LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RWE/OXXIO schat eindstanden, afrekening ontzettend hoog

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ShiCha

RWE/OXXIO schat eindstanden, afrekening ontzettend hoog

Ongelezen bericht door ShiCha »

Ja ook ik wilde goedkoper uit zijn dus dacht: 'ik stap over van RWE naar Oxxio'. Bij beide partijen alles netjes doorgegeven zoals afmelden bij RWE, eindstanden doorgegeven, aanmelden bij Oxxio en beginstanden doorgeven. Maar nu komt het. Ik ontvang van RWE een eindafrekening over de periode 1 april 2008 t/m 28-08-2008 waarin ik €1600,00 moet nabetalen. Ik heb dan ook nog €187,00 per mnd betaald aan stroom en gas. Dus met andere woorden zou ik met mijn gezin (2 volwassenen en 2 kids van 6 jaar) over een periode van 5 maanden (let op zomer valt hier ook nog in) een verbruik hebben gehad van een bedrag van €2535. :? Dit kan dus echt niet kloppen. Maar beide maatschappijen willen niet luisteren en correctie kan niet plaats vinden. Nu heb ik in jan 2009 iemand van essent laten komen (omdat zij de energiebeheerder zijn) om de meterstanden op te meten. Conclusie...dat wat RWE mbt standen op eindrekening vermeld heb ik in jan 2009 nog niet eens gehaald. Toch wordt er niets gedaan en word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Ook de nieuwe eindafrekening van Oxxio mocht niet baten. Ik ben zo boos, echt boos. :evil: Nu heb ik de DAS rechtsbijstand erop gezet. Incassobureau blijft me maar aanmalen maar ik ga niet akkoord. Ik wil er zelfs nu een rechtzaak van maken en het e.a. heb ik al aangemeld bij de geschillencommissie. Maar wat nu verder te doen. Wie heeft tips voor mij...
Een tip van mij is.....ga nooit naar RWE want het brengt alleen maar ellende met zich mee. Ook Oxxio heeft de zaken niet netjes op een rij. Beide partijen blijven je behandelen als een nr en je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. :x :x

Bob Schurkjens

Re: RWE/OXXIO schat eindstanden, afrekening ontzettend hoog

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En naar de rechter én naar de Geschillencommissie? Ik neem aan dat je inmiddels exact hebt berekend aan de hand van je meterstanden wat je wél zou moeten betalen?

ShiCha

Nee ik heb niets berekend. RWE heeft verkeerde eindstanden gehanteerd. Inmiddels heb ik via oxxio een nieuwe eindafrekening gekregen en hier staan eindstanden op die nog minder zijn dan dat RWE hanteert. RWE zal zelf moeten gaan berekenen wat ik moet gaan betalen. Vergeet niet dat ik over die 5 maanden ook nog eens maandelijk mijn normale voorschot van 189.00 euro per maand heb betaald. Volgens mij hoor ik zelfs geld terug te krijgen maar ik schop gewoon tegen dichte deuren.

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Natuurlijk is de factuur afhankelijk van je verbruik. Maar ook in de zomer kun je door diverse apparaten zowel een groot elektriciteits- als gasverbruik hebben. Het komt van 1 april t/m 28 aug ongeveer overeen met 20% gasverbruik (excl. warm water) en 42% elektriciteitsverbruik t.o.v. het jaarverbruik.
Maar omdat je aangeeft dat bij controle van iemand van Essent Netwerkbedrijf (huidige Enexis) in jan. 2009 geconstateerd is dat er verkeerde standen zijn gebruik, immers in jan. 2009 waren de gebruikte standen nog niet eens bereikt, vind ik het vreemd dat hiermee niets is gebeurd. Want het Netwerkbedrijf is toch verantwoordelijk voor deze gegevens. Dus had er vanuit het Netwerkbedrijf gezorgd moeten worden dat er een juiste/herstelnota was gekomen.
Als je dit officieel bij de geschillencommissie hebt gemeld dan moet je van hun ook de gang van zaken te weten komen. (Er zijn wel voorwaarden, zoals o.a. een betaling aan de GSC en mogelijk dat de factuur aan RWE betaald moet zijn)

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als de verschillen te hoog zijn is aanpassen werkelijke meterstanden verplicht.

Dus niets betalen en incasso bureau 1x de werkelijke standen doorgeven.

Oxxio kan nu ook niets want die zouden een negatieve rekening moeten sturen en deze fraude is verboden.
De oude leverancier is verplicht de standen aan te passen aan werkelijke opgave als deze bekend is.
Alleen kleine verschillen zijn toegestaan maar dit beslist niet.
Rechtszaak die Incasso bureau mee zal dreigen zult U zeker winnen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

9 van de 10 topicstarters op dit forum die beginnen over te hoge termijnbedragen, hebben zelf niet uitgerekend wat ze wél (ongeveer) zouden moeten betalen. Vervolgens verwachten ze wél dat ze op dit forum geholpen kunnen worden.

:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

ShiCha

Dank jullie wel voor de reactie. Inmiddels heb ik het aangemeld bij de geschillencommissie. :wink: Ik ga zelf niets uit rekenen met wat ik dan wel betaald zou moeten hebben want ik ben eerlijk...ik ben niet goed in rekenen. Ook vind ik de eindnota's van energiebedrijven altijd super onduidelijk. Ik kijk alleen naar de standen en de rest geloof ik wel.
:? Ik hoop dat ik met de geschillencommissie er wel uit kom. Als consument moet je tegenwoordig wel want luisteren of helpen zit er bij RWE en Oxxio niet echt in. Service is zeer slecht en First Time Fix komt bij hun helemaal niet voor. :x

We zullen zien. Ik word wel moe van deze last op mijn schouder. Zaak loopt al sinds 2 oktober 2008. :(

Vastelastenbond

Ongelezen bericht door Vastelastenbond »

Als u het lastig vind om te berekenen, of u wil weten wat nu wijsheid is om te doen kan u bellen met de ledenhulplijn van de Vastelastenbond (073-8440001). Wij rekenen het graag even met u door en we wijzen u graag op de mogelijkheden welke u heeft.

Dennis van Druten
Vereniging de Vastelastenbond

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Goed dat u de geschillencommissie hebt ingeschakeld.
RWE vertikt het om de meterstanden te corrigeren en zal stevig op haar vingers getikt worden door deze commissie. Oja advies: zorg ook dat als u de zaak wint (wat wel zeker is) dat RWE alle incassokosten e.d. moet laten vervallen omdat de rekening volkomen onterecht was/is en deze kosten dus ook.

Hebt u trouwens wel contact gehad met de netbeheerder om eens na te vragen welke standen er bij hun op betreffende data (dus meterstanden ten tijde van uw overstappen) in het systeem vermeld staan? Lijkt me nog even een belangrijke stap die u moet ondernemen en kan ook voor verduidelijking zorgen.

Gesloten