinnen al uitgezet

sanmarko
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 nov 2009 22:10

Re: Oxxio

Ongelezen bericht door sanmarko »

Ik heb vandaag een telefoontje ontvangen van Oxxio. Ik had een keer ergens mee gedaan aan een enquete. Tegenwoordig vul ik overal waar informatie instaat met nee in of geen interesse. Maargoed misschien moet ik niet met enquetes meedoen, dan krijg ik ook geen telefoontjes. Deze mevr wou mij een leuk aanbod doen. Ze vertelde dit: u mag 3 maand gratis proberen, 1000 kw stroom gratis. Nou dat klonk wel goed. Alleen wou ik toch even met mijn vriendin overleggen. Daarop werd geantwoord waarom dit is toch een goed aanbod. U kunt er zo vanaf. Ik heb gelijk maar opgehangen.

Nu heb ik eens goed gekeken op de site van Oxxio. Mijn postcode ingevoerd en huisnummer. Kwam er uit dat ik 95 euro op jaar basis goedkoper uit was. Mooi bedrag zou je zeggen. Nu komt het mooie. Dat geld alleen voor het eerste jaar. Daarna ben je maar tussen de 10 en 15 euro goedkoper uit per jaar. Loont niet echt de moeite vind ik persoonlijk.

Ook werd er dus in het telefoontje gezegd dat we 3 maand gratis en geheel vrijblijvend mochten uitproberen. Betekent dat we dan 3 maand niets hoeven te betalen. Maarja dit vertrouwde ik ook niet. Dus op de site gaan zoeken naar de voorwaarden. En ja hoor daar staat in dat het op proef is en dat er dus wel betaald moet worden. Slechte zaak voor Oxxio dat ze hun medewerkers verkeerde instructies geven en dus de consument de verkeerde informatie geven.

Gesloten