LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RWE ENERGIE telefoontje

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
renate-45
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2009 09:38

RWE ENERGIE telefoontje

Ongelezen bericht door renate-45 »

Hallo :(
ik werdt gisteren gebeld door de RWE
Dat deze frima ESSENT had over genomen en dat met dit telefoontje alle klanten van ESSENT belde om zo de klanten in hun klantenbestand
konden op nemen
De meneer aan de telefoon vertelde dat tijdens
ons gesprek alles werdt op genomen voor mijn klantengegevens
Later konden afluistren en dat het dan voor hun gemakkelijker was en dat dan alles goed kon gaan lopen
Ook vertelde hij dat er niets ging veranderen
Bij mij begon een belletje te rinkelen omdat deze meneer mij aan sprak op mijn meisjes naam
En ik gewoon bij ESSENT een contrat heb op mijn man's naam
Dat er iets niet klopte dus ik zei dat ik eerst ESSENT wou bellen
of dit wel klopte
Zo gezegt zo gedaan het blijkt dat ESSENT hier niets van afweet
dus het hele verhaal niet klopt
Nu was het voor mijn het geluk dat ze een verkeerde naam zeiden
Maar het komt zo echt over dat ik geloof dat er heel veel mensen gaan in trappen
Dus hoop ik maar dat er veel mensen dit lezen
Echt een hele gemene manier om zo je er te inlaten trappen :twisted:
RENTE

syl46
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2009 15:58

Re: RWE ENERGIE telefoontje

Ongelezen bericht door syl46 »

Ook wij zijn gebeld door het RWE. Deze man vertelde ons dat hij van de eneco was!! en dat het stroom nu geleverd ging worden door de RWE. Er zal niets veranderen, en hij wilde alleen even onze gegevens nakijken.
Ik vroeg als er niets veranderd waarom bel je me dan?
Hij moest mijn gegevens nakijken anders moesten we meer gaan betalen voor stroom. Maar we bleven gewoon bij de Eneco.
Ik werd een beetje kriegel van deze man, en vond dat eneco mij beter per brief kon benaderen omdat ik dan het een en ander na kon kijken.
Ja, ik kreeg ook een brief, maaaaar eerst mijn gegevens.
Ik heb met deze man geen ene keer mijn gegevens door genomen.
Ondertussen was het eten op tafel, en wilde dit gesprek beëindigen. Ik vertelde de man dat ik Eneco zelf wel opbelde voor info. Waarop hij antwoordde dat hij het wel opstuurt!!!
Gelijk met Eneco gebeld, en die wisten van niets.
Ik ben zo ontzettend kwaad. En hoop ook niets meer van deze mensen te vernemen

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: RWE ENERGIE telefoontje

Ongelezen bericht door D1RK »

Als RWE Essent zou overnemen is deze stap overbodig!

Verder een klacht naar Essent sturen, gratis per E mail want dan gaat de verkoop aan deze erg commerciële en op winst beluste firma van de baan.

Verder kunt U deze klacht ook naar de www.sp.nl sturen die ook actie onderneemt en dit soort klachten kan gebruiken tegen de overname!

Sanity
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2009 15:31

Re: RWE ENERGIE telefoontje

Ongelezen bericht door Sanity »

Dit is al sinds juli-2008 bezig.
RWE, NEM en nog een aantal maatschappijen voeren deze acties uit.

Kreeg hier dagelijks mee te maken toen ik nog bij Nuon werkte.

Mvg Sanity.

Ps, gewoon niet op ingaan.
Als je geen last meer wilt hebben van deze calls kun je je uitschrijven op infofilter.nl

Qiun
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2009 14:33

Re: RWE ENERGIE telefoontje

Ongelezen bericht door Qiun »

hetzelfde is bij ons vandaag gebeurd,zie link

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=68100

Ik vind het zeker niet normaal wat RWE doet, ze doen net alsof ze deel uitmaken van Eneco, dat is eigenlijk gewoon liegen, en liegen met een geldelijk doel is oplichting

Sanity
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2009 15:31

Re: RWE ENERGIE telefoontje

Ongelezen bericht door Sanity »

U kunt een klacht indienen bij de Energiekamer.
http://www.dte.nl/nederlands/home/index.asp

whynona
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2009 22:24

Re: RWE ENERGIE telefoontje

Ongelezen bericht door whynona »

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar energie een energie leverancier en kwam zo ook op dit forum terecht. Kort erna bezocht ik de site van Essent en tot mijn verbazing :shock: kwam ik daar onderstaand artikel tegen

de titel is: Essent sluit zich aan bij RWE en gaat een nieuwe toekomst tegemoet...............

