LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Probleem met overstapdatum energiemaatschappij
Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij
Er is contact geweest tussen UC en Nuon en deze week heb ik een reactie gekregen van Nuon.
De fout lag blijkbaar bij Nuon want er zat een storing in het CER systeem.. om een lang verhaal kort te houden. Nuon heeft de fout erkent en gaat ervoor zorgen dat ik alsnog mijn welkomspremie krijg en de boete wordt vrijgescholden. Dit zou allemaal zichtbaar moeten zijn op de eindafrekening maar die heb ik nog niet ontvangen dus even afwachten nog.
So far so good
Wordt vervolgd.
De fout lag blijkbaar bij Nuon want er zat een storing in het CER systeem.. om een lang verhaal kort te houden. Nuon heeft de fout erkent en gaat ervoor zorgen dat ik alsnog mijn welkomspremie krijg en de boete wordt vrijgescholden. Dit zou allemaal zichtbaar moeten zijn op de eindafrekening maar die heb ik nog niet ontvangen dus even afwachten nog.
So far so good
Wordt vervolgd.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij
Mooi, gefeliciteerd ermee.
Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij
Fijn, opgelost dus. Bedankt voor het terugmelden.
Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij
Vandaag heb ik de eindafrekening ontvangen en alles klopt.
Uiteindelijk is het allemaal netjes opgelost door Nuon.
Bedankt voor jullie informatie en tips!
Groeten
Maikel.
Uiteindelijk is het allemaal netjes opgelost door Nuon.
Bedankt voor jullie informatie en tips!
Groeten
Maikel.
Theotrucker
, Erthanax
en Komkommertijd
vinden dit leuk
Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij
Fijn dat het opgelost is Maikel. Zelf gebruik ik overigens altijd vergelijkers die alleen vergelijken en je voor het afsluiten doorsturen naar de energieleverancier zelf. Als je bij gaslicht.com of Pricewise afsluit zit er altijd weer een extra schakel tussen en laat je ook daar je gegevens achter. In jouw geval zat dan ook nog United Consumers ertussen, dus 3 partijen: gaslicht, united consumers en de leverancier zelf. Als het dan mis gaat krijg je het bekende verhaal van wijzen naar elkaar.
Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij
United Consumers is natuurlijk wel een vreemde eend in de bijt tov normale energieleveranciers.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij
United Consumers begon met Benzine pasjes... nu willen ze overal aan verdienen omdat er minder bemande pompen kwamen en die geven niets aan korting!
Voor LPG rijders die niet bij paal kunnen pinnen maar naar bemande pomp moeten is het nog wel leuk.
VEH doet zelfde, schrijf via ons in en wij zoeken goedkopere aanbieder, en ik zag andere voorwaarden en prijzen dan
de aanbieder rechtstreeks aanbood.
Elke energie vergelijker kan onderhandelen voor extra korting, voorwaarden of hogere welkomst bonus dus niet gelijk de eerste nemen maar bij meerdere jou gegevens invullen.
Alleen jammer dat mensen met zonnepanelen vaak alleen verbruik en niet geleverde kunnen invullen.
Voor LPG rijders die niet bij paal kunnen pinnen maar naar bemande pomp moeten is het nog wel leuk.
VEH doet zelfde, schrijf via ons in en wij zoeken goedkopere aanbieder, en ik zag andere voorwaarden en prijzen dan
de aanbieder rechtstreeks aanbood.
Elke energie vergelijker kan onderhandelen voor extra korting, voorwaarden of hogere welkomst bonus dus niet gelijk de eerste nemen maar bij meerdere jou gegevens invullen.
Alleen jammer dat mensen met zonnepanelen vaak alleen verbruik en niet geleverde kunnen invullen.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij
Je hoeft maar op een plaats je gegevens in te vullen. Gaslicht.com. Ook de teruglevering. Alleen postcode en huisnummer. Daar vind je alle aanbieders. Als je via hen overstapt krijg je ook hulp bij problemen.
