LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oxxio weigert correctie eindafrekening.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
oxxio!!
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2009 18:53

oxxio weigert correctie eindafrekening.

Ongelezen bericht door oxxio!! »

Oxxio weigert eindafrekening te corrigeren en houdt vast aan veel te hoog geschatte waarde.
Ik ben op 4 juli 2007 overgestapt van oxxio naar een ander elektriciteit leverancier. De nieuwe leverancier heeft op 21 juni 2007 al een nieuwe stand doorgegeven zodat oxxio met die stand een eindafrekening kan maken. Oxxio weigert echter die stand te gebruiken en blijft bij hun geschatte stand die zelfs in september 2007 bij volgende meteropname nog niet is bereikt. Ik ben al twee jaar bezig met een correctie verzoek bij Oxxio. Maar oxxio blijft weigeren en verzint elke keer een ander smoes. Bij landelijk syteem staat het wel juist, maar oxxio beweert dat op hun scherm de veel hogere stand staat en dat dit is bevestigd door de netwerkbeheerder. Liander onze netwerkbeheerder en nieuwe leverancier zien beide op landelijk systeem de lagere, juiste stand staan. Conclusie oxxio heeft blijkbaar een schaduw systeem waar ze aan vasthouden. Hoe kan ik na twee jaar verzoeken oxxio toch overtuigen om eindafrekening te maken naar aanleiding van juiste stand. De vele telefoontjes naar een 0900 nummer zijn zeer kostbaar. Maar het is nu ondertussen een principe kwestie geworden. Zijn er meer mensen die deze problemen hebben?

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: oxxio weigert correctie eindafrekening.

Ongelezen bericht door AGGB »

Erg onverstandig nmm om oxxio!! als nick te kiezen. Nu gelooft niemand je meer. :wink:
Neem van mij aan, als ervaringsdeskundige met 5 jaar oxxio- ellende, dat niets helpt wat je ook doet. Je enige redding is deoxxiomedewerker al hier, kijk de oxxio gerelateerde onderwerpen er maar eens op na.
Nadat oxxio al zeker een half jaar meelas is mijn constatering, verscheen de reddende aartsengel hier in oktober 2008 en heeft het gigaprobleem, veroorzaakt door oxxio richting mij, in enkele maanden opgelost. Ook anderen zijn geholpen.
Je enige redding is dus de oxxiomedewerker, deze heeft zich echter na 17 augustus hier niet meer vertoond. (Ik stalk hem. 8) ) Mogelijk met vakantie, een burn out, of de service is door oxxio teruggedraaid en dan ben je nog niet jarig. Je kunt natuurlijk ook op eigen initiatief hem mailen, het mailadres wordt verscheidene malen vermeld op dit forum. Het is een kleine kans op succes, maar niet geschoten is altijd mis.

graham27
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 apr 2005 13:11

Re: oxxio weigert correctie eindafrekening.

Ongelezen bericht door graham27 »

ik heb een gratis nummer voor je van de klantenservice 0800 1401 of oxxio antwoordnummer 10036 2400 vb alphen aan de rijn

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: oxxio weigert correctie eindafrekening.

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste oxxio!!,

Uw forumbericht van 2 september jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met de op uw afrekeningen gehanteerde meterstanden. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.


Met vriendelijke groet,


Medewerker van Oxxio

sjapie
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2009 10:05

Re: oxxio weigert correctie eindafrekening.

Ongelezen bericht door sjapie »

Bij mij het volgende probleem met oxxio.
Ik heb laatst de eindafrekening gekregen van oxxio over het tijdvak 04-01-07
t/m 28-08-09 en daar ben ik toch wel van geschrokken.
Ik heb ze gebeld en gevraagt hoe dat mogenlijk is dat dat zo lang heeft geduurd.
Dat kwam doordat zij op 12-11-07 de SLIMME METER hadden geplaats en de
standen van de oude meter niet goed waren doorgegeven.
Ook waren er problemen met de afrekening van de netbeheerder waardoor ik dus dubbel heb betaald. Omdat mijn voorschotnota nooit werd aangepast zit ik nu met een hoge eindafrekening. Ze hebben mij een betalingsvoorstel aangeboden maar ik vindt dat zij fout zijn geweest doordat zij hun administratie niet op orde hebben. Verder was er met hun niet te praten over vermindering van de eindafrekening. Ik vraag me nu af kan dit zomaar?

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: oxxio weigert correctie eindafrekening.

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Sjapie,

Ook u mag gebruik maken van het onderstaande e-mailadres ([email protected]) Als u uw klant- en telefoonnummer achterlaat, dan zal ik zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

De Oxxio mederwerker

oxxio!!
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2009 18:53

Re: oxxio weigert correctie eindafrekening.

Ongelezen bericht door oxxio!! »

Oxxio heeft contact opgenomen en bevestigd dat mijn klacht gegrond was en dat ik binnen 8 weken een nieuwe eindafrekening krijg. Nu zijn er 8 weken voorbij. Het enige wat ze hebben gedaan is nog meer geld van mijn betaal rekening gehaald en voor de rest geen nieuwe afrekening; laat staan dat de te veel betaald gelden (door veel te hoge eindstanden) is terug betaald.
Heeft hier iemand ervaring met hoe het werkt met geschillencommissie?

