LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PAS OP! woonenergie is hetzelfde als oxxio....

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: PAS OP! woonenergie is hetzelfde als oxxio....

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Excuses, u heeft gelijk. Volgens de KvK niet maar zie het volgende.

OXXIO EN CENTRICA Wat blijkt namelijk? Oxxio is volledig in handen van Centrica. Dus concreet heeft WoonEnergie een contract met Oxxio. Daar is natuurlijk ook helemaal niks mis mee. In juni 2005 heeft Centrica Oxxio aangekocht. Concreet zou je dan ook kunnen stellen dat Oxxio een Brits bedrijf geworden is, maar dat zie je niet terug op de site van Oxxio, daar staat namelijk te lezen:
(lees zelf maar)

http://www.volkskrantblog.nl/bericht/129592

Pure concurentievervalsing

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: PAS OP! woonenergie is hetzelfde als oxxio....

Ongelezen bericht door jsp »

Wat blijkt namelijk? Oxxio is volledig in handen van Centrica.
Dat is in deze thread op 21 nov 2007 al afdoende duidelijk gemaakt. Chanmaster, uw onderzoek schiet te kort en was niet krachtig genoeg. Wie zich aanmeldt bij Woonenergie brengt zijn energieleverancie EN OOK DE ADMINISTRATIE EN FACTURATIE onder bij OXXIO. Tot 2012!!

Voor wie het nu nog niet gelooft: hier(" Het raamcontract dat WoonEnergie met Centrica heeft afgesloten is voor de duur van vijf jaar.") en hier (punt 13) ("Centrica heeft door middel van een overeenkomst aangetoond dat zij de programmaverantwoordelijkheid heeft uitbesteed aan Oxxio Nederland BV.")

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: PAS OP! woonenergie is hetzelfde als oxxio....

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik onderschrijf laatstgenoemde mede.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: PAS OP! woonenergie is hetzelfde als oxxio....

Ongelezen bericht door puma73 »

Waarom dan toch weer onzin uitkramen in diverse topics chanmaster? reageer als u weet waarover u praat. de parate kennis over de diverse onderwerpen laat duidelijk te wensen over.

diapat
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2008 21:34

Re: PAS OP! woonenergie is hetzelfde als oxxio....

Ongelezen bericht door diapat »

mijn vriend heeft woonenergie.
voor dat hij eindelijk zijn jaarafrekening kreeg na een half jaar.
mag hij nu ook op terug gave van teveel betaalde energie wachten we zijn anderhalve maand verder en hij heeft zijn geld niet terug
kun je daar dan ook over bellen naar oxxio?
wie weet dit????
groetjes Diane

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: PAS OP! woonenergie is hetzelfde als oxxio....

Ongelezen bericht door jsp »

Woonenergie heeft volgens de eigen site een eigen gratis klantentelefoonnummer (0800-1466) en postadres (PB 2201, 1200 CE ) in Hilversum. Naam en nummer zijn echter van Centrica, de moedermaatschappij van OXXIO. Ik raad u toch aan daarvan wel gebruik te maken als u vragen heeft over of problemen met Woonenergie, al was het alleen maar omdat het nummer gratis is.

Echter, de uitvoering van alle administratieve taken en facturatie wordt gedaan door OXXIO, al krijgt u dat niet te weten als u zich aanmeldt bij Woonenergie. Voor hun antwoord aan u is Woonenergie dus afhankelijk van OXXIO. Maar ik raad u niet aan deze rechtstreeks te benaderen want dat brengt u w.s. geen klap verder.

Op de website van Woonenergie kunt u lezen dat men er naar streeft om terugbetalingen (na verrekening met openstaande bedragen, waaronder neem ik aan ook de de eerstvolgende maandtermijn) binnen de 14 dagen over te maken.

diapat
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2008 21:34

Re: PAS OP! woonenergie is hetzelfde als oxxio....

Ongelezen bericht door diapat »

Mijn afrekening komt maar niet, deze zou volgens een medewerker van een ongelooflijk slim callcenter miepje 14dagen na dagtekening overgemaakt worden. Wat schets mijn verbazing dat een klein bedrag wat ik bij moest betalen voor een halfjaar energie 39 euro en een paar centen dat deze er gelijk af is gehaald van mijn rekening (1 april 2008). Mijn gas afrekening was voor mij gunstig gestemd ik zou 387 euro terug krijgen????
Maar dit krijg ik dus niet en maar bellen en bellen en elke keer krijg je te horen ja meneer een overmaking duurt 14 dagen, maar ze kunnen wel mijn maanlijkse kosten er direct afhalen! Krijg het idee dat deze afrekening er nooit komt!