Lady1234
vindt dit leuk
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij
Ben zelf overgestapt via Cashbackxl
Heb de cashback inmiddels binnen. Ben zo 45 euro goedkoper uit dan via Gaslicht.com
Heb de cashback inmiddels binnen. Ben zo 45 euro goedkoper uit dan via Gaslicht.com
Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij
Ik stap ieder jaar over. Ging altijd goed. Vorig jaar overgestapt naar Green Choise. Green Choice had de ingangs datum 5 dagen vervroegd, dus 100 € boete bij de vorige leverancier.
Nu wil ik overstappen naar Power Peers. 200 € cadeau.
Maar nu ik het contract via email krijg blijkt Power Peers de ingangs datum 1 dag later laat ingaan.
Dus dat wordt weer een boete denk ik. Wat denken jullie hiervan? Ik heb 14 dagen bedenktijd.
Nu wil ik overstappen naar Power Peers. 200 € cadeau.
Maar nu ik het contract via email krijg blijkt Power Peers de ingangs datum 1 dag later laat ingaan.
Dus dat wordt weer een boete denk ik. Wat denken jullie hiervan? Ik heb 14 dagen bedenktijd.
Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij
Waarom zou je een boete krijgen? Boete is er voor als je het jaarcontract niet vol maakt, daar is geen sprake van
Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij
Ik heb begrepen dat de leveranciers sinds kort geen toegang meer hebben tot de centrale database waarin alle contracten staan, vanwege de AVG.
Toen ze nog wel toegang hadden, hoefde je je alleen nog maar aan te melden bij een nieuwe leverancier en die hield er dan automatisch rekening mee om het contract pas te laten ingaan op de dag waarop je huidige contract afliep of, als je buiten contract was, met een opzegtermijn van minimaal 30 dagen. Een stukje service naar de mensen toe.
Ik heb er zelf ook mee te maken. Ik ben overgestapt via een vergelijkingssite en daarop stond dat de overstaptermijn ongeveer 7 weken was. In de praktijk bleek het 3 weken te zijn, dus binnen 30 dagen. Ik heb de klantenservice van die site gebeld en gevraagd hoe dat zat. Zij denken dat het wel meevalt. Ik verwacht deze week de eindnota van de vorige leverancier, het zal me benieuwen.
Toen ze nog wel toegang hadden, hoefde je je alleen nog maar aan te melden bij een nieuwe leverancier en die hield er dan automatisch rekening mee om het contract pas te laten ingaan op de dag waarop je huidige contract afliep of, als je buiten contract was, met een opzegtermijn van minimaal 30 dagen. Een stukje service naar de mensen toe.
Ik heb er zelf ook mee te maken. Ik ben overgestapt via een vergelijkingssite en daarop stond dat de overstaptermijn ongeveer 7 weken was. In de praktijk bleek het 3 weken te zijn, dus binnen 30 dagen. Ik heb de klantenservice van die site gebeld en gevraagd hoe dat zat. Zij denken dat het wel meevalt. Ik verwacht deze week de eindnota van de vorige leverancier, het zal me benieuwen.
Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij
Logisch dat niet alle leveranciers daar in mogen, om adressen waar contract binnenkort af loopt te harvesten, tbv gerichte reclame.
Maar je kunt toch de nieuwe leverancier toestemming geven , om jou gegevens in die centrale database te raadplegen? Lijkt me niet meer dan extra vinkje op het bestel formulier.
Of kijk gewoon zelf in je bestaande contract. Je mag best iets doen voor de overstap premie.
Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij
Dat vinkje is aan m'n aandacht ontsnapt, ik kan me niet herinneren dat die mogelijkheid bestond op het bestel formulier.16again schreef: ↑09 dec 2020 09:37Maar je kunt toch de nieuwe leverancier toestemming geven , om jou gegevens in die centrale database te raadplegen? Lijkt me niet meer dan extra vinkje op het bestel formulier. Of kijk gewoon zelf in je bestaande contract. Je mag best iets doen voor de overstap premie.
Wat je tweede punt betreft: ik weet best wanneer mijn contract afloopt, maar veiligheidshalve stap ik pas over nadat de bonus van de vorige leverancier op de bankrekening staat. Liever twee weken later dan een dag te vroeg waardoor je de bonus misloopt.