Essent gaat dus wel samen met rwe?






pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: RWE ENERGIE telefoontje

Ongelezen bericht door pbarendse »

Essent heeft aangekondigd zich te willen aansluiten bij RWE.
Het is dus nog allerminst rond. Bovendien, als RWE Essent overneemt nemen ze ook de administratie en de bijbehorende bestanden over, dus is er geen enkele noodzaak tot het opnieuw navragen van alle gegevens. Dit is gewoon een slinkse manier om toch nog even snel wat mensen bij een (nu nog) concurrent weg te kapen.

Ik kreeg ze vanmiddag ook weer aan de lijn. Zodra de gene aan de andere kant zei dat hij van RWE was, verbrak plotseling ineens de verbinding... Zo vreemd! :twisted:

whynona
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2009 22:24

Re: RWE ENERGIE telefoontje

Ongelezen bericht door whynona »

Whahah verbinding verbroken whwhw slechte provider zeker :) zoek er eens een forum voor joh :P

Als je op de eerder genoemde link kijkt staat er al heel veel vast zowel onder lees verder en veel gestelde vragen. Essent blijf Essent heten enz. Alleen aandeelhouders en diverse bevoegde instaties moeten nog toestemming geven. Quote van hun site is: Naar verwachting gaan Essent en RWE in de komende weken een overeenkomst aan ten aanzien van het bod van RWE op 100% van de uitgegeven en uitstaande aandelen aan Essent N.V. Wij verwachten vervolgens in de komende maanden alle vereiste goedkeuringen te ontvangen en aan alle vereisten te voldoen. Naar verwachting wordt de voorgenomen transactie in het derde kwartaal van 2009 afgerond. Dit lijk mij van essent uit een duidelijke boodschap. Ook de site van RWE is er al met zekere taal over aan het spreken.

Heb essent al gemaild als het goed is (crap site) zij hebben mijn mail adres niet (ben benieuwd wie ze gaan beantwoorden)

nogmaals vage bedoeling

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: RWE ENERGIE telefoontje

Ongelezen bericht door DMG »

Je hebt Essent gemaild, maar geen emailadres achtergelaten? Wat is dit nu weer voor zinloze actie? Je stelt hen een vraag waarop je geen antwoord wilt of je mailt anoniem om even lekker te gaan klagen? Dit lijkt me een typische vorm van verspilling van ENERGIE.

En voor de overige posters; RWE AG (Duits moederbedrijf) heeft een bod uitgebracht op Essent. Het is hierbij de bedoeling Essent toe te voegen aan het RWE-concern. RWE Nederland en Essent zijn momenteel volledig gescheiden. Essent blijft bestaan als zelfstandig merk op de Nederlandse markt. Iedere callcentermedewerker van zowel Essent als RWE belt voor de eigen firma en niet voor beide.

wendy9
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2009 13:58

Re: RWE ENERGIE telefoontje

Ongelezen bericht door wendy9 »

Ook wij zijn benaderd door RWE en zelfs als je aan de telefoon nee zegt op een aanbod dan wordt er alsnog een bevestiging aanmelding. Als je af wilt zien van de gesloten overeenkomst (hoezo overeenkomst gesloten :roll: ) dan kan dat alleen schriftelijk binnen zeven dagen na dagtekening. Het is toch te zot voor woorden dat je zelf actie moet ondernemen om hier weer onder uit te komen. Ik vind het een zeer agressieve vorm van benaderen en hoop dat Radar hier eens aandacht aan besteedt (gezien de vele reacties voor mij).
Als je vervolgens de klantenservice aan de lijn krijgt (itt tot 85% van de gesprekken binnen 20 seconden beantwoorden, stond ik 6 minuten in de wacht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!), krijg je ook daar een uiterst botte mannelijke medewerker aan de lijn. Hij zegt alleen maar wat er in de brief staat en als ik aangeef dat er geen overeenkomst is als je aan de telefoon aangeeft geen contract wil is het eerste wat hij zegt: ja als u niet naar mij wil luisteren, dan moet u het zelf weten en bent u vanaf volgende week klant van RWE: bespottelijk!!!!!!!!!!!! :shock: :roll: :twisted:

wokkie
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 dec 2007 16:36

Re: RWE ENERGIE telefoontje

Ongelezen bericht door wokkie »

Dit is echt erg. Werd gebeld 2 weken geleden dat Nuon de energie ging leveren via de RWE! En ik gewoon de afschriften van Nuon kreeg en er niks veranderde voor mij, alleen dat ik goedkoper uit zou zijn.

