LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oxxio verkoopt agrssief

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
oxxio-oplichters
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jun 2007 11:46

oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door oxxio-oplichters »

Ik heb 2 jaar geleden een leveringscontract afgesloten van groene stroom bij Oxxio. :( de laagste tarief garantie die Oxxio geeft sprak mij daarbij aan, zoals ook in het leveringscontract in artikel 5 gesteld staat. Toen echter na een jaar mijn contract stilzwijgend verlengd was en ik via www.vergelijk.nl nog eens even de tarieven vergeleek was het contract wat ik had al lang niet meer de goedkoopste, sterker nog: duurder dan mijn oorspronkelijke leverancier. Toen ik dus naar Oxxio belde om een beroep te doen op mijn laagste tariefgarantie werd mij glashard verteld dat zoiets niet bestaat bij Oxxio. Na een tweede telefoongesp[rek kreeg ik dezelfde ontkenning te horen. Toen ik echter schreef en hen op het artikel 5 wees uit mijn contract en Oxxio er niet meer om heen kon, werd erkend dat er zoiets wel bestaat, maar dat ze toch de boete incasseren wanneer ik overstap naar een goedkopere leverancier. Toen ik de telefonist vroeg hij een goed gevoel over zichzelf had voor zo een malafide organisatie te werken, antwoordde hij dat hij ook wel eens onterecht een parkeerbon had gekregen en gaf daarmee dus nog impliciet toe dat de boete onterecht is.
Ik heb inmidels een half jaar geleden het contract opgezegd waarop ik 8 maal ben gebeld of ik mij er wel van bewust was dat ik een boete zou krijgen. Pure intimidatie. Ik heb en brief gestuurd waarin ik mijn reden van opzegging bekend heb gemaakt.
Eindafrekening gehad en geen boete. Nou dan gaat het goed denk je dan. Krijg ik nu een half jaar na dato weer een brief dat ze alsnog effe €75 boete gaan afschrijven. Direct de rekening geblokkeerd. Nu komen de dreigbrieven weer binnen dat de kosten alleen maar gaan oplopen.
Wie gaat dit winnen?


45% van de energieklachten komt van Oxxio:

http://vastelastenbond.blogs.com/vastel ... energ.html

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door Kyle »

geen enkele aanbieder biedt jarenlang dezelfde tarieven.
als u een vaste prijs heeft genomen en bent overgestapt binnen die periode dan kan een boete in rekening worden gebracht, dat geldt ook bij iederen leverancier. als je dit wilt voorkomen moet u een variabel contract nemen en geen vaste prijs voor meerdere jaren.
Oplichting is het 1e woord wat men roept, als u ziet war er allemaal voor bagger op internet staat over energiebedrijven kan dit er ook nog wel bij.
Geen enkele leverancier is heilig. Uiteindelijk betalen wij ervoor en stampen ze energiebedrijven de grond uit om de consument te benadelen. met dank aan voormalig minister dhr. Brinkhorst, die met een mooie oprotpremie lekker zit te genieten in zijn dure villa met zijn vrinden.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door Kyle »

Oxxio boekt succes met DTe scorecard
Voor de tweede opeenvolgende keer heeft Oxxio op alle tien criteria van de DTe Scorecard boven de norm gescoord. Slechts vier van de andere dertien betrokken energiebedrijven hebben ook op alle tien criteria boven de norm gescoord in het eerste kwartaal van 2007.Voor de tweede opeenvolgende keer heeft Oxxio op alle tien criteria van de DTe Scorecard boven de norm gescoord. Slechts vier van de andere dertien betrokken energiebedrijven hebben ook op alle tien criteria boven de norm gescoord in het eerste kwartaal van 2007. Hiermee zet het groene energiebedrijf de stijgende lijn van het afgelopen jaar door. De DTe Scorecard wordt elk kwartaal gepubliceerd door de DTe, de toezichthouder op de Nederlandse energiemarkt, en geeft inzicht in de tijdigheid waarmee energieleveranciers hun rekeningen versturen voor gas en elektriciteit . De norm die de DTe voor de diverse onderdelen hanteert is een score van minimaal 98 procent

oxxio-oplichters
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jun 2007 11:46

