LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RWE 3 maanden gratis

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
RvanEggelen

RWE 3 maanden gratis

Ongelezen bericht door RvanEggelen »

Hallo Tros Radar mensen,

Enige tijd geleden is mijn moeder overgestapt op RWE energie, vanwege hun mooie reclame van 3 maanden gratis stroom als je overstapt naar RWE.

Overstappen is goed gegaan, geen storingen, ook geen rekeningen van het bedrijf de eerste 3 maanden.

Nu heeft ze vandaag gebeld over hoe het zit met de eindafrekening en de 3 maadnen gratis geleverde stroom. De heer aan de andere kant wist dus te vertellen dat er helemaal geen gratis stroom zou geleverd worden en dat de 3 maanden gratis sloeg op de overstapkosten. Ook wist deze man ons te vertellen dat we een achterstand op de rekening hebben, en dat de eerder genoemde rekeningen WEL zijn verstuurd. Dit vind ik zeer misleidende reclame en ook grote oplichterij. Ook wist de man vol te houden dat de 3 maanden gratis energie helemaal niet in de reclame word genoemd.

Heeft iemand misschien enige tips om hiermee om te gaan?

Met vriendelijke groet,
Ronald

DMG

Re: RWE 3 maanden gratis

Ongelezen bericht door DMG »

De reclame is niet misleidend. Er staat toch echt 3 maanden op proef en niet 3 maanden gratis. Dat u geenr ekeningen heeft ontvangen bevestigd denk ik uw idee dat het gratis is. Neem contact op met RWE betreffende de eindafrekening en openstaande voorschotten. Indien uw moeder weer terug wil naar de oude leverancier, dan zal u hier mee contact dienen op te nemen.

Tekst website:

Wat is de RWE 3 maanden proef?
Als u kiest voor stroom en gas van RWE maakt u een goede keuze. Mocht u toch niet geheel tevreden zijn, dan kunt u gebruik maken van de RWE 3 maanden proef. Dit betekent dat u RWE 3 maanden mag uitproberen, bevalt het niet dan kunt u boetevrij overstappen naar een andere leverancier. Wilt u gebruikmaken van de proefperiode, dan hoeft u niet bij ons op te zeggen. U kunt volstaan met aanmelden bij de energieleverancier van uw keuze.

Wubo

Ongelezen bericht door Wubo »

Dit houdt met korte woorden in, 3 maanden, proberen, maar wel betalen.
Bevalt het niet, dan kun je terug of overstappen, dit kost normaal geld, is breuk van contract... komt vaak een 'boete' op.
Je mag in deze dus kosteloos - boetevrij tergstappen.

Vaak zit ook hier nog een klein addertje onder het gras, alleen op voorwaarde dat je kunt aantonen dat de voorziener waar je heen of waar je naar terug wilt goedkoper zou zijn, weet alleen niet of RWE ook zo werkt, maar lees het eens na in kleine lettjes, die zijn zo leuk.

Weet ook niet of de voorwaarde van deze actie is dat je gelijk 3 jaar een vaste prijs hebt, maar ook dat zou ik als ik u was goed nakijken.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

3 maanden op proef..........3 maanden proefperiode?
Uh,.......en wat 'proeft' u dan? Of de levering van E&G het wel doet? De producten niet stinken?
Ik vind dit de meest idiote reklame die maar denkbaar is.

Gesloten