Ik werd 's ochtends wakker gebeld terwijl ik doodziek was, dus ik stemde erin mee, want was zelf niet 100% en moest een bandje inspreken en ben weer gaan slapen.

Achteraf was het een beetje vaag, dus heb een annuleringbrief geschreven en de boel geannuleerd (dit kon binnen 1 week)

Kan ik hier ergens een klacht over indienen? want je word gewoon gigantisch voor de gek gehouden en voorgelogen!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: RWE ENERGIE telefoontje

Ongelezen bericht door D1RK »

Nooit via Telefoon ja zeggen.

Als je op internet zou kijken weet je meer over deze firma zelf of de aanbieding wel klopt.

Ik weet een aanbieder die goedkoper Gas en Stroom leverde maar.....
de vaste kosten waren hoger, dus afhankelijk van jou werkelijke verbruik zou je als je zuinig was duurder en verspillers die maar raak gebruiken hadden dan voordeel!

Maar meestal maakt het zo weinig uit dat het uitzoeken meer kost dan het werkelijk opleverde.

Als je ziek bent vraag je toch gewoon volgende week terug bellen en haak erop!

Verder zou ik nooit via telefoon iets nemen omdat je akkoord ga met voorwaarden zonder iets te lezen!

Ik vraag firma naam en ga online kijken en hang op!
Verder is het antwoord dat je net vorige maand overgestapt ben op 5 jaar vast ook mogelijk...
Want die zullen altijd Nee zeggen wegens de opzeg kosten!

Amie
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:56

Re: RWE ENERGIE telefoontje

Ongelezen bericht door Amie »

De onbeschofte manier van iemand opbellen en daarna gewoon doen alsof je weer een klant hebt. Ik ben gebeld, gezegd geen interesse en vervolgens gewoon een contract toegestuurd krijgen. Met zulke lieden wens ik geen zaken te doen. Zijn vanaf het begin onbetrouwbaar laat staan wanneer je met ze in zee gaat. Wanneer wordt hier eens een halt toegeroepen. Ze doen alsof ze doof zijn wanneer je nee! per telefoon zegt. Moet alles in het werk stellen om van deze tillers af te komen. Dit is geen zaken doen, dit is pure oplichterij. Wanneer ik gebruik wil maken van wie of wat dan ook, meld ik mijzelf wel aan.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: RWE ENERGIE telefoontje

Ongelezen bericht door VTO1 »

al die energiebdrijven werken met INGEHUURDE callcenters en die boys en girls worden lekker gemaakt met rpovisie en kadootjes, dus ja wie gaat er dan niet liegen? gewoon klacht indienen bij www.consuwijzer.nl als je bent opgelicht of verkeerd voorgelicht, dat zal ze leren. Bent u wel aangemeld, binnen 8 dagen kunt u annuleren volgens de colportagewet. Doe dit by voorkuer per aangetekende brief met ontvangsbevestiging, dan weet je zeker dat de brief is ontvangen en bewaar zelf de kopie vd brief.
de meest beruchte belbedrijven bellen voor RWE, NEM, Energiedirect en Oxxio.

CAHE77
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2009 16:10

Re: RWE ENERGIE telefoontje

Ongelezen bericht door CAHE77 »

Zojuist werd ik gebeld door een call centre medewerker die zei namens RWE met de Essent klanten contact op nemen omdat Essent binnenkort overgenomen zou worden door RWE. Hierop volgde een wazig verhaal over het feit dat RWE nu alle Essent klanten de mogelijkheid gaf om een korting op hun energieprijs te krijgen. Op zich klonk het verhaal geloofwaardig aangezien er verschillende malen in de media verslag is gedaan van deze overname. Kort daarop kreeg ik echter argwaan. Hij stak een verhaal af over dat ik informatie thuis gestuurd zou krijgen waarbij ik dan binnen 7 dagen moest reageren als ik hier niet mee akkoord ging. Vreemd, maar toch nog even zijn verhaal aangehoord. Op dat moment kreeg ik de mededeling dat vanaf nu het een en ander opgenomen zou worden en of ik alle vragen met een duidelijke Ja of Nee wou beantwoorden. O.K. vraag 1: of ik op de hoogte ben dat RWE Essent overgenomen had. Ik gaf hierop echter geen Ja maar antwoorde dat ik daar vanuit ging aangezien hij me dat zojuist verteld had. Geen goed antwoord waarschijnlijk want de computer raakte van slag ???? en we moesten opnieuw beginnen met de opname. Zo gezegd zo gedaan, weer het hele riedeltje en of ik toch echt met een duidelijke Ja of Nee wou beantwoorden. Bij die zelfde eerste vraag weer niet aan de regels gehouden maar nu ging het verhaal wel verder. Vervolgens kwamen al mijn personalia langs waaruit moest blijken dat ik een meerderjarig persoon was die bevoegd was een contract aan te gaan. De man aan de lijn vervolgde met alle energiesoorten en de daarbij behorende tarieven, weet ik veel hoeveel ik nu voor een kuub gas\water etc betaal maar ik liet hem maar ratelen. Maar toen kwam de essentiele vraag, of ik akkoord ging met de contractvoorwaarden. Hierop was mijn antwoord een duidelijk Nee. Hoezo, Nee? Nee, U kan me de informatie thuis sturen, daar zal ik het op mijn gemak bestuderen en daarna laat ik U weten of ik akkoord ben. Ja maar mijnheer ik mag U geen informatie toe sturen zonder akkoord. Na nog wat discussie heen en weer werdt het de callcentre medewerker toch duidelijk dat hier geen eer viel te behalen. Zo agressief en onfatsoenlijk als het gesprek verliep kwam ook het einde met een plotselinge tuut-tuut-tuut. De haak erop aan de andere zijde.
Ik weet niet waar RWE mee bezig is maar ik kan me voorstellen dat er een hoop mensen staks een contract in de maag gesplitst hebben gekregen waar men eigenlijk niet op zat te wachten.
Cas