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: oxxio weigert correctie eindafrekening.

Ongelezen bericht door AGGB »

Ik begrijp je woede richting Oxxio maar al te goed, daarbij ik kan rekenen.
Ik moet constateren dat sinds de oxxio damage controler op 14 sept zich hier van zich, richting jou(oxxio!!), heeft laten horen er beslist nog geen 8 weken zijn verstreken, zelfs nog geen 6, dus woede in het algemeen blijft op zijn plaats, maar nu ben je echt wel fout bezig, tenzij de 8 weken begint te tellen bij je eerste forumbericht. Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, die periode gaat pas op zijn vroegst in, dunkt mij, na de reactie van oxxio nav hun bericht op dit forum. Het verbaast mij tevens dat je oxxio niet hebt laten blokkeren bij je bank, diverse malen heb ik in verschillende draadjes hier een lijst met oxxio banknummers gemeld, makkelijk te vinden na even zoeken. Oxxio probeert nl te incasseren dmv al die nummers, blokkeer je er een, dan gaat het via een ander. Die blokkade had je dus al kunnen doen, dan was er niet afgeschreven.

oxxio!!
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2009 18:53

Re: oxxio weigert correctie eindafrekening.

Ongelezen bericht door oxxio!! »

Ik heb op 3 september een medewerker van oxxio aan de lijn gehad en het is nu 26 oktober dus dan zijn er 8 weken verstreken. tenminste dat geeft mijn rekenmachine aan en de computer als ik deze getallen inklop. dat de oxxio damage controler op 14 september zich hier van zich, richting mij(oxxio!!) is dus mosterd na de maaltijd.
De klacht heb ik n.l. al vaker ingediend het loopt n.l. al jaren. Elke keer krijg ik te horen dat het wordt opgelost binnen 8 weken en elke keer wacht ik 8 weken. Voordat ik weer een nieuwe klacht indien. maar nu heb ik al informatie aanvraag gedaan bij de geschillencommissie. Oxxio is verplicht om een verkeerde eindeafrekening te corrigeren. Dit mogen ze toch niet weigeren omdat ik geen klant meer ben?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: oxxio weigert correctie eindafrekening.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Problemen met dit soort boevenbedrijven moet je altijd SCHRIFTELIJK danwel PER E-MAIL proberen op te lossen. Dus niet gaan bellen! Moet ik ook nog uitleggen waarom?

Oxxio heeft het bij mij destijds geflikt om zich zelfs niet te houden aan de uitspraak van SGC die geheel in mijn voordeel was. Na dreigen met aangifte + ultimatum werd de paar honderd euro alsnog door Oxxio op mijn rekening gestort.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: oxxio weigert correctie eindafrekening.

Ongelezen bericht door AGGB »

Inderdaad altijd schriftelijk of per email,zelfs deze worden hoogstwaarschijnlijk niet gelezen, maar dan heb je wel een dossier voor de Geschillencie, waaruit blijkt wat jezelf allemaal gedaan hebt om de zaak tot een goed einde te brengen.
Alles wat je per telefoon bespreekt is compleet weggegooide tijd en geld is mijn ervaring. Vandaar oxxio!!dat mijn telling begint na de reactie van de oxxiomedewerker alhier en eventueel nog iets later vanaf de datum dat deze terug op jou weer gereageerd zou kunnen hebben.
Als je niet reageert op de oproep van deoxxiomedewerker wordt dit je tegen geworpen bij je zaak bij de Geschillencie.
Je hebt toch wel op diens post hier gereageerd, hoop ik? Als je dat niet hebt gedaan, dan heb je de enige mogelijkheid op een redelijk snelle oplossing(redelijk snel na de reactie op de oproep van de medewerker van de Special Attention Desk)zelf om zeep geholpen. Je hebt toch hopelijk wel gereageerd? Het is de enige kans naast de Geschillencommissie dat de ellende voorbij zal kunnen gaan. De Geschillencie duurt langer en zoals voorgaande poster reeds opmerkte kan de zaak daarna nog doorzieken.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: oxxio weigert correctie eindafrekening.

Ongelezen bericht door poespas »

Ik ben nu (tegen mijn wil) overgestapt van Oxxio naar Energiedirect.
Heb net via internet de standen doorgegeven aan Energiedirect, en morgen ga ik een foto maken van de meterstanden :idea:

Justme...
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2010 20:28

Re: oxxio weigert correctie eindafrekening.

Ongelezen bericht door Justme... »

Als ze niet naar je willen luisteren is de enige oplossing: geschillencommissie inschakelen...

Slimmekoper
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jan 2010 12:26

Re: oxxio weigert correctie eindafrekening.

Ongelezen bericht door Slimmekoper »

Schakel anders uw nieuwe leverancier + uw netbeheerder in. Deze instanties weten immers met welke beginmeterstand u bent begonnen bij uw overstap van Oxxio naar de nieuwe leverancier. De beginmeterstand van uw nieuwe leverancier moet immers altijd gelijk zijn aan de eindmeterstand van uw oude leverancier.

Als u uw nieuwe leverancier inlicht over de situatie kunnen zij zich eventueel met de situatie bemoeien, door via de netwerkbeheerder een correctie af te dwingen.

Zo is dit bij mij ook opgelost bij mijn overstap! Succes!

Gesloten