Een bewoner van een rijtjeshuis slaat tijdens et plaatsen van palen voor een hekwerk in zen voortuin dwars door de gasaansluitleiding.
Gaat Oxxio bellen en krijgt als antwoord:das niet ons pakkie an.Bel Nuon maar.Ja maar......u bent onze energieleverancier.Helaas , wij repareren dat niet.Ja maar.........!!! Bons,telefoon erop.
We repareren de aansluitleiding.Ontluchten de binnenleiding.Zorgen ervoor dat alle toestellen et weer doen.En vervolgens kan Oxxio weer gewoon hun gas leveren,terwijl storingsmonteurs van Nuon het mochten repareren .
Ik blijf die vrije energiemarkt een raar gedrocht vinden.
Het scheelt dat oxio niet de enige is met zulke praktijken.
Als ex service en storingsmonteur gewerkt. Bepaalde netbeheerders wilden het onderhoud en storingswerk van hoogspanningsinstallaties zelf doen en richten hun eigen organisatie op. Het gevolg was een en al ellende. ze sloopten meer dan dat ze maakten en wisten niet waar ze werkelijk aan bezig waren, met als gevolg dat wij de ellende konden opknappen. En dan hebben we het nog niet over zaken die pas aan het licht komen als er een storing optreed in het net. Die komen dan pas aan het licht. Schades die vele malen groter zijn dan nodig is.
Als organisatie mag je heus klagen over deze slechte ontwikkeling, maar kijk ook eens in de eigen organisatie.
Als monteur zijnde zie je dit soort dingen omdat je er zelf direct mee te maken hebt. De hoge heren hebben hele andere belangen. 3 jaar bezuinigen, premie vangen en de ellende achterlaten voor de volgende. wie dan leeft die dan zorgt.
Ja, maar het is niet fout wat Oxxio zegt. In dit geval moest Continuon (niet Nuon) het wel oplossen.
Het is de bewoner die de leiding doorboort. Het is Oxxio die levert, maar of Oxxio, Rendo, RWE, Nuon, Eneco of wie dan ook levert... Continuon is de netbeheerder en die zal het moeten repareren. Daar wordt de storingsmonteur voor betaald. En ik neem aan dat de bewoner de schade moet vergoeden. Had die maar op moeten letten.
Na een korte afwezigheid heb ik het forum maar weer eens bezocht en ik kan het niet nalaten even een reactie op deze discussie achter te laten.
1
Ten aanzien van de aanvankelijke klacht van de storingsmedewerker kan ik alleen maar zeggen dat niemand zomaar een medewerker van Oxxio of wie dan ook aan zijn meters moet laten zitten. Als iemand die niet voor je netbeheerder werkt zegels verbreekt of iets anders kapot maakt, ben je als klant verantwoordelijk. Bij verbroken zegels heb je voor je het weet een fraudeteam op je dak en bij beschadigingen aan de meter kan je ook een schadefactuur tegemoet zien. De meters in je meterkast zijn namelijk nog steeds van de netbeheerder en jij als klant huurt die van hen. Dat betekent dat de netbeheerder met niemand anders dan jou iets te maken heeft. Laat dus nooit zomaar iemand aan je meters rommelen, want daarvan kunnen alleen maar problemen komen.
2
Een klantnummer en een contractrekeningnummer zijn niet hetzelfde. In deze kan ik mij alleen maar bij tjoektjoek aansluiten. Onder een klantnummer (persoonsgebonden) kun je wel tig contractrekeningnummers (perceelgebonden) hebben. Daar zit dus wel degelijk een verschil in. Beide nummers moeten voor een energiebedrijf dan ook bruikbaar zijn om een klant te herleiden. Chanmaster, zoals jij het stelt is dat helaas niet geheel correct.
3
Even over omgangsvormen. Ik zie nog steeds dat hier heel vaak op de man wordt gespeeld. Dat vindt vooral plaats tussen een aantal vaste forumbezoekers. Kunnen we er een goed voornemen voor 2007 van maken dat we daar nu eens van af zien? Niemand hier met uitzondering van De Medewerker werkt (voor zover mij bekend) voor een energiebedrijf, dus het kan zijn dat er zo nu en dan eens een verkeerd standpunt wordt ingenomen of een onjuist advies wordt gegeven. Wijs daarop en laat het daarbij. En voel je niet meteen persoonlijk aangevallen als iemand je daarop wijst.
