LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met meterstanden Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
gemifa
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2010 12:29

Problemen met meterstanden Eneco

Ongelezen bericht door gemifa »

Ik ben op 01-03-2010 overgegaan naar nieuwe energie leverancier Greenchoice
deze maatschappij heeft de meter standen niet goed door gegeven aan Enexis
Op 20 april afrekening gekregen van essent deze was veel te hoog, gas verbruik
was meer dan op gasmeter stond, gebeld met essent, deze konden de meterstanden niet wijzigen met toestemming van Enexis, gebeld met Greenchoice, zij zouden het regelen, op 7 juni email gehad,' Naar aanleiding van ons telefoongesprek over een correctie van de beginstanden hebben wij contact opgenomen met de netwerkbeheerder. Van hun hebben wij inmiddels een reactie ontvangen en kunnen hierover het volgende meedelen. :De correctie is helaas afgewezen. Greenchoice zal op basis van de afwijzing ook geen wijziging kunnen doorvoeren.
Weer gebeld de reden was dat de wijzeging had door gegeven moeten worden
voor 1 maart en dan binnen 14 dagen.
Ben hier niet mee accoordt gegaan , moet nog antwoordt krijgen?

Waarom moet ik hier de dupe van worden.
En wat nu te doen?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Problemen met meterstanden Eneco

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

stomme vraag misschien maar is enexis nu eneco?onder andere naam?

ik denk dat je geen poot hebt om op te staan...of je moet rechtsbijstand hebben en er voor gaan knokkken.
je gaat nu iemand anders zijn stroomverbruik enz betalen...
blijven proberen...je bent er bij geweest ,heb je ook een copy gekregen van de opname stand?

Fire87
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2010 21:02

Re: Problemen met meterstanden Eneco

Ongelezen bericht door Fire87 »

Nee, Enexis is een netbeheerder. Eneco is een energieleverancier en heeft niets met Enexis of Essent te maken :wink:

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Problemen met meterstanden Eneco

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Er gelden inderdaad beetje rare (gemakzuchtige) regels voor correctie van verkeerde meterstanden.
Maar, .... ik dacht dat die niet gelden voor een uit- en inhuizing en bij een overstap van leverancier.
Nog even verder jutteren bij Greenchoice, lijkt mij een oplossing.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Problemen met meterstanden Eneco

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja ik heb eneco...dus ik dacht???
laat maar gaan...dank je..

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Problemen met meterstanden Eneco

Ongelezen bericht door Athoz »

Hier precies hetzelfde, vorig jaar overgestapt van Eneco naar Nuon..

Eindafrekening gehad van Eneco die kant noch wal sloeg, alles was gebaseerd op geschatte standen terwijl ik wel degelijk m'n standen doorgegeven had. Ik heb daarop gebelt naar Eneco. Die verwees me naar Enexis. Enexis verwees me door naar Nuon. Nuon verwees me terug naar Enexis EN Eneco. En dat ging zo door.

Toen ik voor de zoveelste keer naar Enexis belde kreeg ik een gozer aan de telefoon die me doodleuk vertelde dat ze zelf bepaald hebben dat ze tot 50% mogen afwijken zonder correctie door te voeren. Met m'n gas zat ik daar niet zo heel ver van af, elektra rond de 30%.

Helaas las ik op dit forum te laat dat eindafrekeningen gebaseerd op geschatte standen niet rechtsgeldig zijn. Of dat helemaal waar is weet ik niet precies, maar Eneco heeft er nogal een handje van.. Waardeloos bedrijf, heel dat Eneco.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Problemen met meterstanden Eneco

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik heb gelukkig nooit problemen met eneco,dit jaar kregen we voor het eerst controlle op de meterstand op te laten meten dat gaan ze nu om de 3 jr doen...ik was alleen thuis en dan laat ik zo'n vent niet binnen ja sorry?ik lees te veel enge verhalen denk ik...maar goed kon een afspraak maken en dan was mijn man ook thuis,prima ik heb ook de meterstanden opgeschreven waar hij bij was en een fotogemaakt...het klopte precies..mij pakken ze dan echt niet.
het is weer nieuw dat ze in sommige delen om de 3 jaar zelf de stand op nemen.
prima!maar ik wil wel bewijs...
ik weet niet hoe lang ik eneco heb,,,ik woon 20 jaar samen en vroeger was het geb?zegt iemand dat wat en toen ineens eneco..
overstappen,ja?ik vind het altijd eng....blijf waar je zit en veroer je niet type zeg maar.. :oops: :oops: :oops:

Gesloten