14 dagen na dagtekening zou mijn geld op mijn rekening staan, mijn vraag is van welke datum gaan ze dan uit. 14 dagen in het jaar 2060 op 14 maart, dan kan ik nog heel lang op mijn geld wachten met heel veel rente neem ik aan???

IN de normale grote mensen wereld kan een overboeking toch nooit 14 dagen duren dat duurt hooguit 1 of 2 dagen of komt het geld van tju tjukistan.

Wat kunnen we nu doen????
Partrick

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: PAS OP! woonenergie is hetzelfde als oxxio....

Ongelezen bericht door jsp »

Dien een klacht in via de SGC en nagel ze overal en zoveel mogelijk aan de schandpaal.

(Centrica heeft zich overigens uit het telefoonboek laten schrappen. Blijkbaar viel het teveel op dat Woonenergie, Centrica en OXXIO drie handen op één buik zijn...)

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: PAS OP! woonenergie is hetzelfde als oxxio....

Ongelezen bericht door AGGB »

Ik vraag u vriendelijk de bankreknrs die Woonenergie en Centrica gebruiken bij de topic "Blokkade Oxxio Banknummers" te vermelden, vanwege redenen aldaar vermeld nav mijn posts onder "Wakker worden uit de droom OXXIO".

b10
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2008 16:41

Re: PAS OP! woonenergie is hetzelfde als oxxio....

Ongelezen bericht door b10 »

Zojuist telefonisch contact gehad met centrica (jaja, via woonenergie), in verband met foute beginstanden van de meters en vooruitlopend op de afrekening die ik nog steeds niet heb gekregen. Bij doorvragen naar de datum wanneer ik de afrekening kon verwachten, bleek opeens dat ie al klaar stond.... gedateerd 22 mei 2008.

Na beeindiging gesprek viel pas het kwartje: meterstanden doorgegeven op 25 februari 2008, drie maanden later (wettelijk verplicht) is 22 mei 2008 + verzendtijd. En daarna nog wachten op je teveel betaalde geld, en ook nog ondertussen de oude -te hoge!- voorschotten doorbetalen.

De vraag waarom een afrekening die klaar is, niet wordt verstuurd, heb ik zojuist aan de email-klantenservice gesteld... maar eigenlijk weet ik het antwoord al.

Vanilla
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 nov 2007 20:54

Re: PAS OP! woonenergie is hetzelfde als oxxio....

Ongelezen bericht door Vanilla »

