Problemen met Nefit warmtepomp

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Jongh89

Re: Problemen met Nefit warmtepomp

Ongelezen bericht door Jongh89 »

Wij ervaren exact het zelfde: Verschillende keren de afgelopen maand, foutcode H01/5451 Alarm Z1.

Na monteurs die langs zijn geweest worden we nu contact door Nefit zelf voor een afspraak omdat de reguliere monteurs er niet uit komen na 3 afspraken.

Als we nieuws hebben zullen we het delen

Ivo.w

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Ivo21 schreef:
22 nov 2025 08:44
Zijn er nog updates bij jullie? Onze warmtepomp is dichterbij de binnen unit gezet. De buizen zijn vervangen door buizen met een grotere diameter. We hebben inmiddels alweer een keer of 5 storing gehad...
En heb je het systeem ook al goed ( laten) doorspoelen? Want dit lijkt voor de eerdere gevallen de oplossing geweest.

Een warmtepomp installatie heeft weinig onderhoud nodig. Maar niets is volledig onderhoudsvrij.

Ivo21

Ongelezen bericht door Ivo21 »

Ivo.w schreef:
29 nov 2025 11:54
Ivo21 schreef:
22 nov 2025 08:44
Zijn er nog updates bij jullie? Onze warmtepomp is dichterbij de binnen unit gezet. De buizen zijn vervangen door buizen met een grotere diameter. We hebben inmiddels alweer een keer of 5 storing gehad...
En heb je het systeem ook al goed ( laten) doorspoelen? Want dit lijkt voor de eerdere gevallen de oplossing geweest.

Een warmtepomp installatie heeft weinig onderhoud nodig. Maar niets is volledig onderhoudsvrij.
Ik heb een half jaar terug de warmtepomp laten verplaatsen hij is dus toen helemaal leeg geweest. Ook hebben wij een waterontharder meteen achter de hoofdkraan dus kalk kan er ook weinig zijn. Het deeltjes filter heb ik ook regelmatig gecontroleerd deze is dan maar minimaal vervuild. Binnenkort komt onze installateur langs. Ik ga met hem de opties bespreken.

Plaats reactie