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door oxxio-oplichters »

geen enkele aanbieder biedt jarenlang dezelfde tarieven
Ik heb het ook over de vaste looptijd van 1 jaar. In mijn voorwaarden staat namelijk dat de leverings tarieven binnen die periode niet door oxxio niet gewijzigd mogen worden en dat dat ik kosteloos op mag zeggen. Ik mocht echter wel kostelooos opzeggen volgens dezelfde algemene voorwaaden als ik een andere aanbieder vind met een lagere prijs. Door hun illegale verhogingen was dus Eneco ondertussen weer goedkoper en wilde ik gewoon terug. Toch krijg ik een boete.
Dan nu de clou: wat blijkt: In juli 2006 heeft oxxio zonder mij daarvan in kennis te stellen andere algemene voorwaarden opgesteld waar in artikel 23.1 staat: Deze algemene voorwaarden in werking per 1juli 2006. Met ingang van die datum vervalllen de tot dan toe geldende algemene voorwaarden. En hiermeen vervallen dus ook mijn rechten op laagste tariefgarantie, die echter per brief voorafgaand aan mijn tweede contractperiode nog eens meegedeeld zijn. Nogmaals: ik ben nooit in kennis gesteld van het wijzigen van mijn algemene voorwaarden, laat staan dat ik ervoor getekend heb. De hamvraag is: mag een bedrijf dat doen? Ik kan toch overigens niet de enige zijn die hierdoor gedupeerd is?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door Shine »

Zeg Kyle, ergens anders in een of ander zoveelste Oxxio topic zeg je weer niet zoveel waarde te hechten aan die onderzoeken en statistieken. Smijt er dan ook niet steeds weer mee. Je spreekt jezelf daarin helaas tegen.
Dat jij wegloopt met dit energiebedrijf is ons nu wel duidelijk.
De praktijken van en door Oxxio zijn zeker niet kosher. Ze switchen mensen, zonder dat ze het weten en willen, van een andere leverancier naar hun bedrijfje. De Oxxio praktijken lijken daarin wel wat op de postcodeloterij.
Zolang gerenomeerde energiebedrijven de handen vol hebben aan het corrigeren van dergelijke ongewenste switchpratijken kan ik Oxxio niet bepaald betrouwbaar noemen.
De vele ondergane naamswisselingen zijn hier stille getuigen van.
Ja natuurlijk, met ieder energiebedrijf is wel wat. Maar kijk dan ook even naar de verhouding aangesloten consumenten. Dan zul je zien dat de score van Oxxio uiteindelijk toch niet zo bijster is.
DTE is en lijkt leuk, maar zolang ik geen vinger krijg aan hoe dergelijke odnerzoeken plaatsvinden hecht ik er weinig tot geen waarde aan. Liever luister en kijk ik naar hoeveel en vaak er op de talloze fora over energiebedrijven door consumenten wordt geschreven. Tja, en dan zie ik verhoudingsgewijs net iets té vaak Oxxio in negatieve zin voorbij vliegen.

Ben jij tevreden met ze, prima. Houden zo. Maar je O-aandelen zullen met je huidige tentoongespreide forumgedrag echt niet gaan stijgen.

@oxxio-oplichters:
Ik vrees dat je te maken gaat krijgen met het welles/nietes spelletje aangaande het ontvangen van betreffend voorwaarden veranderings schrijven. En daarin zul je uiteindelijk aan het kortste eind gaan trekken.
Ik weet niet of zij een (geautomatiseerd) systeem aan gegevens bijhouden waarin onder jouw contractgegevens vermeld staat dat ze destijds dit schrijven naar jou verstuurd hebben. Uit de voorwaarden valt op te maken dat ze neit eens verplicht zijn u persoonlijk en schriftelijk in kennis te stellen. Als ze dit via hun site hebben gedaan of via een anders luidend medium volstaat dat ook, maak ik op uit de hieronder vermeldde voorwaarden afkomstig van hun site.
Voorwaarden:
Artikel 19 Wijziging van de voorwaarden en de tarieven

19.1 Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, kunnen de voorwaarden en de tarieven door de leverancier worden gewijzigd.
Wijzigingen van de voorwaarden worden tenminste 10 kalenderdagen vóór inwerkingtreding bekend gemaakt. Tariefswijzigingen worden uiterlijk op de dag van inwerkingtreding bekend gemaakt. Wijzigingen treden in werking op de in de bekendmaking vermelde datum.
19.2 Bekendmaking vindt plaats door middel van een persoonlijke
kennisgeving of door middel van een algemene kennisgeving op de internetsite van de leverancier of in één of meer binnen Nederland verspreide dag- of weekbladen, met dien verstande dat ingeval van een tariefstijging altijd uiterlijk binnen één maand na inwerkingtreding van de stijging een persoonlijke kennisgeving plaatsvindt. In de kennis-geving wijst de leverancier de contractant op de mogelijkheid
de overeenkomst op te zeggen.
19.3 Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds bestaande
leveringsovereenkomsten, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
Tja, en hoe luidt uw destijds schriftelijke overeenkomst nu precies? Dat moet de clou zijn binnen dit verhaal.

