LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pluim voor Electrabel

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
PeepPeep

Pluim voor Electrabel

Ongelezen bericht door PeepPeep »

:D

Tussen alle ellende van de bekende energiemaatschappijen waar je zeker niet bij moet zijn (ik noem maar wat bekenden (of beter beruchten): Oxxio, NEM, NLE) wil ik toch ook even melden dat ik zeer zeer zeer tevreden ben over mijn huidige leverancier Electrabel.

Ik heb via Vereniging Eigen Huis via een collectief begin 2012 gekozen voor het 3-jarig contract van Electrabel. Tarieven stroom één van de laagsten, maar vooral gas bijzonder laag (0,59 Eurocent ongeveer). Wat veel mensen over het hoofd zien is dat het grootste deel van de rekening bestaat uit de kosten voor gas. Al gauw 2/3e van de hele rekening! Daarom klinken aanbiedingen met lage energieprijzen wel erg leuk maar veel belangrijker is dus om naar de gasprijs te kijken.
En........ het vastrecht wat je apart betaal per jaar.

Maar goed, ik hou dus alle standen van verbruik bij in een Excel spreadsheet wat mij een heel goed beeld van het verbruik en de kosten geeft.

Betreffende de pluim in de kont van Electrabel: de afrekeningen kloppen exact en tot op de cent precies van wat ik bereken met mijn sheet. Betekent dat mijn sheet dan ook goed in elkaar zit, maar toch geeft het heel veel vertrouwen in deze leverancier. En dat is ook wat.

Dus mocht je voor betrouwbaarheid gaan: Electrabel kan ik zeer zeker aanbevelen!

Overigens heb ik in het verleden goede ervaringen met Energie Direct (enkele jaren) en NUON (jaartje) mogen hebben. Alleen jammer dat NUON me een paar maanden geleden belde met een goede aanbieding die later (contract toegestuurd) op papier helemaal niet goed bleek te zijn. Gas beduidend duurder. Maar een briefje was voldoende om het te annuleren.

Zo, ik ben mijn ei kwijt. En een positief bericht mag ook wel eens tussendoor toch?

Allemaal een energiezuinig 2014 toegewenst!

P.S. https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 1&t=139365 van e-chec is geweldig, vooral de sheet! Top hoor!

e-chec

Re: Pluim voor Electrabel

Ongelezen bericht door e-chec »

Dag PeepPeep,

U voegt in een PS bij uw topic een mooi compliment toe aan een heel positieve topic start. Hartelijk dank voor dat eerste en wat een leuke afwisseling, dat tweede. Ik lees veel - overigens naar mijn eerste indruk doorgaans terechte - berichten dat er zich problemen voordoen. Maar dan komt zo’n bericht met gunstige ervaringen er heel verfrissend tussendoor.

Dat u goede ervaringen hebt met een 3-jarig contract van Electrabel bevestigt mijn eerder opgedane indrukken. Bij mijn eerste controles van energieaanbieders heb ik naast een aantal contracten voor 1 jaar ook enkele contracten voor 3 jaar in een Excel-file geplaatst. Toen maakte Electrabel van de aanbieders van deze contracten al de beste indruk. Ik heb later besloten de 3 jaars-aanbiedingen weg te laten, het moet wel leuk blijven. Maar voor geïnteresseerden zet ik de waarnemingen nog wel even op dropbox.
https://www.dropbox.com/s/slqlpjcvimup4 ... 019-10.xls

In november heb ik aan de collectieve inkoop van de Vereniging Eigen Huis meegedaan. Mijn ervaringen heb ik op
8 november 19.56 u. beschreven in het topic “Ontwikkeling energieprijzen”. Het 3-jaarscontract van Electrabel was heel concurrerend, maar uiteindelijk heb ik besloten om buiten de VEH om voor een 1 jarig contract van Greenchoice te kiezen.

Met vriendelijke groet,

e-chec

R1chardS

Ongelezen bericht door R1chardS »

De 3 jarige aanbiedingen van Electrabel behoren idd tot de top-3 van de 3 jarige aanbiedingen. E.ON scoort vaak nog net wat beter de laatste tijd.
Ik ben vorig jaar overgestapt van een 3 jarige contract van Electrabel, gestart in 2012, naar een 1 jarig contract van GreenChoice. Scheelde me ruim €400 per jaar. Kan ik natuurlijk niet laten liggen. Betaal nu voor gas een tarief van 53,66 eurocent inclusief EB 2013 en ODE 2013 en BTW.
Electrabel biedt de consument vaak de mogelijkheid aan boetevrij over te stappen. Bij een 3-jarig contract is dat prettig. De opzegvergoeding kan immers oplopen tot €125 per product.

Opavantim

Ongelezen bericht door Opavantim »

Hier wil ik graag even mijn recente ervaring met Electrabel aan toevoegen. Jaren heel tevreden over alles en dus ook over de prijs. Sinds bijna een jaar hebben wij zonnepanelen toegevoegd aan onze huis installatie. Ook hebben we intussen een zg. slimmemeter die Electrabel zelf kan uitlezen. Maar helaas komt er sinds bijna een half jaar geen jaarafrekening meer. Dit is voor mij toch altijd het ultieme middel om uiteindelijk te berekenen wat we precies voor energie betalen. Zelfs na 4 telefoontjes en nogmaals mondeling doorgeven van meterstanden nog steeds geen afrekening. Ik wacht het nog een maand af en daarna ga ik alle betalingen stoppen. Kijken wat er dan gebeurd!!!

heese104

Ongelezen bericht door heese104 »

Wat een bak met ellende die electrabel,ik zit nu al bijna 2 maanden op een eindafrekening te wachten want ik ben overgestapt. Ik denk dat ik zo lang moet wachten omdat ik wat terug moet krijgen.
Ben 6 jaar bij hun geweest en maandelijks werd er voor de 20e wel geincasseerd.
Wat ik ook bel of mail ze hebben gewoon schijt aan je en dat na 6 jaar. bedankt voor de service|||

Gesloten