Sinds iets langer dan 2 jaar woon ik nu in dit huurhuis en via de woningbouw kwam ik bij Centrica terecht. Maandelijks betaalde ik netjes mijn rekeningen. Op een avond kwam ik thuis en er hing een brief van een ander energiebedrijf ; Delta, half uit mijn brievenbus met de mededeling dat mijn water en kabel was afgesloten.. De volgende dag belde ik en werd mij uitgelegd dat ik van Cogas en Woonenergie stroom en gas kreeg maar dat ging wel via het netwerk ofzoiets van Delta. Daarnaast leverde Delta mij kabel en water. Delta vertelde mij meerdere brieven te hebben gestuurd waaronder ook aanmaningen. Ik open altijd mijn post en vertelde dat ik niets had ontvangen. Dat geloofde Delta niet. Ze vertelden ook dat er iemand van hun bedrijf was langsgeweest en een briefje in de bus had gedaan. Het kan idd zo zijn dat iemand is langsgeweest maar overdag was ik er nooit. Dat diegene een briefje had achtergelaten is hele grote onzin want dat had ik moeten vinden. Pas na enkele weken zouden ze mij weer aansluiten en daarvoor moest ik 200 euro betalen plus alle achterstand die ik had opgebouwd. Ik had eerst op kamers gewoont dus dit was de eerste keer echt op mezelf en enige hulp van familie had ik niet. Eigenlijk was dit dus gewoon een misverstand. Ik had niet expres niets betaald, ik dacht gewoon dat ik bij Centrica zat en enkel daar aan moest betalen. Het is toch ook op z'n minst een beetje gek dat ik aan Cogas wel alles netjes betaalde maar daar werd niet naar gekeken. Delta was alles behalve begripvol. Ik had het moeten weten, ja hoe dan, moest ik het ruiken ofzo ?? Na een hoop telefoontjes maakten ze er wel een heel vaag verhaal van. Als ik naar hun kantoor zou komen voor een gesprek zouden ze me 50 euro kwijtschelden. Ik daarheen. Aan de balie keek de vrouw me raar aan toen ik zei voor wie ik kwam. Ik moest even wachten. Na een tijd kwam een vrouw me halen. Hallo, ik ben die en die. Mijn collega is ziek dus ik zal het gesprek met je hebben.. Het was te verwachten dat mevrouw "beter weet" zich als een lafaard ziek zou melden op de dag van het gesprek met mij. Dat was de persoon die ik de hele tijd via de telefoon had gesproken en die mij vertelde dat ze er niets van geloofde etc etc. Nu was ze te laf me onder ogen te komen en liet ze het een ander opknappen. De vrouw die haar verving heeft nog tevergeefs een poging gedaan met de directeur te spreken maar Delta bleef bij haar standpunt. Dat mijn kabel was afgesloten, oke daar kan ik mee leven. Water daarentegen is toch wel 1 van de eerste levens behoeften. Stel je eens voor dat je wekenlang niet kunt douchen, schoonmaken, eten koken, wassen en het toilet niet kan doorspoelen. Is dat een menselijke situatie ? En dat hier in Nederland.. Maar goed, vanaf dat moment moest ik dus aan Delta, Cogas en Woonenergie betalen. Na een jaar kreeg ik van Cogas geen jaarafrekening dus ja in mijn onervarenheid dacht ik dat dat dan inhield dat ik niet teveel had verbruikt en niet hoefde bij te betalen.. Na anderhalf jaar kwam er echter een grote verassing binnen.. De jaarafrekening van Centrica. Of ik even een bedrag van bijna 1000 euro wou betalen voor gas en stroom. Ik, die nooit iets laat aan staan als ik het niet gebruik. Ik die zelfs alle stekkers eruit haalt zodat het apparaat gegarandeerd geen stroom meer verbruikt. Ik die altijd alle lampen achter zich uitdoet en nergens onnodig licht laat branden.. Geschokt ging ik naar een maatschappelijk werker die met hun een betalingsregeling afsprak. Hij kon het zo regelen dat bij uitzondering het geld bij mij niet automatisch zou worden afgeschreven want volgens Centrica was dit eigenlijk de enige optie als je een betalingsregeling met hun trof. Ik hield me er netjes aan maar na een paar maanden kwamen er weer problemen. De gemaakte afspraak was plots onvindbaar bij Centrica. Weer kwamen ze aanzetten dat het perse via automatische incasso moest gaan terwijl de afspraak was dat dit bij mij niet hoefde. Al mijn overgemaakte bedragen hadden ze enkel van de jaarafrekening afgetrokken en niet van mijn maandelijkse bedrag. Gevolg was dus dat ik de jaarafrekening had afbetaald maar nu een enorme achterstand heb van de maandelijkse bedragen terwijl het bedrag dus bedoeld was om een deel van de jaarafrekening te betalen en het andere deel was voor het maandelijkse bedrag. Ik moest een kopie sturen van de betalingsafspraak maar nu na 3 maanden heb ik daar niets meer van gehoord. In december 2008 kwamen ze ineens aanzetten dat ik nog een bedrag van maar liefst 1600 euro moest betalen. Een kennis besloot een aantal zaken onder de loep te nemen en kwam erachter dat de meterstanden waar zij mee aan kwamen voor geen ene meter klopten met de werkelijkheid. In december zou er opnieuw een jaarafrekening komen en ze zouden een betalingsoverzicht sturen. Eind januari kwam dit overzicht eindelijk binnen. Er zou ook een correctie met de juiste meterstanden worden gestuurd maar tot op de dag van vandaag, zelfs na veel aandringen heb ik niets ontvangen. Hetgeen ze wel kunnen sturen zijn een hoop vage herinneringen van rekeningen die allang en breed zijn betaald. Nadat ik deze maand alweer een heel bedrag heb betaald komen ze nu weer met een herinnering, of ik binnen 5 dagen 145 wil betalen. Van diezelfde herinnering kreeg ik er een paar dagen erna nog 1. Ook krijg ik maandelijks soms enkel een acceptgiro van Woonenergie en geen van Cogas terwijl ik aan alle 2 moet betalen. Daarnaast komen ze sinds 2008 soms met "spookrekeningen" aanzetten met hogere bedragen die totaal afwijken van wat ik normaal maandelijks moet betalen. In december kreeg ik de rekeningen voor januari waarin ik ineens 20 euro meer moest betalen voor gas. Voor stroom echter maar 5 euro. Ook kreeg ik in december herinneringen van bedragen waarvan ik zeker wist dat ik die al had betaald. Deze maand kreeg ik weer een rekening ook voor januari van het gas van 40 euro terwijl ik dus al 60 euro voor deze maand had betaald. De jaarafrekening is dus ook nog steeds niet binnen. Het is best vaak gebeurd dat ik zulke rekeningen kreeg die totaal van het normale maandelijkse bedrag afweken, zoals ineens een rekening van 145 euro. Omdat zij mijn eerste jaarafrekening zo'n 6 maanden te laat stuurden zit ik nu gigantisch in de schulden want ik kwam er veel te laat achter dat ik per maand te weinig betaalde. Omdat ik pas zo laat kon beginnen met het afbetalen van de schuld en er nu alweer een nieuwe afrekening aankomt zal dit alleen maar verder opstapelen. Op het betalingsoverzicht wat ze wel gestuurd hebben staat het totale bedrag wat zij van mij hebben ontvangen. In 2 jaar tijd is dit een bedrag van bijna 5000 euro en daar komt nog zo'n 1000 euro bij van de opgebouwde achterstand dankzij de jaarafrekening en de nieuwe aankomende jaarafrekening, die dus ook weer veel te laat is. Ondanks mijn spaarlampen en energie zuinigheid komt dit dus op een bedrag uit van 6000 euro, in 2 jaar tijd. Dit houd in dat een kwart van mijn inkomsten naar de zakkenvullers van Centrica gaat en daarnaast betaal ik dus ook maandelijks nog een bedrag aan de delta...