gertie56
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2009 09:45

Re: RWE ENERGIE telefoontje

Ongelezen bericht door gertie56 »

Hallo,
Ben vorige week ook zeer brutaal benaderd door iemand van RWE,
ik wist niet wat het was en men vroeg "leest mevr. dan geen krant"
met een zeer vervelend lachje op de achtergrond.
Wij gaan samen met Essent,ik zei dit niet te weten en dan kun je wel lachen maar als jullie zo goed zijn was heel nederland wel klant bij jullie en hoevde jij nu geen mensen lastig te vallen,goede morgen.
Als ik iets wil veranderen dan neem ik zelf wel contact op met bedrijven en wil daar niet door lastig gevallen worden heb me al extra een mobiel nr.aangeschaft hiervoor.
Groetjes Gertie 56[/u][/b]

marcodevries01
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2009 11:24

Re: RWE ENERGIE telefoontje

Ongelezen bericht door marcodevries01 »

Ook wij zijn benaderd door RWE op een zeer vervelende manier. Ze doen zich voor dat zij al helemaal samen zijn gegaan met Essent. Om mij verdere informatie toe sturen, moet je een of ander bandje vol praten, wat ik natuurlijk geweigerd heb. Ik zie niet in dat je een bandje vol moet praten om informatie te ontvangen.
In ieder geval werd het gesprek een stuk minder vriendelijk, waarna ik het gesprek beeindigd heb.
Ik heb deze misleidende praktijk ook aan Essent klantenservice voorgelegd en zij gaan hier verder mee richting RWE.

Ik zag trouwens ook in dit forum dat mensen via de 'meisjes'-naam worden benaderd. In ons geval was dit ook zo en werd mijn vrouw gebeld, alhoewel ik diegene ben die ingeschreven is als klant bij Essent. Het werd haar dan ook uitdrukkelijk gevraagd de telefoon niet aan mij te geven. Misschien een duidelijke herkenning dat dit geen zuivere koffie is

warziena
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2009 10:18

Re: RWE ENERGIE telefoontje

Ongelezen bericht door warziena »

Ben een week of 3 geleden door de Call Centre van de RWE gebeld om over te gaan naar hun. Natuurlijk probeer je goedkopere gas en stroom te krijgen, want zeg nou zelf, wie is er graag dief van eigen poromonee.
Zij nemen net als ieder ander de belangrijkste gegevens voor hun op.
Na de bandopname werd er ook gezegd: "Ik stop nu de band".
Nadat de band voor opname gestopt was kwam pas de vraag: "Heeft u nog vragen".
Ik heb toen duidelijk aangegeven dat ik eerst wil uitzoeken tot hoelang mijn contract loopt bij mijn huidige energie leverancier voordat ik overstap. Dat zou geen probleem moeten zijn.
Tot op de dag van vandaag heb ik nog geen contract gezien, zodat ik kan reageren. Wel heb ik al een meterstanden kaart ontvangen en op zaterdat 11 juli een brief met de begin woorden "Welkom bij de RWE".
Nu heb ik de RWE vanmorgen (maandag 13 juli) gebeld met de vraag hoe zij zonder mijn medeweten en zonder dat ik een contract in handen heb per 21 juli gas en stroom kunnen leveren.
Hoe werken deze bedrijven en tot welk punt is het juridisch verantwoord ??? :evil: :evil: :evil:

Gesloten