Hallo.
Als KPN monteur kom ik steeds vaker vreemde internet storingen tegen, vooral bij gebruik van wifi, bij klanten die een zogenaamde "slimme" energiemeter in de meterkast hebben hangen. Vooral als deze in de buurt zit van het isra punt, dat is het punt waar de telefoon het huis binnenkomt en waar vanuit de telefonie verdeelt wordt.
Van KPN uit is hier ook nog weinig over bekend; zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ook draadloze babyfoons moeten hier volgens mij last van hebben; bij ons in huis stoort de babyfoon (met camera) enorm sinds de buren zo'n "slimme" meter hebben. Na een grondige installatie vernieuwing van hun internet en telefoon aansluiting met afgeschermde kabel is de storing er nauwelijks minder geworden. Het lijkt erop dat hun slimme meter de telefoniebekabeling in hun huis als een soort antenne gebruikt. Ik hoop op reacties, met vriendelijke groeten,
Halewijn
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] probleem "slimme" energiemeter wifi internet
Re: probleem "slimme" energiemeter wifi internet
Het lijkt er op dat de slimme meter communiceert via PLC techniek. (communicatie va het stopcontact) Als dat zo is dan haal je een hoop ellende je huis binnen. Apparaten die gebruik maken van een radiofrequentie werken dan niet goed meer. Vooral op korte golf, middengolf en lange golf krijg je veel ruis en sterke bromtonen. Ik kan het weten, mijn buren hebben internet via het stopcontact, dus alles ligt plat bij mij. Ze willen er ook niks aan doen, alles CE -gekeurd zeggen ze niks aan de hand.