LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met Eneco.
Problemen met Eneco.
Goedemiddag, ten einde raad ben ik maar hierheen gekomen. Wat is het geval? In April ben ik, om medische redenen moeten verhuizen. In mijn nieuwe woning ben ik ook overgestapt van de Eneco naar een andere energie leverancier die goedkoper is. Dit i.v.m. mijn bijstandsuitkering. In eerste instantie scheen alles goed te gaan. Ik heb mijn meterstanden via de e mail aan de Eneco doorgegeven. Hierop heb ik 500 euro terug gekregen die teveel betaald was. Wat schetst nu mijn verbazing? Na 3 maanden krijg ik een eindafrekening van de Eneco, en of ik maar even 952 euro wil bijbetalen Na telefonisch contact gezocht te hebben met de Eneco, werd mij verteld dat ze de meterstanden niet accepteerden via de e mail, daar ik geen klant meer van hun was. De dame vertelde mij dat ze het dan gingen schatten. Tevens heb ik hierop ook een boete van de Eneco gekregen van maar liefst 199,98 euro i.v.m. contractbreuk. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen. Telefonisch wordt je afgeblaft door hun, alsof je een of andere crimineel bent, en ze blijven volhouden dat ik dit bedrag voor!! de 22e moet betalen. Dat heb ik dus niet, want van mijn uitkering houd ik 60 euro per maand over om van te leven. Ik zit met mijn handen in het haar nu. En daar ik onder behandeling sta voor een Post Traumaties Stress Syndroom, bezorgd mij dit ook slapeloze nachten. Wie kan mij adviseren wat ik nu moet doen? Want met de Eneco kom ik er niet uit, wat een logge maatschappij is dat zeg. Wie kan mij helpen? Met vriendelijke groet, Ed.
-
Re: Problemen met Eneco.
Je kan het beste een geschil aanspannen tegen Eneco bij de Geschillencommissie Energie en Water www.sgc.nl
Dank je wel voor de reactie. Ik ga hiermee aan de slag. Hopelijk helpt het.Bob Schurkjens schreef:Je kan het beste een geschil aanspannen tegen Eneco bij de Geschillencommissie Energie en Water http://www.sgc.nl
Als jij je contract voortijdig opzegt moet je een vergoeding betalen. Dat is algemeen bekend en niet alleen bij Eneco zo maar bij alle leveranciers.
Verder vraag ik me af waar het op slaat dat je je standen niet via internet had mogen doorgeven, hoezo niet, en hoe had je het dan moeten doen? Moest er mss een opnemer komen ofzo?
Wat staat hierover in de voorwaarden?
Verder vraag ik me af waar het op slaat dat je je standen niet via internet had mogen doorgeven, hoezo niet, en hoe had je het dan moeten doen? Moest er mss een opnemer komen ofzo?
Toen ik de meterstanden doorgaf was ik nog bij de Eneco, dus ik snap het ook niet. Maar ik heb inmiddels ook bij de geschillencomissie mijn probleem neergelegd.sephora30 schreef:Als jij je contract voortijdig opzegt moet je een vergoeding betalen. Dat is algemeen bekend en niet alleen bij Eneco zo maar bij alle leveranciers.
-
Let op dat eindstanden goed kloppen.
Vaak neemt nieuwe maatschappij graag de boete over dus leg het even voor,of kijk naar voorwaarden.
Vaak neemt nieuwe maatschappij graag de boete over dus leg het even voor,of kijk naar voorwaarden.
Blijft het feit overeind dat je keuzes moet maken:
of stoppen met je rattenopvang, of problemen houden met je energieleverancier.
Het wijzigen van je forumnaam verandert daar niets aan......
En van meterstanden doorgeven via de mail heb ik nog nooit gehoord, lijkt me ook niet kloppen....
of stoppen met je rattenopvang, of problemen houden met je energieleverancier.
Het wijzigen van je forumnaam verandert daar niets aan......
En van meterstanden doorgeven via de mail heb ik nog nooit gehoord, lijkt me ook niet kloppen....
