LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met meterstanden bij Greenchoice

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Lomatia
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2009 19:37

Problemen met meterstanden bij Greenchoice

Ongelezen bericht door Lomatia »

Onlangs ben ik overgestapt van Nuon naar Greenchoice. Eén week voor de switch heb ik contact opgenomen met zowel Greenchoice als Nuon om te vragen hoe ik de meterstanden zou moeten doorgeven zodat ik daar geen problemen mee zou krijgen. Zij gaven mij aan dat als ik op de dag van de switch de standen zou doorgeven dat alles goed zou komen.
Nadat ik de eindafrekening van Nuon binnen kreeg zag ik dat de meterstanden niet overeen kwamen met de door mij opgegeven standen. Bij afwijking moest ik contact opnemen. Sindsdien heb ik talloze emails gestuurd naar alle partijen, een aantal brieven en aangetekende brief gestuurd en nu wordt er niet meer gereageerd. Nuon geeft aan dat Enexis (netbeheerder) de standen corrigeert zij de standen overnemen. Greenchoice geeft aan dat zij de standen overnemen zodra zij door Enexis zijn goedgekeurd. Als klap op de vuurpijl zegt Enexis dat zij de standen hebben goedgekeurd. Ik vraag me af waar het probleem dan ligt.

Hoe moet ik dit gaan aanpakken. Ik lees dat de geschillencommissie een optie is. Maar is dat nu werkelijk nodig om een paar standen aan te passen??

Wellicht dat de persoon van Nuon, Greenchoice of Enexis hier eens naar kan kijken. Die duikelen wel eens op op dit forum.

Wie kan mij helpen!!!

Alvast bedankt.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Problemen met meterstanden bij Greenchoice

Ongelezen bericht door antileugens »

De netwerkbeheerder is verantwoordelijk voor de meterstanden. Dus je titel is al fout want er is geen probleem met de meterstand bij Greenchoice noch bij Nuon maar het probleem ligt bij Enexis. Beide andere partijen krijgen de meterstanden door van de netwerkbeheerder. Wel is het soms zo dat de netwerkbeheerder en één van de energieleveranciers één en dezelfde zijn.

Lomatia
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2009 19:37

Re: Problemen met meterstanden bij Greenchoice

Ongelezen bericht door Lomatia »

@ Antileugens; helemaal gelijk het probleem ligt inderdaad bij Enexis maar het had te maken met de overgang naar Greenchoice. Enexis geeft aan dat de huidige leverancier moet aangeven waarom Enexis de meterstanden niet corrigeren. Dit heeft te maken met marktafspraken??

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Problemen met meterstanden bij Greenchoice

Ongelezen bericht door antileugens »

Dan kletsen ze uit hun nek. Maar wijken de standen dan zóveel af en zijn ze dan te hoog of te laag?

korsteed
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jan 2009 17:01

Re: Problemen met meterstanden bij Greenchoice

Ongelezen bericht door korsteed »

Meterstanden en Greenchoice is inderdaad 1 doffe Ellende.

Mijn netbeheerder komt 1x per jaar langs voor meterstanden en dat gaat tot nu toe altijd goed. Het probleem is dat Greenchoice ook steeds naar meterstanden vraagt en deze dan niet goed verwerkt. Een goede meterstand op de eindafrekening zetten is iets wat Greenchoice tot nu toe nog niet gelukt is met mijn afrekeningen.

Op mijn eerste afrekening van Greenchoice hadden ze voor het gemak de standen genomen die ik had doorgegeven op het moment dat ik wilde switchen. Aangezien de echte switch pas 3 weken later werd uitgevoerd en dat de beginstanden voor de rekening zouden moeten zijn, zou ik daarmee 3 weken dubbel moeten betalen in het voordeel van Greenchoice.
Ik heb in Juni aangegeven dat dit niet klopt en ik wil dat ze dit corrigeren.
Sinds die tijd moet ik iedere 3 weken een meterstand doorgeven aan Greenchoice, met als gevolg: Nog steeds geen goede meterstanden en daarmee een verkeerde eindafrekening.
Ondertussen zijn er al 28 mails hierover heen en weer gestuurd en de afrekening met juiste meterstanden heb ik nog steeds niet ontvangen.
Ik krijg toch echt het idee dat Greenchoice incompetent is wat betreft het registreren van meterstanden.

Greenchoice Webcare
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2009 09:14

Re: Problemen met meterstanden bij Greenchoice

Ongelezen bericht door Greenchoice Webcare »

Lomatia schreef:Onlangs ben ik overgestapt van Nuon naar Greenchoice. Eén week voor de switch heb ik contact opgenomen met zowel Greenchoice als Nuon om te vragen hoe ik de meterstanden zou moeten doorgeven zodat ik daar geen problemen mee zou krijgen. Zij gaven mij aan dat als ik op de dag van de switch de standen zou doorgeven dat alles goed zou komen.
Nadat ik de eindafrekening van Nuon binnen kreeg zag ik dat de meterstanden niet overeen kwamen met de door mij opgegeven standen. Bij afwijking moest ik contact opnemen. Sindsdien heb ik talloze emails gestuurd naar alle partijen, een aantal brieven en aangetekende brief gestuurd en nu wordt er niet meer gereageerd. Nuon geeft aan dat Enexis (netbeheerder) de standen corrigeert zij de standen overnemen. Greenchoice geeft aan dat zij de standen overnemen zodra zij door Enexis zijn goedgekeurd. Als klap op de vuurpijl zegt Enexis dat zij de standen hebben goedgekeurd. Ik vraag me af waar het probleem dan ligt.

Hoe moet ik dit gaan aanpakken. Ik lees dat de geschillencommissie een optie is. Maar is dat nu werkelijk nodig om een paar standen aan te passen??

Wellicht dat de persoon van Nuon, Greenchoice of Enexis hier eens naar kan kijken. Die duikelen wel eens op op dit forum.

Wie kan mij helpen!!!

Alvast bedankt.

Geachte heer/mevrouw Lomatia,

Dank voor uw bericht.
Graag wil ik vragen om uw klantgegevens aan mij bekend te maken zodat ik het een en ander voor u kan uitzoeken. U kunt mailen naar [email protected] met als onderwerp " radar - problemen met meterstanden bij greenchoice".

Met vriendelijke groet,

Greenchoice Klantenservice

leow88
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jan 2010 23:33

Re: Problemen met meterstanden bij Greenchoice

Ongelezen bericht door leow88 »

Ja Greenchoice doe maar net of jullie alles wel oplossen.
ECHT NIET !!!
Ik ben al enige tijd met mijn geval. (door Greenchoice eigenhandig contract bepalingen doen (vast/variabel) contract datum.
Wanneer er al een rekening is verstuurd willen/kunnen ze dit niet corrigeren en laten ze je barsten.
Let ook op : je kunt op de Greenchoice website niet zien of je vaste/variabele prijzen hebt en je kunt ook geen contract datum zien.
Ik vind het een cowboy-organisatie. :evil: :evil: :evil:

Gesloten