LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met enegiebedrijf.com .. WIE kan me helpen?
Problemen met enegiebedrijf.com .. WIE kan me helpen?
hallo allemaal,
Nadat ik een jaar met dit forum heb meegelezen heb ik me toch maar ingeschreven, want onze problemen rijzen de pan uit.
Mijn ouders zijn een aantal jaar, ik geloof 2, geleden overgestapt naar energiebedrijf.com. Hadden ze noooooit moeten doen.
De eerste eindafrekening die we kregen (ze zijn nu weer terug bij de oude energieleverancier) klopte niet, want ze hadden de verkeerde beginstanden van de meter genomen..Dit betekende dat ze veel te veel moesten betalen. Van dat bedrag had de hele wijk energie kunnen krijgen.
Na 300 telefoontjes en diverse bezoeken aan kantoren in delft en rotterdam was alles goed, dachten we. Nu kregen ze 3 weken geleden een nieuwe eindafrekening waarbij de beginstanden van de meter klopte....gelukkig..........Maaar er zat weer een fout in de nota. Ze hebben het reeds betaalde bedrag er niet vanaf getrokken, maar er bij opgeteld.....Echt ongelofelijk.
Nu zijn we 10 faxen, 6 brieven en 13 telefoontjes verder en ze doen er niets aan. het enigste wat ze er aan doen is een aanmaning sturen en dreigen met een incassobureau en deurwaarder....(binnen twee weken)
Nu stuurt mijn moeder een aangetekende brief op vandaag.......maar eigenlijk zijn we ten einde raad...
Ook hebben we een rechtsbijstandverzekering aangevraagd om in het vervolg wat ondersteuning te hebben.
heeft er iemand tips voor ons? We weten het echt niet meer.....
Groetjes Mirjam
Nadat ik een jaar met dit forum heb meegelezen heb ik me toch maar ingeschreven, want onze problemen rijzen de pan uit.
Mijn ouders zijn een aantal jaar, ik geloof 2, geleden overgestapt naar energiebedrijf.com. Hadden ze noooooit moeten doen.
De eerste eindafrekening die we kregen (ze zijn nu weer terug bij de oude energieleverancier) klopte niet, want ze hadden de verkeerde beginstanden van de meter genomen..Dit betekende dat ze veel te veel moesten betalen. Van dat bedrag had de hele wijk energie kunnen krijgen.
Na 300 telefoontjes en diverse bezoeken aan kantoren in delft en rotterdam was alles goed, dachten we. Nu kregen ze 3 weken geleden een nieuwe eindafrekening waarbij de beginstanden van de meter klopte....gelukkig..........Maaar er zat weer een fout in de nota. Ze hebben het reeds betaalde bedrag er niet vanaf getrokken, maar er bij opgeteld.....Echt ongelofelijk.
Nu zijn we 10 faxen, 6 brieven en 13 telefoontjes verder en ze doen er niets aan. het enigste wat ze er aan doen is een aanmaning sturen en dreigen met een incassobureau en deurwaarder....(binnen twee weken)
Nu stuurt mijn moeder een aangetekende brief op vandaag.......maar eigenlijk zijn we ten einde raad...
Ook hebben we een rechtsbijstandverzekering aangevraagd om in het vervolg wat ondersteuning te hebben.
heeft er iemand tips voor ons? We weten het echt niet meer.....
Groetjes Mirjam
Re: Problemen met enegiebedrijf.com .. WIE kan me helpen?
Hi, Misschien heb ik wel wat tips voor je, allereerst energie.com staat echt slecht bekend, dus NOOIT naartoe gaan, maar in dit geval is dat al te laat.
1 tip: wees niet bang voor incasso bureaus. Als je bewijs hebt dat je betaald hebt, hoef je nergens bang voor te zijn. Incasso bureaus zullen de opdracht laten vallen als ze zien dat je gelijk hebt.
2 tip: schrijf naar de geschillencommissie energie bedrijven en klaag hierover. Je moet dan wel betalen (iets van 20 euro ofzo weet ik niet precies), maar energie.com moet ook betalen en als je door de geschillencommissie in het gelijk wordt gesteld (is bindend), zal energie.com toch echt op de knieen moeten.
1 algemene tip voor iedereen: raak nooit in paniek, want dan kunnen ze je echt pakken. Vraag goed rond, doe wat research.