oxxio-oplichters
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jun 2007 11:46

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door oxxio-oplichters »

Dus het komt er op neer dat oxxio gouden bergen kan beloven en als je eenmaal met ze in zee gaat dan wijzigen ze gauw even de voorwaarden. En ze hoeven je dan kennelijk niet in kennis te stellen.
Dan zijn de eerste beloftes van laagste tariefgarantie en vaste prijs toch valse voorwendselen? Het staat in hun reclame en in de leveringsovereenkomst, dus niet aleen in de algemene voorwaarden.
Dan is het de wetgever te verwijten dat er zulke monsterbedrijven betsaan! Ik wil dit echter niet geloven. Wat raden jullie mij aan: dte of rechtsbijstand?
Tja, en hoe luidt uw destijds schriftelijke overeenkomst nu precies? Dat moet de clou zijn binnen dit verhaal.
Ik citeer artikel 5 uit de leveringsovereenkomst: Wanneer u gedurende de in de bovenstaande tabelgenoemde duur van de overeenkomst (1 jaar) kunt aantonen dat de leveringstarieven van een gelijkwaardig product van een andere leverancier lager zijn dan onze leveringstarieven dan zal durion (zo heette oxxio toen) haar leveringstarieven aanpassen of kunt u kosteloos opzeggen.
Ik kan dit aantonen met tarievenlijsten van toen van andere energie bedrijven. Oxxio was namelijk niet een beetje duurder geworden. Het leveringstarief was met 42 % gestegen!

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door Kyle »

@ Shine

schynbaar lokken mijn reakties hier boze geluiden op.
Nimmer heb ik gezegd dat Oxxio geen fouten maakt, ook zij maken fouten. Tevens schreeuwt men moord en brand als Oxxio weer eens in een rapoortje verschynt, Blijkbaar wordt het toch niet geloofd die scorecard van de DTE. M.a.w. als je wilt kun je alles negatief uitleggen.
Inderdaad, ik hecht geen waarde aan een 'negatief'rapport van de NMA< als op verschillende energiesites staat dat het een uiterst dubieus onderzoek is geweest. De Scorecard van de DTE zijn wel degelijk de feiten zoals ze zijn. Man, van mij kraken jullie Oxxio lekker doorm ik geef alleen aan dat ik nooit problemen met ze heb gehad.
Maar goed, Jullie verlagen jezelf toch tot het nivo van Oxxio, blijkbaar waren jullie wel dom genoeg om met hun in zee te gaan.

nieuwsflits
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2007 20:45

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door nieuwsflits »

Als ik die naam al lees krijg ik kots neigingen. Ben ook 1 jaar geleden telefonisch benaderd door oxxio. Heb gezegd dat ik geen toezegging doe per telefoon maar eerst de voorwaarde wil lezen.Kreeg 2 dagen later een contract opgestuurd. Stond in kleine letterjtes dat je binnen 5 werkdagen een aangetekende brief moet op sturen al je geen energie bij hun af wilt nemen. Heb ik gedaan maar kreeg een brief van de huidige leverancier dat ze het jammer vonden dat ik een ander energiebedrijf had gekozen. Oxxio gebeld,hadden ze geen aangetekende brief ontvangen. Ik kan er inmiddels een boek over schrijven wat een maffia praktijken daar. Heb een advokaat ingeschakeld en oxxio heeft toen zijn excuses aangeboden. Blijf inderdaad gewoon waar je zit. Zeg ook nooit geen JA over de telefoon want voor je het weet zit je er aan vast .Al die ellende en slapeloze nachten wat je daar van heb. Snap ook niet dat dat allemaal zo kan en dat de overheid of weet ik wat voor instantie hier nou niet een stokje voor steekt.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Elders ook al geschreven.

Kyle werkt voor Oxxio. Zij heeft als 1 van de zovelen de taak om op dit soort forum's en andere te infiltreren en Oxxio de lucht in te prijzen. Directie van Oxxio geeft zelf ook toe niet juist om te springen met administratie en klantenservice.

DTe geeft ook aan dat zij meer dan 45 procent van alle klachten die zij ontvangen van Oxxio afkomstig zijn.

