LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rekening Nuon 16 maandaen niet ontvangen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jkerkhof

Rekening Nuon 16 maandaen niet ontvangen

Ongelezen bericht door jkerkhof »

Ik heb al 16 maanden geen rekening van de NUON ontvangen ondanks vele pogingen en een bezoek van een medewerker van Nuon. Standen zijn ook al een keer doorgefaxt. Wie heeft dit ook meegemaakt en hoe is dit door NUON finacieel opgelost. Voorstel maandelijks aflossen???
Groeten: J

MFJ

Re: Rekening Nuon 16 maandaen niet ontvangen

Ongelezen bericht door MFJ »

Hoi!

Wij hebben hetzelfde gehad.
Hebben van onze woning waar we 2,5 jaar hebben gewoond nooit een energie rekening betaald. Zelfs na herhaaldelijk bellen en mailen, kregen we het niet voor elkaar. We 'mochten' niet betalen.
Hebben wel een tijdje betaald voor groenstroom van Shell (8 euro pm ofzo). Hadden ons in het begin toen we daar kwamen voor aangemeld middels een of andere actie. Dit is toen na verloop van tijd door Eneco overgenomen, maar van Noun nooit iets gehoord.
Zijn inmiddels verhuist, en hebben nu weer stroom en gas van Noun. Hier betalen we wel gewoon. Bij het oude adres hebben we ook gewoon de meterstanden aan het eind doorgegeven, maar tot heden niks gehoord (alleen eindafrekening van Eneco voor het groenstroom). En in die 2,5 jaar tijd is zeker 3 keer een mannetje langs geweest om de meterstanden te noteren. Wat ze daar toch allemaal aan het doen zijn bij Nuon....

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Niet hoeven betalen is nooit erg natuurlijk 8)
Maar hou er wel rekenig mee dat NUON hier nog een keer op terug gaat komen. Op zich heb je 't juiste gedaan door gewoon te melden dat je stroom van hen krijgt.
Echter, als NUON er over een paar maanden alsnog achter komt dat jullie zoveel hebben gebruikt, dan zullen ze met een naheffing gaan komen die je toch alsnog moet gaan betalen.

Ik zou maandelijks zelf een x-bedrag opzij zetten ( ongeveer zo hoog als het zelf ingeschatte verbruik + een overbrugging van de 16 maanden die al zijn geweest ) en dit bedrag reserveren voor als de naheffing komt. Kun je in ieder geval niet in de problemen komen als deze idd gaat komen. Verder is het dan maar gewoon afwachten hoe het gaat

Karin@

Ongelezen bericht door Karin@ »

Ja, er werken hele goede mensen daar op de administratie, allemaal uitzendkrachten, die van toeten nog blazen weten schijnbaar.
Kan je na gaan wat een chaotisch bedrijf de NUON is, en wat vor vele fouten daar gemaakt worden, waar de afnemer de dupe van is.

Pafe

Ongelezen bericht door Pafe »

Hey Karin,

Sorry hoor, maar nou ben ik het even niet volledig met je eens. Niet alle uitzendkrachten bij de klantenservice van energiebedrijven zijn niet terzake kundig. Er zijn ook een heleboel die heel veel willen leren, klanten graag willen helpen, maar niks MOGEN van het energiebedrijf waar ze voor werken. Ik zeg niet dat er ook uitzendkrachten zijn die absoluut nooit aangenomen zouden mogen worden bij zulke bedrijven, want die zijn er ook. Maar ga alsjeblieft niet generaliseren, want dat is gemeen voor die uitzendkrachten die serieus klanten willen helpen maar ook zelf gefrustreerd raken door wat ze wel en niet mogen..

Ik weet Karin en anderen dat er ook mensen zijn binnen die klantenservice van welk energiebedrijf dan ook die zo afgestompt zijn dat ze gewoon niks meer willen doen voor klanten...
Die onbeschoft zijn en onbeleefd naar klanten toe.

Dus voordat je de uitzendkrachten de schuld geeft, wat ik gedeeltelijk met je eens ben zoals eerder beschreven, maar ga ze niet allemaal over 1 kam scheren ok?

Sorry, maar dit raakte me even.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Karin@

uit een ander topic over de NUON blijkt duidelijk dat jij wat problemen hebt met de klantenservice van NUON. Je krijgt het daar blijkbaar niet voor elkaar om je gelijk te halen ( al dan niet terecht ).
Je post hier lijkt mij absoluut NIET terecht aangezien je zo generaliserend bezig bent dat het meer lijkt op afgeven van het bedrijf en dan over de rug van de medewerkers.

Los van het feit of het daar al dan niet een puinhoop is cq. was lijkt mij een constructieve post hier meer op z'n plaats dan zo'n kattige opmerking

medewerker

Ongelezen bericht door medewerker »

J. kerkhof,

ik wil er best een keertje naar kijken... Was u al eerder klant bij nuon?Dan kunt u hieronder een datum + betaald bedrag vermelden.. bijv 135,11 op 13-05-04 aan de hand daarvan kan ik uw klantgegevens achterhalen.

factureren mag tot 3 jaar na dato (of 5 houdt je even van mij tegoed)
Dit wordt ook zeker gedaan... U bent deze kosten ook verschuldigd.. Immers u heeft verbruikt en gebruik gemaakt van de aansluiting...
Echter er wordt niet heel erg moeilijk gedaan over een betalingsregeling... U kunt in principe rekening houden met de standaardregeling in max 11 termijnen... Eventueel uitlopend tot een regeling over maximaal het zelfde aantal maanden als waarover u geen termijnen heeft gehad... Dus max 16...

De reden dat het niet verstandig is de 11 maanden te overschrijden heeft te maken met het tijdstip van de volgende jaarnota... Stel dat u op de volgende jaarnota veel zou moeten bijbetalen... Dan zou u twee lopende regelingen krijgen, dat is niet echt gewenst...

mvg

een medewerkster

Pafe

Ongelezen bericht door Pafe »

dank je wel medewerk(st)er voor het teruggaan naar de oorspronkelijke klacht.

Karin@

Ongelezen bericht door Karin@ »

Sorry, het was niet mijn bedoeling om echt iemand te beledigen.
Maar omdat je van de één dit hoort, en van de ander weer dat, en zo gaat het maar door, ja en dan schiet ik even uit mijn slof.
Heb het met UPC ook gehad. :oops: :roll:
-----------------------------------------------------------------------------
Medewerker, ik zal proberen of ik bij mijn zwager nog wat papieren kan achterhalen, weet niet wanneer hij weer komt, maar zodra ik wat heb, dan hoor je het gelijk.

medewerker

Ongelezen bericht door medewerker »

ik ben persoonlijk niet zo snel beledigd hoor (soms een beetje doen alsof helpt wel eens om weer in redelijkheid te kunnen converseren)... In dit geval dacht ik er maar niet op in te gaan, maar de vraagsteller te woord te staan. Ik had de vraag overigens eerder over het hoofd gezien...

mvg

medewerkster

Gesloten