LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RWE misleid je!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Deborah82
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 feb 2007 16:45

RWE misleid je!

Ongelezen bericht door Deborah82 »

Gisterochtend werden wij gebeld door RWE, ze waren op zoek naar mijn man. Vreemd want de energie staat op mijn naam. Ze vertelden hem dat ze de klanten van Essent alvast over aan het zetten waren en of ze ons de voorwaarden e.d mochten toe sturen. Mijn man zei nee, ik stap niet over en je stuurd me helemaal niks op. Werd er door de RWE (callcenter) jongen gezegt dat het geen overstappen betreft en dat het alvast was omdat RWE en Essent samen gaan. Hij vroeg weer of hij de voorwaarden plus een acceptgiro mocht sturen. Ja zegt mijn man, je mag het opsturen maar ik stap NIET over. Volgens de jongen was het geen overstappen of afsluiten van iets maar hij moest wel weten of we een enkele of dubbele meter hadden. Mijn man antwoorde nog dat hij dat toch zou moeten weten, ze hadden de gegevens toch van Essent? Ik gebaarde nog dat hij moest afkappen maar ik ben nu bang dat we een contract thuis gaan krijgen omdat mijn man toe zei dat de callcenterjongen het van hem op mocht sturen allemaal (wel o.v.b dat hij niet overstapt maar ja...dat zetten ze er niet bij in hun computertje natuurlijk)

We hebben daarna meteen Essent gebeld en daar wisten ze nergens van. Ze hebben een notitie gemaakt en als wij die papieren van RWE binnen krijgen moeten we gelijk Essent bellen.

Dit is dus al de 2e keer dat RWE onder valse voorwendselen bezig is. 5 jaar geleden stond er hier eentje aan de deur en zei ook al dat ze via Essent kwam.
Dit is toch pure misleiding? Mag dit zomaar en hoe groot is de kans dat we een contract binnen krijgen?

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: RWE misleid je!

Ongelezen bericht door Ron58 »

Mag dit zomaar en hoe groot is de kans dat we een contract binnen krijgen?
Van onze fijne overheid mag dit zomaar en de kans dat je een contract krijgt is denk ik 99,99%

stofzuigertje

Re: RWE misleid je!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niet RWE maar de medewerker van dit ingehuurde Callcenter wil graag provisie en doet dit daarom zo.

Indien U geen bank nummer heeft gegeven en slechts acceptgiro krijgt, meestal eisen ze een auto incasso dus al vreemd.....

Maar terug sturen en nooit meer op dit soort dingen reageren.

Uw leverancier Essent heeft Uw adres al en kan dit per post sturen.
En ik vermoed dat Essent niet eens Uw telefoon nummer heeft of weet!

Als je niet weet of je dubbele meter hebt en gegevens als bank en verkeerde naam vraagt als het op vrouw staat is dit oplichting.

Doe nooit zaken per telefoon, vraag om toesturen en hang gelijk op!

Vooral geen bandje beantwoorden aan einde waar U steeds Ja moet zeggen voor controle gegevens....
Vooraf Essent melden dat ze deze overstap kunnen weigeren is prima.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: RWE misleid je!

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Deborah82,

In uw bericht van 26 juli op dit forum geeft u aan dat u wellicht ten onrechte wordt overgenomen door RWE. Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik nog een en ander kan toelichten.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Diana
Essent medewerker

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: RWE misleid je!

Ongelezen bericht door DMG »

@Polder.

Volgens mij is dat Duits beleid geweest. De energie zit daar in de grond, waarom ergens anders vandaan halen? Zo is het hetzelfde gegaan met ons Nederlandse gas. Maar ik ben van mening, dat juist de Nederlandse overheid een voorbeeld moet nemen aan Duitsland wat betreft het plaatsen van windmolens. Hier in Nederland kan een bezwaarschrift van een burger al de ontwikkeling van zo'n park tegenhouden. Want die molen zou wel eens het uitzicht van die burger kunnen bederven. Zelfs als die burger een werkweek heeft van 40 uur en ook 's avonds niet thuis, dan nog kunnen dit soort projecten vanwege de muggenzifterij die nederland groot maakt geen doorgang vinden.

Gesloten