Manuzzi
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2009 16:50

Re: PAS OP! woonenergie is hetzelfde als oxxio....

Ongelezen bericht door Manuzzi »

Ik heb vanaf half mei ook meer dan twee maanden moeten wachten op terugbetaling van de jaarlijkse eindafrekening. (na enkele telefoontjes van mijn kant.)
Heb inmiddels mijn contract met Centrica opgezegd. De eindafrekening kwam vlot, maar wederom komt het teveel betaalde aan voorschot niet binnen de 14 dagen die ze vermelden. Zojuist gebeld. Telefoniste zegt wederom geen idee te hebben waarom de bedragen niet zijn overgemaakt. Ze zegt dat ik het nu binnen 10 dagen zal ontvangen. Ik ben benieuwd...

gr, herman
diapat schreef:mijn vriend heeft woonenergie.
voor dat hij eindelijk zijn jaarafrekening kreeg na een half jaar.
mag hij nu ook op terug gave van teveel betaalde energie wachten we zijn anderhalve maand verder en hij heeft zijn geld niet terug
kun je daar dan ook over bellen naar oxxio?
wie weet dit????
groetjes Diane

s1991
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 okt 2009 21:15

Re: PAS OP! woonenergie is hetzelfde als oxxio....

Ongelezen bericht door s1991 »

Oxxio en Woonenergie zijn zusjesbedrijven en vallen onder Britste bedrijf Centrica. Verder hebben ze helemaal niets met elkaar te maken.

Trek niet gauw oordelen hierover, want van Woonenergie krijg je nooit wat te horen. Zij maken geen reclame, noch doen ze aan telEfonisch of deur-aan-deur werving;) Zelden klachten over.

Sippie13
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2008 15:54

Re: PAS OP! woonenergie is hetzelfde als oxxio....