Om je ietsje verder te helpen hierbij het adres van de geschillencommissie:
http://www.sgc.nl/commissie.asp?commissie=5
Hier kun je alle info vinden voor hun hulp/advies.
Groetjes,
Pafe
1 tip: wees niet bang voor incasso bureaus. Als je bewijs hebt dat je betaald hebt, hoef je nergens bang voor te zijn. Incasso bureaus zullen de opdracht laten vallen als ze zien dat je gelijk hebt.
2 tip: schrijf naar de geschillencommissie energie bedrijven en klaag hierover. Je moet dan wel betalen (iets van 20 euro ofzo weet ik niet precies), maar energie.com moet ook betalen en als je door de geschillencommissie in het gelijk wordt gesteld (is bindend), zal energie.com toch echt op de knieen moeten.
1 algemene tip voor iedereen: raak nooit in paniek, want dan kunnen ze je echt pakken. Vraag goed rond, doe wat research.
Om je ietsje verder te helpen hierbij het adres van de geschillencommissie:
http://www.sgc.nl/commissie.asp?commissie=5
Hier kun je alle info vinden voor hun hulp/advies.
Groetjes,
Pafe
Re: Problemen met enegiebedrijf.com .. WIE kan me helpen?
Hoi!
Harstikke bedankt voor je reactie. Wij hebben nog niets betaald. Het is een grote rekening en volgens mijn berekeningen krijgen we geld terug. (dus als ze het reeds betaalde bedrag er vanaf trekken)
Heeft dit ook invloed op de incasso's?
En hoe gaat dat verder lopen? Krijg ik nu mannetjes voor de deur die mijn huis leeg willen halen??
Harstikke bedankt voor je reactie. Wij hebben nog niets betaald. Het is een grote rekening en volgens mijn berekeningen krijgen we geld terug. (dus als ze het reeds betaalde bedrag er vanaf trekken)
Heeft dit ook invloed op de incasso's?
En hoe gaat dat verder lopen? Krijg ik nu mannetjes voor de deur die mijn huis leeg willen halen??
Re: Problemen met enegiebedrijf.com .. WIE kan me helpen?
Hi, of er mannetjes aan de deur komen weet ik niet, ik weet niet hoever de incassoprocedure is: mijn advies is blijf praten met het incassobureau, schrijf vooral een brief met de hele situatie uitgelegd erin. Mocht het toch zover komen dat je een deurwaarder op je dak krijgt, dan zal die deurwaarder eerst een dagvaarding geven, dan moet je verschijnen op een kantongerecht. Dan nog kun je zelf naar dat kantongerecht gaan en VOORAL schriftelijk een verweerschrift schrijven (als je niets doet, wordt je zeker veroordeeld, ALTIJD reageren!) aan de rechter. De rechter zal dan beslissen in de meeste gevallen dat energie.com maar eens moet uitleggen wat hier aan de hand is.
Nogmaals, bewaar bewijzen goed: als je weet dat er betaalt is, en dat is er niet afgetrokken maar je hebt de bewijzen wel, maak kopieen en stuur die kopieen ook naar het incassobureau.
1 ding wat je goed moet onthouden: niets doen zorgt ervoor dat er vervelende dingen gebeuren, laat het er niet op aan komen, hoe vervelend het ook is.
En nogmaals, dien ook een klacht in bij die geschillencommissie: het maakt je zaak sterker.
Hoop dat het allemaal lukt
Succes!
Groetjes,
Pafe
Nogmaals, bewaar bewijzen goed: als je weet dat er betaalt is, en dat is er niet afgetrokken maar je hebt de bewijzen wel, maak kopieen en stuur die kopieen ook naar het incassobureau.
1 ding wat je goed moet onthouden: niets doen zorgt ervoor dat er vervelende dingen gebeuren, laat het er niet op aan komen, hoe vervelend het ook is.
En nogmaals, dien ook een klacht in bij die geschillencommissie: het maakt je zaak sterker.
Hoop dat het allemaal lukt
Succes!
Groetjes,
Pafe
Re: Problemen met enegiebedrijf.com .. WIE kan me helpen?
Het gebeurt ook vaak dat mensen de facturen niet goed snappen en hierdoor in de war raken en denken dat ze nog geld te goed hebben.
