LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OXXIO was DURION. OXXIO? ZE BELAZEREN JE ZO!
-
OXXIO was DURION. OXXIO? ZE BELAZEREN JE ZO!
Beste mensen, ik kom telkens weer nieuwe berichten tegen met klachten/problemen omtrent Durion. Ik heb hetzelfde aan de hand gehad, alweer een paar jaar geleden, toen het nog Durion was. Nu is het dus OXXIO. Maakt niet uit, is allebei fout. Ik geloof dat ze ook nog andere namen hebben gehad, maar nu is het echt OXXIO. Ik heb indertijd een klacht ingediend, de Consumentenbond heeft zich ermee bemoeid, ben bij RTL4 in het programma Kat in de Zak geweest, alleen maar om mensen te WAARSCHUWEN. Zelf ben ik er vanaf gekomen, de Consumentenbond heeft ze gewaarschuwd, er werd beterschap beloofd, maar daar is dus niets van uitgekomen. Nu werd ik zojuist weer gebeld door een uiterst (te) vriendelijke meneer. Gelijk joviaal, dag Marijke, je spreekt met Oxxio, weet je dat je op je stroom kunt besparen? Ik weet zijn naam niet meer, maar die zal ongetwijfeld fake zijn. Ik werd nijdig, heb hem verteld dat ik al meer dan genoeg problemen heb gehad met Durion en dat OXXIO gewoon Durion was, dat ik uitslag krijg van al die irritante reclames op televisie en dat ik gewoo niks met ze te maken wil hebben. Hij was niet zo vriendelijk meer..... Volgens mij heeft u dat fout mevrouw, en WHAP! de hoorn erop.
Kortom, nog maar weer eens een waarschuwing (en néé, ik ga niet meer op TV! Eén keer was erg genoeg) GA NIET IN ZEE MET OXXIO! 't Levert niets dan ellende op en ze hanteren gewoon oplichterspraktijken! NIET DOEN DUS! GEEN OXXIO!!!!!!!! Zoek anders eens op Google, naar de combinatie Oxxio en Durion, dan kom je genoeg klachten tegen.
Ik hoop maar dat dit in ieder geval weer een paar mensen waarschuwt, want feit is nu eenmaal dat mensen meestal pas gaan kijken op dit soort sites 'als het te laat is'. Ik ben dus weer BOOS!
Succes allemaal!
Kortom, nog maar weer eens een waarschuwing (en néé, ik ga niet meer op TV! Eén keer was erg genoeg) GA NIET IN ZEE MET OXXIO! 't Levert niets dan ellende op en ze hanteren gewoon oplichterspraktijken! NIET DOEN DUS! GEEN OXXIO!!!!!!!! Zoek anders eens op Google, naar de combinatie Oxxio en Durion, dan kom je genoeg klachten tegen.
Ik hoop maar dat dit in ieder geval weer een paar mensen waarschuwt, want feit is nu eenmaal dat mensen meestal pas gaan kijken op dit soort sites 'als het te laat is'. Ik ben dus weer BOOS!
Succes allemaal!
Re: OXXIO was DURION. OXXIO? ZE BELAZEREN JE ZO!
Ook ik ben gebeld door een verkoper van OXXIO. Hij vertelde mij dat ik veel zou kunnen besparen op de zakelijk aansluiting. Ik heb echter geen zakelijke aansluiting, maar een particuliere aansluiting en kantoor aan huis. De besparing zou 22% bedragen, maar de Oxxio-site die ik tegelijk heb opgezocht vermeldde 6%. Toen ik hem daarmee confronteerde bleek hij de site niet te kennen en vroeg waar ik dat had gezien.
Niettemin zette hij door en wilde mij laten bevestigen dat ik mij aanmeldde als klant bij Oxxio. Daarbij kondigde hij aan dat hij een bandje zou laten meelopen. Ik heb direct gezegd dat ik geen overeenkomst wilde, maar dat ik hun informatie wel wilde ontvangen en rustig lezen. Hij bleef herhalen dat ik een overeenkomst zo aangaan en ik heb dat steeds gecorrigeerd.
Enige tijd later kreeg ik een leveringsovereenkomst ter ondertekening toegestuurd. Daarbij ook een brief voor de opzegging bij Eneco. De levering zou ingaan direct na de opzegging bij Eneco.
De hele gang van zaken beviel mij niet en heb dus niet getekend en niet verstuurd.