Ongelezen bericht door Sippie13 »

@s1991

Geen reclame maken zei U?Zeg maar gerust spambrieven.
Sinds april dit jaar valt er om de 2 weken een spambrief via onze woningbouwvereniging in onze bus waarom wij nog steeds niet gereageerd hebben c.q. klant zijn geworden van jawel woonenergie.Vind ik nogal dreigend overkomen net zoals ze je telefonisch je te woord staan.Wij bepalen zelf wel waar we energie gaan afnemen.
Net zoals Durion en Oxxio het via de telefoon doen doet woonenergie het op een sluikse manier via een woningbouwvereniging via de post.Hallo Regering dit mag toch niet?
Vandaag meteen maar 's werk van gemaakt en direct woningbouw opgebeld om ons uit dit klantensysteem te laten verwijderen en erbij vermeld dat wij dit misbruik vinden van onze persoonsgegevens en inbreuk op onze privacy.Eigenlijk van de zotte ;wij vragen nergens om ,maar zij doen maar.
Enneh goedkopere tarieven ja dag ze vergelijken alleen maar op variabel vaste tarieven kennen ze niet.Oplichterij dus pas op!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PAS OP! woonenergie is hetzelfde als oxxio....

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ook woningcorporatie De Alliantie maakt zich schuldig aan het spammen van huurders. Per post inmiddels 4 mailings ontvangen in 9 maanden tijd van Woonenergie. Uiteraard in een envelop van De Alliantie en ondertekend door De Directeur van De Alliantie.

Er staat een hoop gebabbel in de brief. Onder andere wordt gejuicht over de "Top 3 prijsgarantie". Op basis van welke vergelijking die prijsgarantie tot stand komt wordt nergens uitgelegd. Pure misleiding dus. In februari jl. nam ik contact op met Woonenergie waarin ik ze verzocht te stoppen met deze mailings. Maar Woonenergie / de Alliantie gaat gewoon door! Ik zou het bestand gehaald worden was de toezegging. Maar die belofte is dus al gebroken.

En nog altijd wordt de afhandeling gedaan door Oxxio. Het bedrijf CEN b.v. levert de energie. Maar dat is weer een filiaal van Oxxio dat niet is aangesloten bij de Geschillencommissie Energie en Water, http://www.sgc.nl

Nergens kun je je afmelden voor deze rommel. De Alliantie heeft zo een leuk melkkoetje ontdekt om de kas te spekken: Huurders energiecontracten aansmeren via Oxxio (Woonenergie). En als huurdertje niet reageert, dan krijgt ie een paar weken later gewoon een herinnering in de bus. En als huurdertje dan nog niet reageert, dan herhaalt de Alliantie het hierboven vermelde stappenplan nog es een keertje een half jaar later. Als ze hun provisie maar binnen kunnen harken.

Ik sta nota bene al jaren ingeschreven bij Postfilter. Maar langs deze weg kan Woonenergie het Postfilter alsnog omzeilen. Met een handtekening van de directeur van De Alliantie en op briefpapier van De Alliantie. Of welke woningcorporatie dan ook.

Heel opvallend is dat Woonenergie een prijscalculator op hun site had staan. Een jaar geleden raadpleegde ik die. Wat bleek? Woonenergie was in mijn geval zelfs 10 euro duurder dan mijn huidige leverancier. En daarbij kun je nog eens honderden euro's per jaar besparen wanneer je elk jaar overstapt naar een aanbieding op bijvoorbeeld http://www.energieleveranciers.nl

Inmiddels heeft Woonenergie hun calculator van hun site gehaald. De reden laat zich raden: Woonenergie is helemaal niet goedkoper, maar dat hoeven die domme huurdertjes natuurlijk niet te weten. Laat ze nou maar gewoon die antwoordkaart invullen voor zo'n Woonenergie-contract. Het liefst meteen voor 2 jaar.

O.a. deze sites verwijzen nog naar de calculator die is verwijderd door Woonenergie:

http://www.woningstichtingnaarden.nl/ik ... oonenergie (link onderaan)
http://www.talis.nl/Ik-ben-klant/Huren- ... nergie.htm

Zo doen ze dat dus. Ik raad iedereen af een contract af te sluiten bij deze club. Laat woningcorporaties als De Alliantie maar eens openheid van zaken geven over hoeveel ze elk jaar verdienen met deze schimmige activiteit.

Brief nummer 4 in 1 jaar tijd: Afbeelding

Gesloten