LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijzen RWE obragas stijgen?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
bobber
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jul 2006 22:12

Prijzen RWE obragas stijgen?

Ongelezen bericht door bobber »

De gehele week werd ik gebeld of ik over wil stappen van een vast naar variabel tarief voor gas. In dit geval bij RWE obragas. Dit vaste tarief kan ook voor 1 jaar vast. Nu zie ik dat de prijs van het vaste tarief van 1 jaar vast 1 cent duurder is. Verder is ook het vastrecht veel duurder.
Kon ik beter voor variabel blijven gaan of gaan inderdaad de prijzen zodanig stijgen dat ik er mijn voordeel uit kan halen.
Hoe komt het dat het vastrecht van een vast tarief veel hoger ligt dan een variabel tarief.
Ik vind het moeilijk hierover te beslissen omdat ik er te weinig van weet en ik vertrouw de mensen die bellen ook niet altijd.
Wie heeft tips?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Prijzen RWE obragas stijgen?

Ongelezen bericht door Henri42 »

RWE Helmond??, Rap naar Essent ovestappen met een lagere m3 gas jaarcontract.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Prijzen RWE obragas stijgen?

Ongelezen bericht door roerganger »

Je kunt ook naar de NUON

RWE - weg ermee.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Prijzen RWE obragas stijgen?

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je toch aan overstappen op een ander tarief denkt, kun je beter ook vergelijken wat je bij andere aanbieders kwijt bent. Dat kan je veel meer schelen dan het verschil tussen vast en variabel. Maar dat hangt vooral ook van je jaarverbruik af, want zoals je al meldde, ook de vastrecht bedragen kunnen verschillen. En om het nog maar eens verwarrender te maken, sommige aanbieders zijn ook weer goedkoper als je de combinatie van stroom en gas bij ze afneemt.

Kijk dus even op een willekeurige energievergelijkingssite en vul jou postcode in en bij benadering de jaarverbruiken voor gas en electriciteit.

Of je vast of variabel moet kiezen is een persoonlijke keus. Wil je zekerheid, dan kun je het vast zetten, maar voor al die zekerheid moet je wel iets betalen. De aanbieder loopt immers ook het risico dat hij veel duurder gas moet inkopen, en voor dat risico vraagt hij een soort 'verzekeringspremie'. Je bent gemiddeld dus goedkoper uit als je de prijs niet vast zet, maar je loopt dan wel het risico dat de gasprijs meer gaat stijgen dan je had gedacht. Ik zou het zelf niet vast zetten.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Prijzen RWE obragas stijgen?

Ongelezen bericht door Henri42 »

RWE Essent Eneco etc hanteren dezelfde prijzen,ook de jaarcontracten lijken op elkaar.

Obragas bestaat niet meer als bedrijf.

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: Prijzen RWE obragas stijgen?

Ongelezen bericht door HvanGennip »

Bij de vastelastenbond kost een kub gas vanaf 37.5 cent incl. btw en dat is veel voordeliger dan bij Essent of RWE. Een kwh stroom kost daar 6.5 eurocent incl. btw voor een 3 jaar vaste prijs. Ik heb nog steeds geen goedkoper tarief kunnen vinden. Zelfs Energie Direct, die zegt de goedkoopste te zijn rekend 7.4 cent incl. btw voor een kwh stroom.

http://www.vastelastenbond.nl/nieuw/scr ... rieven.php

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Prijzen RWE obragas stijgen?

Ongelezen bericht door Henri42 »

geen energie afnemen en onder de dekenskruipen is het goedkoopste :)(

Gesloten