Weer een tijdje later wordt er een bedrag van 87 Euro geincasseerd van mijn rekening als voorschot. Ik heb dat direct gestorneerd en ben gaan bellen. Niet met de klantenservice, want dan moet ik de computer bevestigen dat ik al klant ben of mij pas heb aangemeld. Dat is niet zo dus dat heb ik niet gedaan. Via de site vond ik een nummer (XXXX) en zo heb ik de klantenservice aan de lijn gehad. Mevrouw Van Stokkum kon in eerste instantie de gegevens niet terugvinden, omdat het een zakelijke aansluiting zou betreffen. Toenb ze het gevonden had vertelde ze dat Oxxio al vanaf 10 januari electriciteit levert en vanaf 1 februari gas.
In verband met mijn klacht zou ze de band van mijn gesprek opvragen.
Voor alle zekerheid heb ik het gesprek met haar per email bevestigd.
Daarop kreeg ik een dag later een reactie: ik zou mij hebben aangemeld en niet binnen de termijn van 7 dagen geannulleerd.
Daarop heb ik weer gebeld met de klantenservice via het rechtstreekse nummer en wederom kon ik niet worden gevonden. Mevrouw Van Stokkum was er toen overigens niet. Ik moet nu wachten tot het bandje is gevonden en zal dan een schriftelijke reactie krijgen. Dat kan nog twee weken duren.
Niettemin zette hij door en wilde mij laten bevestigen dat ik mij aanmeldde als klant bij Oxxio. Daarbij kondigde hij aan dat hij een bandje zou laten meelopen. Ik heb direct gezegd dat ik geen overeenkomst wilde, maar dat ik hun informatie wel wilde ontvangen en rustig lezen. Hij bleef herhalen dat ik een overeenkomst zo aangaan en ik heb dat steeds gecorrigeerd.
Enige tijd later kreeg ik een leveringsovereenkomst ter ondertekening toegestuurd. Daarbij ook een brief voor de opzegging bij Eneco. De levering zou ingaan direct na de opzegging bij Eneco.
De hele gang van zaken beviel mij niet en heb dus niet getekend en niet verstuurd.
Weer een tijdje later wordt er een bedrag van 87 Euro geincasseerd van mijn rekening als voorschot. Ik heb dat direct gestorneerd en ben gaan bellen. Niet met de klantenservice, want dan moet ik de computer bevestigen dat ik al klant ben of mij pas heb aangemeld. Dat is niet zo dus dat heb ik niet gedaan. Via de site vond ik een nummer (XXXX) en zo heb ik de klantenservice aan de lijn gehad. Mevrouw Van Stokkum kon in eerste instantie de gegevens niet terugvinden, omdat het een zakelijke aansluiting zou betreffen. Toenb ze het gevonden had vertelde ze dat Oxxio al vanaf 10 januari electriciteit levert en vanaf 1 februari gas.
In verband met mijn klacht zou ze de band van mijn gesprek opvragen.
Voor alle zekerheid heb ik het gesprek met haar per email bevestigd.
Daarop kreeg ik een dag later een reactie: ik zou mij hebben aangemeld en niet binnen de termijn van 7 dagen geannulleerd.
Daarop heb ik weer gebeld met de klantenservice via het rechtstreekse nummer en wederom kon ik niet worden gevonden. Mevrouw Van Stokkum was er toen overigens niet. Ik moet nu wachten tot het bandje is gevonden en zal dan een schriftelijke reactie krijgen. Dat kan nog twee weken duren.
Ik neem aan dat je de papieren die je krijgt ook zorgvuldig leest. Je hebt je niet geroepen op de colportage door tijdig te annuleren. wat je zelf zegt. in dat geval ben je dus ook een contract aangegaan met oxxio.
Je had zelf actie moeten ondernemen.
Je had zelf actie moeten ondernemen.
Flappie, ik citeer even uit bovenstaande reactie van peli.
"Ik heb direct gezegd dat ik geen overeenkomst wilde, maar dat ik hun informatie wel wilde ontvangen en rustig lezen.
....
De hele gang van zaken beviel mij niet en heb dus niet getekend en niet verstuurd."
Wie moet er hier nou zorgvuldig lezen? Wie niks ondertekent gaat geenovereenkomst aan en hoeft dus ook niks te annuleren. Bespaar ons je gezanik svp.
"Ik heb direct gezegd dat ik geen overeenkomst wilde, maar dat ik hun informatie wel wilde ontvangen en rustig lezen.
....
De hele gang van zaken beviel mij niet en heb dus niet getekend en niet verstuurd."
Wie moet er hier nou zorgvuldig lezen? Wie niks ondertekent gaat geenovereenkomst aan en hoeft dus ook niks te annuleren. Bespaar ons je gezanik svp.
er staat duidelijk dat je via colportage een contract aangaat. Via de colportage wet heb je de mogelijkheid binnen 8 dagen te annuleren.
En iedereen wordt geacht de wet te kennen.
En iedereen wordt geacht de wet te kennen.