Voorts wil ik nog even kwijt dat veel mensen in Nederland een vaag soort suprematie proberen te bereiken door anderen op hun taalgebruik en spelfouten te wijzen. Dat gebeurt niet alleen hier, maar ook op andere plekken (teletekst, ingezonden brieven in kranten etcetera). Ook ik krijg soms koude rillingen van dingen die hier staan, maar niet iedereen beheerst de taal nu eenmaal zo goed als een ander. Daarnaast schrijven we hier geen schoolboek voor de Nederlandsche Taal, maar op een forum. Veel teksten worden snel geschreven, zonder dat een spellingcontrole wordt toegepast. Prima toch? Het gaat om de boodschap en de bedoeling. En met uitzondering van de personen die het hier uitsluitend om kwaadsprekerij en gekanker is te doen, zitten we hier allemaal om anderen te helpen. Juist diegenen die hier vaker zitten zouden de handen ineen moeten slaan om hier een succesvol forum van te maken. Genoeg kennis en goede bedoelingen, lijkt mij zo.
Voor nu nog een prettige kerst en een mooi uiteinde toegewenst!
Een klantnummer en een contractrekeningnummer zijn niet hetzelfde. In deze kan ik mij alleen maar bij tjoektjoek aansluiten. Onder een klantnummer (persoonsgebonden) kun je wel tig contractrekeningnummers (perceelgebonden) hebben. Daar zit dus wel degelijk een verschil in. Beide nummers moeten voor een energiebedrijf dan ook bruikbaar zijn om een klant te herleiden. Chanmaster, zoals jij het stelt is dat helaas niet geheel correct.
Het gaat hierbij niet om klantnummer of contractnummer wanneer persoongebonden gegevens herleidt moeten worden. In wezen kan men aan de hand van beiden de adresgegevens van betrokkene ontlenen, dat is waar het om gaat en in deze context doet het er niet toe. Mocht u zich met deze bewering niet kunnen vinden dan verneem ik graag van u.
Een klantnummer en een contractrekeningnummer zijn niet hetzelfde. In deze kan ik mij alleen maar bij tjoektjoek aansluiten. Onder een klantnummer (persoonsgebonden) kun je wel tig contractrekeningnummers (perceelgebonden) hebben. Daar zit dus wel degelijk een verschil in.
Zoals de Dwaas zeer wijs heeft geformuleerd werkt het ook. Als je bovenstaand verhaal van mij hebt gelezen dan zie je dat ik als klant een persoonsgebonden nummer heb, in mijn geval bedrijfsgebonden, en daaronder diverse contractnummers heb welke perceelsgebonden zijn. Zo kunnen de facturen op één lokatie aankomen en worden verwerkt. De adressen zijn niet relevant daar deze geen koppeling hebben met het moederbedrijf. Voorbeeld: Garage Jansen uit Utrecht heeft nevenbedrijven in Tilburg onder de naam van Pietersen Auto's en een zaakje in Almelo met de naam Almelo-Autoparts. Niets verwijst als zodanig nog naar Jansen in Utrecht.
Zo werkt dat bij ons ook. De Holding, het moederbedrijf, en 9 nevenvestigingen.
Het hangt er vanaf wat ik weten wil. Zowel het contractnummer als ook het klantnummer verwijzen altijd naar de adresgegevens van betrokkene. Een klantnummer is klantgebonden en een contractnummer eveneens. Het gaat om het verkrijgen van de adresgegevens, die zijn uit beide bescheiden te vernemen.
Of er nu om een klantnummer dan wel contractnummer gevraagd wordt hangt af van waarmee men werkt. De ene energieleverancier noemt het een klant terwijl de ander deze bij een contractnummer in de administratie vermeld. Maak geen verschil in deze. Intergas vraag bijvoorbeel om klantnummer welke gelijk is aan het contractnummer en weer een andere leverancier doet het anders. Maakt geen onderscheid.
Maar waar hebben we het weer over? We zijn gewoon weer aan het ouwbatten over iets wat totaal niet belangrijk is. Wat de gritiek van Dwaas betreft neem deze zelf het voortouw in wat deze zelf tegenspreek. Loze woorden.
Beste Chanmaster (hiermee begin ik alvast met het goede voornemen voor 2007 waar Dwaas mee aankwam )
je opmerkingen over de medewerker steun ik volledig. Ik ben ervan overtuigd dat de Medewerker goede dingen doet voor de klanten van Nuon.
Het enige wat ik wilde aangeven was dat mensen kwaad kunnen met een klantnummer van Nuon. Met een contractrekeningnummer kan dat niet als de callcenteragents hun werk doen. Ze mogen namelijk geen gegevens verstrekken op basis van een contractrekeningnummer. Daarom hoopte ik dat men dan niet meer hun klantnummer op het forum zou zetten. Dit geldt dus voor Nuon, wat andere bedrijven vragen weet ik niet.
"Ik noemde het maar klantnummer" ik had ook contractnummer kunnen schrijven. Dat maakt toch geen verschil en daarover een discussie? Waar zijn we hiermee bezig?
Maar ondanks alles wens ik ook iedereen alvast een heel gelukkig en voorspoedig 2007 toe.