Goedemorgen,
In uw bericht lees ik dat we u een naheffing in rekening brengen op de eindnota, nadat u bent overgestapt naar een andere energieleverancier. Ook brengen we u een boete in rekening wegens het voortijdig verbreken van uw overeenkomsten. Graag leg ik u uit dat het gebruikelijk is dat uw leverancier een boete in rekening brengen wanneer u voor de einddatum het contract verbreekt. In veel gevallen vergoedt de nieuwe leverancier deze boete aan u. Wat betreft de meterstanden; wanneer de eindstanden zijn geschat, kunt u bij de nieuwe energieleverancier de juiste meterstanden doorgeven. Deze legt dan een correctieverzoek neer bij uw netbeheerder. Wanneer de netbeheerder akkoord gaat met de correctie, maken wij een nieuwe eindnota. Om te bekijken wat er precies onjuist is aan de meterstanden op de eindnota, vraag ik u om uw contactgegevens aan mij te mailen via [email protected]. Ik neem dan graag contact met u op.
Groet,
Mike, medewerker Eneco
In uw bericht lees ik dat we u een naheffing in rekening brengen op de eindnota, nadat u bent overgestapt naar een andere energieleverancier. Ook brengen we u een boete in rekening wegens het voortijdig verbreken van uw overeenkomsten. Graag leg ik u uit dat het gebruikelijk is dat uw leverancier een boete in rekening brengen wanneer u voor de einddatum het contract verbreekt. In veel gevallen vergoedt de nieuwe leverancier deze boete aan u. Wat betreft de meterstanden; wanneer de eindstanden zijn geschat, kunt u bij de nieuwe energieleverancier de juiste meterstanden doorgeven. Deze legt dan een correctieverzoek neer bij uw netbeheerder. Wanneer de netbeheerder akkoord gaat met de correctie, maken wij een nieuwe eindnota. Om te bekijken wat er precies onjuist is aan de meterstanden op de eindnota, vraag ik u om uw contactgegevens aan mij te mailen via [email protected]. Ik neem dan graag contact met u op.
Groet,
Mike, medewerker Eneco
Goedenavond, ik heb inmiddels contact gehad met mijn huidige leverancier, en die gaan de boete betalen. De fout is inmiddels ook boven water. Het blijkt dat mijn huidige leverancier een zogenaamde "inhuizing" gedaan heeft, in plaats van een overstap. Althans, zo werd het mij verteld. Er is iets fout gelopen met de opzegdata hierdoor en er was op mijn nieuwe adres nog geen leverancier. Ik ga alsnog even naar de vorige woning met een medewerker van de woningbouw, om nogmaals de meterstanden op te nemen. Het huis is nog niet verhuurd. Ik zal die, zoals u adviseert, bij mijn huidige leverancier neerleggen, zodat er een correctieverzoek gemaakt kan worden.Eneco mdw schreef:Goedemorgen,
Groet,
Mike, medewerker Eneco
Mijn dank dat u even reageert, en eigenlijk is heel het probleem nu opgelost denk ik. Ook al de anderen mijn dank voor de reacties. Mochten er alsnog problemen opdoemen, zal ik u mailen via het bovenstaande mailadres. Met vriendelijke groet, E. Meijer. (ik weet niet waar het aan ligt, maar als ik de link aanklik, werkt die op een of andere manier niet.)
Even een update over de problemen met de Eneco. Tot mijn genoegen kan ik vertellen dat het contact met de medewerker van Eneco, die hier gereageerd heeft, zeer goed is verlopen. Alle problemen zijn nu tot volle tevredenheid opgelost. Na wat e mails over en weer, was alles geregeld. Mijn complimenten aan de medewerker Mike. Ik denk dat dit topic op opgelost gezet kan worden? Met vriendelijke groet, Ed.
-
Niet betalen de meterstanden die jij per e-mail door hebt gegeven zijn geaccepteerd door Eneco waarna Eneco deze doorgeeft aan Stedin en die valideerd deze meterstand , jij kreeg in eerste instantie geld terug.
Als Eneco je stand niet geloofde hadden zij contact met je op moeten nemen is niet gebeurd dus mogen ze nooit hierop op terug komen.
Ik adviseer je te google naar valideren energie hier staat een uitgebreid verslag hierover.
Succes !! en niet betalen
Als Eneco je stand niet geloofde hadden zij contact met je op moeten nemen is niet gebeurd dus mogen ze nooit hierop op terug komen.
Ik adviseer je te google naar valideren energie hier staat een uitgebreid verslag hierover.
-
Voorgaande post van rizzorattenopvang niet gelezen? Probleem is opgelost!miekedevries schreef:Niet betalen de meterstanden die jij per e-mail door hebt gegeven zijn geaccepteerd door Eneco waarna Eneco deze doorgeeft aan Stedin en die valideerd deze meterstand , jij kreeg in eerste instantie geld terug.