-
Iedereen behoort de wet te kennen? Tot je dienst, maar waarom mag zo'n bedrijf als OXXIO (Durion) dan gewoon dóórgaan met haar oplichterspraktijken? Zelfs als je duidelijk aangeeft uitsluitend informatie te willen (al is het maar om van dat vervelende telefoontje af te zijn) sturen ze je nog 'gewoon' een contract. Bij bedrijven als deze is het haast onmogelijk om de dans te ontspringen, de enige optie is NEE en een gesprek afkappen, Zo gauw ze om gegevens gaan vragen, of de term 'vanaf nu wordt dit gesprek opgenomen' volgt, gaat het al fout. En dat nu al een paar jaar lang. In de krant werd van de week ook een artikel besteed aan het verhaal OXXIO waarin beterschap beloofd werd door OXXIO. Tuuuuuuurlijk, net als een paar jaar geleden zeker...... Het is zo jammer dat er elke keer weer zoveel mensen toch in de tentakels van dit o zo vervelende bedrijf lopen, want beterschap....dat zit er echt niet meer in. Het is niemand, maar dan ook niemand kwalijk te nemen die in de problemen komt met OXXIO, die enige die dit kwalijk te nemen is, is OXXIO zelf, dus praatjes over 'iedereen hoort de wet te kennen' zouden uitsluitend voor OXXIO bestemd zijn, niet de mensen die de telefoon opnemen en denken dat ze een fatsoenlijk gesprek (proberen te) voeren om vervolgens met een en al problemen geconfronteerd te worden. OXXIO zou gewoon verboden moeten worden.
@Flappie:
Als je de wet zo goed kent, weet je waarschijnlijk ook dat de bedenktermijn ingaat nadat het kontrakt is geregistreerd bij een Kamer van Koophandel.
Met een beetje geluk doet Oxxio die moeite niet, zover ik weet.
@Peli:
Onmiddellijk Eneco laten weten dat de overeenkomst met Oxxio niet bestaat en met terugwerkende kracht je (oude) overeenkomst met Eneco laten herstellen.
Succes.
Banzai.
Als je de wet zo goed kent, weet je waarschijnlijk ook dat de bedenktermijn ingaat nadat het kontrakt is geregistreerd bij een Kamer van Koophandel.
Met een beetje geluk doet Oxxio die moeite niet, zover ik weet.
@Peli:
Onmiddellijk Eneco laten weten dat de overeenkomst met Oxxio niet bestaat en met terugwerkende kracht je (oude) overeenkomst met Eneco laten herstellen.
Succes.
Banzai.
-
Flappie is hier alleen maar om mensen te provoceren met zijn betweterigheid. Hij voegt niets toe aan dit forum. Negeer hem dan ook zoveel mogelijk.
@Bob:
Ach, ik ken Flappie zo langzamerhand wel.
Waarschijnlijk een trouwe volgeling van z'n broodheer bij één of andere energieleverancier.
Die laten zich uit lijfsbehoud wel vaker voor een karretje spannen.
Banzai.
Ach, ik ken Flappie zo langzamerhand wel.
Waarschijnlijk een trouwe volgeling van z'n broodheer bij één of andere energieleverancier.
Die laten zich uit lijfsbehoud wel vaker voor een karretje spannen.
Banzai.
Vorige week werd ik door een vent van Oxxio benaderd voor mijn "zakelijke aansluiting". Daar zou ik veel op kunnen besparen. Maar ik hèb geen zakelijke aansluiting, daaruit blijkt dat de Oxxio-oplichters al niet eens weten waarover ze praten. Toen ik liet blijken dat ik niets van Oxxio moest hebben, omdat ik al het nodige heb gelezen over hun praktijken, werd dit als leugens gekwalificeerd. De kerel werd vrij grof en toen ik zei heel tevreden te zijn met mijn huidige abonnement bij Greenchoice waar ik nóóit klachten over heb, werd me verteld dat ik dàn pas ècht veel zou kunnen besparen. De man was pas uitgepraat, toen ik hem vertelde dat ik meer belang hecht aan een fatsoenlijke leverancier (die ik nu heb) dan aan een lage prijs. Deze mensen kunnen klaarblijkelijk alleen in geld denken en verwachten van een ander (dus) dezelfde mentaliteit. Goede raad als je door dit tuig gebeld wordt: zeg ze dat je helemaal niet goedkoper uit hoeft te zijn, en ze staan meteen met hun mond vol tanden. WHAM! De hoorn op de haak....
Beste flappie,
Lees jij alles wat je in de bus krijgt zorgvuldig?
Werk jij bij Oxxio of zo?
Lees jij alles wat je in de bus krijgt zorgvuldig?
Werk jij bij Oxxio of zo?