De medewerker van het call center kan zien of de rekening die fout is is tegengeboekt en of alle betalingen zijn meegenomen in de laatst gemaakte afrekening. Alle automatische afschrijveningen staan op de klantenkaart dus dat is voor de custumor service medewerker zeer goed te volgen.
ik denk in bovenstaande case dat de klant in de war is wat er allemaal is afgehaald en gefactureerd is.
De medewerker van het call center kan zien of de rekening die fout is is tegengeboekt en of alle betalingen zijn meegenomen in de laatst gemaakte afrekening. Alle automatische afschrijveningen staan op de klantenkaart dus dat is voor de custumor service medewerker zeer goed te volgen.
ik denk in bovenstaande case dat de klant in de war is wat er allemaal is afgehaald en gefactureerd is.
Re: Problemen met enegiebedrijf.com .. WIE kan me helpen?
nee flappie ik weet wel zeker hoe de factuur in elkaar zit (heb er ook experts naar laten kijken) en wat mijn ouders wel en niet hebben betaald. het hele probleem is dat we van het kastje naar de meur worden gestuurd door de simpele medewerkers van dat bedrijf......Terwijl alle automatische brieven die zij versturen gewoon doorgaan............dus vallen de incasso's nog steeds op de mat, terwijl we meer aan voorschotten betaald hebben dan we verbruikt hebben. Dus een eindafrekening van 1700 euries kan niet kloppen
Re: Problemen met enegiebedrijf.com .. WIE kan me helpen?
kloppen je meterstanden welke op je factuur staan? Zo nee, Stuur dan dit samen met een bewijs dus samen met je factuur van je netbeheerder naar Oxxio voorheen Energieberijf.com zodat ze deze kunnen corrigeren.
Re: Problemen met enegiebedrijf.com .. WIE kan me helpen?
Hi Moossie, ik vermoedde eerlijk gezegd al dat je die facturen goed had bekeken, en nu de naam Oxxio valt (beetje gedateerde kennis ik) begrijp ik het hele verhaal. Oxxio = Durion = MOEILIJKHEDEN! Nee hoor, als ik jou was idd de meterstanden even controleren: als die niet kloppen de juiste doorfaxen en sturen naar Durion, mocht daar niet op gereageerd worden (vooral niet bellen met hun, uit ervaring weet ik dat dat absoluut geen zin heeft) zou ik alsnog die klacht indienen bij de geschillencommissie. Maar wel zorgen dat je eerst bij oxxio je klacht deponeert en daar kopie van houden met verzenddatum.
En mochten die mannetjes aan je deur verschijnen: zoals ik eerder schreef, laat je vooral niet intimideren, als je bewijs hebt, hebben ze geen poot om op te staan.
Succes!!
Groetjes, Pafe
ps. Nogmaals om verwarring te voorkomen oxxio = durion = energie.com. Allemaal hetzelfde.
En mochten die mannetjes aan je deur verschijnen: zoals ik eerder schreef, laat je vooral niet intimideren, als je bewijs hebt, hebben ze geen poot om op te staan.
Succes!!
Groetjes, Pafe
ps. Nogmaals om verwarring te voorkomen oxxio = durion = energie.com. Allemaal hetzelfde.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Problemen met enegiebedrijf.com .. WIE kan me helpen?
@ Moossie: mijn welgemeende medeleven. Er is na alle ellende goed nieuws voor je: je kan (zoals al aangegeven) een geschil indienen bij SGC.
Dat heb ik ook gedaan een paar maanden terug.
Inmiddels heb ik de uitspraak binnen in mijn geschil met EB.com (OXXIO).
Het zal je niet verbazen dat ik op alle punten gelijk heb gekregen.
Eis in elk geval naast je andere eisen 50 euro boete voor EB.com als ze de uitspraak van de Geschillencommissie niet binnen zes weken uitvoeren.
De commissie heeft die eis van mij ook toegewezen.
Als ik op 1 november a.s. niet mijn correcte eindafrekening over 2004 heb ontvangen + het openstaande tegoed + een schriftelijke verklaring dat geen vorderingen meer open staan dan komt er dus 50 euro boete bij. Deze moeten ze dan vervolgens binnen 4 weken betalen.
Blijven er problemen dan grijpt de commissie weer in. Ook moet EB.com 2 x 25 euro klachtengeld betalen.
Ook op brieven van SGC heeft EB.com nooit gereageerd. Ze zijn ook niet op de zitting verschenen (is ook niet verplicht).
