LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oxxio,wat nu ?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
femy

oxxio,wat nu ?

Ongelezen bericht door femy »

hallo allemaal,

Gisteren kwam er iemand bij mij aan de deur van oxxio en heeft mij verteld over de vaste prijzen die hun kunnen bieden gedurende 3 jaar klonk heel aantrekkelijk,en na lang praten ben ik overstag gegaan en heb een overeenkomst getekend,maar achteraf na alle negatieve reacties ben ik me rot geschrokken,en wil er nu van af,20 december 2008 heb ik getekend,en in de overeenkomst staat dat ik na ontvangst van een contract nog 8 dagen na dagtekening kan ontbinden schriftelijk,
Mijn vraag is kan er iemand mij vertellen of dit ook echt kan of dat ik problemen kan verwachten,of juist niet omdat ik er vroeg bij ben,en is het echt zo dat ik pas kan ontbinden na dat ik een contact heb ontvangen of moet ik daar nu al mee aan de slag om dat ik gister heb getekend???
Ben alleenstaand moeder en moet de touwtjes aan elkaar knopen en ben echt bang geworden van al die verhalen van oxxio.Of heb ik het mis en zijn ze verbeterd en echt goedkoper,graag jullie reactie alvast superbedankt femy

Bob Schurkjens

Re: oxxio,wat nu ?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ontbinden is geen gunst van Oxxio maar je wettelijke recht conform de Colportagewet. Ik zou rustig de post van Oxxio afwachten en dan binnen 3 dagen aangetekend annuleren. Zie onder, inclusief voorbeeldbrief. Colportagecontracten die niet zijn aangemeld bij de plaatselijke Kamer van Koophandel zijn sowieso altijd ongeldig. Vaak wordt dit soort contracten niet bij de KvK aangemeld. De kans is groot dat Oxxio tóch geld van je rekening gaat halen ondanks je annulering. Als je internetbankiert kun je deze afboekingen direct annuleren (storneren). En bel je bank als dat nodig is om je bankrekening voor alle Oxxio-rekeningnummers te laten blokkeren.

Recente ervaringen met Oxxio kun je o.a. hier lezen: http://www.energieleveranciers.nl/energ ... &lev_id=53

Een contract afsluiten voor meer dan 1 jaar is over het algemeen erg onverstandig. Vanaf 1 juli a.s. daalt de energierekening daarbij fors omdat vanaf dat moment de momenteel lage prijzen op de wereldenergiemarkt worden verwerkt in de gas- en electratarieven.

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... colportage

http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrie ... colportage

AGGB

Re: oxxio,wat nu ?

Ongelezen bericht door AGGB »

Inderdaad alle OXXIO rekeningnummers blokkeren, want deze worden alle ingezet door OXXIO bij hun afschrijvingen.
De mij bekende reknrs zijn:

OXXIO 65 12 36 703
OXXIO 65 41 95 714
OXXIO 65.45.57.942
OXXIO 68 65 08 351

Energiebedrijf.com 68.16.97.342 uit de tijd dat OXXIO nog Evolta en Durion heette, deze rekening wordt nog door OXXIO gebruikt
OXXIO P4283083
OXXIO P4304240

Gesloten