LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reclame voor groene stroom

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
wimschook
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 aug 2007 15:18

reclame voor groene stroom

Ongelezen bericht door wimschook »

Het is toch absurd dat Nuon, Eneco cs dure reclame maken voor groene stroon. Als dat werkelijk beter is )en niet duurder, zoals ze beweren) schakel je toch iedereen over op groen? Ik - en iedereen - moet nu meebetalen aan die dure tv-commercials.

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: reclame voor groene stroom

Ongelezen bericht door HvanGennip »

Hoeft niet, u kiest ervoor om mee te betalen. U kan ook overstappen naar een leverancier die dat niet doet, maar dan moet u wel even zoeken naar een goede leverancier. Kunt u dat reclamegeld zelfs besparen.

wimschook
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 aug 2007 15:18

Re: reclame voor groene stroom

Ongelezen bericht door wimschook »

Sorry HvanGennip, maar daar gaat het niet om. Ik ben voor elektriciteit trouwens afnemer van Oxxio (en zelfs zonder problemen), maar het gaat mij om het principe.

Wim

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: reclame voor groene stroom

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Klacht indienen bij reclame code commissie als je je claim kan onderbouwen ;-)

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: reclame voor groene stroom

Ongelezen bericht door Shine »

Wat een geneuzel om niks.
Gaat u dit dan ook doen met al die Postbus 51 en overdreven belasting spotjes?
Deze worden namelijk ook betaald uit ons aller, dus ook de uwe beurs.

Wilt u niet aan die groene stroom spots meebetalen stap dan over naar een andere leverancier.
Hm stroom stinkt dus toch :-)
Het geneuzel van mensen om niks nog meer.

Hetgaat u om het principe......
U koopt nooit bij Mediamarkt, wast niet met dreft, eet geen boter, drinkt geen melk, bier, cola laat u ook voor wat het is, brood eet u ook niet....... en zo kunnen we nog wel even doorgaan wat tv spots betreft.

Ter info: U betaalt niet aan de spots van Nuon/Essent/Eneco, u zit immers bij Oxxio. Wat zeurt u nu toch en welk principe bedoeld u dan toch?

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: reclame voor groene stroom

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

u zit immers bij Oxxio. Wat zeurt u nu toch en welk principe bedoeld u dan toch
eerst een hele reactie en dan vraag je wat hij bedoeld? 8)

Overigens moet u als Continuon fanaticus ("Nuon is geen netbeheerder. Nuon is een leverancier. CONTInuon is netbeheerder") toch weten dat je de grote 3 betaald voor het netbeheer ongeacht welke leverancier je klant bent. :P

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: reclame voor groene stroom

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Eerder werd de groene stroom gesubsidieerd door de overheid en was zodoende qua prijs gelijk aan de zogenaamde grijze stroom , iv.m. het besparen van het milieu. Nadat de subsidie afgeschaft werd heeft o.a. Essent (andere weet ik niet, ik ben klant van Essent, en voormalig medewerker, HvanGennip) de prijzen van groen en grijs hetzelfde gehouden. Verder kan een energiebedrijf niet meer groene stroom verkopen dan opgewekt wordt.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: reclame voor groene stroom

Ongelezen bericht door Shine »

Overigens moet u als Continuon fanaticus ("Nuon is geen netbeheerder. Nuon is een leverancier. CONTInuon is netbeheerder") toch weten dat je de grote 3 betaald voor het netbeheer ongeacht welke leverancier je klant bent
Geen idee waar deze belerende woorden op slaan.
Ik spreek nergens over netbeheerder CONTInuon. Dat heeft binnen deze reklame discussie helemaal geen relevantie. Dus waarom voor u dan wel, geen idee.
Een leverancier maakt reklame en niet een netbeheerder. Volgens mij haalt u wat zaakjes door elkaar Ali.

Ik geef een reactie om aan tegeven wat een kinderachtig geneuzel dit is. De sluitvraag is niet een daadwerkelijk serieuze vraag. Dunkt me dat dit, gezien juist mijn wijze van reactie opbouw, duidelijk mocht zijn.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: reclame voor groene stroom

Ongelezen bericht door Shine »

Voor zover bij mij bekend hebben zo goed als alle leveranciers dezelfde prijs voor grijs/groen gehanteerd. En,...... is inmiddels die groene stroom subsidiekraan niet weer open gedraaid?

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: reclame voor groene stroom

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Noun had eens moeten proberen om iemand ongevraagd over te zetten op groene stroom. Had je kunnen je lachen.
Grijze stroom is namelijk voor onbepaalde tijd, je zit dus niet aan een contract vast (tenzij je voor een vasteprijscontract gaat). Groene stroom had een jaarcontract, maar groene stroom wordt niet meer aangeboden door Nuon (lopende contracten worden nog wel verlengt).
Nuon doet alleen nog Natuurstroom, daar komt helemaal geen CO2 meer bij kijken (zon- wind- en waterenergie). Natuurstroom is wel duurder dan grijze stroom en je hebt meteen een jaarcontract te pakken. Dus iemand daar ongevraagd op zetten lijkt me absurd.

Dus nee, het is niet absurd dat Nuon reclame maakt voor groene stroom, want dat doen ze niet. Over Eneco kan ik niet praten, want daar weet ik gewoon niks over.

wind
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2007 08:29

Re: reclame voor groene stroom

Ongelezen bericht door wind »

Gamma doet een stroomaanbod via Nuon, grijze stroom uit kolen gas en nuclaire centrales. 2 miljoen nederlanders wordt dus gevraagd om het milieu te vergeten en gewoon glashard dat Nuontuig te steunen in de productie van grijze stroom !! Er is maar 1 echt groen energiebedrijf in NL namelijk Windunie 100% windenergie met de keuze tot op de molen én veel goedkoper dan Nuon, Essent Eneco www.windunie.nl

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: reclame voor groene stroom

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij greenchoice kun je ook aangeven welke manier van opwekken je wilt en de prijzen zijn daar zijn niet hoger (soms wel lager) dan bij windunie. Dus als je persé windenergie wilt, dan kan dat daar ook. Niet dat ik iets tegen windunie heb of zo (in tegendeel), ik wil alleen aangeven dat er meer keuzes zijn om goedkopere stroom te krijgen dan de standaard (grijze) stroom.

Maar even terug naar het onderwerp, je betaalt bij zo veel producten mee aan 'dure commercials'. Daar zie ik het probleem niet van. Wat ze ermee willen bereiken is dat mensen van andere leveranciers (bv. oxxio) bij hun komen, of dat ze niet weggaan als ze groene stroom willen. Net als bij andere producten en diensten. Ze kunnen dus sowieso niet iedereen op hún groene stroom krijgen, maar willen wel graag mensen van andere leveranciers op hun stroom krijgen.

Maak je je ook druk als je bijvoorbeeld als man bij de aanschaf van producten van procter en gamble of unilever meebetaalt aan maandverbandreclames? Of als je als geheelonthouder bij de AH meebetaalt aan de wijnreclames? Om nog maar eens te zwijgen over kinderloze mensen die fiks meebetalen aan reclames voor luiers, babyvoeding en ga zo maar door. Dan houd je op een gegeven moment wel erg weinig over.

Gesloten