Dat heb ik ook gedaan een paar maanden terug.
Inmiddels heb ik de uitspraak binnen in mijn geschil met EB.com (OXXIO).
Het zal je niet verbazen dat ik op alle punten gelijk heb gekregen.
Eis in elk geval naast je andere eisen 50 euro boete voor EB.com als ze de uitspraak van de Geschillencommissie niet binnen zes weken uitvoeren.
De commissie heeft die eis van mij ook toegewezen.
Als ik op 1 november a.s. niet mijn correcte eindafrekening over 2004 heb ontvangen + het openstaande tegoed + een schriftelijke verklaring dat geen vorderingen meer open staan dan komt er dus 50 euro boete bij. Deze moeten ze dan vervolgens binnen 4 weken betalen.
Blijven er problemen dan grijpt de commissie weer in. Ook moet EB.com 2 x 25 euro klachtengeld betalen.
Ook op brieven van SGC heeft EB.com nooit gereageerd. Ze zijn ook niet op de zitting verschenen (is ook niet verplicht).
Re: Problemen met enegiebedrijf.com .. WIE kan me helpen?
Iedereen alvast bedankt voor de reaties. Ik ga vandaag verdere stappen ondernemen.Ik hoop dat ik er wijzer van wordt!
Nog even goed nalezen wat jullie allemaal hebben gedaan en ik ga hetzelfde proberen!Ik heb weer hoop
Flappie; De meterstanden kloppen nu wel, maar de factuur nog niet, omdat ze het reeds betaalde bedrag en niet vanaf trekken, maar erbij op tellen, dus ik moet het reeds betaalde bedrag nogmaals betalen ipv dat het in mindering wordt gebracht!
Nog even goed nalezen wat jullie allemaal hebben gedaan en ik ga hetzelfde proberen!Ik heb weer hoop
Flappie; De meterstanden kloppen nu wel, maar de factuur nog niet, omdat ze het reeds betaalde bedrag en niet vanaf trekken, maar erbij op tellen, dus ik moet het reeds betaalde bedrag nogmaals betalen ipv dat het in mindering wordt gebracht!
Re: Problemen met enegiebedrijf.com .. WIE kan me helpen?
Hi Moossie,
Hoop dat het lukt, laat je wel even weten hoe het allemaal loopt? En als het niet loopt, weet zeker dat er mensen hier klaar zitten om je weer van "advies" te voorzien (professioneel of gewoon uit menselijkheid).
Succes!
Groetjes,
Pafe
Hoop dat het lukt, laat je wel even weten hoe het allemaal loopt? En als het niet loopt, weet zeker dat er mensen hier klaar zitten om je weer van "advies" te voorzien (professioneel of gewoon uit menselijkheid).
Succes!
Groetjes,
Pafe
Re: Problemen met enegiebedrijf.com .. WIE kan me helpen?
Pafe harstikke bedankt. Ik heb het formulier uitgeprint en ga het straks na mijn werk invullen! Ik houd jullie op de hoogte!
Re: Problemen met enegiebedrijf.com .. WIE kan me helpen?
Het is in behandeling!
Re: Problemen met enegiebedrijf.com .. WIE kan me helpen?
Olé we hebben een nieuwe nota gekregen en Oxxio zegt dat we nu 200 euro terug krijgen ipv dat we er 1700 moeten betalen!!!!! feeeest Nu nog even kijken of ze het geld daadwerkelijk over gaan maken!
Re: Problemen met enegiebedrijf.com .. WIE kan me helpen?
indien de voorschotten opgeteld worden i.p.v. eraf worden getrokken is er sprake van een negatief voorschot. In dat geval kunnen er op een klantenkaart zo noem ik het maar even voorschotten zijn gecrediteerd of eventuele andere facturen zijn tegengeboekt waardoor er een negatief voorschot uit komt.
Tenzei een voorschotnota of factuur foutief is tegengeboekt dan kan het zo zijn dat het voorschat bedrag gelijk aan 0 is of onjuist is.
Tenzei een voorschotnota of factuur foutief is tegengeboekt dan kan het zo zijn dat het voorschat bedrag gelijk aan 0 is of onjuist is.
Re: Problemen met enegiebedrijf.com .. WIE kan me helpen?
Zoals ik al zei; het is opgelost als ik hun mag geloven!