dit jaar moest ik bijna 600 euro bijbetalen bij de jaarafrekening.
en dat terwijl wij niet anders dan voorgaande jaren gestookt hebben.
overdag zijn we beide niet thuis en 's avonds staat de verwarming ook niet altijd aan omdat het bij ons in huis nooit echt koud is.
ik heb essent dus gevraagd om een monteur te sturen om naar de warmtewisselaar en aanvoer te kijken om te zien of daar iets mis mee is
maar op de monteur wachten wij nu al meer dan 2 maanden !!
het is bij ons in de hal ook altijd ontzettend vies warm, want daar komen de aanvoerleidingen binnen.
echter, bij onze buren is dat helemaal niet zo....
ook is onze pomp kapot gegaan en hebben wij zelf de pomp moeten betalen (!!), terwijl bij onze buren de warmtewisselaar en de pomp (!!) zijn vervangen zonder dat zij er voor moesten betalen !!
de enige respons is via email en dan ook nog heel erg slecht, ik wacht nu nog steeds op een antwoord op bovenstaande..
zeer slecht van Essent klantenservice.
we hebben ze al verwezen naar een persbericht dat Essent ooit heeft gepubliceerd op 19 november 2008 :
"Essent: klachtenafhandeling blijven verbeteren"
tot nu toe bar weinig van gemerkt.
wie heeft er nog meer last van dit probleem met stadsverwarming ??
(wij zijn woonachtig in Leeuwarden)
overstappen is helaas geen optie met stadsverwarming, anders hadden we daar al lang naar gekeken....
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] probleem Essent stadsverwarming / klantenservice
-
forumessent
Re: probleem Essent stadsverwarming / klantenservice
Beste k9patrol,
In uw bericht van 10 maart op dit forum geeft u aan dat u problemen heeft met uw stadsverwarmingsmeter. Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Diana
Essent medewerker
In uw bericht van 10 maart op dit forum geeft u aan dat u problemen heeft met uw stadsverwarmingsmeter. Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Diana
Essent medewerker
-
aavanputten
Re: probleem Essent stadsverwarming / klantenservice
Klinkt bekend. Essent heeft duidelijk haar service verbeterd, behalve bij de stadsverwarming. Gas en elektra is nu opvallend vriendelijk en behulpzaam, alleen de stadsverwarming blijft een drama. Valt vaak uit, onbeschoft aan de telefoon als je er iets van zegt en totaal geen service als er iets kapot is. Daarnaast kloppen heel vaak de rekeningen niet: aanmaning als je al betaald hebt, twee maal machtihging incasseren, et cetera. Ook heeft de klantenservice vaak geen idee waar ze het over hebben, bijvoorbeeld voor defecten aan stadsverwarmingsapparatuur doorverwijzen naar een derde, terwijl het echt Essent apparatuur is. Ze laten je gewoon stikken als er iets niet klopt en reageren nergens op. Zelfs toen onze dochter net geboren was en de stadsverwarming kapot was, zeiden ze letterlijk: er zijn mensen die hebben het veel erger dan u. U moet niet zeuren maar gewoon afwachten.
Gelukkig pakte onze huurbaas het vaak op, van de Essent stadsverwarming moesten we het echt niet hebben. Nu zijn we verhuisd en gelukkig verlost van de stadsverwarming. De eindafrekening was nog een hele crime maar na een half jaar ook opgelost. Het ding was niet te controleren en we moesten bijna Eur 400 bijbetalen. Zou kunnen dat we bij de geboorte van onze dochter meer gestookt hebben dan normaal, maar zoveel? Omdat we geen bewijzen hadden toch maar betaald.
Blijkbaar is de stadsverwarming bij Essent een secundaire dienst. Ze investeren er niet in. Bij de overige diensten (elektra en gas) was het vroeger ook een drama, maar die medewerkers zijn nu wel behulpzamer geworden.
Gelukkig pakte onze huurbaas het vaak op, van de Essent stadsverwarming moesten we het echt niet hebben. Nu zijn we verhuisd en gelukkig verlost van de stadsverwarming. De eindafrekening was nog een hele crime maar na een half jaar ook opgelost. Het ding was niet te controleren en we moesten bijna Eur 400 bijbetalen. Zou kunnen dat we bij de geboorte van onze dochter meer gestookt hebben dan normaal, maar zoveel? Omdat we geen bewijzen hadden toch maar betaald.
Blijkbaar is de stadsverwarming bij Essent een secundaire dienst. Ze investeren er niet in. Bij de overige diensten (elektra en gas) was het vroeger ook een drama, maar die medewerkers zijn nu wel behulpzamer geworden.