Het legt eraan hoe je cijfers interpreteerd, maar dan nog steeds zijn het slechts cijfers en blijkt de praktijk beslist niet te werken. Kijk maar naar de regering. Daar gebeurd het keer op keer op keer. Bedrijven doen dat ook. Weet je hoe zoiets heet blonde jongedame: FRAUDE!!

Sodemieter toch op terug naar je direct leidinggevende van Oxxio en zeg tegen haar dat hun plan niet werkt. Een goede kennis van mij heeft ook bij Oxxio gewerkt en die ken jij vast wel. xxx. Zij geeft ook toe dat Oxxio via deze weg werkt en klanten werft.

Dus mensen trap er niet in met wat Kyle doet. Zij is nep en werkt voor Oxxio.

Verder geeft zij eerst aan bij Oxxio gewerkt te hebben, maar haar werk daar heeft opgegeven en naar het buitenland is verhuisd. Later verscheen er weer een bericht dat zij klant is bij Oxxio. ( In het buitenland!!! ) Nee toen woonde je ineens weer in Nederland.

Ga een cursus liegen volgen en kijk waar jij je op kan verbeteren.
---------------

Kijk maar eens op meerdere topics. Overal roept ze nu hetzelfde. Waarom kom je zo voor een bedrijf op als je er niet werkt!!!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door Shine »

Wanneer u gedurende de in de bovenstaande tabelgenoemde duur van de overeenkomst (1 jaar) kunt aantonen dat de leveringstarieven van een gelijkwaardig product van een andere leverancier lager zijn dan onze leveringstarieven dan zal durion (zo heette oxxio toen) haar leveringstarieven aanpassen of kunt u kosteloos opzeggen.
En hoe ziet die bovenstaande tabelduur er mbt uw contract uit? (daar wordt immers naar verwezen en binnen dit verhaal belangrijk. moet ik begrijpen 1 jaar?)
Verder hebben ze zich in het contract goed ingedekt en hebt u helaas, zoals het zich laat vermoeden geen 'poot' om op te staan.
Als die tabelduur van uw contract voor de periode van 1 jaar is......u raadt het al. Dan vervalt die laagste prijs garantie na verloop van desbetreffende tabelduur, 1 jaar en dus geldende laagste prijsgarantie contractvoorwaarden.
U geeft aan dat uw contract na dat jaar stilzwijgend is verlengd. De voorwaarden (laagste prijs garantie) die na deze stilzwijgende verlenging gelden zijn dan anders of in iedergeval geval vervallen.

Zoals voor veel bedrijven geldt, lokken ze consumenten met een leuk aanbod en hopen er op dat de consument vergeet een maand voor afloop van betreffend contract, de opzegging te doen en zich door de stilzwijgende verlenging daarmee binden om nog een jaar bij de organisatie te moeten uitzitten. (tenzij u die opzegboete voor vroegtijdige beeindiging wilt betalen).

Ik vrees dat Oxxio de winnende partij is.

oxxio-oplichters
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jun 2007 11:46

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door oxxio-oplichters »

Kyle werkt voor Oxxio
Het verbaast mij niets dat oxxio zich van dit soort manipulatie bedient.
Vorge week werd mijn oude vader nog opgebeld door oxxio of hij gratis stroom wilde. Hoe lang dan vroeg hij. Uw leven lang meneer. Mijn vader heeft gezegd dat ze later nog even terug moesten bellen, omdat hij het eerst wilde overdenken. Het koste hen veel moeite dat te accepteren.
Door het aandringen om direct telefonisch een contract af te sluiten begon hij het te wantrouwen en zei helemaal af. Maar hoeveel oudere mensen trappen hier niet in? En wie kan nu gratis stroom leveren!
Voor wat mijn zaak betreft: die gaat naar dte. Ik houd jullie op de hoogte.

oxxio-oplichters
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jun 2007 11:46

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door oxxio-oplichters »

U geeft aan dat uw contract na dat jaar stilzwijgend is verlengd. De voorwaarden (laagste prijs garantie) die na deze stilzwijgende verlenging gelden zijn dan anders of in iedergeval geval vervallen.


Deze (en geen andere) leveringsovereenkomst wordt stilzwijgend verlengd. In deze leveringsovereenkomst staat laagste tariefgarantie.
Voordat de tweede contractperiode inging heeft oxxio ook middels een brief laten weten dat zij zo zeker zijn van hun aanpak dat zij ook de volgende contractperiode weer laagste prijsgarantie gaan geven.
Die brief heb ik uiteraard ook nog

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door Shine »

Voordat de tweede contractperiode inging heeft oxxio ook middels een brief laten weten dat zij zo zeker zijn van hun aanpak dat zij ook de volgende contractperiode weer laagste prijsgarantie gaan geven.
Die brief heb ik uiteraard ook nog
Ahhhhhhh,.....kijk dàt verandert de zaak aanzienlijk. (zo ziet u hoe belangrijk het is voorwaarden van -verlengde- contracten alhier goed en duidelijk en meteen compleet te vermelden)

In dat geval moet Oxxio hun eigen laagste prijs voorwaarden naar u nakomen. En nu de vraag: Hoe geven zij die laagste prijs garantie volgens contract gestalte? Mag u dan boeteloos overstappen of betalen zij u het verschil terug?
Bijstelling: U bent de winnende partij. :wink:

oxxio-oplichters
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jun 2007 11:46

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door oxxio-oplichters »

In dat geval moet Oxxio hun eigen laagste prijs voorwaarden naar u nakomen. En nu de vraag: Hoe geven zij die laagste prijs garantie volgens contract gestalte? Mag u dan boeteloos overstappen of betalen zij u het verschil terug?
Zij betalen het verschil terug, of ik kan kosteloos opzeggen.
Ik betaal de dus boete onder protest en schakel dan dte in.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door jsp »

Ik betaal de dus boete onder protest en schakel dan dte in.
De Dte neemt geen individuele klachten over energieleveranciers in behandeling. U kunt u beter richten tot de SGC. Vergeet niet een schadevergoeding te eisen wegens het ongemak, en de tijd die u heeft moeten investeren. Veel succes!!

oxxio-oplichters
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jun 2007 11:46

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door oxxio-oplichters »

Nou Kyle,

Je kunt oxxio ophemelen wat je wil als werknemer van oxxio zo heb ik begrepen. Maar een telefonisch contact met consuwijzer maakte mij duidelijk dat ik deze zaak ga winnen. Dit werd ook bevestigd door de rechtsbijstand. Oxxio heeft gewoon onder valse voorwendeselen verkocht. Oxxio heeft al eerder boetes hiervoor gekregen in het verleden toen zij nog durion heetten. jullie veranderen steeds gauw van naam als deze weer te veel besmet is geraakt.
één ding is zeker: Ik heb er nu noodgedwongen zo veel tijd in moeten investeren dat ik er nu ook niet meer stop totdat de zaak over is en zij hun boete gekregen hebben. Het gaat me niet eens meer om de centen die ze van me gestolen hebben. Er moet gewoon eens gerechtigheid gedaan worden!

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door Kyle »

als jij goed gelezen had, las je ook dat ik al lang niet meer werk voor Oxxio en in het buitenland werk.
Waarom moeten jullie ellenlang herhalen wat het 'probleem' met uw aansluiting is? Net zoals anderen heb ik ook recht mijn mening te geven op dit forum, net als jullie doen. dat mijn beeld posititever is dan jullie beeld, ook dat mag ik toch zelf bepalen. Ik heb nooit gezegd dat hun geen fouten maken of dat jullie klacht niet serieus is, ik neem aan van wel.
Maar 40x hetzelfde verhaal of klacht melden daar dient een forum ook niet voor lijkt me!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Kyle ook hier val je weer in herhaling. Ken jij die vrouw trouwens die ik noemde?? Zal best niet. Zij stond boven jou.

oxxio-oplichters
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jun 2007 11:46

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door oxxio-oplichters »

Waarom moeten jullie ellenlang herhalen wat het 'probleem' met uw aansluiting is?
Het is geen herhalen wat wij doen. Wij geven elkaar enkel advies over hoe wij ons recht weer kunnen halen na opgelicht te zijn door dat bedrijf waar jij van toegeeft er ook gewerkt te hebben. Ik weet niet in hoeverre jij medeplichtig bent in deze oplichtingspraktijken door oxxio, maar ga niet lopen zeggen wat wij wel en niet op het forum mogen vragen. De enige die in herhaling valt ben jij met je voortdurende complimenten voor oxxio die enkel veraden hoe corrupt jij bent. Jij zal daar heel goed in de bedrijfscultuur gepast hebben. Ga je schamen.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Even voor de duidelijkheid Kyle. Oxxio is geen netbeheerder dus deze verzorgt ook de aansluiting niet. Oxxio is enkelt leverancier en levert tegen een bepaald bedrag stroom en gas.

Gesloten